وقت سفارت استونی، برای این که بخواهید به یکی از کشورهای عضو شنگن بروید لازم است تا از قبل اقدام به اخذ ویزای کشور مربوطه نمایید. برای نمونه شما در ابتدا لازم ...

وقت سفارت استونی | راه های دریافت – مدارک مورد نیاز

۲۱ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت استونی، برای این که بخواهید به یکی از کشورهای عضو شنگن بروید لازم است تا از قبل اقدام به اخذ ویزای کشور مربوطه نمایید. برای نمونه شما در ابتدا لازم …

راهنمای کامل وقت سفارت استونی

برای این که بخواهید به یکی از کشورهای عضو شنگن بروید لازم است تا از قبل اقدام به اخذ ویزای کشور مربوطه نمایید. برای نمونه شما در ابتدا لازم است تا نسبت به تعیین وقت سفارت استونی از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کنید و پس از تکمیل مدارک خود در تاریخ مقرر به سفارت استونی مراجعه نمایید و ویزای خود را دریافت نمایید.

البته این کار به این سادگی ها هم نیست و باید شرایط و ضوابط لازم برای اخذ وقت سفارت استونی و ویزای این کشور را در نظر داشته باشید. حال ما به شما یک راهنمای کامل برای دریافت وقت سفارت استونی و اخذ ویزای استونی ارائه خواهیم داد.

وقت سفارت استونی | راه های دریافت - مدارک مورد نیاز | سایت ویزا

با کشور استونی بیشتر آشنا شویم

در ابتدای امر بد نیست اطلاعات کلی درباره استونی داشته باشید. این کشور در منطقه بالتیک در شمال اروپا واقع شده است. پایتخت استونی شهر تالین می باشد.

زبان رسمی این کشور نیز زبان استونیایی می باشد که بسیار به زبان فنلاندی نزدیک است. می توانید این کشور را یکی از بالاترین کشورها از نظر سطح آزادی مطبوعات، آزادی سیاسی و آموزش بدانید. واحد پول این کشور یورو می باشد و یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود. همچنین استونی آزادترین اینترنت در جهان را دارا است.

ویزای استونی

شما برای ورود به هر یک از کشورهای عضو شنگن لازم است تا از قبل اقدام به اخذ ویزای استونی کنید. برای سفر به استونی می توانید از ۲ طریق اقدام نمایید. اول این که می توانید اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایید. با ویزای شنگن می توانید علاوه بر استونی به سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز سفر کنید.

راه دوم نیز این است که اقدام به اخذ ویزای ملی کشور استونی نمایید. با این ویزا تنها می توانید به کشور استونی بروید. همچنین نکته مهم دیگر که لازم است به آن توجه کنید این است که استونی در ایران سفارتخانه ندارد و برای گرفتن ویزا باید به سفارت فنلاند در تهران مراجعه کنید از این رو ویزایی که دریافت می کنید نیز ویزای شنگن می باشد.

ویزای استونی | سایت ویزا

وقت سفارت استونی

 شما برای این که بتوانید موفق به دریافت ویزای هر کشوری شوید لازم است تا با مدارک خود به سفارت خانه این کشور در تهران مراجعه کنید و بعد از ارائه مدارک خود و مصاحبه حضوری در سفارت ویزای خود را دریافت نمایید. برای این منظور نیز لازم است تا از قبل وقت سفارت مورد نظر خود را رزرو نمایید. بعد از تعیین وقت سفارت شما می توانید در زمان و ساعت مقرر در سفارت خانه حاضر شوید در غیر این صورت وقت سفارت شما از بین می رود. برای کشور استونی نیز همین طور می باشد تنها با این تفاوت که لازم است به سفارت فنلاند برای تعیین وقت سفارت استونی مراجعه کنید.

راه های دریافت وقت سفارت استونی

شما برای اخذ وقت سفارت استونی راه های مختلفی دارید. یکی از آنها اقدام از طریق آژانس های مسافرتی مجرب و باتجربه میباشد. معمولا روند کار به این صورت می باشد که در برخی از موارد در همان روز ثبت درخواست توسط آژانس مربوطه، تاریخ مراجعه حضوری شما به سفارت تعیین می شود و همان موقع وقت سفارت استونی را دریافت می کنید. گاهی نیز به علت شلوغی و مشغله کاری زیاد سفارت لازم است از چند روز تا چند هفته منتظر بمانید تا وقت سفارت استونی شما تعیین شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت استونی و ویزای استونی

  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه
  • ۲ قطعه عکس رنگی تمام رخ که لازم است با زمینه سفید و بدون روتوش باشد
  • کارت ملی و شناسنامه
  • در صورت داشتن ملک لازم است سند آن به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی باشد
  • گواهی اشتغال به کار و یا جواز کسب و یا ثبت شرکت
  • گواهی بازنشستگی
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • آخرین فیش حقوقی
  • گواهی مبنی بر تمکن مالی و گردش ۶ ماهه آخر حساب بانکی
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط هواپیما و هتل
مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت استونی و ویزای استونی | سایت ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزا برای اهداف تجاری و یا شرکت در کنفرانس ها

شما اگر می خواهید برای شرکت در سمینارهای علمی و کنفرانس های مختلف به استونی سفر کنید. و یا می خواهید برای اهداف تجاری و سرمای گذاری به این کشور بروید. لازم است نسبت به ارائه این مدارک در وقت سفارت استونی اقدام نمایید.

  • دعوت نامه رسمی از سوی شرکت و یا سازمان های دولتی در استونی: اگر برای اهداف تجاری و به عنوان یک سرمایه گذار به این کشور سفر می کنید لازم است تا یک دعوت نامه رسمی از سوی شرکت و یا یکی از سازمان های مربوطه در استونی ارائه دهید.
  • پروانه ثبت شرکت یا سازمان ایرانی همراه با ترجمه
  • فتوکپی کلیه مدارک تحویلی به سفارت
  • گواهی رسمی به زبان انگلیسی از سوی شرکت، سازمان و یا موسسه ای که در آن مشغول به کار هستید با ذکر هدف درباره سفر به این کشور
  • برای شرکت در کنفرانس ها و یا نمایشگاه هایی که در این کشور برگزار می شود نیز لازم است تا نامه دعوت از سوی سازمان و مسئول برگزاری کنفرانس و نمایشگاه مربوطه ارائه دهید.(تصویر۵)

انواع ویزای کشور استونی

شما می توانید برای دریافت هر یک از این ویزاها وقت سفارت استونی را دریافت نمایید.

  1. ویزای توریستی
  2. ویزای تجاری
  3. ویزای دیدار از بستگان
  4. ویزای پزشکی
  5. ویزای کنفرانس
  6. ویزای هنری
  7. ویزای ورزشی

نکات مهم در رابطه با وقت سفارت استونی

حتما ۴۵ روز قبل از تاریخ سفر خود مراحل درخواست ویزا نظیر تعیین وقت سفارت استونی را شروع کنید. لازم است تا از طریق سفارت فنلاند اقدام به تعیین وقت سفارت استونی نمایید و فقط می توانید ویزای شنگن از این سفارت خانه دریافت نمایید. شما می توانید با اخذ ویزای شنگن به مدت ۹۰ روز در کشورهای عضو شنگن اقامت کنید.

حتما به خاطر داشته باشید تمامی مدارکی که در بالا ذکر کردیم لازم است تا ترجمه شده باشند. حال می توانید این مدارک را به انگلیسی و یا فنلاندی ترجمه کنید. نکته مهم دیگر نیز این است که باید حتما مهر یک دارالترجمه رسمی را داشته باشید. برای ارائه تمامی مدارک خود به همراه کپی آن ها حتما از برگه A4 استفاده نمایید.

هر گونه ناخوانا بودن و غلط پر کردن فرم های مربوطه توسط شما باعث می شود که وقت سفارت استونی کنسل شود و شما باید مجددا از ابتدا نسبت به اخذ وقت سفارت استونی اقدام کنید.

نکات مهم در رابطه با وقت سفارت استونی | سایت ویزا

آدرس سفارت فنلاند

آدرس سفارت فنلاند جهت تعیین وقت سفارت استونی: تهران، منطقه یک، خیابان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه ۱۱

ساعت کاری سفارت فنلاند: وقت کاری این سفارت ۸ صبح تا ۵ عصر می باشد. شما می توانید در وقت تعیین شده در ساعات ۸ تا ۳ بعد از ظهر برای تحویل مدارک به سفارت فنلاند مراجعه کنید.


سوالات متداول وقت سفارت استونی

اولین گام برای وقت سفارت استونی چیست؟

برای دریافت وقت سفارت استونی چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

چگونه می‌توانیم وقت سفارت استونی بگیریم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور استونی کشور استونی یکی از کشورهایی است که روز به روز بر تعداد متقاضیان سفر به آن افزوده شده...

راهنمای کامل ویزای نمایشگاهی استونی نمایشگاه‌ها و نمایشگاه استونی همواره روشی برای تبادل اطلاعات و دانش با یکدیگر هستند. گرفتن...

راهنمای کامل ویزای استونی در این مقاله راجع به ویزای استونی و انواع و مدارک لازم برای اخذ هر کدام...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر