ویزای توریستی استونی، در حال حاضر سفارت استونی در ایران فعالیتی ندارد؛ و شما باید از طریق کارگزاری وی اف اس سفارت فنلاند برای أخذ ویزای استونی اقدام کنید.

ویزای توریستی استونی | مدارک مورد نیاز – هزینه اخذ ویزا

۳ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی استونی، در حال حاضر سفارت استونی در ایران فعالیتی ندارد؛ و شما باید از طریق کارگزاری وی اف اس سفارت فنلاند برای أخذ ویزای استونی اقدام کنید.

راهنمای کامل ویزای توریستی استونی

سفر به کشور استونی یکی از موارد پرطرفدار در ایران می باشد. برای سفر به استونی شما نیاز به اخذ ویزای مرتبط با هدف خود را دارید. ویزای توریستی استونی یکی از مواردی است که باید قبل از اخذ ویزا به آن توجه کرد. در حال حاضر سفارت استونی در ایران فعالیتی ندارد؛ و شما باید از طریق کارگزاری وی اف اس سفارت فنلاند (embassy of finland) برای أخذ ویزای استونی اقدام کنید. اخذ ویزای استونی متناسب با ویزای درخواستی ممکن است چند هفته به طول انجامد. در اینجا به نکاتی راجع به اخذ ویزای توریستی استونی و نکات مربوط به اخذ ویزا اشاره می کنیم.

ویزای توریستی استونی | مدارک مورد نیاز - هزینه اخذ ویزا | ایران ویزا

کشور استونی

کشور استونی یکی از کشورهای منطقه بالتیک اروپا می باشد که از دو طرف به دو دریای وسیع ختم شده است. این کشور از شمال و غرب به دو دریای خلیج فنلاند و دریای بالتیک متصل می باشد. کشور استونی با کشورهایی همچون روسیه و لتونی هم مرز است و جزو کشورهای قاره اروپا می باشد. کشور استونی با داشتن ۴۵،۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت در رتبه ۱۳۲ کشور در دنیا از لحاظ مساحت می باشد.

اکثریت مردم کشور استونی به زبان استونیایی صحبت می کنند. این کشور ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد و جزو کم جمعیت ترین کشورهای قاره اروپا می باشد. بیش از ۷۵% مردم این کشور بی دین می باشند. این کشور عضو منطقه شینگن است و واحد پولی آن نیز همانند سایر کشورهای این منطقه یورو است. کشور استونی دارای آب و هوایی ملایم و معتدل می باشد. این کشور دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد می باشند.

اخذ ویزای توریستی استونی

ویزای توریستی استونی به دو صورت می باشد. ویزا ملی استونی که یکی از انواع آن است و ویزا شینگن نوع دیگر ویزا در این کشور می باشد. شما می توانید با اخذ ویزای ملی استونی فقط در داخل این کشور تردد کنید اما با استفاده از ویزای شینگن می توانید به سایر کشورهای عضو این پیمان سفر کنید.

فعالیت های سفارت استونی در تهران از طرف سفارت فنلاند در ایران انجام می شود. شما می توانید با استفاده از سایت اینترنتی سفارت فنلاند نسبت به اخذ ویزای توریستی استونی اقدام کنید.

با دریافت فرم مربوط به اخذ ویزا و تکمیل اطلاعات برای اخذ ویزا و تحویل آن به سفارت می توانید به راحتی ویزای استونی را دریافت کنید. کشور استونی عضو پیمان شینگن می باشد به همین دلیل شما با اخذ ویزای استونی می توانید به کشورهای دیگر در منطقه یورو سفر کنید. فرم مربوط به اخذ ویزا را با دقت پر کنید. در صورت مشکل داشتن فرم تکمیلی، شما در ادامه روند فرآیند اخذ ویزا به مشکل بر می خورید. امضا و اثر انگشت خود را در انتهای فرم قرار دهید و مدارک مورد نظر را به سفارت ارائه دهید.

انواع ویزای کشور استونی

انواع موارد اخذ ویزای استونی شامل ویزاهای مختلف مانند ویزای کار، ویزای تجاری استونی ، ویزای تحصیلی استونی و ویزای خویشاوندی می باشد. برای اخذ این ویزاها شما باید دعوت نامه مرتبط از شخص یا شرکت مورد نظر را به سفارت ارائه دهید. در مورد دعوت نامه در قسمت بعد توضیحات کاملی داده شده است. جهت اخذ ویزای کشور استونی باید وقت سفارت استونی را بصورت آنلاین و میتوانید از سایت ویزا رزرو نمایید.

اخذ ویزای توریستی استونی با استفاده از دعوت نامه

یکی از روش های اخذ ویزاهای مختلف کشور استونی استفاده از دعوت نامه های مختلف می باشد. برای اخذ ویزای توریستی استونی نیازی به ارائه دعوت نامه نیست. دعوت نامه در واقع نامه ای است که از طرف خویشان و یا خانواده شما در کشور مقصد و یا ارگان و شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود.

مطمئنا وجود دعوت نامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به شما بسیار کمک خواهد کرد. دعوت نامه در واقع ضمانتی است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای متقاضی ویزا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. همان طور که گفته شد ویزای توریستی استونی نیازی به ارائه دعوت نامه ندارد اما مدارک خاصی را برای دریافت هر یک از دو مدل ویزای کشور استونی باید ارائه دهید.

ویزای توریستی استونی و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا

شما برای ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی استونی باید به صورت حضوری به سفارت این کشور مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ هر یک از ویزاهای کشور استونی متناسب با شرایط ویزا می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی مدارکی که برای تمامی حالت های ویزا وجود دارد در زیر ارائه شده است.

مدارک مورد نیاز عبارتند از تکمیل فرم در خواست ویزا امضا شده به همراه کپی، چند قطعه عکس برای گذرنامه، گذرنامه باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، برنامه سفر و دلیل سفر به استونی، رزرو بلیط هواپیما و هتل برای کل مدت زمان اقامت و یا در دعوت نامه خانوادگی آدرس خانه میزبان، بیمه مسافرتی و پزشکی، مدارکی دال بر توانایی مالی، ارائه مدرک دال بر رابطه فرد متقاضی با ایران (سند ماکیت خانه و یا مغازه )، اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده می باشد.

ویزای توریستی استونی و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا | ایران ویزا

ویزای توریستی استونی و هزینه اخذ ویزا

هزینه اخذ ویزای توریستی استونی (کوتاه مدت) با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. هزینه اخذ ویزای کشور استونی در حالت شینگن در حدود ۶۰  یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال در حدود ۳۵ یورو است. این میزان هزینه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد. برای اطلاع از آخرین هزینه ها به سایت سفارت کشور استونی رجوع کنید. برای ارائه درخواست حتما باید به صورت حضوری به سفارت استونی مراجعه نمایید.

اخذ ویزای استونی و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا برای مشاغل مختلف

مدارک اشاره شده در قسمت زیر مربوط به ویزاهای کاری و تجاری می باشد که افراد با استفاده از این ویزاها برای ارائه محصول یا کار بلند مدت به این کشور سفر می کنند. مدارک مربوط به وضعیت کاری برای شغل های مختلف متفاوت است. در اینجا به تعدادی از شغل ها و مدارک مورد نیاز اشاره شده است. علاوه بر مدارک عمومی برای ویزای توریستی استونی که در بالا ذکر شد مدارک تخصصی دیگری نیز نیاز می باشد.

ویزا استونی و مدارک مورد نیاز برای افراد دارای کار آزاد:

  • پروانه کسب (مغازه و …)
  • رسید پرداخت آخرین مالیات
  • پرینتی از گردش حساب ۶ ماهه آخر

ویزا استونی و مدارک مورد نیاز برای کارمندان:

  • گواهی اشتغال به کار
  • فیش حقوقی
  • مدرک دال بر دارا بودن بیمه درمانی
  • گردش حساب ۶ ماهه بانک

ویزا استونی و مدارک مورد نیاز برای تاجران:

اسناد مربوط به شرکت ثبت شده شما و یا شرکتی که در آن هستید

رسید پرداخت آخرین مالیات ( بدهی مالیاتی نداشته باشید )

گردش حساب ۶ ماهه آخر

ویزای توریستی استونی و آدرس سفارت این کشور در ایران

همان طور که گفته شد برای اخذ ویزای توریستی استونی شما باید به سفارت کشور فنلاند مراجعه نمایید تا مدارک مربوطه را ارائه دهید و برای انجام مراحل دریافت ویزا اقدام کنید. تمامی مراحل و قوانین مرتبط با اخذ ویزای توریستی استونی در این محل انجام می گیرد. جهت اخذ ویزای استونی باید وقت سفارت استونی را رزرو نمایید.

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی استونی

در فرآیند اخذ ویزای استونی نکات و مواردی است که با رعایت آن ها فرآیند اخذ ویزا تسریع می شود. پایتخت کشور استونی شهر تالین می باشد که بسیاری از جاذبه های گردشگری و تفریحی این کشور در این شهر قرار دارد. اخذ ویزای توریستی استونی به صورت حضوری است و سایت سفارت فنلاند مراحل اخذ ویزا را برای این کشور در ایران انجام می دهد.

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی استونی | ایران ویزا

نکته۱: مدتی قبل از عزیمت به استونی درخواست ویزای خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد.

نکته۲: رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارائه دهید.

نکته۳: مدت زمان پذیرش درخواست ویزا شما معمولا ۴۵ روز می باشد.

نکته۴: تنها افراد کم سن و سال اجازه داشتن همراه در اتاق انتظار را دارند.


سوالات متداول ویزای توریستی استونی

برای أخذ ویزای توریستی استونی چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

آیا داشتن دعوتنامه روند أخذ ویزای توریستی استونی را سرعت می‌بخشد؟

هنگام أخذ ویزای توریستی استونی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل ویزای استونی در این مقاله راجع به ویزای استونی و انواع و مدارک لازم برای اخذ هر کدام...

تور استونی کشور استونی یکی از کشورهایی است که روز به روز بر تعداد متقاضیان سفر به آن افزوده شده...

راهنمای کامل ویزای تجاری استونی استونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که افراد به منظور کار و تجارت،...

نظرت چی بود؟

1 نظر

کاوه 2 مهر 1397 پاسخ

سلام خسته نباشید چند سواال
۱ اولین اقدام لرای شزوع گرفتن ویزای استونی چکار کنیم
۲ شانس ایرانیها برای ویزای توریستی استونی چقدر است
۳ شما ذکر کردین که رسید هتل و هواپیما رو بعد از اخذ ویزا تحویل بدیم که اگر ویزا نگرفتیم هزینه ای از بابت هتل و پرواز پرداخت نکرده باشیم
ولی
موقع تحویل مدارک باید بلیط و رسید هتل رو تحویل بدیم

ممنون میشم راهنمایی کنین

آژانس مسافرتی سفری دیگر