ویزای توریستی چک

شرایط دریافت ویزای توریستی چک چگونه است؟

۳۱ خرداد ۱۳۹۷

ویزای توریستی چک

ویزای توریستی چک یکی از انواع ویزای مسافرتی برای مسافران می  باشد. ویزای توریستی چک برای مسافرانی است که قصد دارند برای مدت کوتاهی به کشور چک سفر کنند که این مدت از ۳ روز تا ۳ ماه می باشد. برای سفر به کشور جمهوری چک شما نیاز به ویزای شینگن دارید.

درباره ی کشور چک

جمهوری چک در اروپای مرکزی قرار گرفته است و یکی از کشور های عضو اتحادیه ی اروپا می‌ باشد. کشور چک زیبایی های زیادی دارد از جمله این زیبایی ها می توان به منابع طبیعی زیاد و داشتن فرهنگی غنی و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد اشاره کرد که موجب شده است که کشور چک را عروس اروپا بنامند، از همین رو جمهوری چک از کشورهای محبوب برای مسافران و گردشگران می باشد.

کشور چک جزو ۲۶ کشوری است که می‌ توان تنها با دریافت ویزای شینگن چک بدون هیچ مشکل و دغدغه ای  به آن سفر نمایید، قابل توجه است که کسانی که تبعه کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، اسرائیل و نیوزیلند هستند برای اقامت‌ های ۹۰ روزه خود نیاز به ویزای کشور چک نخواهند داشت. شما با داشتن ویزای چک می‌ توانید از سفرهای تجاری، سیاحتی، تحصیلی و درمانی خود کمال لذت را ببرید و با آسودگی خاطر لحظاتی خوش را در جمهوری چک بگذرانید.

ویزای توریستی چک
ویزای توریستی چک

اخذ ویزای شینگن برای سفر به کشور چک

ویزای شینگن دارای ۴ نوع می باشد. ویزای شینگن نوع A، این ویزا مخصوص ترانزیت است. از این ویزا به منظور عبور هوایی و تعویض فرودگاه در کشورهای شینگن استفاده می شود. ویزای شینگن نوع B، این ویزا برای عبور از کشورهای شینگن به صورت زمینی است و اجازه ورود مستقیم به کشور مورد نظر وجود ندارد. ویزای شینگن نوع C، این ویزا به عنوان ویزای توریستی استفاده می شود ویزای توریستی چک نیز از نوع ویزای شینگن نوع C می باشد. ویزای شینگن نوع D، این ویزا، ویزای بلند مدت محسوب می شود و مناسب کسانی است که به آن کشور رفت و آمد مکرر دارند مانند بازرگانان و تجار که صادرات و واردات انجام می دهند. جهت دریافت ویزای چک باید وقت سفارت چک را از قبل رزرو نمایید.

ویزای توریستی چک
ویزای توریستی چک

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی چک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی چک به شرح زیر می باشد. البته ما به صورت کلی و کامل گرفتن ویزای توریستی چک را شرح داده ایم. شما برای دریافت انواع  ویزای کشور چک نیاز به مدارکی مهم و مورد نیاز دارید که در اینجا به چندین مورد  از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  1. داشتن اصل مدرک پاسپورت  و با حداقل ۶ ماه اعتبار
  2. داشتن شناسنامه  فرد و کارت اصلی و سه سری کپی کامل از هرکدام .
  3. دو قطعه عکس رنگی با زمینه ی روشن یا سفید در اندازه ۶× ۴
  4. اجازه رسمی و کتبی کودکان از قیم قانونی مانند پدر یا مادر
  5. نامه بانکی جهت اثبات توانایی مالی و فیش ۳ ماه آخر گردش حساب بانکی
  6. گرفتن بیمه مسافرتی الزامی است
  7. گواهی اشتغال به تحصیل
  8. ترجمه کلیه مدارک شناسایی  که این مدارک شامل شناسنامه و دفترچه بیمه می شود. البته باید مهر ترجمه را از دارالترجمه معتبرداشته باشد
  9. گواهی مبنی بر اشتغال به کار با ذکر حقوق، سابقه و ثبت شرکت یا جواز کسب
  10. کارمندان: گواهی تحت پوشش بودن بیمه تأمین اجتماعی، آخرین قرارداد استخدام یا مدرک استخدامی + فیش پرداختی س۳ ماه آخر، مدرک یا معادل خدمات درمانی یا نامه مسئول مربوطه که در آن دلایل نبود چنین مدارکی را توضیح داده است. لازم به ذکر است که کلیه این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه‌شده باشد.
  11. مدیر و سهام‌دار کمپانی‌های ایرانی: شرکت باید دارای گواهی ثبت باشد. یعنی باید در کشور ایران به ثبت رسیده باشد. همچنین باید معرفی‌نامه‌ای که به‌صورت انگلیسی ترجمه‌شده است نیز باشد که توسط یک نماینده قانونی و رسمی شرکت امضاشده است.
  12. تجار: مدارک ثبت بازرگانی مانند اظهارنامه از سازمان بازرگانی یا گواهینامه بازرگانی، گواهی عضویت در خدمات درمانی و بیمه تأمین اجتماعی و یا معادل این شرکت‌ها
  13. بازنشستگان: گواهی دریافت مستمری بازنشستگان
  14. هنرمندان: باید گواهی فعالیت در یک فعالیت هنری حرفه‌ای را ارائه دهند. همچنین باید دارای گواهی عضویت دریکی از انجمن‌های حرفه‌ای و همچنین انجمن های رسمی باشند، و دارا بودن مدرک تائیدیه داشتن خدمات درمانی یا بیمه تأمین اجتماعی
  15. متقاضیان فاقد شغل: این افراد باید مدرکی ارائه دهند که وضعیت اقتصادی آن ها را تایید کند مانند دفترچه ثبت خانوادگی، مدارک دال بر مالکیت اموال و گواهی ازدواج و ….
  16.  ارائه اصل گواهی بازنشستگی
  17. رزرواسیون سفر: شامل رزرو هتل و تعداد روزهای بیمه مسافرتی هست.
  18. گواهی ثبات اقتصادی – اجتماعی

نکاتی مهم درباره سفر به کشور چک

بعد از اخذ ویزای توریستی چک و سفر به چک شما می ‌توانید از فروشگاه‌ های معتبرکشور چک یک سیم ‌کارت تلفن تهیه کنید و از تلفن و تماس با سایر افراد استفاده کنید. جهت راحتی در نقل و انتقالات مالی خود می توانید یک حساب بانکی در بانک‌ های معتبر شهرهای جمهوری چک باز کنید و برای خرید از کارت  های بانکی استفاده کنید. برای دریافت ویزای چک باید وقت سفارت چک را رزرو نمایید.

ویزای توریستی چک
ویزای توریستی چک

انواع ویزای چک ازنظر هدف سفر

ویزای تجاری کشور چک: اگر به دنبال ایجاد و یا گسترش کسب ‌و کار خود می باشید با در اختیار داشتن ویزای تجارتی کشور چک به ‌راحتی  می توانید درآمد خود را چندین برابر کنید.

ویزای دانشجویی کشور چک: درکشور جمهوری چک به دلیل داشتن موقعیت  های فرهنگی و علمی  زیاد، تعداد زیادی از جوانان جهت تحصیل خود  در کشور چک اقدام می کنند.

ویزای مهاجرتی کشور چک: شاید شما هم  کشوری دارای امنیت بالا را ترجیح دهید. در واقع کشوری که از امکانات رفاهی بالایی برخوردار باشد و اشتغالی مناسب داشته باشد، با تهیه آسان ویزای مهاجرتی چک اقامت موقت و دائم خود را فراهم کنید.

ویزای درمان کشور چک: اگر هدف شما درمان باشد و به این هدف به کشور چک سفر می‌ کنید، ویزای درمانی باید بگیرید که برای شما در این حالت بهترین نوع درخواست ویزای چک است.

ویزای توریستی چک: بیشترین مورد درخواست ویزا در کشور چک از نوع گردشگری و تفریحی  و همچنین ویزای توریستی چک می ‌باشد.

ویزای عبوری یا ترانزیت کشور چک: این نوع ویزای کشور چک جزو حالت های خاص و استثنا می باشد و در واقع برای سفر به کشور سوم درخواست داده می ‌شود.

ویزای کار و تعطیلات کشور چک : با اقامت در کشور چک این فرصت وجود دارد که شما بتوانید در کنار لذت بردن از این کشور به کسب درآمد نیز بپردازید که این از طریق دریافت ویزای کار جزئی امکان پذیر خواهد بود.

نکاتی در مورد  اخذ ویزای توریستی چک

توجه داشته باشید که هزینه ویزای چک با توجه به نوع و ویژگی های آن متفاوت  می باشد اما معمولا این هزینه برای افراد بزرگسال حدوداً ۶۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال در حدود ۳۵ یورو می باشد. هنگامی ‌که شما درخواست اخذ ویزای توریستی چک را از طریق سفارتخانه ارسال می کنید، حداکثر تا ۲ هفته بعد وضعیت درخواست ویزای شما مشخص می شود، اما جهت اطمینان از رسیدگی به ‌موقع به درخواست اخذ ویزا چند هفته زودتر درخواست خود را ارسال کنید.

توجه داشته باشید که حضور تمامی اشخاصی که برای دریافت ویزای توریستی چک اقدام کرده اند در سفارت الزامی می باشد. سفارت چک به مراجعه کنندگان توصیه می کند که هنگامی ‌که فرم درخواست ویزا را ارسال می‌ کنند، به‌هیچ عنوان  مدارک خود از قبیل کپی گذرنامه ها ، فرم‌ها و… ایمیل نکنند و آن ها را در وقت معیین تحویل سفارتخانه بدهند.

ساعت کاری بخش کنسولی کشور چک

 شما برای ارائه اسناد و مدارک لازم جهت کسب ویزای توریستی چک در انواع مختلف لازم است از ساعات کاری بخش کنسول سفارت چک با خبر شوید :

ساعات کاری کنسول سفارت چک  برای گرفتن ویزای توریستی چک: یکشنبه: ۹ – ۱۲  / دوشنبه: ۹ – ۱۲/ چهارشنبه: ۹ – ۱۲ می باشد

تعیین وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی چک

شما باید با گرفتن وقت قبلی از سفارتخانه چک قدم اول را بردارید و برای این کار دو روز اول هفته در نظر گرفته شده است تا برای درخواست ویزای توریستی چک کوتاه‌ مدت به سفارت مراجعه کنید. لازم به ذکر است که فقط پس از گرفتن وقت، تصدیق اطلاعات هویتی و مدارک و اسناد با حضور خود فرد درخواست‌ کننده، صورت می ‌گیرد. پرداخت هزینه ویزای توریستی چک به‌ صورت یورو می باشد.

سه‌شنبه  ها ساعت  ۹ – ۱۲ مختص مراجعه کنندهایی می باشد که درخواست ویزای توریستی چک از نوع بلند مدت دارند. در این روز شما باید از پیش وقت ملاقاتی را جهت ارائه مدارک و اسناد و … تنظیم نمایید و تنها پس از وقت تعیین شده است که اطلاعات هویتی و مدارک شما تصدیق خواهد شد. هزینه اخذ ویزای توریستی چک به صورت بلند مدت را باید به یورو پرداخت نمائید.

ویزای توریستی چک
ویزای توریستی چک

آدرس سفارت برای درخواست ویزای توریستی چک :

آدرس سفارت جمهوری چک در تهران جهت مراجعه حضوری :

آدرس: تهران، خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، کوچه نسترن، شماره

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط چک در سفر به چک می‌توانید از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری بهره ببرید. اگر شما نیز جزء افرادی...

تور پراگ با تور پراگ به یکی از زیباترین شهرهای اروپا که تاریخی است می توانید بروید. این شهر گردشگران...

ویزای تجاری چک  کشور جمهوری چک در مرکز اورپا قرار دارد. این کشور با تاریخ پرفراز و نشیب و منابع...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر