فرم درخواست ویزای اتریش

فرم اپلیکیشن سفارت اتریش

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش
فرم درخواست ویزای اتریش

برای ورود به هر کشوری باید مدارکی را آماده کرد و به سفارت آن کشور تقدیم کرد. برای ورود به کشور اتریش هم یکی از کارهایی که باید انجام داد، فرم درخواست ویزای اتریش از سفارت آن کشور در کشور مبدا می باشد. فرم درخواست ویزای اتریش هم خود شامل موارد و نیازمندی هایی است که باید از قبل فراهم شده باشد. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت می گیرند که میتوان از این دلایل به مهاجرت کاری – مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت توریستی اشاره کرد. به غیر از نوع توریستی که در دسته ی مهاجرت قرار نمی گیرد برای بقیه موارد ذکر شده، باید ویزای بلند مدت را از کشور مقصد دریافت کنید. در این مقاله در مورد درخواست فرم ویزای اتریش که بیشتر با عنوان “فرم اپلیکیشن سفارت اتریش” شناخته می شود، آشنا می شویم.

 

چرا اتریش مقصد برخی افراد است؟

کشور آلمانی زبان اتریش دارای مساحت ۸۳٫۸۷۱ کیلومتر مربع در قاره اروپا است. این یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که از نظر درآمد سرانه و در میان قدرتمندترین اقتصادهای اتحادیه اروپا است. این کشور در مرکز ترافیک اروپا بین شرق و غرب در امتداد مسیر تجارت دانوبین و بین شمال و جنوب از طریق گذرگاههای آلپ قرار دارد و این کشور همچنان یک جاذبه گردشگری در اروپا است. مسافران خارجی می توانند از سال ۱۹۹۷، زمانی که اتریش به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیز عضو یک کشور عضو شنگن شده است. درخواست اخذ ویزای اتریشی را کنند. در سال ۲۰۱۷ تنها ۳۰۴،۵۵۶ درخواست ویزای کوتاه مدت در سفارتخانه ها / کنسولگری های اتریش در سراسر جهان ثبت شده است. برآورد شده است که ۳۸٫۶ میلیون گردشگر، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در همان سال از کشور بازدید کردند. بهترین پیشنهاد برای اخ هرچه سریع تر ویزا این کشور آژانس مسافرتی ایران ویزا نیز می باشد.

 

انواع مهاجرت به اتریش

در ادامه در مورد انواع مهاجرت صحبت می کنیم و در مورد هرکدام به صورت کامل توضیحات لازم داده می شود تا بتوانید به خوبی و به درستی انتخاب خود را داشته و سپس وارد اولین گام شوید که همان دریافت فرم درخواست ویزای اتریش است، چرا که بعد از پرکردن فرم اپلیکیشن سفارت اتریش باید مراحل دیگری است که باید آنها بپردازید.

سفر توریستی به اتریش

اتریش که یکی از کشورهای هم مرز با آلمان از سمت جنوب می باشد یعنی در جنوب آلمان قرار دارد، از نظر آب و هوایی بسیار خوب و دارای مناطق زیبایی است و سالانه توریست های زیادی برای دیدن اتریش به این کشور اروپایی سفر می کنند. اگر شما هم قصد سفر توریستی به اتریش را دارید باید با مراحل مختلف دریافت مجوز آشنا شوید که یکی از مهمترین مدارک ویزا میباشد و در این مورد ویزای توریستی.

شرایط دریافت ویزای اتریش به این صورت است که باید در ابتدا وقت سفارت اتریش را تعیین کنید و بدون تعیین وقت قبلی نمی توانید با حضوری مراجعه کردن نتیجه بگیرید. به عبارتی ساده تر، داشتن وقت قبلی برای دریافت فرم درخواست ویزای اتریش الزامی می باشد. در ابتدا باید فرم درخواست ویزای اتریش را دریافت کنید و این فرم را تکمیل نمایید، بهتر است بدانید که فرم اپلیکیشن سفارت اتریش را که به زبان آلمانی می باشد به دقت مطالعه کرده و بدون اشتباه پر کنید. همچنین عکس های درخواست شده که معمولا دو قطعه ۴*۶  می باشد را باید آماده داشته باشید و نباید عکس ها بیشتر از ۵ الی ۶ ماه تاریخ داشته باشند یعنی تصاویر جدید را باید ارائه کنید که مدت زمان ۶ ماه از انداختن آن نگذشته باشد.

همچنین گذرنامه معتبر که حداقل ۳ ماه از اعتبار آن گذشته باشد به همراه کپی کامل از مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه را نیز باید ارائه نمایید. همچنین فراموش نکنید که بیمه مسافرتی نیز باید داشته باشید و اگر مدرکی دال بر این که شما زبان آلمانی و یا انگلیسی را بلد هستید را دارید باید ارائه کنید. موضوع مهم این که وقتی که شما  به صورت آنلاین و یا تماس تلفنی وقت مصاحبه را تنظیم میکنید، باید تمامی مدارک فوق را در زمان مصاحبه همراه خود داشته باشید و ارائه دهید. تا باقی کارها و روال اداری طی شود.

پس تا زمانی که شما درخواست فرم ویزای اتریش نکردید و این فرم اپلیکیشن سفارت اتریش را ندارید نمی توانید به مراحل بعدی وارد شوید و باید حتما فرم ویزای اتریش را دریافت کنید که از الزامات مراحل بعدی خواهد بود. تفاوت توریستی با دیگر روش های رفتن به اتریش که خب واضح است و شما به عنوان گردشگر و یا ویزای مدت دار میتوانید به اتریش وارد شوید و در زمان اتمام تاریخ ویزا باید به کشور بازگردید.

 

سفر کاری به اتریش

سفر کاری به اتریش یکی دیگر از دلایل مهاجرت است. بسیاری از افراد می خواهند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و در آنجا کار و زندگی کنند. یکی از کشورهایی که مهاجران زیادی دارد اتریش است که میتوانید با داشتن شرایط لازم برای مهاجرت کاری به اتریش اقدام کنید. باز هم در اینجا قبل از هرکاری باید فرم اپلیکیشن سفارت اتریش درخواست ویزای اتریش را دریافت کرده و آن را تکمیل و بعد به سفارت همراه با دیگر مدارک تحویل دهید. در واقع بدون پر کردن فرم درخواست ویزای اتریش و  بدون دریافت فرم ویزای اتریش، اجازه رفتن به مراحل بعدی را نخواهید داشت و  همان طور که گفته شد این فرم به زبان آلمانی میباشد. به خاطر همین است که شما باید در ابتدا درخواست فرم ویزای اتریش را بدهید و بعد فرم دریافت ویزای اتریش را آماده کنید.

 

فرم درخواست ویزای اتریش به جهت مهاجرت تحصیلی

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به اتریش  را دارید باید بدانید که ویزا و شرایط شما با دیگر روش ها متفاوت است. البته در یک شرط فقط یکسان است و آن هم فرم اپلیکیشن سفارت اتریش درخواست ویزای اتریش است که باید تکمیل گردد، ولی دیگر مدارک فرق دارد. به عنوان مثال باید مدارکی از قبیل فرم درخواست ویزای دانشجویی – گذرنامه  – کپی از مدارک شناسایی – و همچنین مدارک تمکن مالی را نیز برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش ارائه نمایید. البته باید بدانید که برای درخواست ویزای تحصیلی توسط خود متقاضی باید شخصا به سفارت اتریش تحویل شود.

 

دریافت فرم درخواست ویزای اتریش برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از راه هایی است که افراد زیادی برای آن اقدام میکنند. در ابتدا طبق معمول باید درخواست فرم اپلیکیشن سفارت اتریش ویزای اتریش را بکنید و بعد از دریافت، آن را تکمیل و ارائه کنید تا بتوانید باقی مراحل را نیز طی کنید. دریافت فرم درخواست ویزای اتریش و تکمیل و ارائه آن، از دسته مدارک مشترک در بین مدارک دیگر است ولی نوع تکمیل کردن فرم بنا بر نوع مهاجرت باهم فرق دارد و اطلاعات هر کسی بستگی به نوع مهاجرت که باید در فرم درخواست ویزای اتریش ثبت و بررسی گردد.

 

چرا دریافت فرم درخواست ویزای اتریش مهمتر است؟

خب در مطالب بالا مشاهده کردید که در ابتدا و قبل از نیاز به هر نوع مدارکی  شما باید فرم درخواست ویزای اتریش را کامل کنید و در غیر این صورت نمی توانید به مراحل بعدی بروید. حال این که چرا باید چنین فرمی را دریافت کنید را کمی بیشتر توضیح می دهیم. وقتی که شما میخواهید درخواست ویزا برای مهاجرت به یک کشور را داشته باشید باید در ابتدا یک اطلاعات جامع از خودتان را به مراکز مربوطه (سفارت) ارائه دهید تا مورد بررسی قرار گیرد. اطلاعاتی که در فرم درخواست ویزای اتریش و یا فرم ویزای دیگر کشورها درج میشود، یک اطلاعات کامل هویتی از شما و شرایط اولیه شما می باشد. اگر این اطلاعات را  تحویل سفارت ندهید، طبیعتا نمیتوان وضعیت مهاجر را بررسی کرد و برای همین به کل رد میشود و برای همین است که در ابتدا باید فرم درخواست ویزای اتریش و یا هر کشور دیگری را دریافت و تکمیل کنید. دریافت فرم ویزای اتریش به همین دلیل مهم است و اولویت دارد.

 

شرایط ورودی به اتریش

بعد از اینکه در مورد اهمیت فرم درخواست ویزای اتریش و انواع توضیح داده شد، در اینجا بررسی می کنیم که زمانی که می خواهید وارد کشور اتریش شوید چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت و با آن رو به رو خواهید بود.

اقوام خارج از اتحادیه اروپا، هنگام ورود به بندر اتریش، باید مدارک مسافرتی و شناسایی را به افسر مرزی اتریش ارائه دهند. این اسناد به شرح زیر است:

گذرنامه معتبر یا سند سفر اخذ شده در ۱۰ سال گذشته و باید حداقل ۳ ماه پس از تاریخ عزیمت آن معتبر باشد.

ویزا – اگر شما تحت ویزای حکومت اتریش هستید.

لطفا توجه داشته باشید که مامور مرزی اتریش تصمیم نهایی خود را در مورد اینکه شما مجاز به ورود به اتریش است یا نه را نگه میدارد. مامور مرزی اسناد خود را بررسی خواهد کرد و ممکن است در مورد سفر شما به اتریش چند سوال از شما مانند سوال های زیر بپرسد:

هدف شما از بازدید از اتریش چیست؟
چه مدت قصد دارید در اتریش بمانید؟
کجا می خواهید در اتریش بمانید؟ و غیره.
و اگر همه چیز درست باشد، شما مجاز به ورود به اتریش و در نتیجه منطقه شنگن خواهید بود.

لطفا اطمینان حاصل کنید که افسر مرزی اتریش هنگام ورود به منطقه شنگن گذرنامه شما را امضا می کند. بدون مهر، شما می توانید در اتریش جریمه یا بازداشت شوید.

 

چه کسی نیازمند به ویزای شنگن برای ورود به اتریش است؟

با توجه به قوانین ویزای مشترک منطقه شنگن، که اتریش هم بخشی از آن است، شرایط زیر برای به دست آوردن یک ویزا برای زمانی که سفر کوتاهی به اتریش دارید، نیاز است:

تبعه های کشورهای ثالث که به موافقت نامه صدور ویزا با کشورهای شنگن دست نیافته اند، مهاجران کشورهای ثالث که به موافقتنامه صدور ویزای شنگن رسیده اند اما از ورود به اتریش یا هر کشور دیگر شنگن رد شدند.

 

چه نوع ویزایی برای ورود به اتریش نیاز است؟

اگر شما قصد سفر به اتریش را برای سفر کوتاه مدت (تا ۹۰ روز) دارید، باید فرم درخواست ویزای اتریش کوتاه مدت شنگن را به اتریش بدهید، که همچنین به عنوان یک ویزای نوع C شناخته می شود. بسته به هدف شما برای ورود به اتریش، می توانید یکی از انواع ویزاهای شنگن زیر را برای اتریش دریافت کنید:

  • ویزای فرودگاه اتریش – برای کسانی که نیاز به گذر از طریق یکی از فرودگاههای اتریش برای رسیدن به کشور مقصد سفر خود دارند که خارج از منطقه شنگن است.
  • ویزای توریستی اتریش – برای کسانی که مایل به بازدید از اتریش برای تعطیلات و گشت و گذار هستند.
  • ویزای بازدید کننده اتریشی – برای مسافران که مایل به بازدید از دوستان یا اعضای خانواده اقامت در اتریش هستند.
  • ویزای کسب و کار اتریشی – برای افرادی که نیاز به فعالیت های مربوط به کسب و کار در اتریش دارند.
  • ویزای اتریشی برای دیدار رسمی – برای نمایندگی های رسمی که در سفر رسمی به اتریش می آیند.
  • اخذ ویزای پزشکی اتریش – برای افرادی که به دنبال درمان پزشکی در اتریش هستند.
  • ویزای تحصیلی اتریش- برای دانش آموزانی که مایل به تحصیل در یک دوره آموزشی تا ۳ ماه در یک موسسه آموزشی در اتریش هستند.
  • ویزای اتریش برای کارکنان فرهنگی، ورزشی و گروه فیلمبرداری – برای افرادی که مایل به شرکت در فعالیت در اتریش هستند که متعلق به این کشور است.

 

چه اسنادی در هنگام صدور ویزا در اتریش مورد نیاز است؟

مواردی که برای دریافت فرم درخواست ویزای اتریش و همچنین درخواست کوتاه مدت ویزای شینگن اتریش لازم است:

  • فرم درخواست ویزای اتریشی، به طور کامل و با صداقت آن را پر کنید و فراموش نکنید که بعد از چاپ آن، در انتهای فرم درخواست ویزای اتریش امضا کنید.
  • دو عکس یکسان عکس ها باید از نوع فرم گذرنامه باشد – عکسبرداری کامل با نور پس زمینه و جدید باشد. مشخصات مربوط به عکس مناسب برای پاسپورت را می توان مراکز پلیس+۱۰ دریافت کرد یا سایت مربوط به ارائه گذرنامه
  • گذرنامه / سند مسافرتی شما:
  •  باید حداقل تا ۳ ماه پس از عزیمت شما از اتریش (و ناحیه شنگن) اعتبار داشته باشد. نباید قدیمی تر از ۱۰ سال باشد و باید شامل حداقل دو صفحه خالی باشد.
  • کپی های قبلی ویزای شینگن (در صورت لزوم).
  • بیمه مسافرتی شنگن. تأییدیه اینکه بیمه مسافرت برای اتریش و کل قلمرو شنگن با پوشش حداقل ۳۰،۰۰۰ یورو در شرایط اضطراری پزشکی را دارید.
  • پاکت نامه. در آن شما هدف از سفر به اتریش را اعلام می کنید و یک برنامه سفر دقیق ارائه می دهید.
  • برنامه رفت و برگشت سفر. شامل تاریخ و شماره پرواز که مشخص کننده ورود و خروج از اتریش است.
  • اثبات محل اقامت به عنوان مثال رزرو هتل برای تمام مدت اقامت در اتریش.
  • اثبات وضعیت مدنی. که این می تواند یک گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی مرگ همسر و غیره باشد.
  • اثبات مؤلفه های مالی کافی برای مدت اقامت در اتریش.

 

الزامات فرم درخواست ویزای اتریش بر اساس وضعیت اشتغال شما

شما باید به سفارتخانه / کنسولگری اتریش، مدارک ارائه کنید که ثابت کند شما از شرایط اقامت ویزای اتریش بر اساس وضعیت اشتغال خود مطلع هستید.

  • اگر استخدام شده باشید، فرم قرارداد استخدام، گردش مالی ۶ ماه اخیر حساب بانکی، اجازه کارفرما برای ترک کار فعلی، ارائه فرم بازپرداخت مالیات که از منبع درآمد کسر می شود.
  • اگر خود اشتغال باشید، یک عدد کپی از مجوز کسب و کار، گردش مالی بانکی ۶ ماه اخیر و
  • بازگشت مالیات بر درآمد (ITR).
  • اگر دانش آموز یا دانشجو هستید، ارائه گواهی ثبت نام و مدرک بدون مورد از دانشگاه با مدرسه.
  • اگر بازنشسته هستید، ارائه گردش حقوق بازنشستگی برای ۶ ماه گذشته
  • اگر در حرفه ای تخصص دارید، ارائه مدرک یک درآمد منظم از تخصص برای ۶ ماه گذشته.

 

نحوه دریافت فرم درخواست ویزای اتریش برای اقامت کوتاه مدت؟

برای تکمیل پروسه دریافت فرم درخواست ویزای اتریش برای به دست آوردن یک ویزای کوتاه مدت به اتریش، باید این مراحل را دنبال کنید:

۱-پیدا کردن جایی که شما نیاز دارید برای یک ویزای اتریش درخواست دهید.

۲-نوع مناسب ویزای اتریشی را انتخاب کنید. بر اساس هدف سفر خود به اتریش، نوع ویزا مناسب برای درخواست درخواست را انتخاب کنید.

۳-مدارک مورد نیاز برای ویزا به اتریش را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که اسناد مناسب برای نوع ویزای اتریشی که درخواست می کنید را جمع آوری می کنید و همه آنها را با معیارهای تعریف شده توسط سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور محل اقامت شما مطابقت دارد.

۴- یک وقت تعیین شده برای ویزا با سفارت / کنسولگری اتریش یا مرکز درخواست ویزا در کشور محل اقامت خود قرار دهید.

۵- در مصاحبه برای ویزا در سفارت / کنسولگری / VAC مناسب اتریش شرکت کنید.

 

کجا فرم درخواست ویزای اتریش برای اقامت کوتاه مدت را درخواست کنید؟

برای دریافت فرم درخواست ویزای اتریش برای اقامت کوتاه مدت، باید به شرکت ایران ویزا مراجعه نمایید، که می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

سفارت اتریش
یک کنسولگری اتریش
مرکز درخواست ویزا که اتریش درخواست ویزای خارجی را صادر می کند.
سفارت / کنسولگری یکی دیگر از کشور های شنگن که اتریش درخواست ویزای خارجی را صادر می کند.

 

چه مدت طول می کشد تا ویزای اتریش را دریافت کنید؟

زمان آماده سازی برای ویزای شنگن اتریش ممکن است تا ۱۵ روز  در یک فرایند طبیعی طول بکشد. در برخی موارد، این دوره ممکن است تا ۳۰ روز به دلیل تعداد درخواست هایی که سفارت / کنسولگری اتریش دریافت می کند، و یا منحصر به فرد پرونده شما باشد، افزایش یابد. با این حال، در برنامه های استثنایی ممکن است از طرف سفارتخانه / کنسولگری اتریش به مدت ۶۰ روز طول بکشد. به همین خاطر است که به شدت توصیه می شود که برای دریافت فرم درخواست ویزای اتریش برای اقامت کوتاه مدت زودتر اقدام کنید البته نه زودتر از ۳ ماه قبل از سفر به اتریش.

در اینجا سعی شد به طور کلی از شرایط و ضوابط دریافت ویزا و اقامت موقت و دائم مطالبی ارائه شود که البته بسیار این شرایط گسترده هستند و هر ساله و یا بعضا هر چند ماه بر اساس شرایط و سیاست های خاص دولت مقصد تغییر میکند. از این رو همواره باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

 

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت اتریش بسیاری از افراد سالیانه برای اخذ اقامت کشورهای مختلف اقدام می نمایند. ما قصد داریم تا شما را...

راهنمای کامل خرید بلیط اتریش کشور اتریش جز کشورهایی می باشد که افراد بسیاری خواهان سفر به آنجا هستند؛ که...

هتل های وین با سفر به مرکز فرهنگی اروپا یعنی وین باید به فکر محلی برای اقامت باشید. هتل های...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر