ویزای تجاری چک

برای دریافت ویزای تجاری چک چگونه باید اقدام کنیم؟

۳۱ خرداد ۱۳۹۷

ویزای تجاری چک

 کشور جمهوری چک در مرکز اورپا قرار دارد. این کشور با تاریخ پرفراز و نشیب و منابع و فرهنگ منحصر به فردی که دارد  نام عروس اروپا را دارد.  بدون داشتن ویزای تجاری چک امکان ورود به این کشور که جزء اتحادیه اروپا است وجود ندارد.  اقدام به گرفتن ویزای تجاری چک به روش درست شما را از هر گونه نگرانی دور می کند پس بهتر است برای سفر تجاری خود به کشور جمهوری چک به فکر برنامه ای از قبل تعیین شده برای اخذ ویزای تجاری چک باشید.

چک

کشور جمهوری چک از کشورهای توسعه یافته ای است . مردم این کشور به زبان چکی سخن می­ گویند. کشور چک با کارخانه ها و صادارتی که دارد از موفق­ ترین اقتصادهای اروپا است که نرخ رشد بالایی دارد و نظر تاجران زیادی را جلب کرده است. روابط تجاری ایران و جمهوری چک برای صادرات و واردات کالا صورت می ­گیرد. بسیاری از مردم کشور ایران به دنبال ویزای تجاری چک هستند تا تجربه از تجارتی در کشور جمهوری چک که عضو حوزه شینگن اروپا است داشته باشند.

ویزای تجاری چک
ویزای تجاری چک

 ویزای جمهوری چک

کشور جمهوری چک از اعضای حوزه شینگن است. زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید باید به سفارت کشور چک در کشور خود بروید تا ویزای جمهوری چک را دریافت کنید. با گرفتن ویزای شینگن می توانید بدون دغدغه به کشور چک سفر کنید. انواع ویزای  شینگن عبارت است از:

ویزای چک  شینگن نوع A

یک نوع ویزا است که با نام ترانزیت نیز شناخته  شده است  و به شما این امکان را می دهد که فقط از طریق فرودگاه هایی که عضو اتحادیه شنگن هستند برای مسافرت های خود استفاده کنید. همچنین برای تعویض پرواز خود و مسافرت به خارج از کشورهای حوزه شینگن با داشتن این نوع ویزای چک فقط ملزم به استفاده از فرودگاه های متعلق به حوزه شینگن هستید.

ویزای چک نوع B

ویزای نوع B چک، یک ویزای عبوری است که به شما اجازه نمی دهد که به صورت مستقیم به کشور وارد شوید. بعد آنکه در یکی از فرودگاه های حوز شینگن فرود آمده و مابقی سفر خود را به صورت زمینی سپری کنند.

ویزای چک شینگن نوع C

بسیاری از افراد که با هدف گردشگری و اقامت کوتاه مدت به این کشور سفر می کنند باید این ویزا را که با نام ویزای توریستی شناخته شده است را فراهم کنند .

ویزای چک شینگن نوع C

اگر جزء بازگانان وسرمایه گذارن هستید و برای خرید کالا، مبادلات یا شرکت در نمایشگاه های بین الملی تمایل دارید این ویزای بلند مدت که مناسب تاجران است به شما توصیه می شود .

ویزای تجاری چک
ویزای تجاری چک

 

ویزای تجاری چک

ویزای تجاری چک از ویزاهایی است که بسیاری از مردم کشور ایران طالب آن هستند. شما برای گرفتن ویزای تجاری چک حدود دوماه قبل از تاریخ سفرتان باید برای آن اقدام کنید. اولین گام برای دریافت ویزا تجاری چک این است که شما باید مشخصات خود را طبق توضیحات که در سایت سفارت آمده است  و مدارک خود را به پست الکترونیک کارگزار سفارت ارسال کنید. که ایمیل آن در سایت http://www.vfsglobal.com قرار دارد. مطابق آنچه که سفارت اعلام کرده است ارسال یکبار ایمیل کافی است و تا مدت ۷۲ ساعت به ایمیل پاسخ می دهد.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تجاری چک

مدارکی که برای گرفتن ویزای تجاری چک نیاز دارید تا بتوانید آن را تهیه کنید عبارتند از:

  1.  پاسپورت که به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  2. دو قطعه عکس رنگی ۶*۴ از خود داشته باشید.
  3. شناسانامه و کارت ملی و ویزای قدیمی شینگن را به صورت اصل وکپی فراهم کنید.
  4. برای کودکان نیاز به اجازه رسمی پدر ومادر یا قیم قانونی است همرا با پیوست کپی شناسانامه آنان به فرم تقاضا.
  5.  بیمه مسافرتی باید به همراه داشته باشید که می تواند بیمه فردی یا جمعی باشد. این بیمه هزینه های احتمالی مراقبت های پزشکی هزینه بیمارستان و درمان های اضطراری را در بر می گیرد.
  6. اگر دعوت نامه ای از طرف آشنایان دارید مدرک آن، در غیر اینصورت رزرو هتل و تاییدیه آن به طور کلی هر مدرکی که دال بر مکانی برای اقامت شما باشد باید ارائه گردد.
  7. گواهی بازنشستگی و گواهی اشتغال به تحصیل.
  8.  گردش حساب۳ الی ۶ ماه آخر و نامه بانکی دال بر اثبات توانایی مالی .
  9. بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت از مقصد چک.
  10. تمام مدارک شناسایی باید ترجمه شود ومهر دارالرتجمه داشته باشد.
  11. تجار باید گواهی ثبت بازگانی، گواهی عضویت بیمه تامین اجتماعی خدمات درمانی  ویا معادل آن در صورت امکان را فراهم کنند.
  12. اگر فاقد شغل هستید باید گواهی وضعیت اقتصادی واجتماعی همانند گواهی ازدواج، مدارک مالکیت اموال و … را فراهم کنید

اگر می خواهید برای ویزای تجاری چک اقدام کنید توجه کنید که لازم است دعوت نامه ای که دلیل سفر و درخواست ویزای تجاری چک همراه مدارک رسمی از کمپانی کشور چک بگیرید که دعوت نامه رسمی و اصل باید توسط پلیس مهاجرت مهر و امضاء شده باشد.

ویزای تجاری چک
ویزای تجاری چک

 

مدارک ویزای تجاری چک برای اشخاص خاص

اعضای دولت و یا سازمان های دولتی باید گواهی تصدی  به همراه مدارک برای درخواست ویزای تجاری چک ارائه دهند؛ کارمندان سفارت کشورهای دیگر نیز باید گواهی تصدی از سفارت اداره نمایندگی مربوطه ارائه بدهند؛ دفتر اسناد رسمی نیاز به حکم انتصاب دارند؛ ، رئیس دانشکده گواهی اتنصاب از سازمان تحصیلات عالیه را باید فراهم کند.اعضای یک حرفه مثل پزشکان، جراحان ،معماران همراهان آنان که توسط سازمان حرفه ای هماهنگ شده باشند باید گواهی از سازمان حرفه ای را به همراه داشته باشند؛ روزنامه نگاران نیاز به کارت هویت روزنامه ­نگاری، گواهی استخدام توسط انتشارات دارند.

رجوع به سفارت برای اخذ ویزای تجاری چک

سفارت چک در تهران فرمانیه خیابان بوستان- کوچه نسترن با شماره ۳۶ قرار دارد. شما با مراجه به سفارت می توانید مدارک خود را تحویل دهید یا ویزای تجاری چک را تحویل بگیرد ساعت کار آن از ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می باشد.

کدپستی ۴۴۵۷-۱۱۳۶۵

ویزای تجاری چک
ویزای تجاری چک

بخش کنسولی سفارت جمهوری چک

همانطور که گفته شده می توانید از طریق ایمیل در خواست ویزای تجاری چک را بدهید یا سوالات خود را ارسال کنید. برای مراجعه حضوری می توانید از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر به بخش کنسولی بروید. توجه فرمایید که باید زمانی را رزور کنید برای مراجعه به سفارت اگر ویزای بلند مدت می خواهید روز سه شنبه مراجعه کنید و مدارک خود را تحویل دهید هزینه نوع ویزا باید به یورور پرداخت شود. برای درخواست ویزای کوتاه مدت روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه مراجعه کنید.

نکاتی برای اخذ ویزای تجاری چک

افرادی که متقاضی ویزای تجاری چک هستند باید حتما خودشان برای دریافت ویزای تجاری چک به سفارت بروند. فقط فرم درخواست ویزا تجاری چک را ارسال کنید. مابقی مدارک که باید به زبان انگلیسی و یا چکی ترجمه شود در روزی که می خواهید به سفارت بروید تحویل دهید.  به طور معمول بررسی مدارک به منظور صدور ویزا تجاری چک دو هفته طول می کشد. برای صدور قطعی و تکمیل مدارک حتی ممکن است چند هفته بشتر نیز طول بکشد اما تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به سفارت مشخص می شود که شما می توانید ویزا تجاری چک را اخذ کنید یا خیر. جهت دریافت ویزای چک حتما از قبل وقت سفارت چک را رزرو نمایید.

ویزای تجاری چک
ویزای تجاری چک

 

هزینه ویزای تجاری چک

ویزاهای مختلف چک ممکن است هزینه متفاوتی داشته باشند. ویزای تجاری چک که در میان مردم کشور ما پرطرفدار است برای سنین ۱۲ سال به بالا ۶۰ یورور و برای کودکان که در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی به سر می برند ۳۵ یورو است و برای کودکانی که سنشان زیر ۶ سال رایگان حساب می شود. پرداخت این هزینه ها به صورت دلار یا یورو است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای نمایشگاهی چک ویزای نمایشگاهی چک یکی از شیوه های سفر به این کشور برای بازید از نمایشگاه های برگزار...

بلیط پراگ شهر پراگ یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان به شمار می رود. گردشگران زیادی به دلیل جاذبه های...

وقت سفارت چک اگر قصد دارید به یکی از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید لازم است ویزای شینگن را اخذ...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر