دریافت ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن | شرایط – مدارک مورد نیاز – مدت اعتبار

۲۰ آبان ۱۳۹۷

دریافت ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن برای تمام افرادی که قصد سفر به ۲۶ کشور اروپایی را دارند الزامی می باشد. شما می توانید با توجه به نوع و هدف سفرتان یکی از انواع ویزاهای شینگن را درخواست و دریافت نمایید. برای دریافت آن بایستی یک سری مراحل و مدارک لازم را تهیه و آماده کنید تا در زمان مناسبی بتوانید به ویزای مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

ویزای شینگن

شینگن در قاره ی اروپا به منطقه ای گفته می شود که برای ورود به این منطقه بایستی ویزای مربوط به آن را داشته باشید. این منطقه از ۲۶ کشور اروپایی تشکیل شده که شما با دریافت ویزای شینگن بدون داشتن مشکلی می توانید به راحتی در حوزه ی مرزی ۲۶ کشور اروپایی سفر داشته باشید. از جمله این کشورها می توان به فرانسه، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، دانمارک، آلمان، پرتغال، سوئد، سوئیس، اسلواکی و غیره اشاره کرد. این منطقه به عنوان بزرگترین ناحیه در جهان بدون نیاز به پاسپورت شناخته می شود.

پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ بین ۲۶ کشور عضو اتحادیه ی اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا صورت گرفت و این پیمان در کشور لوکزامبورگ بسته شد. وسعت منطقه ای که در پیمان شینگن قرار دارد در حدود ۴۳۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی در حدود ۴۰۰ میلیون نفر نیز در این منطقه ساکن هستند. ویزای شینگن شما با توجه به هدف سفر شما متفاوت خواهد بود؛ یعنی برای اهداف مختلف سفر نوع ویزای شینگن و مدت اعتبار آن نیز کاملاً متفاوت خواهد بود. در بخش های بعدی در مورد انواع ویزای شینگن و نحوه ی دریافت آن توضیحات مربوط ذکر شده است. با ما همراه باشید.

دریافت ویزای شینگن
دریافت ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

همان طور که در بخش قبلی نیز اشاره شد، با توجه به نوع و هدف سفر، ویزای شینگن مربوطه نیز متفاوت خواهد بود. شما بایستی هدف از سفرتان را به سفارت خانه ی مربوط اعلام کرده و طبق آن ویزای شینگن خودتان را دریافت نمایید. در حالت کلی می توان انواع ویزای شینگن را به سه نوع تقسیم بندی کرد:

-ویزای اتحادیه شینگن

-ویزای اعتبار محدود منطقه ای

-ویزای ملی

هر کدام از این انواع ویزاها نیز دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهد شد. بیشترین و پر کاربردترین انواع ویزای شینگن به ویزای اتحادیه اروپا مربوط می شود که امروزه بسیار مورد توجه می باشد. هم چنین مدت اعتبار و مدارک مورد نیاز برای هر کدام از انواع این ویزاها متفاوت و گوناگون خواهد بود.

دریافت ویزای شینگن
دریافت ویزای شینگن

ویزای اتحادیه شینگن

ویزای اتحادیه شینگن از پر تقاضاترین ویزاهای اروپایی می باشد. جهت مشاوره در خصوص دریافت ویزای شینگن میتوانید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید. نام دیگر این ویزا ویزای گردشگری اروپا می باشد. این ویزا در هر ۶ ماه یک بار به دارندگانش اجازه ی اقامت ۹۰ روز می دهد که بعد از به اتمام رسیدن ۹۰ روز متقاضی باید به کشور خود برگردد. ویزای اتحادیه شینگن سه نوع می باشد که در زیر به هر کدام از این انواع اشاره خواهد شد:

ویزای شینگن نوع A: همان ویزای ترانزیتی می باشد که به افراد فقط اجازه ی فرود در فرودگاه را می دهد و مسافر اجازه ی خروج از فرودگاه را ندارد.

ویزای شینگن نوع B: افراد دارنده ی این ویزا می تواند تا ۵ روز در کشور مربوط بمانند و سپس آن کشور را به مقصد کشور دیگری ترک نمایند. این ویزا نیز از ویزاهای ترانزیتی محسوب می شود.

ویزای شینگن نوع C: این ویزای برای افرادی که قصد سفر و گردشگری برای مدت کوتاهی را دارند ارائه می شود و انواع آن نیز متفاوت می باشد. از جمله آن ها می توان به ویزای دو بار ورود شینگن، ویزای چند بار ورود و ویزای یک بار ورود اشاره کرد.

دریافت ویزای شینگن
دریافت ویزای شینگن

ویزای اعتبار محدود منطقه ای شینگن

ویزای اعتبار محدود منطقه ای شینگن از اضطراری ترین ویزاها می باشد که در مواقع دلایل انسان دوستانه برای متقاضیان صادر می شود. شما با داشتن این نوع ویزا نمی توانید به تمام کشورهای حوزه ی شینگن سفر کنید بلکه فقط حق ورود و اقامت به کشور یا کشورهایی که اسم آن ها در گذرنامه ی شما ذکر شده است را دارید. نام دیگر این نوع ویزا، ویزای ال تی وی می باشد که بیشتر با این اسم شناخته شده است. در حال حاضر کشور ما از این نوع ویزا به صورت خیلی کم و نادر استفاده می کند و تعداد متقاضیان آن نیز بسیار محدود می باشد.

دریافت ویزای شینگن
دریافت ویزای شینگن

ویزای ملی شینگن

ویزای ملی شینگن برای افرادی که خواهان اقامت بلند مدت در یکی از کشورهای عضو شینگن هستند، صادر می شود. بیشتر دانشجویان برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های کشورهای عضو شینگن اقدام به دریافت و اخذ ویزای ملی شینگن می کنند. البته علاوه بر دانشجویان، افرادی که قصد تجارت یا قصد اقامت دائم را دارند نیز اقدام به درخواست و دریافت ویزای ملی شینگن می کنند. شما با داشتن این نوع ویزا می توانید برای مدت طولانی در کشور مورد نظر خودتان اقامت داشته باشید و بعد از به اتمام رسیدن اعتبار ویزای شینگن خود می توانید به کشور خود باز گردید. این نوع ویزا نیز دارای انواع مختلفی از جمله ورود یک باره و ورود چند باره دارد که شما می توانید با توجه به نیاز و شرایط خود یکی از این انواع را انتخاب کنید.

شرایط دریافت ویزای شینگن

شرایط دریافت ویزای شینگن با توجه به کشوری که قصد سفر به آن را دارید، متفاوت خواهد بود که البته بیشتر این شرایط یکسان و مشابه هم می باشد. برای دریافت ویزای شینگن در مرحله ی اول بایستی یکسری شرایط را دارا باشید که از جمله این موارد می توان به مدارک، سن متقاضی و سفرهای پیشین متقاضی اشاره کرد. در برخی از مواقع مشاهده شده است که متقاضی دارای شرایط مناسب برای دریافت ویزای شینگن بوده است اما به دلیل نداشتن مدارک مالی قانع کننده نتوانسته است ویزای مربوطه را دریافت نماید. بنابراین شما نیز اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید، بایستی تمام شرایط مورد نیاز را داشته باشید تا در دریافت و اخذ ویزای خود به مشکلی بر نخورده و از برنامه ی سفرتان باز نمانید.

دریافت ویزای شینگن
دریافت ویزای شینگن

مراحل درخواست ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن بایستی یک سری مراحل را طی کنید که از مهم ترین این مراحل می توان به گرفتن وقت سفارت اشاره کرد. برای گرفتن وقت سفارت نیز باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کرده و بعد از آن تمام مدارک لازم را آماده و مهیا کنید؛ سپس برای گرفتن وقت سفارت اقدام نمایید. از مراحل مهم دریافت ویزای شینگن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن فرم های لازم
  • درخواست وقت سفارت
  • ارسال مدارک آماده شده به سفارت خانه مربوط
  • بررسی تمام مدارک توسط کارشناسان
  • انجام انگشت نگاری های مربوطه
  • پرداخت هزینه
  • مصاحبه

انجام هر کدام از این مراحل زمان بر و وقت گیر می باشد. بنابراین برای اینکه از برنامه ی سفر عقب نمانید بهتر است در وقت بسیار مناسب و حدود چند هفته قبل از زمان پروازتان اقدام به دریافت ویزای شینگن کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای شینگن

تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای شینگن از حساس ترین و زمان برترین مراحل دریافت ویزا می باشد. اگر شما در ارائه ی مدارک کم و کسری داشته باشید، بی شک زمان دریافت ویزای شما به تعویق خواهد افتاد و امکان ریجکت آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین سعی کنید تا تمام مدارک لازم را کامل و بدون کسری آماده کنید. از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عکس رنگی در ابعاد مشخص
  • پرینت گردش حساب
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • بلیط هتل و هواپیما
  • مدارک شغلی
  • دعوتنامه (در صورت وجود)
  • بیمه مسافرتی

بایستی توجه داشته باشید که پاسپورت شما حداقل ۳ ماه از اعتبارش باقی مانده باشد در غیر اینصورت رد شدن درخواست شما حتمی است.

دریافت ویزای شینگن
دریافت ویزای شینگن

مدت اعتبار ویزای شینگن

با توجه به نوع ویزای درخواستی که دارید، اعتبار آن نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال همان طور که ذکر شده بود ویزاهای تزانزیتی دارای کم ترین اعتبار زمانی می باشد و ویزاهای تحصیلی و تجاری نیز از بلند مدت ترین ویزاها محسوب می شوند. شما بایستی به دو تاریخ درج شده بر روی گذرنامه ی خودتان توجه داشته باشید که یکی از این تاریخ ها، مدت اعتبار ویزای شینگن بوده و دیگری تعداد روزهای مجاز اقامت می باشد. برخی از افراد در برخی مواقع این دو تاریخ و زمان را با هم دیگر اشتباه می گیرند و ممکن است برایشان مشکلاتی به وجود بیاید. افراد دارای ویزای شینگن بایستی به تاریخ اتمام اعتبار شینگن خود توجه داشته باشند تا با مشکلات ناخوشایندی مواجه نشوند.

هزینه دریافت ویزای شینگن

هزینه ی دریافت ویزای شینگن با توجه به نوع آن و هم چنین کشوری که سفر خواهید کرد، متغیر خواهد بود. شما بایستی هزینه ی مربوط به آن را در هنگام مراجعه به سفارت خانه ی مربوطه پرداخت نمایید که البته باید توجه داشته باشید سفارت خانه هزینه را با توجه به کدام ارز دریافت می کند؛ برای مثال در برخی از کشورها دریافت هزینه فقط به صورت یورو امکان پذیر می باشد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اخذ ویزای شینگن ویزای شینگن یکی از ویزاهای پرکاربردی است که این روزها افراد زیادی برای سفرهای خود به سایر...

ویزای مولتی شینگن یکی از معروف ترین انواع ویزاهای شینگن ویزای مولتی شینگن می باشد که طرفداران بسیار زیادی را...

قیمت ویزای شینگن شاید تا به حال نام شینگن به گوشتان خورده اما نمی دانستید که چه معنایی دارد در...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر