ویزای مولتی شینگن

چگونه می توانیم ویزای مولتی شینگن دریافت کنیم؟

۲۰ آبان ۱۳۹۷

ویزای مولتی شینگن

یکی از معروف ترین انواع ویزاهای شینگن ویزای مولتی شینگن می باشد که طرفداران بسیار زیادی را داراست، بسیاری از افراد با واژه ویزای مولتی شینگن آشنایی ندارند به همین علت تصمیم گرفتیم که در این مطلب توضیحاتی کامل و مفید را در این رابطه ارائه دهیم تا با اطلاعات کامل تری اقدام به دریافت ویزای شینگن کنید.

ویزای مولتی شینگن چیست؟

در واقع این نوع از ویزاای شینگن ویزایی بلند مدت تر از سایر ویزاهای شینگن می باشد که مناسب برای افرادی است که می خواهند در مدت زمان طولانی چندین سفر کوتاه را به کشورهای اروپایی داشته باشند. نام دیگر این نوع از ویزاهای شینگن ویزای شینگن نوع سی است ولی آن را بیشتر با همان نام ویزای مولتی شینگن می شناسند. همانطور که می دانید دریافت ویزا روند بسیار سختی را داراست و هر بار دریافت ویزای یک کشور ممکن است زمان زیادی را بگیرد، بنابراین افرادی که می خواهند تعداد زیادی سفر به کشورهای اروپایی را در مدت زمانی معین انجام دهند می توانند تنها یک بار روند دریافت ویزا را انجام دهند و بعد از آن با استفاده از ویزای مولتی شینگن به راحتی سفرهای خود را انجام دهند. یکی از مهمترین نکاتی که درباره این نوع از ویزاهای شینگن باید بدانید این است که با دریافت این ویزا مدت زمان اعتبار پاسپورت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ویزای مولتی شینگن
ویزای مولتی شینگن

 

نکات مثبت داشتن ویزای مولتی شینگن

به همراه داشتن ویزای شینگن نکات مثبت و مزایای بسیار زیادی را دارا می باشد که در ادامه این مطلب درباره بسیاری از مزایای این ویزا صحبت خواهیم کرد، اما یکی از مهمترین نکات مثبتی که داشتن این ویزا برای شما دارد این است که در صورتی که قصد گرفتن اقامت یکی از کشورهای اروپایی و عضو شینگن را داشته باشید باید این حتما این ویزا را در اختیار داشته باشید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که داشتن این ویزا چه کمکی به روند دریافت اقامت می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که شما برای دریافت اقامت یک کشور باید ورود و خروج بسیار زیادی را به آن کشور داشته باشید که داشتن ویزای مولتی شینگن می تواند کمک بسیار زیادی به شما در این کار کند.

ویزای مولتی شینگن
ویزای مولتی شینگن

 

با ویزای مولتی شینگن در زمان صرفه جویی کنید

داشتن ویزای مولتی شینگن همانطور که گفته شد بیشتر برای افرادی مفید است که سفرهای زیادی را به کشورهای عضو شینگن دارند، این ویزا برای این افراد به صورت کلی دارای ۳ مزیت می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از این مزایا می پردازیم. مزیت اول داشتن ویزای مولتی شینگن این است که افرادی که مسافرت زیادی به کشورهای عضو شینگن دارند نیازی نیست که دائما هزینه زیادی را برای ترجمه و سایر مدارک مورد نیاز کنند، همانطور که می دانید آماده کردن مدارک و منتظر ماندن در صف سفارت کشورهای اروپایی کاری سخت و طاقت فرسا است به همین علت می توانید با دریافت ویزای شینگن نوع C خیلی راحت این کار را تنها یک بار انجام دهید و در زمان خود به میزان بسیار زیادی صرفه جویی کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی شینگن

یکی دیگر از سوالات بسیار پرکاربردی که درباره ویزای مولتی شینگن پرسیده می شود این است که مدت زمان اعتبار این ویزا چه میزان است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که مدت زمان اعتبار این ویزا بیش از شش ماه می باشد و شما در این مدت می توانید هر چند بار که خواستید وارد کشورهای عضو شینگن شوید. نکته بسیار جالبی که درباره این ویزا باید بدانید این است که با دریافت این ویزا می توانید بین ۶ ماه تا سه سال به راحتی به کشورهای عضو شینگن سفر کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی شینگن

برای دریافت ویزای مولتی شینگن نیاز به مدارکی دارید که در ادامه به معرفی برخی از این مدارک می پردازیم:

۱- اصل کارت ملی به همراه یک ترجمه رسمی از آن که به زبان انگلیسی باشد.

۲- اصل شناسنامه به همراه یک ترجمه رسمی از آن که به زبان انگلیسی باشد.

۳- پاسپورتی معتبر که دارای اعتباری برابر با مدت زمانی که برای درخواست ویزا می خواهید.

۴- تمامی پاسپورت های قبلی

۵- در صورت داشتن سند ملکی باید یک نسخه از ترجمه آن را ارائه دهید.

۶- داشتن سه قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید که صورت شما به صورت کامل در آن نمایان باشد که سایز این عکس ۴٫۵ در ۳٫۵ باشد.

۷- تمامی مدارک شغلی

۸- تمامی مدارک مالی به منظور تضمین تمکن مالی

۹- بیمه مسافرتی شینگن که از قبل باید آماده کنید

۱۰- گواهی معتبر تمکن مالی

ویزای مولتی شینگن
ویزای مولتی شینگن

 

نکاتی درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی شینگن

شاید درباره مدارک شغلی و همینطور گواهی تمکن مالی سوالاتی برای شما پیش آمده باشد که در ادامه به توضیح این دو مورد می پردازیم. مدارک شغلی که باید به منظور دریافت ویزای شینگن به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهید عبارت است از جواز کاری و مدارک شرکت شما، در صورت داشتن روزنامه مخصوص شرکت باید آن را نیز ارائه دهید، در صورتی که پزشک هستید باید پروانه مطب خود را ارائه دهید، پروانه کسب و کار مورد نظر، در صورتی که وکیل هستید پرونده وکالت و درصورتی که مهندس هستید کارت نظام مهندسی را نیز باید ارائه دهید. در صورتی که بازنشسته هستید باید حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را نیز ارائه دهید. دانش آموزان و دانشجویان باید نامه اشتغال به تحصیل خود را در دست داشته باشند. گواهی تمکن مالی نیز شامل گواهی حساب بانکی با حداقل ۵۰ میلیون موجودی و همین طور پرینت ۳ ماهه اخیر حساب بانکی مورد نظر به همراه ترجمه به زبان انگلیسی نیز می باشد.

ویزای مولتی شینگن
ویزای مولتی شینگن

 

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی شینگن

در قسمت های قبلی توضیحاتی درباره مدارکی که برای دریافت ویزای مولتی شینگن مورد نیاز شما بود را معرفی کردیم در ادامه این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی شینگن ارائه دهیم. اولین شرط مورد نیاز برای دریافت این ویزا این است که از آخرین ویزای شینگنی که دریافت کرده اید مدت زمان زیادی نگذشته باشد، دومین شرط مورد نیاز برای دریافت این ویزا داشتن یک دعوت نامه معتبر می باشد که به منزله شروع کار شما برای دریافت ویزای مولتی شینگن می باشد، سومین شرط داشتن یک گردش مالی مناسب در حساب شما است، شرط دیگر برای دریافت این ویزا داشتن یک سابقه قوی در بیمه تامین اجتماعی می باشد که این سابقه را باید به صورت ترجمه شده تحویل دهید و آخرین شرط مورد نیاز برای دریافت این ویزا نیز داشتن تعداد بالای ویزا از سایر کشورها در گذرنامه شما می باشد.

ویزای مولتی شینگن
ویزای مولتی شینگن

 

نکته ای مهم در هنگام پر کردن فرم درخواست ویزای مولتی شینگن

یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام پر کردن فرم این درخواست به آن دقت کنید این است که ۳ گزینه در مقابل شما وجود دارد که با تیک زدن هر یک از آن ها شرایط ورود شما به کشورهای عضو شینگن تفاوت می کند. گزینه اول single است که با تیک زدن این گزینه تنها یک بار می توانید وارد کشور مورد نظر شوید، گزینه بعدی Two است که با علامت زدن آن می توانید دوبار وارد کشور مورد نظر شوید و آخرین گزینه نیز Multiple است که با تیک زدن این گزینه به صورت چندباره می توانید وارد کشور مورد نظر شوید.

اقامت مفید در کشورهای عضو شینگن

همانطور که در قسمت های قبلی گفته شد شما می توانید به صورت چندباره وارد کشورهای عضو شینگن شوید و در آن کشور ها اقامت کنید در این جا سوالی که پیش می آید این است که مدت زمان اقامت مفید در کشور مورد نظر چند روز است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که شما می توانید در یک بازه هفت ماهه ۳۳ روز مفید در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید، اگر مدت زمان اعتبار ویزای شما به ۸ ماه افزایش پیدا کند این میزان نیز به ۴۰ روز افزایش پیدا می کند این میزان هنگامی که ویزای شما اعتبار یک ساله داشته باشد به سه ماه افزایش پیدا می کند.

نکاتی مهم برای افرادی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارند

در صورتی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارید حتما باید دارای حداقل یک ویزای شینگن معمولی باشید، در صورتی که قصد دریافت ویزای بلند مدت شینگن برای کودک خود را دارید باید مدارک مورد نیاز را خودتان برای او آماده کنید، برای دریافت این ویزا باید یک چک ضمانتی قرار دهید که ضامن برگشت شما از کشور مورد نظر باشد، بعد از این که مدارک خود را آماده کرده و تحویل دادید حداکثر تا ۴۸ ساعت تاییدیه آن را دریافت خواهید کرد. در صورتی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارید باید بدانید که پروسه آن ۲۰ روز کاری به طول می انجامد بنابراین به درستی زمانبندی کنید، قبل از این که به سفارت مورد نظر خود مراجعه کنید باید وقت سفارت کشور مورد نظر خود را دریافت کنید. در هنگام دریافت ویزای مولتی شینگن خود شخص باید حضور داشته باشد و ویزا به شخص دیگری تحویل داده نمی شود.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

قیمت ویزای شینگن شاید تا به حال نام شینگن به گوشتان خورده اما نمی دانستید که چه معنایی دارد در...

اخذ ویزای شینگن ویزای شینگن یکی از ویزاهای پرکاربردی است که این روزها افراد زیادی برای سفرهای خود به سایر...

دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای شینگن برای تمام افرادی که قصد سفر به ۲۶ کشور اروپایی را دارند الزامی می...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر