سفر به لیتوانی

دانستنی های لازم درباره سفر به لیتوانی

۳ دی ۱۳۹۷

سفر به لیتوانی

کشور لیتوانی یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین کشورهای قاره اروپا می باشد که سالانه تعداد زیادی رویداد فرهنگی و هنری در این کشور برگزار می شود که این امر موجب شده است افراد زیادی هر سال اقدام به سفر به لیتوانی کنند.

کشور لیتوانی

کشور زیبای لیتوانی که در شمال شرق قاره اروپا واقع شده است وسعتی حدود ۶۶٫۰۰۰ کیلومتر مربع دارد که با کشورهای لتونی، روسیه، لهستان و بلاروس مرز مشترک دارد. این کشور علاوه بر مناظر طبیعی فوق العاده ای که دارد جاذبه های تاریخی و باستانی متنوعی دارد که این امر موجب شده است سالانه افراد زیادی اقدام به سفر به این کشور کنند. همچنین توجه داشته باشید که کشور لیتوانی با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی خوبی که دارد یکی از کشورهای مناسب برای زندگی و مهاجرت می باشد. اما لازم است بدانید در هنگام سفر به لیتوانی نکاتی را باید رعایت کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سفر به لیتوانی
سفر به لیتوانی

بهترین زمان سفر به لیتوانی از نظر آب و هوا

به طور حتم یکی از مهمترین مواردی که در هنگام سفر به لیتوانی باید مورد بررسی قرار بگیرد، شرایط جغرافیایی و آب و هوای لیتوانی می باشد زیرا به طور حتم اطلاع از شرایط جوی این کشور می‌تواند به گردشگران کمک کند که بهترین زمان سفر به لیتوانی را انتخاب کنند.

لازم است بدانید که این کشور دارای آب و هوای معتدل و مرطوب بوده و میانگین بارش در آن بالا می باشد. البته به طور کلی آب و هوای این کشور در نقاط مختلف لیتوانی متفاوت است و در مناطق غربی ملایم و معتدل است و در مناطق شرقی تنوع دمایی بسیار بالای دارد. با این وجود می‌توان گفت سفر به این کشور در هر زمانی ممکن و لذتبخش است. گرمترین روزهای فصل تابستان در این کشور حدود دو هفته طول می‌کشد و سردترین روزهای سال فقط به مدت چند روز است. با این وجود می توان گفت بهترین زمان سفر به این کشور ماه می تا سپتامبر می باشد.

بهترین زمان سفر به لیتوانی
بهترین زمان سفر به لیتوانی

دیدن از جاذبه های گردشگری در سفر به لیتوانی

اگر قبل از اقدام به سفر به لیتوانی اطلاعات کاملی از جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور به دست آورید به طور حتم خواهید توانست به آسانی از خاص ترین و زیباترین جاذبه های این کشور دیدن کنید، زیرا همانطور که می دانید این کشور دارای جاذبه های متعددی است و بازدید از همه آنها امکان پذیر نمی باشد. در این بین از جمله مهمترین جاذبه های لیتوانی شامل کلیسای جامع ویلنیوس، موزه ملی لیتوانی، دانشگاه ویلنیوس، پارک اروپا، محلی قدیمی ویلنیوس، قلعه کای ونوس، پارک ملی اوکستیتیا، شهر پلاتای، شهر آنیکای، شهر کارنامه و دروازه داون می باشد.

سفر به لیتوانی
سفر به لیتوانی

سفر به لیتوانی برای دیدن روادید

علاوه بر وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی متعدد در لیتوانی افراد زیادی که قصد سفر به لیتوانی را دارند برای تماشای رویدادها و فستیوال های خاص به این کشور می روند که این امر موجب افزایش دریافت ویزای لیتوانی در چند سال اخیر شده است. هر ساله تعداد زیادی جشنواره و نمایشگاه های مختلف در کشور لیتوانی برگزار می شود که یکی از مهمترین و پرطرفدارترین این جشنواره‌ها، جشنواره جواهرات و جشنواره‌های هنری می‌باشد.

جشنواره انیمیشن تنین ایندیس از جمله معروف ترین جشنواره ها و فستیوال های لیتوانی می باشد که هر ساله در ماه دسامبر در شهر ویلنیوس یعنی پایتخت این کشور برگزار می شود. همچنین جشنواره مهمی در زمینه موسیقی به نام جشنواره گراناتوس برگزار می شود که در این جشنواره بهترین آثار موسیقی در زمینه راک و بلوز اجرا می شود. با وجود این عوامل می توانید بنا به سلیقه خود یکی از جشنواره های برگزار شده در لیتوانی را انتخاب کنید و در زمان برگزاری آن به این کشور زیبا سفر کنید.

سفر به لیتوانی
سفر به لیتوانی

هزینه غذا در سفر به لیتوانی

قبل از اقدام به تهیه بلیط لیتوانی و سفر به این کشور به طور حتم یکی از مواردی که مورد بررسی قرار می گیرد، هزینه غذا و خورد و خوراک می باشد زیرا این امر موجب می‌شود که با دانستن هزینه سفر افراد بهتر بتوانند برای سفر به این کشور  برنامه‌ریزی کنند. توجه داشته باشید که هزینه غذا در کشور لیتوانی تقریبا کم است و می توانید با کمی برنامه ریزی با پرداخت پول کمی بهترین غذاهای این کشور را نوش جان کنید.

با وجود این که در این شهر رستوران ها و فست فودی های متعددی وجود دارد اگر تمایل داشته باشید در یکی از لوکس ترین رستوران های آن غذا میل کنید به طور حتم باید پول بیشتری نسبت به دیگر اماکن بپردازد. اما اگر دوست داشته باشید که کم هزینه ترین وعده غذایی را میل کنید خرید یک ساندویچ مک دونالد می‌تواند مناسب باشد.

سفر به لیتوانی
سفر به لیتوانی

هزینه حمل و نقل در سفر به لیتوانی

در کنار هزینه خورد و خوراک هزینه حمل و نقل از جمله موارد دیگری است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. لازم است بدانید با توجه به این که لیتوانی از جمله کشورهای اروپایی و جزو کشورهای پیشرفته است وسایل نقلیه متعددی برای حمل و نقل در این کشور وجود دارد که افراد می‌توانند بنا به سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کنند. مثلا اتوبوس‌ها، اتوبوس های برقی، تراموا، قطار بین شهری و تاکسی ها از مهمترین دسته های وسایل حمل و نقل در لیتوانی هستند که می توانید برای کاهش هزینه های سفر به لیتوانی از اتوبوس ها استفاده کنید و یا برای راحتی بیشتر در این سفر از تاکسی استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل
هزینه حمل و نقل

خرید سوغات در سفر به لیتوانی

یکی از موارد جدایی ناپذیر در هنگام سفر خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزان می باشد. در این بین اگر قصد سفر به لیتوانی را دارید بهتر است بهترین مراکز خرید این شهر را شناسایی کنید تا بتوانید اجناسی لوکس و در عین حال با قیمت مناسب خریداری نمایید. این کشور از جمله کشورهایی بود که دارای فضای خرید بسیار متعددی است و کیفیت محصول آن خوب و مناسب می باشد.

توجه داشته باشید که بیشتر رستوران ها، فروشگاه ها و سوپر مارکت های کشور لیتوانی به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند که در این بین مهمترین مراکز خرید لیتوانی شامل مرکز خرید آکروپولیس در شهر کلایپدا، مرکز خرید ریو در شهر پانوزیز، مرکز خرید آکروپولیس در شهر کاوناس، مرکز خرید آکروپولیس در شهر ویلنیوس، مرکز خرید و تفریحی مگا در شهر کاوناس و مرکز خرید و تفریحی پاروناما در شهر ویلنیوس می باشد.

خرید سوغات
خرید سوغات

نکات مهم در سفر به لیتوانی

علاوه بر آنچه در این مقاله در مورد سفر به لیتوانی ذکر شد موارد دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. جالب است بدانید که مردم این کشور در هنگام برگزاری جشن ها و فستیوال ها لباس سنتی می پوشند که می توانید در سفر به به این کشور این لباس ها را ببینید. همچنین وجود لک لک های زیاد در این کشور می‌تواند فضای جذاب به وجود آورد به طوری که این کشور به کشور لک لک ها نیز مشهور است. توجه داشته باشید که  لازم است در هنگام سفر به کشور لیتوانی بدانید که مردم این کشور در زمان سلام کردن دست می‌دهند و لبخند می‌ زنند که رعایت این موارد می‌تواند برای آنها بسیار مهم باشد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

دریافت و پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت لیتوانی یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای این کشور می باشد. دقت داشته...

ویزای توریستی لیتوانی کشور لیتوانی با جاذبه ­های دیدنی بسیار زیبا هر ساله شاهد حضور گردشگران زیادی است. گردشگران برای...

وقت سفارت لیتوانی برای سفر به کشور لیتوانی باید ویزای لیتوانی یا همان ویزای شنگن را داشته باشید. برای این...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر