ویزای نمایشگاهی سوئیس

ویزای نمایشگاهی سوئیس | مدارک لازم – مراحل دریافت

۳۰ مرداد ۱۳۹۷

ویزای نمایشگاهی سوئیس

در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد ویزای نمایشگاهی سوئیس بپردازیم، اگر می خواهید از نمایشگاهی در سوئیس بازدید کنید لازم است که ویزای نمایشگاهی سوئیس را اخذ کنید، سوئیس یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که هرساله در آن نمایشگاه های زیادی برگزار می شود، این کشور در غرب اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر برن است، و با کشورهای مهمی مثل آلمان، فرانسه و ایتالیا همسایه است، جمعیت این کشور در حدود ۷،۵۰۰،۰۰۰ نفر است، سوئیس از کشورهای مرفه در دنیا محسوب می شود که هرساله مسافران زیادی از گوشه و کنار دنیا در قالب سفرهای مختلف در آن حضور پیدا می کنند دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس و حضور در این کشور می تواند یک تجربه جذاب باشد.

ویزای نمایشگاهی سوئیس
ویزای نمایشگاهی سوئیس

انواع ویزای سوئیس

سوئیس نیز مانند همه کشورها دارای ویزاهای مختلفی است که شما با توجه به نوع سفرتان باید ویزای سوئیس را اخذ کنید، ویزای سوئیس جزئی از ویزای شنگن است در حقیقت شما نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید از جمله مهم ترین انواع ویزاهای سوئیس می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • ویزای توریستی: سوئیس طبیعت بکر و زیبایی دارد به همین دلیل در طول سال گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند و از زیبایی های آن لذت می برند.
  • ویزای کاری: کسانی که از طریق جاب آفر بتوانند در سوئیس شغلی را برای خود پیدا کنند می توانند با دریافت ویزای کاری در این کشور حضور پیدا کنند.
  • ویزای تجاری: سوئیس یکی از کشورهایی است که از لحاظ تجاری و اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارد یکی از ویزاهای رایج این کشور، ویزای تجاری است.
  • ویزای تحصیلی: سوئیس در سطح دنیا و اروپا دانشگاه های معتبر بسیاری دارد و کسانی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند می توانند ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت کنند.
  • ویزای پزشکی: یکی دیگر از انواع ویزاهای سوئیس است برای کسانی که می خواهند از خدمات درمانی و پزشکی در سوئیس استفاده کنند، قابل تهیه است.
ویزای نمایشگاهی سوئیس
ویزای نمایشگاهی سوئیس

ویزای نمایشگاهی سوئیس

ویزای نمایشگاهی سوئیس یکی از انواع ویزای سوئیس محسوب می شود، کسانی که می خواهند به منظور بازدید از نمایشگاهی در سوئیس حضور پیدا کنند ملزم به دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس هستند، از آنجا که سوئیس جزئی از کشورهای شنگن است با دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس می توانید در کشورهای عضو شنگن نیز بدون اخذ ویزا حضور داشته باشید، در طول سال در سوئیس شاهد برگزاری نمایشگاه های بسیاری هستیم، ویژگی نمایشگاه های برگزار شده در سوئیس این است که در آن شرکت های معتبر جهانی با دستاوردهای جدید و به روز خود شرکت می کنند. با شرکت در نمایشگاه های سوئیس می توانید از دستاوردهای جدید آگاهی پیدا کنید و همچنین زمینه همکاری با شرکت های معتبر را فراهم کنید و موجب گسترش و توسعه کسب و کار خود شوید.

ویزای نمایشگاهی سوئیس
ویزای نمایشگاهی سوئیس

مدارک لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس

برای دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس ارائه مدارکی لازم است که باید در روز مصاحبه در سفارت سوئیس تحویل داده شوند، دقت داشته باشید که مدارک باید به زبان لاتین ترجمه شوند.

  • اصل گذرنامه که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • اصل و کپی شناسنامه به همراه کارت ملی ارائه شود.
  • بلیط رفت و برگشت به سوئیس رزرو شود.
  • هتل در سوئیس باید رزرو شود.
  • عکس ۴ در ۶ تمام رخ و با پس زمینه سفید ارائه شود.
  • مدارکی که نشان دهنده شغل شخص متقاضی ویزای نمایشگاهی سوئیس باشد.
  • ارائه دعوت نامه نمایشگاهی الزامی است.
  • تحویل فرم درخواست ویزای سوئیس به همراه فرم درخواست اطلاعات شخصی که قبلا پرشده و آماده باشد و نامه مبنی بر تمکن مالی که در آن گردش مالی حساب های جاری در یک ماه اخیر ثبت شده باشد.

دعوت نامه برای ویزای نمایشگاهی سوئیس

از مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای نمایشگاهی سوئیس لازم است، دعوت نامه ویزای نمایشگاهی سوئیس است، این دعوت نامه باید به همراه سایر مدارک و در روز حضور در سفارت سوئیس تحویل داده شود، دعوت نامه برای ویزای نمایشگاهی سوئیس در واقع نامه ای است که در آن از شما به منظور بازدید از نمایشگاهی در کشور سوئیس دعوت بعمل می آید، دعوت نامه ویزای نمایشگاهی سوئیس توسط مسئولان برگزارکننده نمایشگاه یا شرکت هایی که در نمایشگاه حضور پیدا می کنند ممکن است، صادر شود. هر چند دعوت نامه ویزای نمایشگاهی سوئیس دریافت ویزای این کشور را تضمین نمی کند ولی بدون آن دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس ممکن نیست، در دعوت نامه نمایشگاهی سوئیس باید مشخصات دقیق دعوت کننده، دعوت شونده، هدف سفر، مدرک مبنی برای اثبات همکاری شرکت ایرانی و سوئیسی ارائه شود.

ویزای نمایشگاهی سوئیس

مراحل دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس

برای دریافت ویزای سوئیس در ابتدا لازم است که برای تعیین وقت سفارت سوئیس اقدام کنید، از طریق آژانس های مسافرتی معتبر میتوانید اقدام به رزرو وقت سفارت سوئیس نمایید، پس از تعیین وقت سفارت سوئیس باید تمامی مدارک لازم و فرم تکمیل شده ی درخواست ویزای نمایشگاهی را به همراه داشته باشید، مدارک لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی سوئیس در بالا اعلام شد، آن ها را آماده کنید و دقت داشته باشید که ترجمه آن ها به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی باشد، سپس در زمانی که برای شما تعیین شده است در سفارت سوئیس حضور پیدا کنید و مدارکی را که آماده کرده اید تحویل بدهید، از شما مصاحبه به عمل خواهد آمد به دقت به سوالات پاسخ دهید و سپس انگشت نگاری می شود و پس از آن باید منتظر صدور ویزای نمایشگاهی سوئیس باشید.

آدرس سفارت سوئیس

آدرس سفارت کشور سوئیس در تهران : الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک ۲

ساعت کاری: روزهای یک شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۱٫۳۰ می باشد، سفارت سوئیس در روزهای تعطیل ایران و سوئیس یعنی جمعه و شنبه تعطیل است.

اگر ویزای نمایشگاهی سوئیس شما صادر شد، جهت دریافت آن می توانید روزهای یک شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۳٫۳۰ تا ۱۴ به سفارت این کشور مراجعه کنید. جهت اخذ ویزای سوئیس باید وقت سفارت سوئیس را از طریق آزانس های مسافرتی معتبر رزرو نمایید.

ویزای نمایشگاهی سوئیس
ویزای نمایشگاهی سوئیس

نکات مهم در مورد ویزای نمایشگاهی سوئیس

مهم ترین نکاتی که در مورد اخذ ویزای نمایشگاهی باید توجه شود موارد ذیل هستند:

  • تمامی مدارک به یکی از زبان های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و یا آلمانی ترجمه شود.
  • حضور فرد متقاضی سفر در سفارت الزامی است.
  • به سوالات مصاحبه با دقت و صداقت جواب دهید.
  • مدارک را به صورت کامل آماده کنید تا درخواست شما رد نشود.
  • هزینه ویزای نمایشگاهی سوئیس به صورت نقدی و به یورو دریافت می شود.

مهم ترین نمایشگاه های سوئیس

مهم ترین نمایشگاه هایی که در سوئیس برگزار می شوند و شما می توانید ویزای نمایشگاهی سوئیس را برای حضور در آن ها دریافت کنید موارد ذیل را شامل می شوند:

  • نمایشگاه بین المللی او. بی.ای (آموزش و پرورش شرقی سوئیس) سنت گالن
  • نمایشگاه بین المللی ساختمان و مدرنیزاسیون (ساخت و ساز، نوسازی، مسکن و شیوه زندگی) زوریخ
  • نمایشگاه بین المللی مالکیت (املاک و مستغلات برای طراحی، فروش و اجاره) زوریخ
  • نمایشگاه بین المللی میپ تک (یک گرهمایی پیشرو در کشف مواد مخدر اروپا) بازل
  • نمایشگاه بین المللی مدیریت دفتر سوئیس (دفتر و مدیریت) زوریخ
  • نمایشگاه بین المللی ساخت و ساز و انرژی (کنگره در ساخت و نوسازی انرژی، ساخت و ساز مدرن و انرژی های تجدید پذیر) برن
ویزای نمایشگاهی سوئیس
ویزای نمایشگاهی سوئیس

 

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور ژنو ژنو یکی از شهرهای بسیار دیدنی در اروپا است که هر ساله گردشگران بسیاری به قصد تفریح و...

ویزای توریستی سوئیس در این مقاله قصد داریم در میان انواع ویزاهای کشور سوئیس به معرفی ویزای توریستی سوئیس بپردازیم،...

تور سوئیس سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپایی و شهرهای آن از جمله مرفه ترین شهرهای جهان است. تور سوئیس...

نظرت چی بود؟

2 نظر

مهدی 6 مهر 1397 پاسخ

اطلاعات خوبی بود ممنونم

آیا برای من که باتفاق خانواده (بهمراه دو فرزند محصل) بخوام برم امکان تهیه ویزای نمایشگاهی هست؟
آیا ریجکت نمیشم؟
با توجه به شغلم که در بخش عمران و نوسازی و نیز انتشارات فعالیت دارم چه زمانی اقدام کنم بهتره؟

ممنونم از پاسختون

مهدی 6 مهر 1397 پاسخ

نمایشگاه بین المللی ساختمان و مدرنیزاسیون (ساخت و ساز، نوسازی، مسکن و شیوه زندگی) زوریخ
در چه تاریخی برگزار میشه؟

آژانس مسافرتی سفری دیگر