ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

ویزای توریستی کانادا

۱۸ بهمن ۱۳۹۶

ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید با همه مراحل مربوطه آشنایی لازم را داشته باشید. افرادی که قصد دارند برای گردش به کانادا سفر کنند باید قبل از هر گونه اقدامی روادید خود را دریافت کنند، این مرحله با مراجعه به سفارت خانه مربوطه یا استفاده از خدمات آنلاین ارائه شده در این زمینه امکانپذیر است. ویزای توریستی کانادا یکی از انواع ویزای کانادا است که بسیار پرطرفدار است و ما در این مقاله به طور اختصاصی به این موضوع پرداخته ایم.

اخذ ویزای توریستی کانادا برای سفر به این کشور زیبا

کانادا از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد به همین علت افراد زیادی مایل به بازدید از آن هستند، عده ای در قالب سفرهای توریستی و عده ای در قالب مهاجرت و اقامت دائم. اگر جزو دسته اول هستید حتما باید با مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا آشنا باشید و گرفتن وقت سفارت کانادا را در الویت کارهای خود قرار دهید. افرادی هم که قصد مهاجرت دارند باید از انواع دیگر ویزای کانادا بهره بگیرند. ناگفته نماند که به دلیل تقاضای بسیار بالایی که برای سفر به کشور کانادا وجود دارد قوانین بسیار سختی برای اخذ ویزای توریستی کانادا تعیین شده است اما اگر بر قوانین مسلط باشید و از افراد خبره کمک بگیرید در هیچ مرحله ای به مشکل نخواهید خورد.

ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

اخذ ویزای توریستی کانادا از سفارت مربوطه

در سالهای اخیر به علت تعطیل شدن سفارت کانادا واقع در ایران همه افراد متقاضی برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید برای انجام مراحل لازم مروبط به سفارت و اخذ وقت مصاحبه به سفارت های واقع در کشورهای همسایه مراجعه کنند. از جمله سفارت های واقع در کشورهای همسایه ایران، سفارت واقع در ترکیه میباشد که از نظر مسافت نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. البته با توجه به مسافت و زمان لازم برای سفر به ترکیه پیشنهاد میشود همه مراحل مربوط به اخذ ویزای توریستی کانادا از جمله ثبت نام و دریافت ویزا را از طریق راه های آنلاین انجام دهید، این روش نسبت به راه قبلی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود چون هم از نظر زمانی و هم از نظر هزینه صرفه جویی خواهد شد.

ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

ویزای توریستی کانادا و انواع آن

ویزای توریستی کانادا شامل دو نوع میباشد: ویزای یکبار ورود و ویزای چند بار ورود.

ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

ویزای توریستی کانادا و شرایط تعیین شده برای افراد متقاضی

جلب اعتماد افسر مهاجرت در طی شدن مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا فرد متقاضی بسیار موثر خواهد بود، در ادامه به چند نکته در این خصوص اشاره میشود که افسر اداره مهاجرت نیز آنها را بطور موشکافانه مورد بررسی قرار خواهد داد:

  1. لزوم وجود مدارکی دال بر خارج شدن فرد از خاک کانادا: فرد متقاضی باید مدارکی را به افسر اداره مهاجرت نشان دهد که ثابت کند پس از پایان مهلت ویزا خاک کشور کانادا را ترک خواهد کرد. این یکی از موارد بسیار مهمی ست که مورد توجه افسر اداره مهاجرت قرار خواهد گرفت.
  2. تمکن مالی برای اخذ ویزای توریستی کانادا: همراه داشتن مدارکی که نشان دهد فرد در مدت زمان اقامت در خاک کشور کانادا توانایی لازم برای تامین مخارج و هزینه های مربوط به خود را دارد بسیار مهم است. اگر همراه خانواده خود به سفر بروید به ازای هر نفر مبلغی خاص تعیین خواهد شد.
  3. هدف از سفر و اخذ ویزای توریستی کانادا: ارائه مدارکی که نشان دهنده عدم تحصیل یا اشتغال در طول مدت زمان اقامت باشد بسیار ضروری میباشد. در واقع با اخذ ویزای توریستی کانادا امکان انجام کارهای دیگر از جمله تحصیل یا اشتغال در کشور مقصد وجود ندارد.
  4. عدم وجود هیچ گونه خطر امنیتی هنگام اخذ ویزای توریستی کانادا: فرد مسافر نباید هیچ خطر امنیتی برای دولت و ساکنین کشور کانادا داشته باشد، بنابراین سوابق آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  5. سوابق کیفری: وجود مدارکی که نشان دهنده نداشتن سابقه کیفری فرد مسافر باشد بسیار ضروری میباشد.
  6. سلامت پزشکی: هنگام اخذ ویزای توریستی کانادا ارائه گواهی سلامت نیز از ضروریات مراحل اخذ ویزا میباشد.
  7. مدارک مورد نظر افسر اداره مهاجرت: در مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا باید هر مدرکی را که افسر اداره مهاجرت درخواست کرد سریعا ارائه دهید.
ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

اخذ ویزای توریستی کانادا از طریق روش های آنلاین

برای اخذ ویزای توریستی کانادا بصورت آنلاین وجود موارد زیر لازم و ضروری می باشد:

  1. گواهینامه معتبر
  2. آدرس پست الکترونیک یا ایمیل معتبر (درج آدرس ایمیل معتبر برای مراحل بعدی ضروری ست.)
  3. وجود اسکنر یا دوربین برای گرفتن اسکن مدارک. ارسال مدارک اسکن شده بصورت دیجیتال لازم و ضروری میباشد.
  4. برای انجام مراحل پرداخت هزینه نیاز به کارت اعتباری یا مواردی چون ویزا، مسترکارت یا امریکن اکسپرس دارید، ناگفته نماند که کارت پرداخت شما باید معتبر باشد.
ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

ویزای توریستی کانادا و مراحل لازم برای اخذ آن

برای دریافت هر نوع ویزایی که مربوط به کشور کانادا باشد ابتدا باید به سایت ویزای الکترونیک کانادا مراجعه کنید و فرم موجود در آن را بطور دقیق و با تمرکز کامل تکمیل نمایید. تکمیل فرم موجود وقت زیادی از شما نخواهد گرفت اما سعی کنید با تمرکز کامل این مرحله را طی نمایید تا در مراحل بعدی با مشکل مواجه نشوید.

از جمله اطلاعات مهمی که در فرم مربوطه از شما پرسیده خواهد شد به شرح زیر میباشد:

  1. کشوری که گذرنامه فرد متقاضی برای ویزای توریستی کانادا از آن صادر شده است.
  2. شماره گذرنامه صادر شده
  3. نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد و تاریخی که گذرنامه فرد متقاصی دریافت ویزای توریستی کانادا صادر شده است.
  4. اطلاعات درخواستی دیگر نیز شامل مواردی چون میزان توانایی مالی، ویژگی های ظاهری و هدف سفر می باشد.
ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

پس از انجام مراحل قید شده باید روزانه چند مرتبه ایمیل خود را چک نمایید. به طور معمول طی فاصله زمانی چند دقیقه پس از تکمیل فرم ایمیلی از طرف سفارت برای شما ارسال خواهد شد. ناگفته نماند که با شماره و دیگر مشخصات گذرنامه امکان دسترسی به اطلاعات خود را از طریق سایت ذکر شده خواهید داشت.

تصویر ۸

نکات لازم هنگام اخذ ویزای توریستی کانادا

هنگام تکمیل فرم مربوطه که در بالا راجع به آن صحبت کردیم حتما تاریخ دقیق سفر خود را ذکر کنید. اگر قصد دارید همراه با دیگر اعضای خانواده به سفر بروید میتوانید بطور همزمان مراحل ثبت نام همه اعضای خانواده را طی نمایید. اما اگر به صورت انفرادی عمل کردید فراموش نکنید که مشخصات کامل کودکان خود را ثبت کنید، در صورت عدم درج اطلاعات دقیق در مراحل بعد با مشکلات جدی روبرو خواهید شد.

ویزای توریستی کانادا و مدت زمان اعتبار آن

به طور معمول ویزای الکترونیک صادر شده به مدت زمان ۵ سال اعتبار دارد بجز مواردی که در یکی از شرایط زیر قرار بگیرید:

  1. اعتبار گذرنامه فرد به اتمام رسیده باشد.
  2. اعتبار صدور ویزای الکترونیک لغو شده باشد.
  3. سیسیتم و شرایطی که در حال حاضر موجود است به حالت تعلیق درآید و شرایط و سیستم جدیدی برای طی مراحل مربوط به اخذ ویزای توریستی کانادا معرفی گردد.
ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

برای اخذ ویزای توریستی کانادا چه مدارکی باید ارائه گردد؟

برای اخذ ویزای توریستی کانادا ابتدا باید فرم درخواست را پر نمایید که این فرم در وب سایت اداره مهاجرت در دسترس میباشد. مرحله بعد مربوط به گذرنامه است که باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. عکس پرسنلی به تعداد ۲ عدد باید ارائه گردد البته پشت نویسی عکس ها را نباید فراموش کرد. مرحله آخر نیز مربوط  به اثبات توانایی مالی ست که در این مرحله میتوانید پرینت گردش مالی خود را ارائه دهید (این مرحله برای اثبات توانایی مالی طی مدت زمان حضور در کشور کانادا و وجود شرایط لازم و تامین هزینه های مربوط به این بخش میباشد).

ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

دیگر نکات لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

  1. فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا میتواند فرم تقاضای دیگر همراهان خود را بصورت مجزا پر نکند، البته در نظر داشته باشید که همه مشخصات مربوط به آنها باید در لیست اصلی سایت ثبت شود، منظور از همراهان، اعضای خانواده شماست که شامل همسر و فرزندانتان میباشد.
  2. اگر در مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا ملزم به ارائه نتیجه آزمایش های پزشکی شدید باید سه ماه به زمان پیش بینی شده برای صدور ویزای ویزای توریستی کانادا بیافزایید. (دقت کنید که این سه ماه برنامه ریزی شما را با مشکل مواجه نکند.)
  3. دقت کنید هزینه ای که بابت صدور ویزای پرداخت میکنید هرگز به شما بازگردانده نخواهد شد. پرداخت این هزینه نیز از طریق بانک تجارت بصورت ریالی امکانپذیر خواهد بود.
  4. سفارت ایران واقع در اتاوا و انتاریو برای کمک و راهنمایید شهروندان ایرانی همیشه آماده هستند. اگر در طول زمان سفر با مشکلی مواجه شدید یا نیاز به راهنمایی در خصوص مسئله ای خاص داشتید میتوانید به یکی از این دو سفارت خانه مراجعه و اقدام به طرح مشکل خود نمایید. آنها شما را در خصوص حل آن راهنمایی خواهند کرد.
  5. در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۱ قانونی تصویب شد که طی آن پدر بزرگ و مادربزرگ های شهروندان ساکن در کانادا میتوانند با استفاده از سوپر ویزا به این کشور سفر نمایند و دیداری با خانواده خود داشته باشند. مدت زمان اعتبا این نوع ویزا دو سال است و آنها میتوانند هر زمان که خواستند بدون ارائه درخواست مجدد ویزا از طریق همان ویزای معتبر به تعداد دلخواه به کشور مقصد سفر کنند و نوه های خود را ببینند.
  6. فرد دریافت کننده ویزای توریستی کانادا میتواند به مدت زمان حداکثر ۶ ماه در کشور کانادا حضور داشته باشد. (شما باید قبل از تاریخ مقرر شده و انقضای ویزای خود خاک آن کشور را ترک کنید).
  7. طبق قوانین همه شهروندان ایرانی متقاضی برای ویزای توریستی کانادا باید عکس و اثر انگشت خود را ارئه بدهند. این قانون از ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۳ به تصویب رسیده است و لازم الاجرا میباشد.
  8. مراحل لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا طولانی میباشد بنابراین سعی کنید برای جلوگیری از بروز مشکل در زمان سفر خود حتما از یک ماه قبل نسبت به ارائه درخواست ویزا اقدام نمایید.
ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

سفارت کانادا

آدرس سفارت کانادا که در شهر تهران واقع شده است به شرح زیر میباشد اما مطلع باشید که این سفارت فعلا تعطیل میباشد و همانطور که در ابتدا گفته شد برای انجام مربوط به درخواست و صدور ویزای خود باید به سفارت های واقع در کشورهای همسایه ایران سفر کنید.

آدرس سفارت: شهر تهران، خیابان مطهری، خیابان شهید سرافراز، پلاک ۵۷

تلفن سفارت کانادا: ۰۲۱۸۱۵۲

صندوق پستی: ۴۶۴۷-۱۱۱۵۵

ویزای توریستی کانادا | اخذ ویزای توریستی کانادا | شرایط ویزای توریستی کانادا 88851080-021

 

توصیه های لازم برای فرزندانی که بدون والدین به سفر میروند

اگر فرزندان زیر ۱۸ سال شما قصد سفر به کشور کاندا را دارند باید حتما رضایت نامه کتبی والدین ضمیمه مدارک ارائه شده گردد. همچنین ثبت نام فردی که سرپرستی وی را در طول مدت زمان اقامت در کانادا بر عهده دارد ضروری میباشد. ناگفته نماند که اگر یکی از والدین قصد همراه شدن با فرزند خود در سفر را دارد باید حتما رضایتنامه والد دیگر را به همراه داشته باشند.

کمی بیشتر بدانید

دقت نمایید که اخیرا امکان درج تعداد دفعاتی که قصد ورود به کشور مقصد را دارید وجود ندارد بنابراین همه مدارک طبق یک روال خاص برای سفارت مربوطه ارسال خواهد شد و تصمیم گیری در این خصوص به سفارت سپرده خواهد شد. توصیه میکنیم قبل از اقدام برای اخذ ویزا حتما پاسپورت خود را تعویض کنید تا اگر تاریخ اعتبار ویزای صادر شده را با مدت زمان مانده از اعتبار پاسپورت هماهنگ کردند مدت زمان درج شده در ویزای کانادا کاهش نیابد.

شرایط ویزای عادی

شرایط ویزای عادی صادر شده به صورتی است که فرد متقاضی با هر بار ورود به کشور میتواند حداکثر به مدت زمان ۶ ماه در آنجا اقامت داشته باشد. البته ناگفته نماند که در صورت داشتن سوپر ویزا میتواند در هر بار ورود حداکثر به مدت ۲ سال در خاک آن کشور اقادمت داشته باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانید با اداره مهاجرت مربوط به کشور کانادا تماس بگیرید و از راهنمایی های آنها بهره بگیرید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

آزمون LMIA کانادا، یکی از مراحل حیاتی در فرآیند استخدام نیروی کار خارجی در کانادا بوده و به عنوان یک...

راهنمای کامل تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا مهاجرت به یک کشور جدید ممکن است یکی از تصمیمات چالش ‌برانگیز...

راهنمای کامل مدارک ویزای کانادا کشور کانادا برای ایرانیان یکی از اصلی‌‏ترین و رایج‌‏ترین مقاصد برای مهاجرت است که سالانه...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر