شهر ژنو یکی از زیباترین و پربازدیدترین شهرهای سوئیس می باشد که در حاشیه دریاچه ی ژنو نیز واقع شده است و به عنوان یکی از لوکس ترین و باکیفیت ترین شهرهای جهان شناخته می شود. شرایط آب و هوای این شهر بسیار معتدل می باشد به طوری که تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی را می توان در این شهر مشاهده کرد. گردشگران نیز با توجه به نوع سفر خود می توانند یکی از بهترین فصل های سال را انتخاب کرده و سفرشان را به این سرزمین رویایی شکل دهند.

شهر ژنو ، درباره ژنو و آشنایی با آن

۶ آذر ۱۳۹۸

شهر ژنو یکی از زیباترین و پربازدیدترین شهرهای سوئیس می باشد که در حاشیه دریاچه ی ژنو نیز واقع شده است و به عنوان یکی از لوکس ترین و باکیفیت ترین شهرهای جهان شناخته می شود. شرایط آب و هوای این شهر بسیار معتدل می باشد به طوری که تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی را می توان در این شهر مشاهده کرد. گردشگران نیز با توجه به نوع سفر خود می توانند یکی از بهترین فصل های سال را انتخاب کرده و سفرشان را به این سرزمین رویایی شکل دهند.

آشنایی با شهر ژنو

آیا شما نیز به دنبال بازدید و سفر به شهر ژنو هستید؟ آیا می دانید که بهترین و مناسب ترین زمان برای بازدید از این شهر چه زمانی می باشد؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کرده و اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست آورید.

کشور سوئیس یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار باشکوه خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود جلب کند. شهر ژنو مهمترین شهر این کشور و از بزرگترین شهرهای آن می باشد که در لیست یکی از گران ترین و لوکس ترین شهرهای جهان نیز واقع شده است. زیبایی و جذابیت این شهر را نمی توان با دیگر شهرهای سوئیس مقایسه کرد و همین امر سبب شده است تا امروزه تورهای گردشگری بسیار زیادی را به سوی شهر ژنو مشاهده کنیم. افرادی که قصد بازدید و سفر به ژنو را در سر دارند می توانند با کسب و به دست آوردن اطلاعات بسیار کلی از این شهر، یکی از بهترین و جالب ترین سفرهای خود را به قاره اروپا شکل داده و لحظات فراموش نشدنی را برای خود به ارمغان بیاورند. در ادامه می خواهیم درباره ژنو و زیبایی های این شهر توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و موقعیت جغرافیایی آن

شهر ژنو به عنوان دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس شناخته می شود که در نزدیکی و مجاورت دریاچه ژنو قرار گرفته است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی دسترسی بسیار بی نظیر و بالایی را دارد. فاصله زمانی شهر ژنو با تهران در حدود دو و نیم ساعت بوده و همچنین در میان باکیفیت ترین شهرهای جهان نیز قرار گرفته است. امروزه این شهر نه تنها مورد توجه بسیاری از سیاستمداران و جلسات بین المللی واقع شده است، بلکه بسیاری از گردشگران و توریست ها نیز به دنبال بازدید از زیباترین جاذبه های آن نیز هستند.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و تاریخ این شهر

گردشگران و توریست هایی که قصد بازدید از شهر ژنو و سفر به آن را دارند می توانند با مطالعاتی در مورد تاریخ این شهر، اطلاعات بسیار جالبی را به دست آورده و سفر هیجان انگیزی را داشته باشند. این شهر تا 121 سال قبل از میلاد مسیح، یکی از مهمترین اعضای رم شناخته می شده است که بعدها تحت سلطه کشور فرانسه در آمد و با گذراندن فراز و نشیب های بسیار بی نظیر خود توانست در سال 1815 به عنوان عضوی از کشور سوئیس شناخته شده و به رسمیت در بیاید. شما می توانید آثار باشکوهی را از هر دوره ی تاریخی این شهر را در خیابان ها و کوچه های آن مشاهده کنید.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و آب و هوای

یکی از مهمترین موضوعاتی که  قبل از سفر به شهر ژنو در مورد آن بایستی اطلاعات لازم را به دست آورد، شرایط آب و هوایی این شهر می باشد به طوری که این امر می تواند شما را در بستن چمدان هایتان یاری کرده و بتوانید وسایل مناسبی را به همراه داشته باشید. در حالت کلی شرایط اقلیمی این شهر معتدل بوده و با توجه به نزدیکی آن به دریاچه ژنو، می توان تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سردی را در این شهر مشاهده کرد. شلوغ ترین فصلی که گردشگران آن را برای سفر خود به سوی ژنو انتخاب می کنند، از ماه ژوئن تا آگوست می باشد که البته بسیاری از گردشگران بر این باورند که فصل پاییز نیز زیبایی های زیادی را از این شهر به نمایش گذاشته است و گردشگران می توانند به دور از هجوم مسافران به گشت و گذار در ژنو بپردازند. همچنین قیمت هتل ها نیز در فصل پاییز و زمستان نیز کاهش می یابد و شما می توانید یکی از بهترین سفرهای خود را با قیمت های بسیار مناسبی شکل دهید.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و جاذبه های دیدنی آن

از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر ژنو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه هنر و تاریخ: این موزه از بزرگترین موزه های کشور سوئیس می باشد که در آن می توان شاهد نگهداری هزاران آثار هنری از زمان باستان تاکنون باشیم. قدیمی ترین آثار این موزه مربوط به دوره آهن و پارینه سنگی است.
  • کاخ ملل: از دیگر باشکوه ترین جاذبه های دیدنی این شهر می توان به کاخ ملل اشاره کرد که محل برگزاری مهمترین جلسات بین المللی می باشد.
  • فواره دو جت: این فواره نمادی از شهر ژنو می باشد که می تواند تا ارتفاع 145 متری نیز بالا رفته و به رود رن بریزد.
  • میدان بروگ د فور: یکی از قدیمی ترین میدان های ژنو بوده که هنوز هم بافت و ساختار کلاسیک خود را حفظ کرده است و از پرترددترین میدان های این شهر به شمار می آید.
  • دریاچه ژنو: این دریاچه از سمت کشور فرانسه به سوئیس می باشد که در پشت کوه های سر به فلک کشیده واقع شده و سهم زیادی را در شرایط آب و هوایی این شهر دارد.
  • اسکله ی مون بلان: از دیگر زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های ژنو می باشد که غروب های این اسکله شهرت بسیار زیادی را در میان بازدیدکنندگان دارد.
  • کلیسای سنت پیر: قدمت این کلیسا به سال 1150 باز می گردد و شما می توانید معماری به سبک رومانسک و گوتیک را در این کلیسا مورد مشاهده قرار دهید.
درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و هتل های معروف

از معروف ترین هتل های شهر ژنو که بسیاری از گردشگران رزرو آن را قبل از سفر خود انجام می دهند تا بتوانند اقامت بسیار لوکس و بی نظیری را تجربه کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل هالیدی این: این هتل با داشتن فاصله بسیار کم با فرودگاه بین المللی ژنو، یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت به شمار می آید. آدرس هتل هالیدی این را می توان به صورت زیر داشت:  Route de Pré-Bois ۱۶، ۱۲۱۶ Cointrin، Switzerland
  • هتل چهار فصل: از دیگر مشهورترین هتل های ژنو می توان به هتل چهار فصل اشاره کرد که این هتل با داشتن لوکس ترین و باشکوه ترین امکانات و خدمات خود توانسته است توجه بسیاری از توریست ها را به سوی خود جلب کند. همچنین این هتل در لیست بهترین هتل های 5 ستاره ی کشور سوئیس نیز واقع شده است.
درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و رستوران های برتر آن

هزینه های مربوط به خورد و خوراک در شهر ژنو کمی گران می باشد ولی با این حال بسیاری از گردشگران و توریست ها دوست دارند تا در شیک ترین رستوران ژنو به صرف لذیذترین غذای این شهر بپردازند. اگر شما نیز دوست دارید تا در سفرتان به این شهر در یکی از بهترین و لوکس ترین رستوران ها، غذای مورد نظر خود را صرف کنید می توانید یکی از رستوران های زیر را در اولویت خود قرار دهید:

  • رستوران دو لاک: بهترین غذاهای اروپایی و سوئیسی را می توانید در این رستوران پیدا کنید.
  • رستوران بیسترو: این رستوران با داشتن چیدمان بسیار بی نظیر خود توانسته است محیط خوبی را برای گردشگران فراهم کند.
درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و هزینه های حمل و نقل در آن

یکی از مهمترین موضوعاتی که بایستی تمام گردشگران به آن توجه لازم را داشته باشند، هزینه های حمل و نقل در این شهر است. لازم به ذکر خواهد بود که هزینه های حمل و نقل نیز مانند هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالا بوده و به همین جهت شهرداری این شهر، برای تردد آسان و ارزان گردشگران، کارت های الکترونیکی گردشگری را فراهم کرده است و هر گردشگری می تواند با تهیه و در اختیار داشتن این کارت ها به راحتی و رایگان تا سه روز در سطح شهر به رفت و آمد بپردازد. خرید این کارت ها نیز بسیار آسان بوده و برای خرید می توانید به باجه های بلیط فروشی در سطح این شهر مراجعه کنید. دسترسی به جاذبه های گردشگری در این شهر بسیار آسان می باشد و بسیاری از گردشگران پیاده روی در سطح شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری را در اولویت خود قرار می دهند.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و مراکز خرید در شهر ژنو

یکی از مهمترین موضوعاتی که در گشت و گذار شهر ژنو می تواند حال و هوای گردشگران را تغییر دهد، خرید می باشد که البته خرید از مهمترین و اساسی ترین آیتم های مورد توجه در گردشگری می باشد و هر مسافری دوست دارد تا زمان و بودجه ی قابل توجهی از مسافرت خود را به خرید اختصاص دهد. شهر ژنو نیز با داشتن مراکز خرید بسیار فوق العاده و باشکوه خود توانسته است توجه هزاران گردشگر را به سوی خود جلب کند. از مهمترین و مشهورترین این مراکز خرید می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • خیابان دو رون
  • مرکز خرید میرین
  • مرکز خرید بالکسرت
  • فروشگاه آلپتیتود

هر یک از این مراکز خرید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را به نمایش گذاشته اند و شما می توانید شیک ترین ساعت های سوئیسی را در این مراکز خرید پیدا کرده و مورد خرید قرار دهید.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و فرودگاه بین المللی آن

یکی از آسان ترین راه های دسترسی به شهر ژنو، بی شک استفاده از فرودگاه بین المللی آن می باشد که این فرودگاه از مهمترین فرودگاه های کشور سوئیس نیز به شمار می آید و در حال حاضر به عنوان قطب هوایی سوئیس اینترنشنال ایرلاینز و ایزی جت سوئیس شناخته می شود. این فرودگاه در سال 1919 تاسیس شد که در زمان تاسیس خود از تردد بسیار بالایی برخوردار نبوده و حتی در طول جنگ های جهانی نیز هرگونه پروازی در این فرودگاه ممنوع شد. در سال 1987 این فرودگاه به ایستگاه راه آهن سوئیس متصل شد و از این طریق توانست روز به روز رونق یافته و پیشرفت کند. وجود دو باند بتنی و چمنی در این فرودگاه از دیگر مهمترین آیتم های این فرودگاه می باشد که باند بتنی آن، بزرگ ترین و طویل ترین باند فرودگاهی در سوئیس به شمار می آید. فاصله این فرودگاه از مرکز شهر نیز در حدود 4 کیلومتر می باشد و گردشگران می توانند به راحتی و با استفاده از اتوبوس های رایگان خود را به مرکز شهر رسانده و به سفر خود بپردازند.

درباره ژنو و آشنایی با شهر ژنو

شهر ژنو و بایدها و نباید های سفر به آن

اگر شما نیز قصد بازدید و سفر به شهر ژنو را دارید می خواهید در آینده نزدیک بدون بروز مشکلی سفرتان را شکل دهید بایستی به یک سری از نکات توجه ویژه ای را داشته باشید که از مهمترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های زندگی از جمله خورد و خوراک در این شهر بسیار بالاست و اگر می توانید خودتان آشپزی کنید.
  • هزینه های کمتری را برای تهیه آب آشامیدنی صرف کنید چرا که آب این شهر از لحاظ شرب بسیار باکیفیت است.
  • حتما از مراکز خرید این شهر بازدید داشته باشید چرا که می توانید محصولات بسیار خوبی را با قیمت مناسبی تهیه و خریداری کنید.
  • گردش روی دریاچه ژنو را حتما در لیست بازدیدهای خود قرار دهید.
  • قبل از سفرتان در مورد فرهنگ و آداب مردم این شهر اطلاعاتی را به دست آورید تا بتوانید به راحتی از کنار یک فرهنگ جدید رد شوید.
  • چند ماه قبل از سفرتان اقدام به اخذ ویزای مورد نظرتان داشته باشید.
  • مدارک شناسایی خود را تحت هر شرایطی به همراه داشته باشید و قبل از به پایان رسیدن زمان ویزای خود، سعی کنید که این شهر را ترک نمایید.
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط سوئیس کشور سوئیس به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای قاره اروپا شناخته شده است. فروش بلیط...

اقامت سوئیس کشور سوئیس با داشتن فرصت های پیشرفت عالی در زمینه های کاری، تحصیلی و زندگی باعث شده است...

ویزای توریستی سوئیس در این مقاله قصد داریم در میان انواع ویزاهای کشور سوئیس به معرفی ویزای توریستی سوئیس بپردازیم،...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر