وقت سفارت هلند

وقت سفارت هلند | نحوه أخذ – مدارک مورد نیاز

۱۹ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت هلند

کشور هلند در شمال غربی قاره اروپا قرارگرفته است.این کشور با شهر زیبای آمستردام که پایتخت این کشور است، همه‌ساله پذیرای گردشگران و توریستان بسیاری است که سعی برگرفتن وقت سفارت هلند دارند. هلند نیز مانند هر کشوری سفارت خود را دارد تا خدماتی همچون صدور ویزای شینگن، درخواست اجازه اقامت و کار متقاضیان و انتقال درخواست‌های آن‌ها به اداره‌ی مهاجرت هلند و بسیاری از راهنمایی‌های دیگر در رابطه با امور مختلف همچون وقت سفارت هلند را به متقاضیان و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کند.

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند

وقت سفارت چیست ؟

یکی از واژه‌هایی که هنگام سفر به خارج به گوش مسافران می‌خورد و اکثر آن‌ها با این کلمه ناآشنا هستند ” وقت سفارت ” است. بیشتر مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند با معنا و مفهوم وقت سفارت هلند و اینکه برای چه کسانی نیاز است آشنا نیستند. همان‌طور که میدانید برای رفتن به هر کشوری نیازمند داشتن ویزای آن کشور هستیم.و برای دریافت ویزا باید به سفارت آن کشور مراجعه کنیم. اما سفارت هر کشوری جایی نیست که هر زمان که خودمان بخواهیم و وقت آزاد داشته باشیم به آنجا برویم و در کمتر از چند ساعت ویزا بگیریم!

در وهله اول باید بگوییم که وقت سفارت برای کسانی موردنیاز است که قصد اخذ ویزا برای کشور موردنظرشان رادارند. و برای این کار باید وقت قبلی از سفارت موردنظر که در این مقاله مدنظر ما ” وقت سفارت هلند ” است، بگیرند. برای اخذ ویزا باید اقدام به رزرو وقت سفارت هلند کنید، به بیان دیگر منظور از وقت سفارت هلند این است که مشخص شود در چه تاریخ و چه ساعتی مسافر باید در سفارت حاضر شود. رزرو وقت سفارت هلند نیز منوط به تائید خود سفارت است و بدون موافقت و تائید سفارت نمی‌توان وقتی را رزرو و یا وقت از قبل رزرو شده را تغییر داد. برای سفر به هلند نیازمند دریافت ویزای هلند هستید.

در این وقتی که سفارت به متقاضی می‌دهد، متقاضی به جمع‌آوری مدارک موردنیاز که از قبل سفارت به او اعلام کرده است اقدام می‌کند.  در وقت تعیین‌شده مسافر مدارک را به آژانس مسافرتی سفری دیگر تحویل می‌دهد و در زمان تعیین شده در سفارت و یا کارگزاری سفارت مورد مصاحبه قرار می‌گیرد، و سپس کارهایی از قبیل انگشت‌نگاری را انجام می‌دهند. توصیه ما به مسافرانی که قصد اخذ ویزا برای هر کشور ازجمله هلند را دارند این است که در این جلسه به‌خوبی ظاهر شوند و با دقت تمام مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنند؛ به این دلیل که  اگر نظر مسئول موردنظر را نتوانند جلب کنند و مدارک ویزای هلند و ویژگی‌هایی که از مهم‌ترین موارد است نقصی داشته باشد (طبق آئین‌نامه‌ها و قوانین کشوری )، باید بگوییم که متأسفانه مسافر ریجکت و به زبان عامیانه در این وقت مصاحبه رد می‌شود.

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند

نحوه اخذ وقت سفارت هلند

برای ارائه درخواست مبنی بر گرفتن ویزای هرکشوری، همانطور که اشاره شد باید وقتی از سفارت کشوری که قصد سفر به آنجا را داریم بگیریم؛ همانند وقت سفارت هلند. تا با مراجعه در وقت معین مدارک ویزای هلند لازم را ارائه داده و برای انجام اموری چون انگشت نگاری و مصاحبه اقدام کنیم. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هرکشوری بسته به قوانین هرکشوری متفاوت است، حتی مصاحبه هم در بعضی از سفارت ها به سختی انجام میشود  در صورتی که بعضی از کشور ها در سفارت هایشان چیزی به نام مصاحبه قبل از دادن ویزا با مسافر وجود ندارد.

به همین ترتیب مراحل رزرو وقت سفارت با توجه به قوانین حاکم بر هر کشور متفاوت است. مثلا بعضی کشور ها تنها به صورت حضوری مسافران وقت میدهند این در حالی است که سفارت برخی از کشور های دیگر به دو صورت حضوری و آنلاین به متقاضیان وقت میدهند. برخی از سفارت ها نیز علاوه بر این دو روش به طور تلفنی نیز وقت رزرو میکنند.

بدون در نظر گرفتن روش های موجود رزرو وقت سفارت اکثرا روند کار به این شکل است که سفارت بعد از گرفتن مدارک شخص ( گاها دریافت هزینه!) تعدادی از وقت های آزاد سفارت در آینده را در اختیار آژانس میگذارد.

صرف نظر از اینکه پروسه گرفتن وقت سفارت ممکن است برای خود مسافران امری دشوار باشد، ؛ معمولاً روند کار بدین صورت است که سفارت پس از دریافت اطلاعات لازم از آژانس های مسافرتی و با پرداخت اندکی کارمزد، لیستی از وقت های آزاد خود را در اختیار متقاضی قرار می دهد تا از بین وقت های آزاد، نزدیکترین و مناسبترین وقت ممکن را انتخاب کند. البته انتخاب وقت هم به معنای رزرو شدن آن نیست. پس از انتخاب تاریخ موردنظر، شخص باید منتظر دریافت تاییدیه از طرف آژانس بماند. اگر سفارت وقت تعیین شده را تایید کند که فرد باید در همان تاریخ به سفارت مراجعه کند اما اگر سفارت با وقت تعیین شده مخالفت کند آژانس باید مجدداً اقدام به گرفتن وقت سفارت کند.

وقت سفارت هلند

اگر قصد دارید به هلند سفر کنید باید بدانید که برای دریافت ویزای هلند باید حدود ۴۰ الی ۶۰ روز قبل از زمانی که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید، اقدامات لازم را در سفارت هلند انجام دهید. پس قبل از هر چیزی باید اطلاعات کافی را درباره چگونگی اخذ وقت سفارت هلند کسب و مدارک موردنیازتان را جمع‌آوری کنید.

انجام کلیه‌ی امور برای گرفتن وقت سفارت هلند هم از طریق سفارت هلند و هم از طریق آژانس مسافرتی  امکان‌پذیر است. کارگزاری سفارت هلند واقع مسئول گرفتن مدارک و امور انگشت نگاری میباشد.

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند

 

مدارک موردنیاز اخذ وقت سفارت هلند

برای گرفتن وقت سفارت هلند باید مشخصات گذرنامه خود را برای ما ارسال کنید و امور مربوط به وقت سفارت را ما برای شما انخام خواهیم داد.

آدرس و پل ارتباطی سفارت هلند

سفارت هلند در ایران، تهران، خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، پلاک ۶۰ قرارگرفته است.

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند

ساعات کاری سفارت هلند

خدمات مربوط به ویزا و اجازه اقامت و تعیین وقت سفارت هلند: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه ۹ تا ۱۳:۳۰

پاسخ به درخواست‌های تلفنی: ۲۴ ساعت شبانه‌روز، ۷ روز هفته

خدمات به متقاضیان

ویزا و اجازه اقامت : یکشنبه – چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند

نکاتی که برای گرفتن وقت سفارت هلند باید بدانید :

اگر بیشتر از یک نفر هستید همه درخواست‌های وقت سفارت هلند را با هم برای ما ارسال کنید، نیازی نیست که ایمیل‌های جداگانه بزنید.

زمان پاسخ به ایمیل جهت اخذ وقت سفارت هلند امکان دارد تا ۷ روز طول بکشد، اما اگر بعدازاین زمان پاسخی دریافت نکردید مجدد پیگیری کرده و از آژانس مجدد پیگیری نمایید و دیگر برای یادآوری اینکه تا امروز وقت سفارت هلند برای مصاحبه  شما ارسال نشده است بفرستید.

دقت کنید تمام درخواست‌هایی که برای گرفتن وقت سفارت هلند ارسال می‌کنید حتماً به‌صورت فارسی و یا انگلیسی باشد . مدارک ویزای هلند برای اخذ وقت سفارت هلند نیازی به تاییدات دادگستری و وزارت خارجه ندارد، کافی ست به زبان انگلیسی ترجمه شود.

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند

مدارک موردنیاز

مدارک موردنیاز برای اخذ وقت سفارت هلند به شرح زیر است:

شناسنامه

مدارک شغلی (شامل تمام مدارک شغلی که دارید می‌شود ازجمله : روزنامه رسمی ، آگهی تأسیس ، فیش حقوقی ، حکم کارگزینی ، کارت پرسنلی ، و … )

رزرو هتل و هواپیما

مدارک بانکی

ترجمه سند ملکی

بیمه‌نامه مسافرتی

فرم شینگن پرشده

۸۸ یورو در سیستم جدید متقاضی ۲۸ یورو بیشتر از ۶۰ یورو که قبلاً واریز می‌کرد ، باید واریز کند.

دو قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ که باید ۸۰ درصد عکس صورت متقاضی باشد.

وقت سفارت هلند
وقت سفارت هلند
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور آمستردام در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد تور آمستردام بپردازیم اگر تور آمستردام را انتخاب...

تور هلند تور هلند یکی از جذاب ترین تورهای اروپایی به شمار می رود. موقعیت جغرافیایی بسیار خوب این کشور،...

بلیط هلند کشور هلند یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی داشته است، یکی...

نظرت چی بود؟

1 نظر

وحید 16 آبان 1397 پاسخ

سلام. من و همسرم برای اخذ ویزای هلند، اقدام کردیم، اما وقت سفارت برای ۳ ماه دیگه تعیین شده که با زمان اوج کار ما تداخل داره. میتونیم از طریق شما، وقت سریعتری بگیریم؟؟

آژانس مسافرتی سفری دیگر