هزینه ویزای شینگن، کشورهای منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی هستند که با دریافت ویزای هر یک از این کشورها می‌توان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا که عضو پیمان ...

هزینه ویزای شینگن بر اساس کشورهای مختلف چقدر است؟

۱۹ آبان ۱۳۹۷

هزینه ویزای شینگن، کشورهای منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی هستند که با دریافت ویزای هر یک از این کشورها می‌توان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا که عضو پیمان …

کشورهای منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی هستند که با دریافت ویزای هر یک از این کشورها می‌توان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا که عضو پیمان شینگن می‌باشند سفر کرد. نوع ویزای شینگن با توجه به هدف مسافر از سفر به این کشورها متفاوت است؛ مسئله دیگر در زمینه ویزای شینگن هزینه اخذ این نوع ویزا می‌باشد که در این مقاله می‌خواهیم بدانیم آیا هزینه ویزای شینگن بر اساس کشور صادر‌کننده تغییر می‌کند یا خیر.

هزینه ویزای شینگن بر اساس کشورهای مختلف چقدر است؟ | سایت ویزا

هزینه ویزای شینگن برای انواع ویزا

ویزای شینگن با توجه به هدف متقاضی از سفر به کشورهای حوزه شینگن و مدت زمان اقامت بر اساس آن‌ها در انواع مختلفی صادر می‌شود؛ به طور کلی انواع ویزای شینگن شامل ویزای ترانزیتی، ویزای توریستی، ویزای شینگن ملاقات با خانواده یا دوستان، ویزای تجاری، ویزای پزشکی ویزای تحصیلی شینگن هستند.

هزینه ویزای شینگن برای انواع ویزا برای افراد بزرگسال ۸۰ یورو و کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۴۰ یورو دریافت می‌شود؛ در حالی که برای کودکان زیر شش سال نیازی به پرداخت هزینه نیست. هزینه‌های گفته شده تنها برای ارائه درخواست ویزا به سفارت کشور مقصد است و هزینه‌های دیگری مربوط به خدمات کارگزاری نیز که معمولا بین 0 تا 40 یورو می‌باشد باید توسط متقاضی پرداخت شود.

انواع ویزای شینگن که ذکر شد در دسته ویزاهای کوتاه مدت شینگن هستند؛ ولی ویزای ملی شینگن نیز وجود دارد که برای اقامت طولانی مدت در کشورهای حوزه شینگن صادر می‌شود. این نوع ویزا مخصوص متقاضیانی است که می‌خواهند به صورت بلند مدت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت دائم داشته باشند یا به کار و تحصیل بپردازند. هزینه‌ای که بابت صدور ویزای ملی شینگن دریافت می‌شود همانند هزینه ویزای کوتاه مدت یا ترانزیتی شینگن است.

هزینه ویزای شینگن بر اساس نوع ویزا

هزینه ویزای شینگن بر اساس نوع ویزا بر اساس جدول زیر در سال 2023 به شرح زیر است.

انواع ویزا مدت اعتبار ویزا قیمت ویزا
ویزای یک بار ورود یک ماه 250 یورو
ویزا چند ماهه چند بار ورود سه ماه 350 یورو
ویزا کوتاه مدت چند بار ورود شش ماه 450 یورو
ویزای سالانه چند بار ورود یک سال 500 یورو
ویزا چند ساله چند بار ورود دو سال 600 یورو

آیا هزینه ویزای شینگن در کشور های مختلف متفاوت است؟

متقاضیان با دریافت ویزای یکی از 26 کشور عضو پیمان شینگن می‌توانند آزادانه و فقط با یک ویزا به همه این کشورها سفر کنند. از این رو می‌توان گفت شرایط و قوانین برای اخذ ویزای شینگن در تمام کشورهای حوزه شینگن یکسان است؛ همچنین هزینه ویزای شینگن در همه این کشورها مثل هم می‌باشد و فقط در برخی موارد استثناهایی وجود دارد.

هزینه ویزای شینگن آلمان

هزینه ویزای شینگن آلمان برای سفرهای کوتاه مدت طبق جدول بالا است؛ ولی این هزینه برای شهروندان بوسنی، مقدونیه شمالی، صربستان، آلبانی و مونته نگرو 5 یورو در نظر گرفته می‌شود. همچنین افرادی که درخواست ویزای بلند مدت آلمان را ارائه می‌دهند باید برای اخذ این نوع ویزا مبلغ 70 یورو هزینه کنند. این مبلغ در برخی موارد استثناهایی دارد؛ مثل کاهش هزینه ویزای شینگن آلمان برای متقاضیان زیر 18 به 37.5 یورو.

هزینه ویزای شینگن فرانسه

هزینه اخذ ویزای شینگن برای کشور فرانسه نیز برای سفرهای کوتاه مدت همان مبالغ در جدول بالا است؛ ولی هزینه ویزای شینگن فرانسه برای سفرهای طولانی مدت مبلغ 99 یورو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این برای دریافت ویزای بلند مدت فرانسه به منظور ادامه تحصیل باید 50 یورو دیگر پرداخت شود.

هزینه ویزای شینگن فرانسه | سایت ویزا

استثناهایی در تعیین هزینه ویزای شینگن کشور فرانسه برای شهروندان کشورهایی شامل ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، اوکراین و روسیه وجود دارد که متقاضیان سفر به فرانسه از این کشورها تنها باید مبلغ 5 یورو برای درخواست ویزا بپردازند.

هزینه ویزای شینگن سایر کشورها

هزینه ویزای شینگن دیگر کشورها مثل ایتالیا، اسپانیا و سوئد همان مبالغ درج شده در جدول بالا است؛ ولی همانند کشور فرانسه و آلمان در این کشورها نیز برای دریافت ویزای بلند مدت شینگن هزینه بیشتری باید پرداخت شود. برای مثال هزینه ویزای شینگن برای درخواست ویزای بلندمدت کشور مالت مبلغ 66 یورو دریافت می‌شود. چنانچه درخواست ویزای شینگن از سوی کشور مقصد ریجکت شود هیچ هزینه‌ای به متقاضی استرداد نخواهد شد.

نحوه پرداخت هزینه ویزای شینگن

روش پرداخت هزینه ویزای شینگن به کشور مقصد و نحوه درخواست ویزا بستگی دارد. در بیشتر کشورهای عضو حوزه شینگن قیمت ویزای شینگن توسط کارگزاری‌ها به صورت نقدی از متقاضی دریافت می‌کنند. همچنین در این بین کشورهایی وجود دارند که شرایطی را فراهم آورده‌اند که متقاضی می‌تواند هزینه درخواست ویزای شینگن را به صورت آنلاین و با کارت‌های اعتباری بین‌المللی پرداخت کند.

به عنوان مثال برای دریافت ویزای کشور سوئد هزینه ویزای شینگن به صورت آنلاین دریافت می‌شود؛ همچنین اگر فرآیند درخواست ویزای شینگن کشور سوئد توسط شرکت‌های مسافرتی انجام شود می‌توان هزینه ویزای سوئد را به صورت ریالی یا نقدی پرداخت کرد.

سایر هزینه‌‌ های ویزای شینگن

علاوه بر هزینه درخواست ویزای شینگن، هزینه‌های دیگری مربوط به خدمات کارگزاری‌ها وجود دارد. از طریق کارگزاری‌ها فرآیند درخواست ویزای کشورهای مختلفی نظیر فرانسه، اتریش، سوئیس، یونان و هلند انجام می‌شود و متقاضی وقت و انرژی کمتری برای پیگیری اخذ ویزای خود صرف می‌کند. این کارگزاری‌ها هزینه جداگانه‌ای را برای انجام و پیگیری مراحل درخواست ویزا از متقاضی دریافت می‌کنند. همچنین بعضی کارگزاری‌ها خدمات اضافی را نیز ارائه می‌کنند که اختیاری است و متقاضی در صورت استفاده از آن‌ها باید هزینه‌ای پرداخت کند.

سایر هزینه‌‌ های ویزای شینگن | سایت ویزا

جمع بندی

فرآیند بررسی پرونده درخواست ویزای شینگن زمانی به جریان می‌افتد که متقاضی هزینه ویزای شینگن را پرداخت کرده باشد. قیمت ویزای شینگن با توجه به سن متقاضی و کشور مقصد می‌تواند تفاوت داشته باشد. در این مقاله به طور مختصر در مورد هزینه ویزای شینگن کشورهای مختلف و مبلغ ویزای کوتاه مدت و بلند مدت صحبت شد.


سوالات متداول هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن برای سنین مختلف چقدر است؟

روش پرداخت هزینه ویزای شینگن به کشور مقصد چگونه است؟

برای ویزای شینگن چند بار ورود دو ساله چقدر باید هزینه پرداخت کنیم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

قیمت ویزای شینگن شاید تا به حال نام شینگن به گوشتان خورده اما نمی دانستید که چه معنایی دارد در...

دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای شینگن برای تمام افرادی که قصد سفر به ۲۶ کشور اروپایی را دارند الزامی می...

ویزای شینگن شاید شما هم یکی از کسانی باشید که مسافرت کردن به اروپا و سفر علاقه داشته باشید. یکی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر