ویزای توریستی لاتویا

ویزای توریستی لاتویا | مراحل دریافت – مدارک لازم – دریافت وقت سفارت

۳ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی لاتویا

برای سفر به لاتویا نیاز به ویزا خواهید داشت زیرا این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد. یکی از انواع ویزایی که برای این کشور صادر می شود، ویزای توریستی لاتویا است که جهت تفریح و گردش در این کشور به فرد داده خواهد شد. در صورتی که قصد دارید از این کشور اروپایی سرسبز دیدن کنید برای گرفتن ویزای توریستی آن اقدام نمایید. در این مقاله به بررسی ویزای توریستی لاتویا خواهیم پرداخت تا اطلاعات لازم را برای دریافت آن داشته باشید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

آشنایی کوتاهی با لاتویا

لاتویا یکی از مقصدهای پر گردشگر خارجی است. برای سفر به این کشور که عضو اتحادیه اروپا است نیاز به ویزای شنگن خواهید داشت. در لاتویا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد و پایتخت آن شهر ریگا می باشد. در سفر به لاتویا باید بدانید پرواز مستقیمی به این کشور وجود ندارد و از طریق استانبول باید به این مقصد برسید. طبیعت زیبایی در لاتویا وجود دارد و موقعیت آن که در ساحل دریای بالتیک است، چشم اندازهای زیبایی در آن ایجاد کرده است. برای وارد شدن به لاتویا باید به قاره اروپا بروید و در میان کشورهای بزرگ و کوچک آن وارد مقصد گردشگری خود شوید. این کشور همسایگانی چون استونی، لیتوانی، روسیه و بلاروس دارد. اغلب مسافران برای دیدن جاذبه ها وارد شهر ریگا می شوند که شهری باستانی است و آثار تاریخی آن در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. با دریافت ویزای توریستی لاتویا و وارد شدن به این کشور خواهید دید که نصف مساحت این کشور جنگل می باشد و دریاچه های زیادی در آن وجود دارد. جمعیت لاتویا تقریباً ۲ میلیون نفر است که در مناطق مختلف آن پراکنده شده اند. اغلب افرادی که به دنبال ویزای توریستی لاتویا هستند به دلیل تماشای طبیعت بکر و زیبای آن به این کشور سفر می کنند. در ادامه چند مورد از جاذبه های گردشگری لاتویا را شرح می دهیم:

موزه هنر چراغ درون یورمالا

یکی از جاذبه های لاتویا موزه هنر است که در یورمالا قرار دارد و در آن نقاشی ها و عکس هایی از هنرمندان وجود دارد و نورپردازی زیبایی درون آن انجام شده است. دیدن نقاشی ها زیر این نورپردازی بسیار لدت بخش است. در سفر به لاتویا از ساعت ۱۷-۱۱ می توانید به این موزه بروید و حدود ۲۰ دقیقه برای دیدن نقاشی های آن باید زمان بگذارید.

ویزای توریستی لاتویا
ویزای توریستی لاتویا

پارک آبی لیوو یورمالا

با ویزای توریستی لاتویا لحظات شادی را در این پارک آبی می توانید سپری کنید و برای استفاده از امکانات آن نظیر سونا، جکوزی و استخر باید بلیط تهیه نمایید. این پارک همه روزه به غیر از دوشنبه ها و سه شنبه ها باز می باشد و آماده استقبال از مسافران است.

ویزای توریستی لاتویا
ویزای توریستی لاتویا

پارک جنگلی دزینتاری یورمالا از جاذبه های لاتویا

یکی از جاذبه های گردشگری لاتویا پارک جنگلی دزینتاری است که در میان انبوهی از درختان قرار گرفته است و از آب و هوای مطلوبی برخوردار است طوری که در فصل تابستان نیز آب و هوای بهاری را در این پارک مشاهده خواهید کرد. در این پارک، یک زمین بازی بزرگ برای کودکان وجود دارد که برای بازی کردن کودکان بسیار مناسب است. تفریحات بزرگترها نیز در این پارک زیپ لاین و ماشین برقی است. باید جهت اخذ ویزای لاتویا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر وقت سفارت این کشور را رزرو نمایید.

ویزای توریستی لاتویا
ویزای توریستی لاتویا

ویزای توریستی لاتویا

ویزای توریستی لاتویا یکی از انواع ویزای این کشور است که به متقاضیانی که قصد گردش و تفریح دارند داده می شود. برای دریافت این ویزا باید به سفارت لاتویا که در کشور ترکیه و یا امارات است بروید زیرا این کشور در ایران سفارت ندارد. بعد از رفتن به سفارت و طی مراحل قانونی آن در صورتی که مشکلی در پرونده تان نباشد این ویزا را دریافت خواهید کرد. ویزای توریستی لاتویا سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای تان رقم خواهد زد.

ویزای توریستی لاتویا
ویزای توریستی لاتویا

مراحل دریافت ویزای توریستی لاتویا

با توجه به هدفتان از سفر، ویزای آن به فرد داده خواهد شد و باید مدارکی را نیز آماده کرد. در اولین مرحله باید درخواست ویزای توریستی لاتویا را در سایت سفارت این کشور ثبت کنید و مدارک لازم را به سفارت تحویل دهید. در این مرحله برای اخذ وقت سفارت لاتویا می توانید اقدام کنید و جهت انجام مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت لاتویا در آنکارا و یا دبی رفته و مدارک مورد نیاز که جمع آوری کرده اید را ارائه دهید. در مصاحبه باید هدفتان از سفر به لاتویا را برای مأمور سفارت به صورت کامل شرح دهید و به او بگویید که قصد تفریح و گشت و گذار در این کشور را دارید. سفارت مدارک فرد را بررسی می کند و نتیجه را از طریق حساب کاربری که در این سفارت باز کرده اید و یا پست الکترونیک اعلام خواهد کرد. اگر سفارت ویزای توریستی لاتویا را برایتان صادر کند، جهت شروع سفر و گردشگری خود می توانید برنامه ریزی کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی لاتویا

برای ثبت درخواست ویزای توریستی لاتویا مدارکی مورد نیاز است که به شرح ذیل می باشد:

•           ارائه گذرنامه ای که معتبر باشد و میزان اعتبار آن حداقل ۶ ماه باشد.

•           فرم درخواست ویزای توریستی لاتویا را تکمیل و امضا کنید.

•           کپی از مدارک شناسایی نظیر شناسنامه و کارت ملی

•           ارائه دو قطعه عکس که به صورت تمام رخ و بدون روتوش باشد و ابعاد آن ۶*۴ باشد.

•           ارائه نامه ای مربوط به گواهی تمکن مالی که از بانک گرفته شده باشد به همراه پرینتی از گردش حساب ۶ ماهه

•           کپی از ویزای شنگن قبلی در صورت دارا بودن

•           در صورتی که کارمند هستید نامه اشتغال به کار همراه فیش حقوقی ارائه دهید و اگر بازرگان و یا صاحب شغل هستید کپی از جواز کسب و یا کارت بازرگانی ارائه دهید.

•           در صورتی که دانش آموز و دانشجو هستید، نامه گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهید.

•           کپی از سند ملکی و یا اجاره نامه

•           ارائه بیمه نامه مسافرتی

•           ارائه مدارکی از رزرو هتل و بلیط هواپیما

دریافت وقت سفارت جهت ویزای توریستی لاتویا

برای دریافت ویزای توریستی لاتویا نیاز به وقت سفارت این کشور خواهید داشت و مدارکی را باید در این زمان به سفارت تحویل دهید. برای اخذ این وقت باید حضوری به سفارت مراجعه کنید و یا آن را از طریق تماس با سفارت دریافت کنید. وقتی وقت را دریافت کردید از همه مدارک کپی تهیه کرده و به سفارت بروید. در زمان وقت سفارت تعیین شده به موقع حضور پیدا کنید و تأخیر نکنید تا وقت باطل نشود. در زمان نوبتتان، پاسخ های روشنی به مأمور سفارت دهید و به صورت مبهم جواب ندهید تا مأمور سفارت برای صدور ویزای توریستی لاتویا قانع شود. در نهایت برای آن که نتیجه را دریافت کنید به پست الکترونیک و یا حساب کاربری تان در سایت سفارت رفته و نتیجه را مشاهده کنید. اگر با درخواست فرد موافقت نشده بود، بعد از ۶ ماه برای دریافت ویزای توریستی لاتویا می توانید اقدام کنید و مدارکتان را دوباره ارائه دهید.

بهترین زمان برای دریافت ویزای توریستی لاتویا

لاتویا به طور کلی از آب و هوای معتدل و مرطوبی برخوردار است و دارای چهار فصل می باشد. فصل های این کشور تقریباً دارای آب و هوای مشابهی هستند. در فصل بهار از آب و هوای دلپذیر آن لذت برده ولی در فصل تابستان با هوای گرمی روبه رو خواهید شد اما این گرما آزاردهنده نیست و گشت و گذار در این کشور امکان پذیر خواهد بود. بهترین زمان برای رفتن به لاتویا و دریافت ویزای توریستی، فصل بهار و تابستان است زیرا در این فصل ها آب و هوای مطلوبی در این کشور برقرار است و به راحتی به تفریح و بازدید از جاذبه ها می توانید بپردازید. بارندگی در فصل پاییز رخ می دهد که سبب می شود گردش و تفریح با مشکل روبه رو شود زیرا بارش های سیل آسایی در این فصل اتفاق می افتد. سفر در فصل زمستان نیز سختی های های خود را داشته و سرمای سوزناکی دارد طوری که گاهی دما به ۳۰- درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید، پس به صورت کلی برای دریافت ویزای توریستی لاتویا فصل پاییز و زمستان را انتخاب نکنید و در فصل بهار و تابستان ویزای توریستی را دریافت کنید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های لتونی اگر قصد سفر به یکی از مقصد های خوب گردشگری دنیا یعنی کشور لتونی را دارید باید...

سفر به کشور لتونی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار رونق و افزایش یافته است و این امر نشان...

ویزای نمایشگاهی لتونی کشور لتونی به عنوان بیست و سومین کشور بزرگ اروپایی هر ساله نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بسیاری را...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر