اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن چگونه است؟

۱۹ آبان ۱۳۹۷

اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن یکی از ویزاهای پرکاربردی است که این روزها افراد زیادی برای سفرهای خود به سایر کشورهای جهان به آن نیاز پیدا می کنند به همین سبب اخذ ویزای شینگن اهمیت زیادی پیدا کرده است. کسانی که خارج از حوزه شینگن هستند برای سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن باید ویزای شینگن را تهیه کنند.

ویزای شینگن چیست؟

این ویزا برای کشورهایی صادر می شود که عضو این اتحادیه باشند بنابراین شما با اخذ ویزای شینگن می توانید بدون داشتن هیچ گونه محدودیت به ۲۶ کشور جهان سفر کنید. همه کشور های اروپایی به غیر از ایرلند و بریتانیا در این پیمان عضو هستند و همگی باید قوانین و مقررات یکسانی که در پیمان شینگن وضع شده است را رعایت کنند. برای دریافت ویزای شینگن کشورهای اروپایی بهتر است ابتدا با این شرایط و نحوه اخذ ویزای شینگن آشنا شوید. با ما همراه باشید.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن

کشورهای عضو اتحادیه شینگن

همانطور که گفتیم پیمان شینگن بین ۲۶ کشور اروپایی وضع شده است. در این پیمان توافق شده است که شهروندان این کشورها می توانند بدون دریافت ویزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه سفر کنند. از بین این کشورها حدود ۲۲ کشور اروپایی بوده و ۴ کشور نیز عضو انجمن تجارت آزاد اروپا هستند. کشورهایی که عضو اتحادیه شینگن هستند برای ارائه ویزا از قوانین و اصول یکسانی تبعیت می کنند و کسانی که قصد سفر به این کشورها را دارند باید از این قوانین پیروی کنند.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن

چه کسانی نیاز به ویزای شینگن دارند

کسانی که در کشورهایی غیر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن زندگی می کنند برای سفر به کشورهای ذکر شده باید نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنند. البته در برخی موارد استثناهایی هم وجود دارند زیرا کشورهایی هم هستند که شهروندان آنها بدون نیاز به ویزای شینگن می توانند وارد این کشورها شوند.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن یکی از ویزاهای بسیار معروفی است که احتمالا تا به حال درباره آن زیاد شنیده باشید. این ویزا متناسب با هدفی که از دریافت آن دارید به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. ما در این مطلب با ۳ دسته اصلی ویزای شینگن و زیر مجموعه های هرکدام آشنا می شویم.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن

ویزای اتحادیه شینگن

ویزای اتحادیه شینگن یکی از انواع ویزای شینگن است که می توان گفت پرکاربردترین ویزای شینگن به شمار می رود و اکثر مسافرانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند، باید نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام نمایند. با دریافت ویزای USV می توانید در هر شش ماه به مدت ۹۰ روز در کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید. این نوع ویزا با عنوان ویزای گردشگری نیز شناخته می شود. انواع مختلف این ویزا به شرح زیر هستند.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن

ویزای نوع A

ویزای نوع A تحت عنوان ویزای ترانزیت فرودگاهی شناخته می شود. کسانی که این ویزا را دریافت می کنند فقط می توانند در فرودگاه های کشورهای عضو اتحادیه شینگن توقف کرده و پرواز خود را برای سفر به کشوری خارج از منطقه شینگن تعویض کنند بنابراین این افراد حق خروج از فرودگاه را ندارند. جهت اخذ ویزای شینگن میتوانید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام نمایید.

ویزای نوع B

ویزای نوع B نیز تحت عنوان ویزای عبوری یا ترانزیت شناخته می شود. کسانی که این ویزا را دریافت کنند می توانند در مدت ۵ روز از خاک کشورهای عضو اتحادیه شینگن به کشورهایی خارج از این حوزه سفر کنند.

ویزای نوع C

ویزای نوع C یک نمونه از ویزای اتحادیه شینگن است که تحت عنوان ویزای کوتاه مدت شناخته می شود. این ویزا نیز متناسب با هدف سفر به سه صورت صادر می شود که به شرح زیر هستند:

ویزای یک بار ورود

ویزای یک بار ورود همانطور که از نامش مشخص است فقط برای یک بار ورود به کشورهای عضو اتحادیه شینگن اعتبار دارند. در واقع ویزای شما با ترک کشور مورد نظر منقضی می شود حتی اگر هنوز هم از اعتبار آن باقی مانده باشد.

ویزای دو بار ورود

ویزای دوبار ورود نیز مانند ویزای یکبار ورود است فقط در این نوع ویزا شما مجاز به دوبار ورود به کشورهای شینگن هستید و با خروج دوم خود از کشور مورد نظر ویزای شما منقضی می شود. اخذ ویزای شینگن در شرایط مشخصی امکان پذیر است.

ویزای چندبار ورود

ویزای چندبار ورود یا همان ویزای مولتی یکی از ویزاهای پرکاربرد شینگن به شمار می رود. ویزای مولتی دارای انواع مختلفی است و به صورت های ۳ ماهه، ۶ ماهه، یک ساله و غیره دسته بندی می شود. شما با داشتن ویزای مولتی می توانید بین کشورهای مختلفی از اتحادیه شینگن سفر کنید. ویزای مولتی با عنوان ویزای بلند مدت شناخته می شود و با ویزای سینگل تفاوت دارد.

ویزای اعتباری منطقه محدوده

ویزای اعتباری منطقه محدوده (LTV) نوع دیگری از ویزای شینگن است که با داشتن آن فقط می توانید به محدوده های مشخصی که در زمان دریافت ویزا به شما اعلام می شود سفر کنید در واقع این ویزا فقط برای سفر به مناطق اعلام شده اعتبار دارد. این ویزا تحت شرایط خاصی صادر می شود.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن

ویزای ملی

نوع دیگری از ویزای شینگن ویزای ملی (NV) است که تحت عنوان ویزای نوع D هم شناخته می شود. این ویزا یکی از پر کاربردترین ویزاهای شینگن است که برای کسانی که قصد سفر کاری، تحصیلی و غیره دارند صادر می شود. ویزای نوع D نیز متناسب با هدفی که دارد به صورت ویزاهای یکبار ورود و یا چندبار ورود قابل استفاده است. کسانی که ویزای چندبار ورود نوع D را دارند می توانند به راحتی و بدون دریافت ویزای دیگر به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند. البته این افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

-دانشجویان بین المللی که برای مدتی محدود و مشخص و به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر می کنند.

-دانشجویانی که قصد دارند یکی از مقاطع تحصیلی خود را در یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سپری کنند. مدت اعتبار این ویزا یک سال است که البته در صورت لزوم قابل تمدید نیز می باشد.

-کسانی که قصد دارند به منظور کار و یا امور پژوهشی و علمی در موسسات معتبر وارد کشور مورد نظر شوند.

-کسانی که قصد دارند مهارت و تخصص خود را با اعضای این کشورها به اشتراک بگذارند مانند هنرمندان.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن

مدت زمان ویزای شینگن

یکی از نکاتی که در مورد اخذ ویزای شینگن باید به آن توجه کرد مدت زمان اعتبار این ویزا است البته مدت اقامت شما بستگی به نوع ویزای تهیه شده دارد. کسانی که ویزای توریستی کشورهای اروپایی را تهیه می کنند می توانند از ۹۰ روز اعتبار آن در این کشورها استفاده کنند. اثبات تمکن مالی یکی از مهم ترین عوامل برای دریافت این نوع ویزا است بدین معنی که شما قادر هستید در تمام این مدت هزینه های خود را به طور کامل پرداخت کنید. با داشتن این نوع ویزا نیز می توانید به راحتی به سایر کشورهای عضو اتحادیه سفر کنید. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی نیز یک سال است که با داشتن شرایط مشخص قابل تمدید است. در صورتی که در زمان مشخص شده ویزای خود را تمدید نکنید اقامت شما در حوزه شینگن غیر مجاز تلقی می شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن اول باید با سفارت کشور مورد نظر هماهنگی کنید. معمولا کلیه مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن در اکثر کشورهای عضو این اتحادیه یکسان است. مهم ترین مدارکی که باید برای مراجعه حضوری به سفارت آماده کنید به شرح زیر هستند.

۱-ابتدا باید فرم دریافت ویزا را از طریق آژانس های مسافرتی معتبر تکمیل کنید. از آنجایی که ممکن است این فرم برای کشورهای مختلف متفاوت باشد بهتر است برای ورود به هر کشور فرم مربوط به همان کشور را از سفارت آن دانلود کنید. این فرم باید به دقت و در کمال صحت پر شود.

۲-به همراه داشتن گذرنامه و گذرنامه های قبلی. (گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه پس از درخواست ویزا اعتبار داشته باشد).

۳-ارائه چند قطعه عکس رنگی تمام رخ با پس زمینه سفید.

۴-ارائه مدارک شغلی مانند فیش حقوقی، گواهی اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار، جواز کسب و روزنامه شغلی.

۵-ارائه اسناد مربوط به ملک و منابع مالی شخص همراه با گردش مالی ۶ ماه آخر حساب های بانکی

۶-ارائه بلیط رفت و برگشت

۷-داشتن بیمه مسافرتی برای کلیه کسانی که قصد سفر به کشورهای عضو اتحادیه شینگن را دارند.

۸-داشتن دعوت نامه و یا مدرکی که نشان دهنده رزرو هتل باشد.

مدارک ذکر شده باید به صورت کامل در دارالترجمه ها ترجمه شوند.

موارد ضروری در اخذ ویزای شینگن

برای ارائه مدارک هر شخص باید همراه با مدارک ذکر شده در محل سفارت حضور پیدا کند.

هزینه دریافت ویزای شینگن به صورت های مختلفی از جمله نقدی و یا غیر نقدی دریافت می شود.

کودکانی که زیر ۶ سال سن دارند نیازی به پرداخت هزینه ندارند اما برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال باید هزینه ای معادل ۳۵ یورو پرداخت شود.

برای کسانی که به سن قانونی نرسید اند امضای پدر و مادر در فرم مربوط به ویزا ضروری است.

برای اقامت بیش از ۹۰ روز باید مدارک دیگری نیز علاوه بر مدارک ذکر شده ارائه دهید.

برای تمدید ویزای شینگن باید به یکی از کشورهای عضو این اتحادیه مراجعه کرده و با ارائه دلایل منطقی و مدارک معتبر درخواست تمدید ویزای شینگن کنید.

اخذ ویزای شینگن
اخذ ویزای شینگن
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای شینگن شاید شما هم یکی از کسانی باشید که مسافرت کردن به اروپا و سفر علاقه داشته باشید. یکی...

دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای شینگن برای تمام افرادی که قصد سفر به ۲۶ کشور اروپایی را دارند الزامی می...

قیمت ویزای شینگن شاید تا به حال نام شینگن به گوشتان خورده اما نمی دانستید که چه معنایی دارد در...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر