وقت سفارت سوئد

وقت سفارت سوئد | راه های گرفتن – مدارک لازم

۲۷ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت سوئد

سوئد یکی از کشورهای حوزه شینگن و در شمال اروپا واقع شده است. برای سفر یه سوئد باید وقت سفارت سوئد را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید. این کشور به صورت پادشاهی اداره می شود و با کشورهای چون نروژ، دانمارک و دریای بالتیک همجوار است. پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد و از بزرگترین شهرهای سوئد است.

وقت سفارت سوئد
وقت سفارت سوئد

برای سفر به این کشور لازم و ضروری است که ویزای آن را دریافت کنید و برای این کار نیز نیاز به وقت سفارت سوئد دارید و می بایست مدارک اعلام شده و مورد نیاز را در وقت معین به سفارت تحویل نمایید تا کارهای ویزای شما انجام پذیرد.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در مورد چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد و ویزای این کشور در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

سفارت سوئد در ایران

سفارت کشور سوئد در ایران در تهران، خیابان سهروردی شمالی بالاتر از خیابان فرمانی، خیابان بوستان و نبش نسترن پلاک ۲۷ می باشد.

ساعات کاری سفارت این کشور از روزهای شنبه تا ۴ شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدظهر می باشد و در ۵ شنبه ها نیز از ساعت ۸ تا ۱۵ خدمات ارایه می کنند.

راه های گرفتن وقت سفارت سوئد

افرادی که برای گرفتن وقت سفارت در تلاش می باشند و تقاضای دریافت ویزا دارند می بایست ابتدا از طریق آژانس های مسافرتی اقدام نمایند. در زمان ارسال می بایست هزینه های مورد نیاز را بپردازید و بعد از ارسال آن نیز وقت سفارت سوئد را دریافت نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که هر متقاضی به صورت جداگانه و انفرادی وقت مراجعه به سفارت دریافت می کند و این زمان قابل تغییر نمی باشد. اگر فردی نتوانست در زمان مقرر به سفارت مراجعه نماید می بایست مجددا یک فرم جدید پر نماید و تمامی مراحل قبل را مجددا انجام دهد و وقت جدید دریافت نماید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئد

کسانی که قصد سفر به کشور سوئد را دارند می بایست شرایطی را دارا باشند و بعد از داشتن این شرایط مدارکی را برای دریافت ویزا ارایه نمایند که در ذیل تعدادی از آن ها را نام می بریم.

اخذ ویزای سوئد و مقصد سفر

با توجه به اینکه این کشور در حوزه شنگن قرار گرفته است و این منطقه نیز شامل چندین کشور مستقل است افراد متقاضی دریافت ویزای سوئد می بایست مقصد اصلی سفرشان همان کشور باشد. البته این مطلب را هم باید مد نظر داشت که زمان مسافرت نیز می بایت حداکثر سه ماه پس از مراجعه به سفارت و تحویل مدارک برای دریافت ویزا باشد.

برای دریافت ویزا کشور سوئد نیز می بایست مدارک زیر را به سفارت ارایه نمایید.

فرم درخواست ویزا که به صورت چاپ شده باشد و توسط متقاضی تکمیل و امضا شده است.

داشتن پاسپورت یا مدارک مسافرتی با اعتبار نیز ضروری می باشد. دقت داشته باشید که پاسپورت ارایه شده شما به سفارت می بایست حداقل سه ماه پس از خروج شما از کشور سوئد نیز دارای اعتبار باشد. داشتن حداقل دو برگ سفید در پاسپورت و جدید بودن ان نیز از دیگر شرایط پاسپورت شما است.

در هنگام مراجعه به سفارت برای تحویل مدارک می بایست تمامی مدارک کامل باشد و در صورت ناقص بودن و یا کم بودن مدارک سفارت از تحویل گرفتن و بررسی آن ها جلوگیری می کند و هزینه های پرداختی شما نیز از بین خواهد رفت.

علاوه بر ارایه مدارک بالا برای درخواست ویزا یک سری دیگر مدارک نیز مورد نیاز می باشد که در هنگام وقت سفارت سوئد می بایست برای انجام مراحل قانونی ارایه نمایید.

ارایه اصل مدارک شناسایی یکی از موارد مهم در هنگام تحویل مدارک به سفارت می باشد تا اصل با کپی چک شود. البته می بایست تمامی مدارک به زبان سوئدی و یا انگلیسی ترجمه و ارایه شوند.

وقت سفارت سوئد
وقت سفارت سوئد

هدف از سفر به کشور سوئد

یکی از مواردی که در هنگام مراجعه به سفارت باید آن را توضیح دهید و مدارک مستندی برای آن ارایه دهید این است که هدف سفرتان به این کشور چه می باشد. اکثر افرادی که به این کشور مسافرت می کنند دارای اهدافی چون دیدار دوستان و نزدیکان، سفرهای تجاری، ماموریت های رسمی و دولتی، کارهای فرهنگی و یا برنامه های ورزشی و یا از همه بیشتر سفرهای تفریحی می باشند. برای اقامت در سوئد نیاز به اخذ ویزای سوئد دارید.

وقت سفارت سوئد
وقت سفارت سوئد

مشخص بودن محل اقامت در سوئد

مشخص بودن محل اقامت افراد و یا داشتن تمکن مالی برای اقامت در این کشور از دیگر مواردی است که می بایست با ارایه مدارکی چون رزرو هتل یا اپارتمان، تاییدیه محل اقامت و هزینه های فرد توسط میزبان، داشتن گواهی بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی و مدارکی که نشان دهنده وضعیت مالی فرد برای دادن هزینه های او در طی سفر باشد تایید شود.

وقت سفارت سوئد
وقت سفارت سوئد

داشتن بیمه نامه معتبر و رزرو بلیط برای سفر به سوئد

داشتن بیمه نامه معتبر نیز از دیگر مدارکی است که می بایست به سفارت ارایه گردد. بیمه نامه ارایه شده می بایست به گونه ای باشد که بتوان تمامی هزینه های مربوط به درمان و بستری وی را در بیمارستان تامین نماید.

داشتن بلیط یا برگه مربوط به رزرو بلیط نیز بسیار مهم و ضروری می باشد و شما می بایست آن را در زمان ملاقات در سفارت ارایه نمایید. داشتن مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد برای مسافرت به این کشور می باشد نیز ضروری است.

ارایه مدارک شغلی معتبر برای ویزای سوئد

نکات مهمی جهت اخذ ویزای سوئد و وقت سفارت سوئد حائز اهمیت است:

افراد مختلف با توجه به کار و حرفه خود می بایست معرفی نامه ها و اجازه نامه هایی را در هنگام وقت سفارت سوئد ارایه نمایند.

کارمندان می بایست یک حکم کارگزینی و فیش حقوقی سه ماه قبل را به همراه دفترچه بیمه خود به سفرات ارایه دهند. بازرگانان و تجار نیز می توانند با ارایه پروانه کسب و سوابق بیمه درمانی خود این مدارک را تامین نمایند.

کسانی نیز که سهامداران شرکت های ایرانی می باشند و یا جزو مدیران این شرکت ها هستند نیز می بایست یک نامه رسمی از شرکت برای دریافت ویزا به سفارت ارایه نمایند. هنرمندان نیز می توانند برای تامین این مدرک مهم و ضروری مدرک عضویت خود را در این صنف ارایه نمایند و یا سوابق بیمه ای خود را ارایه دهند.

افراد بازنشسته و مستمری بگیر نیز می توانند با ارایه فیش حقوقی و یا مدارک مشابه این مشکل را حل نمایند. برای دانش اموزان و افراد کمتر از سن قانونی نیز می بایست مدارکی از خانواده وی و وضعیت اجتماعی خود او ارایه شود. برای افراد بیکار نیز می بایست مدارکی دال بر روابط اجتماعی و اقتصادی مناسب  به سفارت داده شود تا مراحل لازم برای بررسی دادن ویزا شروع شود.

برای دریافت ویزا شینگن برای کشور سوئد افراد متقاضی می بایست تمامی مدارک ذکر شده را به صورت ترجمه شده و کامل ارایه دهند و در مصاحبه حضوری نیز شخصا شرکت نمایند. باید توجه داشته باشید که ارایه مدارک تازه شروع کار است و سفارت در دادن و یا ندادن ویزا مختار می باشد و این مطلب را باید در نظر داشت که احتمال ندادن ویزا به فرد نیز وجود دارد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های استکهلم شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد می باشد و دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. امروزه افراد...

بلیط استکهلم  استکهلم، پایتخت سوئد، در میان تمام افراد علاقه مند به گردشگری، دانشجویان و... شناخته شده است و استکهلم...

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که برای سفر به آن گرفتن ویزای سوئد الزامی می باشد. سوئد کشوری...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر