سفر به لتونی

دانستنی های لازم درباره سفر به لتونی

۶ دی ۱۳۹۷

سفر به لتونی

با توجه به این که اکثر علاقه مندان به گردشگری اطلاعات کمی از کشور لتونی دارند در این مقاله سعی بر آن  می‌شود می‌شود تا علاقه به گردشگری را با کشور لتونی و زیبایی‌های کم نظیر آن آشنا کنیم تا با سفر به لتونی از زیبایی‌های آن لذت ببرید. متاسفانه در گذشته سفر به لتونی نسبت به امروز ناشناخته بود اما امروز با پیشرفت تکنولوژی این مهم قابل دسترسی می باشد.

کشور لتونی

این کشور زیبا یک کشور ساحلی واقع در دریای بالتیک می‌باشد پایتخت لیتوانی شهر ریگان شهر زیبا و کوچک با دیدنیهای وصف نشدنی، واحد پول این کشور لاتس و یورومی می‌ باشد زبان مردم لتونی لیتوانیایی می‌باشد. با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی که لتونی در آن قرار دارد این ظرفیت را به این کشور کوچک داده است که از چهار فصل متنوع سال برخوردار باشد از بزرگ‌ترین و مهمترین شهرهای کشور سفر به لتونی می‌توان به ریگا لیگ پایا بیلگاوا و… اشاره کرد.

سفر به لتونی
سفر به لتونی

آب و هوای لتونی

تاثیرات آب و هوا در سفر به لتونی با توجه به آنچه که اشاره شد لتونی کشوری است با موقعیت ساحلی و بسیار زیبای این کشور دارای چهار فصل با آب و هوایی نزدیک به کشور عزیزمان ایران می‌ باشد لتونی کشوری است بارانی و دارای زمستانی سرد و یخبندان و تابستان گرم و معتدل می‌ باشد اکثر وسعت لتونی پوشیده از جنگل می‌باشد شما می‌توانید از نسیم ملایم دریایی، غارهای زیبا، پوشش گیاهی متنوع و طبیعت بکر این کشور کوچک لذت ببرید اما در نهایت توصیه می‌شود بهترین زمان برای سفر به کشور لتونی فصل بهار یعنی خرداد تا شهریور می‌ باشد لازم به ذکر است که فصل پاییز در این کشور نیز جلوه خاصی دارد.

سفر به لتونی
سفر به لتونی

جاذبه‌های تاریخی لتونی

لتونی علیرغم وسعت کم یکی از کشورهای زیبا و مثال زدنی به شمار می‌آید با توجه به طبیعت بکر موقعیت خاص آن و مصنوعات ساخته بشر که قدمتی به درازای تاریخ دارد سالانه هزاران هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند به طوری که سال اخیر بیشترین درآمد لتونی از طریق گردشگری این کشور شده بود اما مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لتونی که مورد توجه افرادی که عاشق سفر به لتونی هستند می توان موارد ذیل را برشمرد:

محله قدیمی ویلنیوس: علاقه مندان به آثار و ابنیه قدیمی با شنیدن اسم لتونی اولین چیزی که در سفر به لتونی به ذهن آنها تداعی می‌شود این محله قدیمی و زیباست این محله قدیمی و زیبا یادگار قرون وسطی و بناهای مدرن و کلاسیک آن زمان می‌باشد این محله اکنون در میراث جهانی به ثبت رسیده اما چیزی که بر ارزش بیشتر این محله قدیمی افزوده میدان سنگی ، قلعه‌ها و سنگ فرش‌ها و کلیساهای زیبایی است که در آنجا قرار دارد به طوری که در حال حاضر قصر ریاست جمهوری کشور لتونی در این محله قرار دارد.

تراکای: یکی دیگر از محله‌های چسبیده به محله ویلنیوس  محله تراکای می‌باشد این شهر به شهر قلعه‌ها معروف است قلعه‌ های زیبا و تاریخی و زیبا این منطقه  وجود دارد این منطقه علاوه بر قدمت تاریخی دارای آب و هوایی معتدل و روح نواز می‌ باشد.

جاذبه‌های تاریخی لتونی
جاذبه‌های تاریخی لتونی

میراث فرهنگی – مذهبی لتونی

موزه ملی لیتوانی: با توجه به آنچه که گفته شد لیتوانی یادگار دوران قرون وسطی می‌ باشد اگر می‌خواهید به این حقیقت پی ببرید از موزه ملی نیز می‌توانید استفاده کنید موزه ملی میراث فرهنگی و تاریخی کشور لیتوانی می‌ باشد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌ کند.

پارک ملی: یکی دیگر از مصنوعات  دولت لتونی که در سفر به لتونی پارک ملی این کشور می‌ باشد این پارک در دل جنگل‌های حفاظت لیتوانی و روستاهای این کشور می‌ باشد گونه‌های گیاهی و جانوری آن کم نظیر می‌ باشد.

کلیسای سنت آن: کشور لیتوانی کشوری است با قدمت تاریخی و مذهبی طوری که کلیساهای موجود در کشور حاکی از این امر می‌ باشد کلیسای سنت آن با بیش از ۵۰ سال قدمت نماد اعتقادات مذهبی لتونی می باشد.

اما دیگر  جاذبه‌های دیدنی را به اختصار می‌توان به موارد ذیل برشمرد  شهر زیبای ریگان ، دروازه داون، شهر پلاتا، شهر کرناوه و…

هتل‌های لتونی

یکی دیگر از عواملی که گردشگران را به سفر به لتونی در ترغیب می‌کند وجود هتل‌های لوکس و مجلل در این کشور می‌ باشد دولت لتونی با ایجاد و احداث هتل‌های لوکس و مجلل و امکانات تفریحی و رفاهی فراوان سالانه درآمد هنگفتی از این طریق به دست می‌ آورد اما مهمترین هتل‌های لتونی می‌ توان موارد ذیل را برشمرد:

هتل واسپای: این هتل واقع در کرانه ساحلی خلیج  و یک هتل ساحلی می‌باشد امکانات بیشماری که در این هتل تعبیه شده علاقه مندان زیادی را به خود جذب می‌کند از مهمترین امکانات این هتل سالن بدنسازی و ورزشی فرودگاه سالن بازی کودک اینترنت پرسرعت استخر رستوران و… می‌ باشد.

هتل سامارا یورمالا: این هتل از بزرگترین هتل‌های ۴ ستاره در شهر یورمالای لیتونی می باشد این هتل در بهترین نقطه از لتونی واقع شده به طوری که اطراف آن پر از جنگل‌های سرسبز و اندکی فاصله با دریا قرار دارد از مهمترین امکانات این هتل می‌ توان به استخر سرپوشیده اینترنت پرسرعت سرویس رایگان و غیره اشاره کرد.

هتل ویلا جوما یورمالا: این هتل علیرغم اینکه نسبت به هتل یک ستاره کمتر دارد اما در خدمات رسانی و امکانات تفریحی و رفاهی دست کمی از دو هتل قبلی ندارد از مهمترین امکانات این هتل دسترسی راحت به فرودگاه و حمل و نقل آسان می‌ باشد.

سفر به لتونی
سفر به لتونی

هزینه سفر به لتونی

از دیگر عواملی که در سفر به‌ لتونی نیز حائز اهمیت می‌باشد هزینه سفر به این شهر زیبا می‌باشد هزینه‌های مورد نیاز برای سفر به لتونی شامل هزینه ایاب و ذهاب هزینه هتل هزینه بلیط هواپیما و هزینه تردد در سطح شهر می‌ باشد اما خوشبختانه با توجه به پتانسیل بالایی که کشور لتونی دارد هزینه تهیه غذا در این کشور آنچنان گران نیست چرا که رستوران‌های متنوعی در لتونی وجود دارد که با یکدیگر رقابت سرسخت دارند و این هزینه غذا را به شدت پایین می‌آورد از مهمترین رستوران‌های لتونی می‌توان موارد زیر را برشمرد رستوران مای لایف یورمالا (که غذاهای خوشمزه روسی و لتونی را پخت می کنند) رستوران مشهور فانوس دریایی این رستوران از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های لتونی می‌ باشد.

سفر به لتونی
سفر به لتونی

حمل و نقل در سفر به لتونی

تاثیر حمل و نقل در سفر به لتونی با توجه به وسعت کم موقعیت جغرافیایی که چسبیده به دریا حمل و نقل در این کشور از تنوع بالایی برخوردار است. در این کشور بیشتر از اتوبوس تاکسی و کشتی استفاده می شود شما می‌ توانید با تهیه‌ یک بلیط از سیستم حمل و نقل عمومی لتونی استفاده کنید اما قایق که اکثر مناطق دیدنی را به هم متصل می‌کند در فصل تابستان بهار جایگاه ویژه‌ای در سیستم حمل و نقل لتونی دارد. دیگر مزیت‌های حمل و نقل ویژه لتونی اجاره اتومبیل یا قایق گردشگری است شخص می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای اندک اتومبیل را شخصاً کرایه نماید چرا که هزینه بنزین در این شهر آنچنان گران نمی‌باشد.

حمل و نقل در سفر به لتونی
حمل و نقل در سفر به لتونی

استفاده از حمل و نقل هوایی در سفر به لتونی

در سفر به لتونی هواپیما با توجه به موقعیت قرارگیری خواص لتونی که اکثر حمل و نقل‌های هوایی از فضای این کشور می‌گذرد و این امر دسترسی گردشگران را به کشور زیبای لتونی آسان کرده است این کشور دارای فرودگاه‌های مجلل و با امکانات لوکس می‌ باشد چیزی که نظر هر گردشگری را در سفر جلب می کند. در نهایت باید این نکته راهم افزود که هزینه حمل و نقل هوایی در لتونی آنچنان گران نمی باشد.

با توجه به آنچه گفته شد کشور لتونی یکی از توریست پذیر ترین کشورهای جهان می باشد موقعیت خاص جغرافیای و طبیعی موجود در آنجا جلوه خاصی به این کشور کوچک داده است. مهمترین درآمد اقتصادی لتونی از طریق گردشگرانی است که سفر به کشور لتونی را ترجیح می دهند.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای تجاری لاتویا ویزای تجاری لاتویا یکی از انواع ویزای این کشور است که شما با اخذ ویزای تجاری لاتویا...

ویزای لاتویا لاتویا از کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای اروپایی است، پس با وجود این موضوع...

اقامت لتونی گرفتن اقامت لتونی به نسبت سایر کشورهای اروپایی کار آسان تری است. البته جای رشد این کشور نیز...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر