وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

وقت سفارت کانادا

۲۱ بهمن ۱۳۹۶

وقت سفارت کانادا

زمانی که وقت سفارت کانادا را مشخص کردید باید دقیق و سروقت در محل سفارت باشید. مدارکتان نیز باید کامل و دقیق باشند تا افسر مصاحبه کننده شما را واجد شرایط دریافت ویزا تشخیص دهد.

مختصری دربارۀ کشور کانادا

قبل از اینکه راهی سفر به کانادا شوید خوب است اطلاعاتی دربارۀ این کشور و  ویزای کانادا کسب کنید. کشور کانادا یکی از پهناورترین کشورهای جهان است که مردم آن به مهربانی و خوش برخوردی شهرت دارند. اگر علاقه مند به طبیعت بکر و کوهستانهای پر برف و دشتهای سرسبز هستید، کانادا مکان مناسبی برای سفر کردن است. سواحل شرقی ونکوور و کوهستانهای یوکان مناطقی هستند که بسیاری از گردشگران برای سفر انتخاب میکنند. از نظر اقتصاد و تکنولوژی نیز در سطح بالایی قرار دارد و در میان کشورهای پیشرفته جای گرفته است.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

باید بدانید که کانادا کشوری است که مهاجران زیادی را در خود جای داده است. مهاجرین بسیاری از سراسر دنیا راهی این کشور شده اند و در آن کار و زندگی میکنند. همین تنوع نژادی موجب شده که در این کشور دو زبان استفاده شود. زبانهای فرانسه و انگلیسی زبانهای رسمی این کشور هستند.

وقت سفارت کانادا

نکته ای که باید دربارۀ گرفتن وقت سفارت کانادا بدانید این است که گرفتن وقت سفارت کانادا برای مصاحبه نیست. بسیاری از سفارت خانه ها برای درخواست دهندگان وقت مصاحبه معین میکنند اما وقت سفارت کانادا با هدف ثبت هویت و انگشت نگاری است پس لازم است که مدارکتان کامل و بدون نقص باشد. کامل بودن مدارک در زمان مراجعه به سفارت از مهمترین ملاکهای تایید یا رد شدن درخواست شما برای ویزای کانادا است. زمانی که وقت سفارت کانادا را مشخص کردید باید دقیق و سروقت در محل سفارت باشید. مدارکتان نیز باید کامل و دقیق باشند تا افسر مصاحبه کننده شما را واجد شرایط دریافت ویزا تشخیص دهد.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

گرفتن وقت سفارت کانادا برای گرفتن ویزا

اگر بخواهید ویزای کشوری مانند فرانسه را بگیرید باید از قبل برای گرفتن ویزا از سفارت وقت بگیرید. اما برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید قوانینی را رعایت کنید. بر طبق قوانین سفارت کانادا، برای گرفتن ویزای کانادا نیازی به گرفتن وقت سفارت کانادا ندارید و همچنین مصاحبه ای نیز با درخواست کنندگان صورت نمیگیرد. در حقیقت شما وقت سفارت کانادا را میگیرید تا تنها یک سری مراحل قانونی مانند انگشت نگاری و پر کردن فرم که در حدود یک روز کاری زمان خواهد برد را طی کنید و بعد از آن میتوانید به ایران برگردید. همچنین افراد زیر ۱۴ و بالای ۸۰ سال برای دریافت ویزای کانادا نیازی به انگشت نگاری نخواهند داشت و تنها حضور آنها در زمان معین شده در وقت سفارت کانادا کافی خواهد بود.

برای گرفتن ویزای کانادا نیازی به گرفتن وقت سفارت کانادا ندارید. کافی است فرمهای ثبت نام را همراه داشته باشید و نیازی نیست از قبل وقت بگیرید. میتوانید توضیحات کافی دربارۀ مزایا و شرایط دریافت ویزای کانادا را نیز در همین فرمها مطالعه کنید و بدون گرفتن وقت سفارت کانادا کارتان را انجام دهید. برای گرفتن ویزای کانادا روشهای مختلفی وجود دارد و ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که هرکدام مزایای خاص خود را دارند.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

به کجا باید برویم؟!

برای گرفتن ویزای کانادا باید به سفارت کشور مقصد مراجعه کنیم . سفارت کشور کانادا در ایران در خیابان استاد مطهری، خیابان شهید سرافراز پلاک ۵۷ قرار دارد. اما این سفارتخانه تعطیل می باشد. بنابراین دولت کانادا برای حل مشکلات ایرانیانی که درخواست ویزای کانادا را دارند ، سه کنسولگری در کشورهای همسایه را  اعلام نموده است.  به این ترتیب ایرانیانی که به  دنبال ویزای کانادا هستند باید به کنسولگری کشور کانادا در شهرهای استانبول، آنکارا یا ابوظبی مراجعه کنند و برای گرفتن ویزا وقت سفارت کانادا را از آنها بگیرند.

مراحل اخذ وقت سفارت کانادا به شرح زیر میباشد:

درخواست حضوری ثبت نام ویزای کانادا:

در این روش پس از مشخص شدن وقت سفارت کانادا، باید فرمها و مدارک ثبت نام را آماده نموده و با حضور در سفارتخانه مدارک خود را تحویل دهد. سفارت خانۀ مورد نظر در یکی از سه شهر استانبول، ابوظبی و آنتالیا خواهد بود و پرداخت هزینه نیز از طریق بانک گارانتی در ترکیه میباشد و فیش پرداخت باید ضمیمۀ مدارک شما شود.

پس از آماده سازی مدارک، به سفارت خانه خواهید رفت و  مراحل ثبت نام را دنبال میکنید. پس از انگشت نگاری به شما شماره ای داده میشود که میتوانید از طریق آن مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنید. همچنین جواب درخواست شما نیز از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد. برای اینکه درخواست وقت سفارت کانادا را ثبت نمائید باید شخصا به محل سفارت بروید و مدارکتان را تحویل دهید.

لازم است بدانید فرقی نمیکند که از طریق کدامیک از این شهرها وقت سفارت کانادا را بگیرید و برای گرفتن ویزای کانادا از کدام شهر اقدام کنید، همۀ سفارتخانه ها تابع قوانین کشور کانادا می باشند و شما میتوانید از هرسه آنها وقت سفارت بگیرید. اما مراجعۀ شهروندان ایرانی به هریک از این مراکز برای دریافت وقت سفارت کانادا مزایا یا معایبی خواهد داشت.

افرادی که برای گرفتن ویزای کانادا از مرکز آنکارا اقدام میکنند، امتیاز پیکاپ ویزا در آنکارا را خواهند داشت. اما پیکاپ ویزا در شهر استانبول امکان پذیر نیست. در عوض اگر برای گرفتن وقت سفارت کانادا به استانبول سفر کنید، هزینۀ کمتری خواهید پرداخت. سفر به استانبول و برگشت از آن به ایران برای ایرانیان ارزانتر است. چرا که راحت میتوانند برای گرفتن وقت سفارت کانادا در یک روز به این شهر بروند و  با هواپیما به ایران برگردند. هزینۀ اقامت در شهر ابوظبی نیز بالاست و ممکن است گرفتن وقت سفارت کانادا در این شهر برایتان کمی مخارج داشته باشد. پس بهتر است در انتخاب سفارت خانه برای گرفتن وقت سفارت کانادا دقت کنید. به هرحال مراحل صدور ویزای کانادا در هر سه این شهرها یکسان است. شما میتوانید از قبل و به صورت اینترنتی از سفارتی که میخواهید به آن مراجعه کنید وقت قبلی بگیرید.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

زمانی که برای گرفتن وقت سفارت کانادا به ترکیه میروید باید به کارگزار  سفارت کانادا در ترکیه یعنی شرکت VAC مراجعه کنید. مراحل دریافت وقت سفارت کانادا و ویزا در شهرهای استانبول و آنکارا مثل هم است و یک کنسولگری مشترک به درخواستها رسیدگی میکند. تنها تفاوت در زمان انجام پرواز روزانه از ایران به آنکارا و برعکس است که ممکن است موجب شود مسافرانی که برای وقت سفارت کانادا راهی این شهر شده اند دو سه روزی معطل شوند. درحالی که استانبول از امتیاز پروازهای روزانه به ایران و برعکس برخوردار است و کسانی که برای درخواست وقت سفارت کانادا به این شهر میروند در کمتر از چند ساعت میتوانند راهی خانه شوند.

وقت سفارت کانادا در استانبول

یادتان باشد شما تنها کسانی نیستید که برای گرفتن ویزای به استانبول میروید. در حقیقت مراجعه کنندگان تمام شهرهایی که برای گرفتن وقت سفارت کانادا مشخص شده اند لازم است که دقت کنند و در اول وقت در سفارت حاضر باشند. گرفتن وقت سفارت کانادا در شهر استانبول به دلیل مزایای این شهر نسبت به شهرهای دیگر متقاضیان بسیاری دارد.

همانطور که  گفته شد، وقت سفارت کانادا در شهر استانبول به منظور چهره‌نگاری و انگشت‌نگاری تعیین میشود. این خدمات در VAC منطقه sisli از این شهر ارائه میگردد. اما امتیاز استانبول برای دریافت وقت سفارت کانادا درحقیقت پروازهای روزانه از ایران به این شهر است. شما میتوانید در کمتر از دو سه ساعت به دفتر VAC مراجعه کنید و به موقع به پروازتان برسید و هزینۀ اقامت در استانبول را پرداخت نکنید، در حالی که متقاضیان وقت سفارت کانادا که به آنکارا سفر میکنند گاهی مجبور میشوند تا دو روز در این شهر اقامت کنند.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

آدرس سفارت خانه ها

برای ثبت نام ویزای کانادا شما باید در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ با در دست داشتن مدارک خود به آدرسهای زیر مراجعه کنید.

سفارت کانادا ( VAC ) در آنکارا :

Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 Çankaya / Ankara, Turkey  

سفارت کانادا ( VAC ) در استانبول :

Cumhuriyet Caddesi Kök Apt. No:193 Sisli /, Istanbul, Turkey 

گرفتن وقت سفارت کانادا از ابوظبی :

 اگر برای گرفتن ویزا راهی ابوظبی و امارات شده اید باید بدانید که کارگزار رسمی دادن وقت سفارت کانادا و ویزا در این شهر  شرکتVFS GLOBAL  می باشد.

سفارت کانادا در ابوظبی :

Canada Visa Application Centre VFS (GCC) LLC, Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Mina Road, Abu Dhabi

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

مراجعه به سفارت برای انگشت نگاری

چه افرادی از انگشت نگاری در زمان ثبت نام سفارت معاف هستند؟

  • کسانی که در حال طی مراحل درخواست ویزای کانادا هستند.
  • دولت مردان، سفرا و دیپلماتها
  • افرادی که سن آنها از ۱۴ سال کمتر یا از ۸۰ سال بیشتر باشد.
  • کلیۀ افرادی که ویزای مهاجرتی دارند.
  • شهروندان کانادا یا کسانی که مقیم این کشورند.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

پیکاپ ویزا

پس از دریافت وقت سفارت کانادا و مراجعه به آن، درصورتی که جواب سفارت خانه به درخواست ویزای شما مثبت بود، یک ماه وقت دارید تا پاسپورت خود را برای دریافت مهر ویزا به سفارت خانه ای که از آن وقت سفارت کانادا گرفته اید تحویل دهید. این کار را پیکاپ ویزا میگویند. روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته امکان پرواز  به کشور ترکیه وجود دارد.

درخواست آنلاین ثبت نام ویزا کانادا

شما میتوانید به صورت آنلاین وقت سفارت کانادا را درخواست کنید. درخواست آنلاین وقت سفارت کانادا از نظر روال کار شبیه به درخواست حضوری وقت سفارت کانادا است. تنها یک فرق جزئی دارد و آن این است که زمانی که آنلاین درخواست ویزا میدهید، مدارک خود را شخصا تحویل نمیدهید بلکه آنها را به صورت الکترونیکی در سایت رسمی سفارت کانادا بارگذاری میکنید.

پس از  اینکه مرحلۀ ثبت نام آنلاین درخواست ویزا و وقت سفارت کانادا را تکمیل کردید، یک ماه وقت دارید تا برای تکمیل پرونده و انگشت نگاری به یکی از مراکز معرفی شده مراجعه کنید. پس از تکمیل پرونده ثبت نام باید منتظر جواب بمانید. جواب درخواست ویزای شما در وقت سفارت کانادا به ایمیل تان ارسال خواهد شد.

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

مزایای ثبت نام آنلاین به روش کاغذی یا دستی

زمانی که برای ویزا به روش آنلاین اقدام میکنید، در صورت وجود نقص در پرونده، این فرصت را دارید تا اشتباه خود را تصحیح و مدارکتان را کامل کنید. اما اگر به صورت دستی و از طریق گرفتن وقت سفارت کانادا بخواهید اقدام کنید، در صورت نقص مدارک نمیتوانید از ترکیه یا امارات به ایران برگردید و اگر در مدارکی که حضورا تحویل میدهید نقصی باشد بلافاصله درخواست شما از طرف سفارت رد میشود. همچنین روش درخواست آنلاین از نظر جواب دهی سرعت بیشتری دارد و سفارت کانادا پرونده های آنلاین را با سرعت بیشتری جواب میدهد.

درخواست ویزای آنلاین

چنانچه بخواهید به صورت اینترنتی درخواست ویزا بدهید به موارد زیر نیازمندید:

  1. پست الکترونیکی (ایمیل) قابل اطمینان
  2. گواهی نامه ای که اعتبار داشته باشد.
  3. اسکنر یا دوربین دیجیتال برای گرفتن کپی از مدارکی که به صورت آنلاین دریافت میکنید و پس از پر کردن آنها را بارگذاری میکنید.
  4. داشتن کارت اعتباری معتبر بین المللی یا کارت اعتباری معتبر مانند امریکن اکسپرس و مسترکارت برای پرداخت آنلاین هزینه ها

وقت سفارت کانادا | وقت فوری سفارت کانادا | وقت ویزای کانادا 88851080-021

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت کانادا

زمانی که برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام میکنید باید مدارکی را همراه داشته باشید:

  1. پاسپورت یا مدرک شناسایی که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد و کپی از تمام صفحات آن
  2. ترجمۀ شناسنامه
  3. سه عدد عکس سه در چهار رنگی با زمینۀ روشن
  4. مدارک مالی، سند ، قرارداد پیش فروش یا مبایعه نامه ای که تمکن مالی شما را برای هزینه های سفر تایید کند
  5. گواهی بانک از موجودی حساب سپردۀ بانکی شما و گردش شش ماهۀ آخر آن
  6. تکمیل فرم ویزا و فرم اطلاعات خانوار
  7. گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
  8. فیش حقوقی، فیش بازنشستگی، گواهی اشتغال به کار و حکم بازنشستگی و …
  9. در صورتی که به دعوت کسی راهی این سفر میشوید مدارک دعوت کننده شامل اطلاعات فردی، دعوتنامه، نسبت فرد دعوت کننده با شما، گواهی کاری و اقامتی فرد دعوت کننده باشد.

کلیۀ مدارک باید توسط دارالترجمه به صورت رسمی تایید شوند و به تایید دادگستری برسند. مدارکی که در وقت سفارت کانادا تحویل میدهید نباید فارسی باشند.  با رعایت این موارد میتوانید برای دریافت ویزای کانادا اقدام نمائید. همچنین بهتر است از نوع ویزای درخواستی خود مطلع شوید.

انواع ویزا

اداره مهاجرت کانادا به درخواست کنندگان چند نوع ویزا ارائه میدهد:

ویزای تحصیلی کانادا، ویزای اقامتی، ویزای کاری و ویزای توریستی کانادا

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا مهاجرت به یک کشور جدید ممکن است یکی از تصمیمات چالش ‌برانگیز...

راهنمای کامل استخدام و آموزش در کبک کبک به عنوان مرکز استان کبک در کانادا و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای...

دعوتنامه کانادا در مواقعی که برخی از افراد برای سفر به کانادا موفق به اخذ ویزای آین کشور نمی شوند،...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر