وقت سفارت بلژیک

وقت سفارت بلژیک | مدارک لازم – چگونگی تعیین وقت

۲۴ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت بلژیک

در این مقاله می‌خواهیم درباره وقت سفارت بلژیک و همچنین نحوه دریافت وقت سفارت بلژیک و به طور کلی سفر به بلژیک صحبت کنیم. برای این کار ابتدا لازم است توضیحات مختصری درباره کشور بلژیک بدهیم و آن کشور را به شما معرفی نماییم، سپس به توضیحات بیشتر و تخصصی درباره نحوه دریافت وقت سفارت بلژیک می پردازیم

بلژیک کجاست؟

بلژیک یکی از کشورهای شمال غربی اروپا می باشد، این کشور از همسایگان هلند و آلمان است و جزئی از اتحادیه اروپا می باشد. زبان های رسمی مردم این کشور زبان های هلندی و فرانسوی هستند، بلژیکی ها در ادارات و نهادهای دولتی خود از هر دو زبان بلژیکی و فرانسوی استفاده می کنند.  پایتخت این کشور شهر بروکسل می باشد.

وقت سفارت بلژیک
وقت سفارت بلژیک

ویزای بلژیک

از آنجایی که بلژیک جزء کشورهای اروپایی می باشد، ویزای ورود به این کشور از نوع شینگن است و افرادی که ویزا این کشور را دریافت می کنند قابلیت تردد در کل اروپا را دارند، از همین رو امتیاز بسیار بزرگی برای کسانی که ویزا این کشور را دریافت می کنند ایجاد می شود. همچنین به دلیل جاذبه های گردشگری و سطح این کشور از نظر رفاه اقتصادی بسیاری از افراد این کشور را برای مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند.

برای دریافت ویزای بلژیک شما باید وقت سفارت را از طریق آژانس های مسافرتی معتبر رزرو نمایید؛ اما قبل از این که بخواهید به سفارت بلژیک وارد شوید و به صورت حضوری به سفارت بلژیک بروید، باید وقت سفارت بلژیک را رزرو کرده باشید. گرفتن وقت سفارت بلژیک نیز دشواری ها و روش های خاص خود را دارد که به طور کامل درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

وقت سفارت بلژیک
وقت سفارت بلژیک

تعیین وقت سفارت بلژیک

قبل از اینکه بخواهیم وقت سفارت بلژیک را بگیریم، لازم است بدانید که برای چه دلیلی می خواهید به سفارت این کشور بروید و چه نوع ویزایی نیاز دارید. پرطرفدارترین نوع ویزاها برای دریافت، ویزای کاری و تحصیلی می باشند، در این کشور بیشترین تقاضا برای دریافت این دو نوع ویزا است، اما باید بدانید که برای دریافت ویزای کاری مشکلاتی نیز بر سر راه شما وجود دارد، زیرا باید کارفرمایی از بلژیک برای شما دعوت‌نامه ارسال نماید و ضمانت شما را کرده باشد. همچنین قبل از این که دعوت‌نامه را برای شما بفرستد، باید ۳ ماه در بلژیک و ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی کار بدهد و اگر فرد واجد شرایط پیدا نشد، آنگاه می تواند دعوت‌نامه را برای شما ارسال نماید.

در این زمان  شما می توانید برای ویزای کاری اقدام کنید و در صورت داشتن شرایط لازم این ویزا را دریافت نمایید ؛ اما ویزای دانشجویی مراحل راحت‌تری دارد، حال که با انواع ویزا آشنا شده ایم، به نحوه دریافت وقت سفارت بلژیک می پردازیم.

برای دریافت وقت سفارت بلژیک ابتدا لازم است از طریق آژانس های مسافرتی اقدام نمایید. از خرداد ۱۳۹۶ سفارت بلژیک برای ایرانیان امکان دریافت ویزای اینترنتی را فراهم نموده است.

وقت سفارت بلژیک
وقت سفارت بلژیک

برخی نکات که باید هنگام دریافت ویزای سفارت بلژیک در نظر داشته باشیم

اولین نکته همان‌طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد، این است که بدون دریافت شماره اینترنتی نمی توانید ویزای بلژیک را دریافت کنید و وقت سفارت بلژیک بگیرید. همچنین هنگامی که فرم را پر کردید،  اطلاعات ثبت شده قابل تغییر نمی باشند پس باید دقت کنید. در ضمن پس از پر کردن فرم  ۲ نسخه از آن پرینت بگیرید و هنگام ورود به سفارت آن را همراه خود داشته باشید و در پایان باید گفت که در صورتی که به سفارت مراجعه کردید و نام شخصی که فرم را پر کرده است با نام شخصی که وارد سفارت شده یکسان نباشد، اجازه ورود به شما داده نمی شود و باید فرم را مجدداً با مشخصات درست پر کنید.

ادامه روند دریافت وقت سفارت بلژیک

هنگامی که این مراحل را طی کردیم، باید وارد بخشی از سایت سفارت شده و از طریق آن رمز عبور و نام کاربری دریافت کنید. سپس بعد از این کار وارد سایت سفارت شده و وقت سفارت بلژیک را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید، این وقت را با استفاده از رمز عبور و نام کاربری که در قسمت قبلی دریافت کرده اید می توانید به راحتی انجام دهید. در پایان باید گفت که این وقت سفارت بلژیک صرفاً برای شما است و هرگز نمی توانید آن را به شخص دیگری انتقال دهید.

وقت سفارت بلژیک
وقت سفارت بلژیک

نکاتی که باید هنگام رفتن به سفارت رعایت کنیم

هنگامی که وقت سفارت بلژیک را می گیرید قسمتی از کار خود برای دریافت ویزای بلژیک را انجام داده اید، اما باید به نکاتی نیز توجه نمایید، اولین نکته که نکته بسیار مهمی است این است که باید ۱۰ دقیقه قبل از شروع وقت خود برای سفارت در آنجا حضور داشته باشید، این زمان بسیار مهم است زیرا اگر شما زودتر از این موعد به آنجا بروید باید آن محل را ترک نمایید و دوباره برگردید و اگر دیرتر به سفارت برسید وقت شما لغو می شود و باید مجدداً تمام مراحل را برای دریافت وقت سفارت بلژیک از ابتدا انجام دهید، علاوه بر این باید این نکته را در نظر داشت که به دلایل امنیتی شما نمی توانید کسی را همراه خود به درون اتاق عمومی ویزا ببرید، اما در صورتی که شخص ثبت نام کننده دارای سن کمی باشد، می تواند یک همراه با خود داشته باشد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای بلژیک

ویزایی که شما می خواهید دریافت کنید، بسیار مهم است و بر اساس آن مدارک نیز تعیین می شود، اما برخی از مدارک به صورت کلی و برای همه ویزاها لازم است. در این جا به بررسی آن مدارک می پردازیم و می گوییم که چه مدارکی را باید به صورت پیش فرض همراه داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را از قبل آماده کنید، هنگامی که می خواهید به سفارت بلژیک بروید حتماً باید شناسنامه، کارت ملی، عکس، دعوت‌نامه، گواهینامه شغلی، اسناد مالکیت، پرینت گردش حساب بانکی و بیمه نامه مسافرتی را همراه داشته باشید، از طرفی همراه داشتن فرم دریافت ویزای بلژیک و همچنین پاسپورت نیز بسیار مهم است. در مورد برخی ویزاها رسید رزرو هتل و رسید بلیط رفت و برگشت نیز برای سفارت جزء ملزومات می باشد.

در پایان باید گفت که کشور بلژیک کشور بسیار مناسبی برای کار و تحصیل است، اگر شرایط کار و تحصیل در این کشور را دارید، می توانید برای سفر به این کشور اقدام کنید البته در ابتدا قبل از انجام هر کار به دریافت وقت سفارت بلژیک فکر کنید، می توانید از موارد گفته شده در این مقاله استفاده نمایید، همچنین باید باز هم اشاره کرد که اطلاعات خود را صحیح وارد کنید، زیرا زمانی که اطلاعات وارد شوند امکان ویرایش نیز وجود نخواهد داشت.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای نمایشگاهی بلژیک در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد ویزای نمایشگاهی بلژیک بپردازیم هر ساله مسافران...

اقامت بلژیک بلژیک به عنوان یک کشور اروپایی با وضعیت مالی بسیار مناسب، مورد استقبال مهاجرت کنندگان مختلف به ویژه...

بلیط بروکسل با خرید بلیط بروکسل به پایتخت کشور بلژیک سفر خواهید کرد. بروکسل در بین کشورهای اروپایی از اهمیت...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر