سفر به نروژ

دانستنی های لازم درباره سفر به نروژ

۲۸ آذر ۱۳۹۷

سفر به نروژ

نروژ یک کشور زیبا با طبیعتی بکر و دیدنی در شمال اروپا است. اغلب گردشگران سفر به نروژ را به منزله سفر به بهشتی از زیبایی ها می نامند. این کشور زیبا و پیشرفته اروپایی در نزدیکی قطب شمال قرار دارد، از این رو آب و هوای این کشور در اغلب سال سرد است. برای سفر به کشور نروژ باید لوازمی ضروری را به همراه داشت. اکنون به بررسی این کشور می پردازیم.

سفر به نروژ
سفر به نروژ

مدارک مورد نیاز برای سفر به نروژ

برای دریافت ویزای نروژ و سفر به کشور نروژ باید مدارک زیر را به سفارت این کشور در ایران تحویل داد:

۱- اصل و کپی شناسنامه

۲- دو قطعه عکس اداری

۳- پرینت گردش حساب مالی در ۳ ماه گذشته و اسناد املاک متعلق به شخص متقاضی ویزا

۴- مدارک کاری نظیر گواهی اشتغال به کار و فیش حقوقی (در صورت محصل بودن متقاضی باید مدارک مربوط به اشتغال به تحصیل ارائه شود)

۵- گذرنامه معتبر

۶- بلیط رفت و برگشت به این کشور

۷- مدارک مربوط به رزرو هتل یا تایید محل اقامت در نروژ

پس از ارائه این مدارک و تشکیل پرونده برای متقاضی در سفارت، باید مدتی را برای دریافت تایید و یا رد درخواست صبر کرد. همچنین دلایل سفر به این کشور باید مشخص باشد. در صورت کاری بودن دلیل این سفر باید دعوت نامه ای از یک شرکت را به همراه مدارک مبتنی بر رابطه تجاری به سفارت ارائه نمود. اما اگر هدف شما از سفر به نروژ دیدار با اعضای خانواده است، باید دعوت نامه ای از میزبان را به همراه مدارکی که نسبت خانوادگی را نشان می دهد ارائه کنید.

سفر به نروژ
سفر به نروژ

مراحل درخواست ویزای نروژ

برای شروع روند تقاضای ویزا برای سفر به نروژ باید ابتدا به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید و تمامی مراحل تکمیل فرم مربوطه و ویزا را به مشاورین بسپارید. رزرو وقت سفارت نروژ گام بعدی محسوب می شود. با پرداخت هزینه ی فرم ثبت نام، ایمیلی برای آژانس مربوطه ارسال خواهد شد که انجام تمام مراحل را تایید می کند.

ارائه پرینت این ایمیل به همراه مدارک ذکر شده به سفارت یکی از ضروریات درخواست ویزای نروژ محسوب می گردد. سپس در زمان معین شده در کارگزاری سفارت نروژ حضور خواهید یافت و علاوه بر تحویل مدارک و انگشت نگاری، هدف خود از سفر به نروژ را برای افسر مهاجرت بیان می کنید. بعد از اتمام این مرحله باید مدت زمان مشخصی را برای دریافت نتیجه درخواست خود صبر کنید. معمولا نتیجه درخواست ویزای کشور نروژ از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه به متقاضی اعلام می گردد. در صورت رد این درخواست، توضیح مکتوبی از دلایل رد تقاضای ویزای نروژ به متقاضی ارائه می شود.

مراحل درخواست ویزای نروژ
مراحل درخواست ویزای نروژ

 

شرایط اقلیمی نروژ

کشور نروژ به دلیل همجواری با قطب و همچنین کوهستان های زیاد، دارای آب و هوای بسیار سردی است. سفر به نروژ باید در فصول مناسب انجام گیرد. اما بسیاری از مناطق کوهستانی این کشور دارای پوشش جنگلی می باشد. در مرز مشترک این کشور با فنلاند، رودی به نام تانا جریان دارد. همچنین آبدره ها و خلیج زیبایی نیز در این کشور وجود دارد که در صورت سفر به نروژ باید از آنها دیدن کرد.

بخش جنوبی نروژ به دلیل وجود جریان آب گلف استریم دارای آب و هوایی معتدل است. نروژ دارای کوه ها، رودها و جزایر بسیار زیادی است. سنیا و رینگ واسوی از مهمترین جزایر این کشور محسوب می شوند. نکته جالب در مورد نروژ این است که در مناطق شمالی این کشور اغلب ۶ ماه از سال شب و ۶ ماه دیگر روز است. این امر سبب افزایش سفر به نروژ و بازدید از این جاذبه طبیعی شده است.

سفر به نروژ
سفر به نروژ

آشنایی با مردم نروژ

همان طور که گفته شد نروژ حدود ۵٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر جمعیت دارد که از این میزان حدود ۲۰ درصد آنها افراد زیر ۱۴ سال، ۶۵ درصد افراد بین ۱۴ تا ۶۵ سال و مابقی افراد بالای ۶۵ سال هستند. مردم این کشور به زبان نروژی تکلم می کنند. این زبان شاخه ای از زبان هند و اروپایی است. اقلیت نژادی نروژ را قوم سامی تشکیل می دهند. در سال های گذشته مهاجرت به نروژ روندی افزایشی داشته است. برای سفر به نروژ از ایران باید ابتدا برای دریافت ویزای نروژ اقدام نمود.

اطلاعات مورد نیاز برای سفر به نروژ

برای سفر به نروژ باید از اختلاف زمانی این کشور با کشور مبدا مطلع بود. ساعت رسمی نروژ حدود ۲٫۵ ساعت نسبت به ساعت رسمی ایران عقب تر است. واحد پول این کشور کرون می باشد. پیش شماره و یا کد رسمی کشور نروژ ۴۷+ است. برای برقراری تماس با پلیس نروژ باید شماره ۱۱۲ و برای اورژانس باید با شماره ۱۱۳ تماس حاصل نمایید. در نروژ جهت رانندگی از سمت راست می باشد.

بهترین زمان برای سفر به نروژ

ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ محسوب می شود. در این زمان از سال نروژ پوشیده از برف است و شرایط انجام ورزش های مختلف زمستانی مهیاتر است. اما از اوایل ماه آوریل و مه، طبیعت این کشور رو به شکوفایی می رود و مناظر طبیعی بیشتری در دسترس خواهند بود. در اواسط ماه سپتامبر و اتمام تعطیلات مدارس، قیمت های این کشور سیر نزولی به خود می گیرند. اما بسیاری از گردشگران دسامبر را برای سفر به نروژ انتخاب می کنند، زیرا در این زمان شفق قطبی جلوه زیبایی به این کشور می بخشد.

سفر به نروژ
سفر به نروژ

 

هزینه غذا در سفر به نروژ

ترشی شاه ماهی یکی از مواد غذایی مورد علاقه در نروژ است. کلود بری، وافل نروژی، لوته فیسک و گوشت گوزن شمالی از جمله مواد غذایی پرطرفدار در این کشور است. اما باید به این امر توجه کرد که هزینه غذا در سفر به نروژ کمی بالا است. غذاهای فست فودی در رستوران های عادی این کشور حدود ۴۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارند. اما این هزینه در مقابل قیمت غذاهای رستوران های مجلل مبلغ بسیار ناچیزی محسوب می گردد.

هزینه غذا در سفر به نروژ
هزینه غذا در سفر به نروژ

جاذبه های گردشگری در سفر به نروژ

سفر به نروژ می تواند بهانه خوبی برای طبیعت گردی محسوب گردد. فیورد یک آبدره زیبا است که در سفر به نروژ باید حتما از آن دیدن کرد. برگن یک بندر زیبا در شمال این کشور است که پایتخت فرهنگی اروپا نامیده می شود. پارک ملی نیز یکی دیگر از جاذبه های سفر به نروژ محسوب می گردد که طبیعتی بکر را به نمایش می گذارد.

همان طور که قبلا گفتیم، تماشای شفق های قطبی یکی از مهمترین دلایل سفر به نروژ به شمار می رود. ترومسو جایگاه اصلی نمایش این پدیده طبیعی است. در آخر سفر به نروژ سری هم به پایتخت این کشور بزنید. قصر سلطنتی و فستیوال موسیقی جاز از جمله جاذبه های این شهر مهم و زیبا هستند. موزه هولمن کولن در اسلو شامل گنجینه های ارزشمند نروژ است. البته باید بدانید که شهر اسلو جزو ۱۰ شهر گران جهان شناخته شده است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط نروژ امروزه به راحتی می توان بلیط نروژ جهت انجام سفر هوایی به این کشور را از طریق خدمات...

هتل های اسلو هتل های اسلو برای اقامت چند روزه در کشور نروژ تاسیس شده اند. اقامت کنندگان اغلب این...

ویزای تحصیلی نروژ ویزای تحصیلی نروژ یکی از ویزاهای پرکاربرد و پرطرفدار است. این روزها تحصیل در کشورهای خارجی بیشتر...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر