ویزای توریستی اتریش

شرایط دریافت ویزای توریستی اتریش چیست؟

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

ویزای توریستی اتریش، کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن می باشد. ویزای توریستی اتریش یک الزام برای سفر به اتریش است چرا که ویزای اتریش در هنگام ورود …

نحوه اخذ ویزای توریستی اتریش

هر کشور قوانین خاص خود را داد که مسافران  باید قوانین آن کشور را رعایت کنند و هر مسافری برای ورود به یک کشور خارجی باید اجازه نامه­ ای همراه خود داشته باشد که منظور از اجازه نامه، همان ویزای توریستی اتریش است. کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن می باشد. ویزای توریستی اتریش یک الزام برای سفر به اتریش است چرا که ویزای اتریش در هنگام ورود از سوی مقامات کنترل مرزی نیز بررسی می ­شود.

ویزای اتریش

اتریش سه نوع ویزادارد: ویزای توریستی اتریش، ویزای تجاری اتریش یا کاری و ویزای تحصیلی اتریش که با توجه به عزیمت خود به کشور اتریش می ­توانید ویزای خود را تهیه کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی اتریش چیست؟ | سایت ویزا

فرق ویزای توریستی اتریش با پاسپورت

این را بدانید که ویزای توریستی اتریش و پاسپورت با هم در ارتباط اند اما کاملا با هم فرق دارند و برای سفر به یک کشور خارجی نیاز به هر دوی آنها را دارید. اما شاید نیازی نباشد که برای ورود به همه کشور­ها ویزا داشته باشد برای مثال ویزای ایران برای خیلی از کشورها برداشته شده است ولی وجود پاسپورت یک الزام است.

بعضی از کشور ها با صادر کردن ویزا اجازه ورود به کشور را می­ دهند. اگر هدفتان برای سفر به کشور اتریش، تفریح است، ویزای توریستی اتریش لازم دارید که معمولا مدت زمان ۳۰ و۶۰ روزه دارد و در این مدت زمان می ­توانید در آن کشور بمانید.

ویزای توریستی اتریش

در خواست ویزای توریستی اتریش نیاز به گرفتن وقت قبلی از سفارت اتریش دارد. متقاضیانی که دارای دعوت نامه هستند یا درخواستی برای اقامت دارند فقط باید به صورت آنلاین از طریق سایت رزرو نمایند. می توانند سوالات خود را از بخش کنسولی سفارت اتریش روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته  در زمان ۱۳:۳۰ تا ۱۵ بپرسید.

ویزای توریستی اتریش | سایت ویزا

مدارک لازم ویزای توریستی اتریش

مدارکی که برای اقدام به ویزای توریستی اتریش نیاز دارید عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای اتریش باید به صورت خوانا به زبان آلمانی ترجمه شود و توسط شخص متقاضی پر شود. اگر فرزندی کمتر از ۱۸ سال دارید که قرار است در سفر همراه شما باشد باید ولی آن یا قیم قانونی فرم رضایت را تکمیل کند و کپی پاسپورت پدر ومادر یا قیم قانونی آن نیز باید با فرم پیوست شود.
  • دو قطعه عکس رنگی (اندازه ۳٫۵ در ۴٫۵ سانتی متر،) عکس باید جدید باشد و کمتر از ۶۰ ماه از زمان آن گذشته باشد.
  • گذر نامه ای معتبر باید داشته باشید ،گذرنامه ای معتبر است که بیشتر از ۶ ماه از صدور آن نگذشته باشد و همچنین از اعتبار ویزای که درخواست کردید حداقل ۶ ماه بیشتر اعتبار داشته باشد. برای سفر به کشور خارج از ایران باید گذرنامه حداقل ۴ صفحه خالی یا آزاد داشته باشد.
  • از صفحه مشخصات گذرنامه و ویزاهای شنگن که در گذشته گرفتید کپی فراهم آورید.
  • مدرک شغلی خود و گواهی درآمد را باید به زبان آلمانی فراهم کنید.
  • در صورت نیاز جواز گواهی اشتغال تحصیل و  پروانه کسب را فراهم نمایید.
  • برای سفر به اتریش بیمه نامه مسافرتی باید داشته باشید.
  • هتل خود را باید رزور کنید چرا که به تایید آن نیاز دارید رزرو هتل را می توانید خودتان انجام دهید یا توسط یک آژانس مسافرتی صورت بگیرد. نکته مهم این است که تایید آنلاین رزرو هتل مورد قبول نمی باشد.
  • بلیط سفر خود را باید فراهم کنید که امکان تهیه آن توسط خود فرد یا  آژانس مسافرتی صورت می­ گیرد.
  • نیاز به گردش حساب خود در یکی از شعب بانک ها دارید و مجموع پول باید به یورو درج شود.

هزینه رسیدگی درخواست ویزای اتریش برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد و ولی برای کودکان ۶-۱۲ سال 125 یورو و بزرگتر از ۱۲ سال 250 یورو است.

 بار دیگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای اتریش نامبرده می شود ولی این بار با ترتیبی برای آماده کردن مدارک ،اگر مدارک خود را با این ترتیب و مطابق اصول آماده کنید بررسی درخواست ویزای شما در اولویت قرار می گیرد.

گذرنامه- فرم درخواست همرا با عکس – کپی بلیط و رزور هتل (رزور آنلاین مورد قبول نمی باشد) – دعوتنامه( اگر دعوت نامه دارید)- پرینت حساب بانکی و مجموع پول به یورور –گواهی که نشان دهد تمکن مالی دارید- فیش حقوقی- گواهی اشتغال به کار- اگر شرکت، یا کسب وکاری دارید گواهی یا پروانه کسب- سند ملکی- شناسنامه- سایر مدارک و در انتها کپی بیمه.

سفارت اتریش و تحویل مدارک تایید شده

 شما برای گرفتن ویزای توریستی اتریش و اقدام برای آن به سفارت اتریش در ایران باید بروید. اما ممکن است ندانید سفارت اتریش در کجا قرار دارد. سفارت اتریش در تهران خیابان باهنر- خیابان محمد احمد زمانی و کوچه ای به نام میرولی پلاک ۶-۸ قرار دارد. به اطلاعات درج شده در قبض خود نگاهی کنید و از ساعت  ۱۴ تا ۱۴:۳۰ می توانید به سفارت اتریش مراجعه کنید.

اطلاعات دیگر و توصیه های امنیتی ویزای توریستی اتریش

تمام مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی اتریش آماده می کنید باید به زبان آلمانی ترجمه شوند. این احتمال وجود دارد که سفارت مدارک دیگری هم به جز مدارک نامبرده شده برای درخواست ویزای اتریش بخواهد. اما توجه داشته باشید که فقط مدارکی که سفارت خواسته است ارسال کنید و مدارک مازادی ارسال نکید. شما فقط هزینه ای برای درخواست ویزا باید پرداخت کنید.

نیاز به پرداخت هزینه برای فرم ­های درخواست ویزای توریستی اتریش ندارید چرا که  کاملا رایگان هستند. دقت کنید که فرم های درخواست ویزا اتریش را به طور دقیق و کامل پر کنید تا درخواست شما برای ویزای توریستی اتریش زودتر بررسی شود. هنگامی که برنامه ای برای سفر خود ریخته اید چهارده روز قبل از تاریخ سفر باید برای درخواست ویزا اقدام کنید.

افراد سودجو و دللال که در جلوی سفارت به شما پیشنهاد سریع ویزای توریستی اتریش می ­دهند یک هشدار برای شما هستند که بدانید این افراد هیچ ارتباطی با سفارت ندارند. اگر به پیشنهاد دلالان مدارک جعلی به سفارت بدهید، از آنجا که سفارت مجهز به آخرین تجهیزات فنی است تمام موارد جعل را کشف می­ کند  و دیگر به شما ویزای اتریش را نخواهند داد.

اطلاعات دیگر و توصیه های امنیتی ویزای توریستی اتریش | سایت ویزا

آنچه باید در سفر توریستی به اتریش بدانید

اتریش از دوبخش روستایی  و شهری تشکیل شده است.اگر علاقه زیادی به ورزش ­های کوهستانی دارید  که بیشتر در فصل زمستان اتفاق می­ افتد ، می توانید برای دریافت وقت سفارت اتریش اقدام کنید.

  ولی اگر از فعالیت هایی همچون  کوهنوردی، پیاده ­روی و طبیعت گردی لذت می برید در این صورت  بهترین زمان برای مسافرت شما  اواخر آوریل تا اواسط اکتبر است که نیاز به اقدام برای ویزای توریستی اتریش نیز دارد. این کشور در تابستان دارای گرمای کاملا طبیعی است و سفر به اتریش در این فصل نیز بسیار به یادماندی می­ شود.

چه کسانی شانس اخذ اقامت توریستی اتریش را دارند

برای آنکه شانستان در گرفتن ویزای توریستی اتریش بالا رود بهتر است به صورت تکی درخواست ویزای توریستی اتریش دهید چرا که آنانی که همراه با خانواده اقدام به دریافت وقت سفارت اتریش می نمایند شانس کمتری دارند.

توصیه می شود که اگر تمام مدارک نامبرده شده را برای اخذ ویزای توریستی اتریش آماده کردید  و قصد مسافرت با خانواده را دارید. بهتر است هر کدام تان جداگانه برای ویزای توریستی اتریش درخواست کنید که در این صورت کارهایتان سریع تر و شانستان برای گرفتن ویزای توریستی اتریش بیشتر می شود.

یک راه حل دیگر که شانس گرفتن ویزای توریستی اتریش را افزایش می دهد این است که اگر اقوامی در کشور اتریش دارید برای شما دعوت نامه ارسال کنند. کشور اتریش جزء حوزه شینگن است.

فردی که ویزای توریستی اتریش را دارد می تواند به تمام کشورهای حوزه شینگن مسافرت کند. شما با داشتن ویزای توریستی اتریش اگر بعد از سفر زمان ویزای‌تان باقی مانده باشد می توانید بدون هیچ محدودیتی وارد کشور های دیگر اروپا نیز شوید. در سفر توریستی اتریش اگر به فکر اقامت افتاده اید می توانید به دنبال یک فرصت شغلی یا یک کار آفرینی جهت اخذ اقامت باشید.

بازدید از اماکن دیدنی در سفر توریستی اتریش

دریافت ویزای توریستی اتریش یکی از اقدام های لازم و ضروری برای سفر به اتریش و دیدن مکان های دیدنی این کشور است از جمله این مکان های دیدنی : بخش هایی از کوه آلپ، شهر وین، رود دانوب، قصر هافبرگ ، خانه موستارت،  شهر اینسبروک، کاه شاه برون، خانه اپرای وین، آبشار اتریش، کلیسای ماریا، کوه هورن،غول یخی، کلیسای جامع  هستند.


سوالات متداول ویزای توریستی اتریش

هزینه رسیدگی درخواست ویزای توریستی اتریش چقدر می‌باشد؟

آدرس سفارت اتریش کجاست؟

در چه صورت احتمال اینکه بررسی ویزای ما در اولویت قرار بگیرد، بیشتر است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل تور وین  شهر وین در کشور اتریش را مهد موسیقی می نامند زیرا محل زندگی بسیاری از موسیقی‌...

روادید اتریش روادید اتریش دارای انواع مختلفی است که هر متقاضی بسته به نوع نیاز خود، ویزای مربوطه را دریافت...

اطلاعات کامل وقت سفارت اتریش اتریش یکی از کشور های قاره ی سبز است که در قلب اروپا جای گرفته...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر