ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند | مقاطع تحصیلی – مراحل گرفتن – قیمت

۱۴ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی فنلاند

دریافت ویزای تحصیلی فنلاند یکی از دغدغه های دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می باشد که امروزه به راحتی برای همه امکان پذیر شده است. در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از علاقه مندان به تحصیل در فنلاند با دریافت ویزای تحصیلی فنلاند مشغول به تحصیل در دانشگاه های مجهز و معتبر این کشور می باشند. برای تهیه ویزای تحصیلی فنلاند باید علاقه مندان ضمن دریافت اطلاعات لازم در مورد دانشگاه های این کشور و آشنایی با این کشور می توانند با تهیه مدارک لازم اقدام به اخذ ویزای فنلاند نمایند. مرحله ابتدایی آشنایی مختصر با کشور فنلاند می باشد.

ویزای تحصیلی فنلاند
ویزای تحصیلی فنلاند

کشور فنلاند

از کشورهای واقع در شمال اروپا کشور فنلاند می باشد که جمعیتی بالغ بر ۵،۴۰۰،۰۰۰ نفر در آن زندگی می کنند. پایتخت این کشور زیبا و سرسبز شهر هلسینکی است، که دارای دانشگاه های معتبر و پیشرفته می باشد. نروژ، روسیه و سوئد همسایگان کشور فنلاند هستند که با این کشور مبادلات تجاری، فرهنگی دارند. کشور فنلاند دارای چندین دریاچه بزرگ و وسیع می باشد که حدود ۱۰ درصد از کل کشور را تشکیل می دهد. دین اکثریت مردم فنلاند مسیحیت می باشد و پیرو دین لوتری هستند. با این حال افراد با مذاهب دیگر نیز در این کشور زندگی می کنند. زبان رسمی در این کشور زبان فنلاندی است که تا حدودی به زبان مجاری نزدیک است.

ویزای تحصیلی فنلاند
ویزای تحصیلی فنلاند

وضعیت تحصیل در فنلاند

آموزش، مخصوصا آموزش عالی در کشور فنلاند از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و این کشور در برترین رتبه های جهانی از نظر علمی و توجه به آموزش قرار دارد. از ویژگی های نظام آموزش فنلاند تدریس دروس به زبان انگلیسی است که در مقاطع تحصیلی مختلف اجرا می گردد. از طرف دیگر اکثر آموزش ها در این مراکز آموزشی به صورت علمی و کاربردی است که سبب کیفیت بالای تدریس در این دانشگاه ها می شود. در حال حاضر در دانشگاه های فنلاند امکان تدریس در مقاطع تحصیلی مختلف برای دانشجویان خارجی فراهم آمده است. از این رو محصولات زیادی با گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند به این کشور سفر می نمایند و از امکانات تحصیلی این دانشگاه ها بهره می برند.

مقاطع تحصیلی در فنلاند

در حال حاضر در دانشگاه های کشور فنلاند که در شهرهای مختلف آن پراکنده هستند امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف با هزینه مناسب و به صورت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان فراهم آمده است. از این رو درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند هر روزه در حال افزایش می باشد و روزانه افراد زیادی به موسسات و سفارت فنلاند برای گرفتن ویزای فنلاند سر می زنند.

لیسانس

درصد قابل توجهی از متقاضیان ویزای تحصیلی فنلاند، خواهان تدریس در رشته های مختلف در دوره لیسانس هستند که در دانشگاه های مختلف توسط اساتید برتر ارائه می گردد. برای تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی در دانشگاه فنلاند در هنگام درخواست ویزای تحصیلی فنلاند باید مدارک تحصیلی مختلف را به سفارت ارائه داد. از جمله این مدارک می توان به ریز نمرات تحصیلی و نیز دعوتنامه یا بورسیه تحصیلی در صورت موجود بودن اشاره کرد که به صورت ترجمه شده باید تحویل داده شود.

ویزای تحصیلی فنلاند
ویزای تحصیلی فنلاند

فوق لیسانس

از جمله امکانات تحصیلی عرضه شده در دانشگاه های فنلاند امکان تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع فوق لیسانس به صورت رایگان و با شهریه می باشد که سبب شده است تا افراد زیادی به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند از این طریق باشند. با توجه به تنوع رشته های موجود در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های فنلاند هر متقاضی می تواند با در نظر گرفتن رشته مورد علاقه خود درخواست تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را ارائه نماید. همچنین دانشجویان مشغول در دانشگاه های فنلاند به صورت محدود اجازه کار در طول هفته را دارا می باشند.

مقطع دکتری

از مهم ترین مقاطع عالی تحصیلی در دانشگاه هیز فنلاند می باشد که دارای ضوابط و قوانین خاص می باشد که قبل از اقدام به تحصیل باید در این حوزه کسب اطلاع نمود. از مزایای تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند امکان به دست آوردن شغل مناسب برای هزینه های زندگی و دانشکاه می باشد. از این رو امروزه افراد زیادی در کشورمان خواهان تحصیل در این دوره ها هستند و به دنبال ویزای تحصیلی فنلاند هستند.

دانشگاه های معتبر فنلاند

در پایتخت کشور فنلاند و دیگر شهرهای آن دانشگاه های معتبر و شناخته شده ای در حال فعالیت هستند که بهترین خدمات تحصیلی را به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می کنند. از دانشگاه های معتبر این کشور دانشگاه هلسینکی است که جزء دانشگاه های برتر می باشد و رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در آن تدریس می گردد. دانشگاه آلتو از دانشگاه های دیگر کشور فنلاند است که عموما در رشته های هنر و معماری فعال می باشد. دانشگاه فنلاند شرقی، دانشگاه تامپره، اولو، تورکو از دیگر دانشگاه های مطرح در کشور فنلاند می باشد. برای تحصیل در این دانشگاه ها می توان اقدام به دریافت بورس تحصیلی نمود و یا اینکه از طریق پرداخت هزینه تحصیلی در این دانشگاه ها مشغول شد.

ویزای تحصیلی فنلاند
ویزای تحصیلی فنلاند

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند

با توجه به تنوع در رشته های دانشگاهی کشور فنلاند و نظام آموزشی قوی و پیشرفته بسیاری از افراد در پی اخذ ویزای تحصیلی فنلاند هستند. از مراحل گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند می توان به گرفتن وقت سفارت فنلاند ، انجام مصاحبه مربوطه و ارائه مدارک لازم برای صدور ویزا اشاره کرد. از مدارک مورد نیاز جهت تحویل در وقت مصاحبه به مدارک شناسایی، پاسپورت، فرم های مربوط به مدارک تحصیلی، نامه پذیرش، بیمه نامه معتبر می توان اشاره کرد، که برخی از این مدارک باید به صورت ترجمه شده ارائه شود و دارای مهر وزارت خارجه باشد. از مدارک مهم که باید یک متقاضی ویزای تحصیلی فنلاند تهیه نماید بیمه نامه معتبر است که کارایی استفاده در کشورهای خارجی را داشته باشد.

نکات مهم برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند

از نکات مهم برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند که باید هر فرد علاقه مند به تحصیل در این کشور مدنظر قرار دهد کسب اطلاع در مورد دانشگاه های این کشور، رشته های مختلف و شرایط تحصیل در این دانشگاه ها می باشد. از دیگر موارد شرایط زندگی در این کشور، میزان شهریه تحصیلی شرایط تحصیل و نیز هزینه های زندگی است که باید قبل از اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند نسبت به آنها کسب اطلاع نمود. برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند باید از مراکزی کمک گرفت که دارای مجوزهای لازم هستند و با هزینه مناسب کارهای مربوطه را در کوتاه ترین زمان انجام می دهند.

قیمت ویزای تحصیلی فنلاند

با سر زدن به موسسات مریوطه و کسب اطلاع از قیمت ویزای تحصیلی فنلاند و سایر هزینه های مربوطه می توان اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند نمود. عوامل مختلفی در تعیین قیمت ویزای فنلاند تاثیر گذار می باشد که از آن جمله می توان به نوسانات قیمت ارز اشاره نمود. هزینه ویزای تحصیلی فنلاند به طور تقریبی بالاتر از ۳۰۰ یورو است که با توجه به نوسانات ارز افزایش می یابد. مهم ترین مسئله در این حوزه در نظر داشتن هزینه های جانبی است که باید در مورد آن کسب اطلاع نمود و برنامه ریزی کرد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای تجاری فنلاند گذشته از سفرهای توریستی به کشور فنلاند، برخی هم این کشور را برای هدف کاری انتخاب می...

ویزای توریستی فنلاند افرادی که ویزای توریستی فنلاند را دریافت می کنند قادر خواهند بود مدت کوتاهی در کشور فنلاند...

هتل های هلسینکی برای سفر به هلسینکی یکی از مواردی که باید از قبل بررسی کرد هتل های هلسینکی هستند....

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر