سفر به چک

دانستنی های لازم درباره سفر به چک

۱۲ دی ۱۳۹۷

سفر به چک

سفر به کشور چک در سال های اخیر بسیار پر رونق شده است و افراد سفر به چک را در اولویت سفرهای تفریحی خود قرار داده است. این کشور دارای جاذبه های بی شماری می باشد که این جاذبه ها از عوامل اصلی سفر به چک می باشد.

جمهوری چک

جمهوری چک یکی از زیباترین و بی نظیرترین کشورهای اروپایی می باشد که در مرکز قاره اروپایی واقع می باشد این کشور یکی از کشورهای تاریخی و با قدمت بسیار زیاد است. به طوری که در سفر به چک و در یک نگاه به معماری کشور می توان شاهد این قدمت تاریخی شد. این کشور هر ساله گردشگران و مسافران بی شماری را به سوی خود جذب می کند؛ و از اصلی ترین عوامل جذب توریست ها به سوی این کشور می توان به جاذبه های بی نظیر و دیدنی و همچنین به آب و هوای مناسب این کشور اشاره کرد.

پایتخت کشور چک شهر زیبای پراگ می باشد که از شهرهای شلوغ و توریستی این کشور به شمار می آید. شما می توانید با در اولویت قرار دادن جمهوری چک در میان سفرهای توریستی و گردشگری خود به این کشور زیبا سفر کرده و از جاذبه های چشمگیر آن دیدن نمایید. واحد پول این کشور یورو می باشد و زبان رسمی مردمان چک به زبان چکی بوده و حدود ۲ ساعت و نیم فاصله زمانی بین جمهوری چک و تهران وجود دارد.

جمهوری چک
جمهوری چک

آب و هوای چک

جمهوری چک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی آب و هوای مناسبی را دارا می باشد و آب و هوای معتدل قاره ای بر این کشور حاکم می باشد یعنی در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و در فصل زمستان آب و هوای سرد و برفی دارا می باشد. اختلاف دمای بین فصول تابستان و زمستان در این کشور بسیار زیاد می باشد و این امر به دلیل موقعیت جغرافیایی محصور در خشکی این کشور می باشد.

در ارتفاعات بالا دمای هوای کشور چک بارندگی را بسیار مشاهده می کند به طوری که شمال غربی پراگ خشک ترین منطقه این کشور می باشد. در حالت کلی هر نقاط از این کشور دارای آب و هوای متفاوتی می باشد به همین جهت به افرادی که قصد سفر به چک را در نظر دارند توصیه می کنیم بهترین زمان را برای مسافرت خود انتخاب کنند؛ که این امر به شرایط و موقعیت و همچنین دلیل سفر افراد بستگی دارد تا بهترین زمان سفر به چک را انتخاب کنند.

سفر به چک
سفر به چک

بهترین زمان سفر به چک

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم کشور چک دارای آب و هوای قاره ای می باشد با توجه به این امر می توان گفت بهترین فصل سفر به چک بهار و تابستان می باشد چرا که در این فصول آب و هوای پک بسیار مناسب و معتدل می باشد و با وجود گرما در فصل تابستان مسافران اذیت نخواهند شد. در فصل بهار با پشت سر گذشتن زمستان و آب شدن یخ های زمستانی و شکوفه زدن درختان کشور چک حال و هوای بی نظیر و چشم اندازی را به خود می گیرد و هر مسافر و گردشگری را به سوی خود مجذوب می کند. همچنین در فصل تابستان مسافران می توانند به راحتی و بدون دغدغه سردی هوا در کشور چک به گشت و گذار بپردازند و از زیبای های این کشور لذت ببرند.

جاذبه های طبیعی و دیدنی چک

کشور چک دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیاری می باشد که در سفر به چک می توانید از نزدیک این جاذبه های بی نظیر را مشاهده نمایید. از برخی جاذبه های کشور چک می توان به پل کارل، میدان شهر قدیم پراگ، قلعه پراگ، ساعت نجومی پراگ، شهر چسکی کروملوف، شهر کوتنا هورا و قلعه کارلشتین اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده شما می توانید با سفر به کشور چک از جاذبه های بی شمار دیگری نیز دیدن کنید.

سفر به چک
سفر به چک

هزینه اقامت در سفر به چک

هزینه اقامت در سفر به چک با توجه به محل اقامت و موقعیت جغرافیایی آن متغیر می باشد و نمی توان قیمت ثابتی را برای اقامت در سفر بع چک تعیین کرد. توجه داشته باشید بی شک اقامت در یک هتل ۵ یا ۴ ستاره در مقایسه با اقامت در یک هتل ۳ ستاره گران خواهد بود و این امر به امکانات و خدمات اقامتگاه و هتل مربوطه بستگی دارد.

در سفر به چک اگر قصد دارید در هتل با امکانات بی نظیر اسکن کنید به شما توصیه می کنیم پول و سرمایه بیشتری را به همراه داشته باشید و در غیر این صورت در سفر می توانید با اقامت در یک هتل با ستاره کم هزینه بسیار مناسب و ارزانی را تقبل کنید توجه داشته باشید اقامتگاهی نزدیک به مرکز شهر رزرو نمایید که در این صورت به راحتی می توانید از بازارها و مراکز خرید دیدن و خرید نمایید.

سفر به چک
سفر به چک

هزینه خورد و خوراک در سفر به چک

هزینه خورد و خوراک در سفر به چک بسیار ارزان می باشد و این امر یکی از مزیت های سفر به چک می باشد. شما برا سرو یک وعده غذا در یکی از رستوران های شیک و مدرن چک حدود ۵۰۰ کرونا بایستی تقبل نمایید همچنین توجه داشته باشید برخی از رستوران های این کشور به دلیل ارائه خدمات باکیفیت و مدرن هزینه بسیاری را نیز از شما اخذ خواهند کرد. شما می توانید با خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته و با پرداخت حدود ۱۲۰۰ کرونا خودتان آشپزی نمایید و غذاهایی با میل خودتان را تهیه و آماده کنید که در این صورت هزینه خورد و خوراکتان در سفر ارزانتر تمام خواهد شد.

هزینه حمل و نقل در سفر به چک

وسیله های نقلیه در جمهوری چک قابل اطمینان می باشند و شما می توانید با خیل راحت از وسیله ها نقلیه برای جابه جایی به نقاط مختلف استفاده نمایید. از وسیله های نقلیه این کشور می توان به مترو، تاکسی و اتوبوس محلی اشاره کرد که شما می توانید با توجه به وسیله نقلیه موجود در دسترس به گشت و گذار در نقاط مختلف شهر این کشور بپردازید.

برای سفر بین شهری نیز می توانید از قطار استفاده نمایید البته انتظار قطارهای مدرن و شیک را نداشته باشید اما با این حال شما می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی با پرداخت هزینه اندک به مسافرت بین شهری در سفر به چک بپردازید و از زیبایی ها و جاذبه های شهرهای مختلف و متعدد چک دیدن نمایید.

سفر به چک

نکات مهم و دانستنی در سفر به چک

توجه داشته باشید در سفر به این کشور  بایستی یک سری نکاتی را بدانید تا سفری بی دردسر و راحتی را تجربه نمایید:

برای سفر به چک ابتدا بایستی اقدام به رزرو بلیط و اخذ ویزای چک نمایید.

در سفر به این کشور سعی کنید قبل از سفر اقامتگاه خود را از طریق آژانس های مسافرتی معتبر رزرو نمایید.

هنگام سفر به چک اطلاعاتی در زمنیه قوانین حاکم در این شهر به دست آورید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

آشنایی با ویزای چک ویزای چک: برای اخذ ویزای چک لازم است تا در ابتدا متقاضیان مراجعه ای داشته باشند...

روادید چک کشور چک در مرکز اروپا واقع شده است و جزء محدوده ی شینگن می باشد. برای سفر به...

ویزای تحصیلی چک اگر قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی دارید، ورود از طریق ویزای تحصیلی را به عنوان یکی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر