ویزای لیتوانی

چگونه می توانیم برای اخذ ویزای تجاری لاتویا اقدام کنیم؟

۳ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری لاتویا

ویزای تجاری لاتویا یکی از انواع ویزای این کشور است که شما با اخذ ویزای تجاری لاتویا می توانید برای انجام سفر های تجاری و اقتصادی به این کشور سفر کنید. در این نوشتار قصد داریم پس از معرفی مختصر این کشور شمال قاره اروپا و ویژگی های تجاری و اقتصادی آن اطلاعاتی را در ارتباط با انواع ویزا و روادید ورود به این کشور و شرایط و مراحل اخذ ویزای تجاری لاتویا خدمت شما ارائه نماییم.

معرفی کشور لاتویا یا لتونی

لاتویا یا جمهوری لتونی کشوری با جمعیت ۲ میلیون نفری می باشد که در شمال اروپا واقع شده است و از لحاظ جغرافیایی این کشور وسط حوزه بالتیک یعنی سه کشور لاتویا ، لیتوانی و استونی می باشد. اکثریت مردم این کشور مسیحی بوده و از لحاظ نژادی از دو نژاد اصلی لتونیایی و روس تشکیل شده اند. همسایه های کشور لتونی روسیه و بلاروس هستند ، پایتختش شهر ریگا است و از کم جمعیت ترین کشور های اتحادیه اروپا به شمار می رود. لاتویا تا قبل از سال ۱۹۹۱ یکی از جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی تحت عنوان جمهوری سوسیالیستی لتونی بود که پس از این تاریخ و فروپاشی شوروی اعلام استقلال کرد. در مورد مسائل سیاسی این کشور باید بدانیم رئیس جمهور در لتونی قدرت اجرایی چندانی ندارد و مسئولیت ها به عهده مجلس و نخست وزیر است که ۱۰۰ نماینده مجلس لتونی با رای مستقیم مردم و برای یک دوره ۴ ساله انتخاب می شوند.

ویزای تجاری لاتویا
ویزای تجاری لاتویا
ویزای تجاری لاتویا
ویزای تجاری لاتویا

شرایط اقتصادی و تجاری کشور لاتویا

در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در ارتباط با اقتصاد کشور لتونی برای متقاضیان ویزای تجاری لاتویا ارائه دهیم. واحد پول کشور لتونی لاتس است و پس از عضویت در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۴ مبادلات با ارز یورو را در کشور خود افزایش دهد. این کشور بیست و پنجمین کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است و در سال ۲۰۱۲ به پیمان مالی بین دولت های اروپایی در بروکسل پیوست.

محصولات صادراتی کشور لاتویا که باید مورد توجه متقاضیان اخذ ویزای تجاری لاتویا که ممکن است علاقه مند به واردات از این کشور باشند قرار گیرد عبارت اند از چوب و محصولات چوبی ، فلزات ، مواد غذایی ، ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی و منسوجات بافته و نبافته که غالبا به کشور های اروپایی همجوار صادر می شوند.

شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور لاتویا

نکته دیگری که ممکن است برای متقاضیان اخذ ویزای تجاری لاتویا جالب توجه باشد آب و هوای چهار فصل این کشور است. در برخی نقاط لتونی مثل نواحی ساحلی این کشور آب و هوای بری و زمستان های معتدل و تابستان های خنک را شاهد هستیم و در مناطق شرقی آب و هوای قاره ای را می بینیم. این آب و هوا و ویژگی های جغرافیایی دیگر کشور لاتویا باعث شده جنگل های کاج نیمی از مساحت لتونی را در بر بگیرند. در واقع لتونی پنجمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت پوشیده شده با جنگل است. همین جنگل های فراوان است که صنعت چوب و صادرات آن را عمده ترین بخش اقتصاد این کشور می کند و شما با اخذ ویزای تجاری لاتویا می توانید با شرکت های مربوط به صنعت چوب در این کشور ارتباط بر قرار نمایید.

انواع ویزا کشور لاتویا

کشور لاتویا از کشور های عضو پیمان شینگن است به این معنی که با اخذ ویزا شینگن لاتویا می توانید با سایر کشور های عضو این پیمان در مدت اعتبار ویزای خود سفر نمایید. متأسفانه لاتویا در ایران سفارت خانه ندارد و بهترین راه برای طی کردن مراحل صدور ویزای تجاری لاتویا مراجعه به سفارت این کشور در کشور های همسایه ترکیه و امارات متحده عربی می باشد. سفارت لاتویا انواع روادید را برای ورود به این کشور از جمله ویزای توریستی لاتویا ، ویزای تجاری لاتویا ، ویزای دیداری لاتویا ، ویزای ورزشی لاتویا و ویزای پزشکی لاتویا را صادر می کند که در ادامه قصد داریم در ارتباط با شرایط و مراحل اخذ ویزای لاتویا توضیحات بیشتری را ارائه نماییم.

ویزای تجاری لاتویا
ویزای تجاری لاتویا

پرواز و رزرو بلیط لاتویا

تنها فرودگاه بین المللی کشور لتونی فرودگاه بین المللی شهر ریگا پایتخت این کشور است که متأسفانه پرواز مستقیمی از ایران به مقصد این کشور انجام نمی شود و بهترین راه سفر به لاتویا پرواز غیر مستقیم ترکیش ایرلاین با توقف در استانبول است همچنین با خطوط هوایی دیگر هم می توانید به صورت غیر مستقیم به این کشور سفر کنید. توجه داشته باشید که رزرو بلیط برای سفر به لتونی از ملزومات اخذ ویزای تجاری لاتویا می باشد.

مراحل اخذ ویزا و تعین وقت سفارت لاتویا

مرحله اول برای اخذ ویزای تجاری لاتویا مراجعه به سایت سفارت این کشور و تکمیل فرم اخذ ویزای لتونی به صورت اینترنتی است . در این مرحله شما باید زمانی را برای مراجعه حضوری و تسلیم مدارک درخواستی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در زمان انتخاب شده خود شما یا وکیلی که برای انجام این کار انتخاب می کنید می تواند در سفارت حضور داشته باشد. پس از تکمیل فرم آنلاین شما رسیدی دریافت می نمایید که ارائه آن در روز مراجعه حضوری الزامی می باشد.

ویزای تجاری لاتویا
ویزای تجاری لاتویا

مدارک عمومی برای اخذ هر گونه ویزای کشور لتونی

مدارک ثابتی که برای اخذ هر نوع ویزای لاتویا از جمله ویزای تجاری لاتویا باید در روز مراجعه حضوری ارائه نمایید عبارت اند از

اصل و تصویر رزرو پرواز به لتونی

اصل و تصویر بیمه مسافرتی در طول مدت اقامت در این کشور

اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی ویزای تجاری لاتویا به همراه ترجمه رسمی آن ها

اصل و تصویر پاسپورتی که حداقل ۶ ماه از پایان سفر شما اعتبار داشته باشد

رزرو هتل و تأییدیه آن از آژانس های مسافرتی معتبر

دو قطعه عکس بدون روتوش از شخص متقاضی ویزای تجاری لاتویا

فرم تکمیل شده روادید که در مرحله تعیین وقت دریافت نموده اید

باید توجه کرد که تمامی این مدارک باید به طور دقیق و بدون کم و کاست در روز مصاحبه حضوری در سفارت لاتویا به صورت کاغذی تحویل داده شوند و متقاضی اخذ ویزای تجاری لاتویا باید بداند ارائه این مدارک به معنی حتمی بودن دریافت ویزای تجاری لاتویا نیست.

مدارک خاص برای اخذ ویزای تجاری کشور لتویا

علاوه بر مدارک ذکر شده در قسمت قبلی که به صورت مشترک برای اخذ هر نوع ویزای لاتویا بودند مدارکی نیز وجود دارد که برای اخذ ویزای تجاری لاتویا به صورت جداگانه ارائه می شود که عبارت اند از :

دعوت نامه از شرکت یا سازمان دعوت کننده شما برای حضور در لتونی که باید توسط یه شرکت معتبر در این کشور بر روی سربرگ شرکت تهیه و ارسال شود

اصل معرفی نامه از شرکت ایرانی که شخص متقاضی اخذ ویزای تجاری لاتویا را به سفارت این کشور معرفی می نماید

گواهی ثبت شرکت کارفرمای متقاضی اخذ ویزای تجاری لاتویا

توضیحات مربوط به هدف سفر به عنوان مثال بازدید از واحد های صنعتی یا شرکت در جلسات یا کنفرانس های مربوط به کار

همچنین اطلاعاتی مبنی بر مدت زمان و محل اقامت شخص متقاضی ویزای تجاری لتونی

با ارائه این مدارک و همچنین مدارک عمومی که در قسمت قبل گفته شد می توانید با خیال راحت منتظر جواب بررسی مدارک توسط سفارت باشید. فرآیندی که ممکن است تا چند هفته به طول بینجامد.

حل مشکل عدم وجود سفارت لتویا در ایران

همانطور که گفته شد بدلیل عدم وجود سفارت خانه کشور لتونی در ایران مرحله مراجعه حضوری به سفارت باید در کشور های همسایه از جمله ترکیه و امارات انجام شود که ممکن است برای برخی  افراد پرهزینه و پر دردسر باشد. راه حل ما برای این مشکل وکالت دادن به افراد متخصص یا آژانس های اقامتی و مسافرتی معتبر است که در زمینه اخذ ویزا فعالیت می کنند. این مراکز با گرفتن مبالغی از متقاضی مراحل اخذ ویزا را برای شخص بدون نیاز به حضور او در کشور ثالث انجام خواهند داد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

وقت سفارت لاتویا اروپا یکی از مقاصد مهم گردشگری می باشد که سالانه عده ی بسیاری به این قاره سفر...

تور لاتویا اگر به دنبال منطقه ای بکر و دست نخورده در دل کوه ها، در کنار رودخانه ها و...

ویزای تحصیلی لتونی کشور لتونی یکی از کشورهای مستقل می باشد که در زمینه تجارت و فرهنگ بسیار پیشرفت کرده...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر