وقت سفارت اتریش

وقت سفارت اتریش | نحوه درخواست – هزینه – مدارک لازم

۱۶ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت اتریش ، این مقاله در ارتباط با تعیین وقت سفارت اتریش تنظیم شده است و در آن قصد داریم به بررسی نحوه ی تعیین وقت سفارت اتریش و شرایط آن بپردازیم.

اطلاعات کامل وقت سفارت اتریش

اتریش یکی از کشور های قاره ی سبز است که در قلب اروپا جای گرفته است. شاید شما نیز قصد سفر به این کشور کوچک اما زیبا را داشته باشید. قطعاً می دانید شما برای سفر تان نیازمند ویزای اتریش هستید و برای این کار باید وقت سفارت اتریش را اخذ کنید. ما در این مقاله می خواهیم بیش تر در این مورد صحبت کنیم با ما در سایت ویزا همراه بمانید.

وقت سفارت اتریش | نحوه درخواست - هزینه - مدارک لازم | سایت ویزا

معرفی کشور اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که دقیقاً در مرکز و در دل اروپا واقع شده است. مرکز این کشور شهر وین می باشد. اتریش با کشور های آلمان، چک، مجارستان، اسلوواکی، اسلوونی، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز می باشد و همسایگان زیادی دارد. وضعیت زندگی در این کشور اروپایی بسیار خوب است و مردم در رفاه نسبی خوبی قرار دارند. وضعیت بهداشت و سلامت در شرایط بسیار خوب می باشد. دانشگاه های این کشور اگر چه جزء بهترین دانشگاه های جهان نیستند، اما کیفیت مناسبی برای تحصیل دارند. مخصوصاً افراد زیادی از ایران برای گذراندن دوره های تحصیلی به این کشور سفر می کنند.

علاوه بر این ها آب و هوای اتریش بسیار مطبوع و خوب است و همین باعث به وجود آمدن جاذبه های گردشگری طبیعی بکری شده است که همگان آرزوی تماشای آن را دارند. همه ی این موارد می توانند دلایل بسیار خوبی باشند که فردی تصمیم به سفر به اتریش را بگیرد که مستلزم اینست که وقت سفارت اتریش را از سفارت دریافت کند.

وقت سفارت به چه معناست؟

شما برای وارد شدن به هر کشوری نیاز دارید یک سری مراحل ثابتی را بگذرانید. شما برای سفر به اتریش نیز نیازمند طی یک سری مراحل هستید. یکی از کارهایی که باید انجام دهید تا بتوانید به صورت قانونی وارد خاک اتریش شوید، اخذ ویزا از سفارت اتریش در ایران می باشد.

همان طور که می دانید، اتریش یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است و برای ورود به آن باید ویزای شینگن دریافت کنید. پیش از اخذ ویزا شما باید برای تعیین وقت سفارت اتریش اقدام کنید، تا برای شما وقتی تعیین شود، تا بتوانید در آن موقع مدارک خود را تحویل سفارت داده و کارهای لازم برای اخذ ویزا را انجام دهید. در این مقاله تمرکز ما بر روی مرحله ی تعیین وقت سفارت اتریش می باشد و می خواهیم در این باره بیش تر صحبت کنیم.

وقت سفارت به چه معناست؟ | سایت ویزا

مراحل تعیین وقت سفارت اتریش

قطعاً باید مراحلی را برای تعیین وقت سفارت اتریش و سپس اخذ ویزا بگذرانید. این مراحل به صورت کلی برای همه ی کشورهای اروپایی ثابت بوده و شبیه به هم هستند. در ادامه ی مطلب این مراحل را ذکر خواهیم کرد:

  1. درخواست اولیه برای تعیین وقت سفارت اتریش
  2. پرداخت هزینه ی لازم برای بررسی درخواست وقت سفارت اتریش
  3. دریافت تأییدیه تعیین وقت سفارت اتریش و موافقت با درخواست شما

اگر این ۳ مرحله به طور کامل انجام گیرد، شما می توانید وقت سفارت اتریش در تهران را دریافت کنید و ادامه ی کار خود را پیگیری کنید. البته اگر انجام این مراحل برای تان دشوار است می توانید انجام این کار را به شرکت های حقوقی مهاجرت که تخصص شان این موضوع است و تحت نظارت سفارت اتریش می باشند، واگذار کنید.

مراحل تعیین وقت سفارت اتریش | سایت ویزا

نحوه درخواست وقت سفارت اتریش

همان طور که گفتیم باید ۳ مرحله ی ذکر را شده را بگذرانید تا بتوانید وقت سفارت اتریش را دریافت کنید. برای این کار کافی است، در مرحله اول فرم درخواست اولیه تان را پر کرده و به همراه اطلاعات هویتی خود و اسکن دعوت نامه ای که دارید، برای آژانس مسافرتی به صورت غیر حضوری و اینترنتی ارسال کنید.

پس از این کار باید هزینه ی بررسی درخواست تان را نیز پرداخت کنید. در این مرحله آژانس به شما یک لیست پیشنهادی از وقت های خالی را می دهد. شما هر کدام از زمان های خالی مد نظرتان را می توانید برای وقت سفارت انتخاب کنید. اما این پایان کار نیست و دلیلی بر تآیید شدن مدارک شما نمی باشد.

در این مرحله شما تنها باید منتظر بمانید تا مدارک تان توسط سفارت اتریش بررسی شود و سپس نتیجه اعلام گردد. اگر با درخواست تان موافقت شد، شما در وقت سفارت تعیین شده برای ادامه ی کار ها در سفارت حضور پیدا می کنید. در غیر این صورت علاوه بر این که درخواست تان رد می شود، هزینه ای که پرداخت کردید به شما باز گردانده نخواهد شد.

مدارک لازم جهت وقت سفارت اتریش

پس از این که درخواست ویزا را برای سفارت ارسال کردید، اگر سفارت با درخواست شما موافقت کند به شما وقت سفارت اتریش داده می شود و شما در زمان تعیین شده باید با در دست داشتن مدارک خود به سفارت اتریش در تهران بروید. مدارکی که برای وقت سفارت اتریش باید به همراه داشته باشید، به شرح زیر می باشد:

اصل شناسنامه و کپی صفحات آن- اصل گذرنامه (دارای حداقل اعتبار ۳ ماهه)- یک قطعه عکس ۴*۶ رنگی با پس زمینه سفید- اگر دعوت نامه دارید، دعوت نامه تان را به همراه داشته باشید، در غیر این صورت گواهی که نشان دهد شما در کشور اتریش هتل رزرو کرده اید و مشکل اقامت در اتریش را ندارید. گواهی بیمه مسافرتی- فیش حقوقی ۶ ماهه اخیر- گواهی که نشان دهد شما مشکل مالی نداشته و استطاعت مالی برای این سفر را کاملاً دارا هستید. گواهی اشتغال به کار نیز از دیگر مدارکی است که باید در وقت سفارت اتریش به همراه داشته باشید.

ترجمه ی مدارک در وقت سفارت اتریش

نکته ی بسیار مهم این است که مدارک تان را پیش از مراجعه به سفارت باید ترجمه کنید و این ترجمه باید مورد تأیید مراکز قانونی آن کشور باشد. از آن جایی که زبان رسمی کشور اتریش، زبان آلمانی می باشد. شما باید مدارک تان را به زبان آلمانی ترجمه کنید.

برای این کار می توانید از دارالترجمه های معتبر استفاده کنید، تا برای تان این کار را انجام دهند. توجه داشته باشید، اگر در بین مدارک، حتی یکی از مدارک تان ترجمه نشده باشد، به ادامه ی روند کار شما ترتیب اثر داده نخواهد شد و شما باید دوباره اقدام به دریافت وقت سفارت اتریش بکنید.

ترجمه ی مدارک در وقت سفارت اتریش | سایت ویزا

هزینه ی دریافت ویزا و وقت سفارت اتریش

در این بخش می خواهیم هزینه هایی که لازم است برای گرفتن وقت سفارت اتریش و هم چنین در ادامه برای گرفتن ویزا بپردازید را شرح دهیم.

  • هزینه ی تعیین وقت سفارت و بررسی و تأیید مدارک 120 یورو می باشد.
  • هزینه ی ویزای شینگن برای بزرگسالان 250 یورو می باشد.
  • هزینه ی ویزای شینگن برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال 125 یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

توجه داشته باشید، همه ی هزینه ها باید به یورو پرداخت شوند. پس از پیش از اقدام به انجام این کار، هزینه ی مورد نظر را تأمین کنید، تا دچار مشکل نشوید.

هزینه ی دریافت ویزا و وقت سفارت اتریش | سایت ویزا

مشخصات سفارت اتریش در تهران

اتریش نیز مانند سایر کشورهای بزرگ اروپایی در تهران و ایران دارای سفارت و کنسولگری می باشد.

در ادامه ی مطالب مشخصات سفارت اتریش در تهران را ذکر خواهیم کرد:

آدرس سفارت اتریش در تهران:

تهران- نیاوران- خیابان باهنر- خیابان مقدسی- خیابان محمود احمدی زمانی- کوچه میرولی- پلاک ۶-۸

ساعات کاری سفارت اتریش در تهران:

ساعات کاری بخش کنسولگری سفارت اتریش از روز های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ می باشد.

مشخصات سفارت اتریش در تهران | سایت ویزا

نکات مهم و نتیجه گیری در خصوص تعیین وقت سفارت اتریش

در وقت سفارت اتریش بهتر است، خودتان شخصاً در محل حضور پیدا کنید، چرا که اگر فرد دیگری را به جای خود به سفارت بفرستید و این کار شما برای سفارت محرز شود، علاوه بر این که به کار شما ترتیب اثر داده نخواهد شد، در دفعات بعدی نیز دادن ویزا به شما سخت تر خواهد شد. از اطمینان کردن به افرادی که معمولاً در جلوی درب سفارت پیشنهاد جعل مدارک و … به شما می دهند، خودداری کنید. این افراد هیچ گونه وابستگی به سفارت اتریش ندارند.


سوالات متداول وقت سفارت اتریش

مراحل تعیین وقت سفارت اتریش چگونه است؟

یکی از نکات بسیار مهم که قبل از مراجعه به سفارت اتریش باید رعایت شود، چیست؟

هزینه تعیین وقت سفارت و بررسی مدارک چقدر می‌باشد؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های وین با سفر به مرکز فرهنگی اروپا یعنی وین باید به فکر محلی برای اقامت باشید. هتل های...

راهنمای کامل خرید بلیط اتریش کشور اتریش جز کشورهایی می باشد که افراد بسیاری خواهان سفر به آنجا هستند؛ که...

هتل های اتریش برای داشتن یک سفر خوب لازم است تا از قبل اقداماتی را انجام دهید. پیدا کردن و...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر