ویزای توریستی مالت

ویزای توریستی مالت | مدارک لازم – مراحل اخذ – تعیین وقت سفارت

۱۱ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی مالت

در این مقاله قصد داریم که مطالبی را در مورد ویزای توریستی مالت ارائه دهیم اگر می خواهید یک سفر توریستی خوب به کشور مالت داشته باشید و به راحتی بتوانید ویزای توریستی این کشور را اخذ کنید تا انتهای مقاله اخذ ویزای توریستی مالت همراه ما باشید، مالت یکی از کشورهای اروپایی است که از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است، بیشتر جاذبه های دیدنی و گردشگری مالت را جاذبه های طبیعی تشکیل می دهد و مالت سواحل و کرانه های بسیار جذابی دارد به همین دلیل است که در مالت شاهد افزایش کیفیت زیرساخت های توریستی هستیم، مردم این کشور نیز زیاد اهل سفرهای توریستی هستند ولی بازدید از این کشور نسبت به سال های قبل بسیار زیاد شده است و جمعیت جهانگرد از این کشور به نسبت در حال کاهش است.

ویزای توریستی مالت
ویزای توریستی مالت

درباره مالت

مالت یا همان جمهوری مالت از کشورهای اروپایی است که در جنوب این قاره قرار دارد، موقعیت مالت به صورت مجمع الجزایر کوچک است که در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد، مالت یکی از جزایر و مناطق مهم را در طول تاریخ داشته است و نقش استراتژیک مهمی را در شکل گیری فرهنگ های اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه ای به سبب مبارزات و کنش ها داشته است.

اکثریت ساکنان این کشور را مردمی با نژاد مالتی تشکیل می دهند که حاصل آمیختن قوم های باستانی کارتاژی و فنیقی هستند و از این رو به اعراب نزدیکی بسیاری دارند در این کشور ملیت های دیگری نیز ساکن هستند.

دو زبان رسمی در این کشور وجود دارد که زبان های انگلیسی و مالتی است، زبان مالتی به عنوان جزئی از زبان های سامی محسوب می شود و در واقع با زبان عربی از یک شاخه است در حال حاضر این زبان با بسیاری از زبان های خارجی مثل انگلیسی، ایتالیایی و سیسیلی آمیختگی دارد.

ویزای توریستی مالت

اگر قصد دارید که یک سفر توریستی به کشور مالت داشته باشید لازم است که ویزای توریستی مالت را تهیه کنید مالت نیز جز کشورهایی است که برای هر نوع ورود از جمله توریستی نیازمند اخذ ویزا هست، کشور مالت از کشورهای عضو اتحادیه شنگن محسوب می شود و کسانی که قصد سفر به مالت را دارند موظف هستند که ویزای توریستی مالت شنگن را دریافت کنند، با دریافت ویزای شنگن شما می توانید علاوه بر مالت از دیگر کشورهای پیمان شنن نیز بدون اخذ ویزی مالت بازدید کنید البته کشورهای عضو شنگن حتی با داشتن ویزای شنگن می توانند مانع ورود به کشور خودشان شوند، از آنجا که مالت در ایران سفارتی ندارد تمامی کارهای مربوط به ویزای این کشور بر عهده سفارت اتریش می باشد.

انواع ویزای شینگن

ویزای شنگن به طور کلی در چهار نوع مختلف صادر می شود، که شما با توجه به نوع سفری که به منطقه شنگن دارید می توانید ویزای مورد نظر خود را تهیه کنید:

ویزای شنگن A : این ویزا، به ویزای ترانزیت معروف است مسافری که وارد منطقه شنگن می شود نمی تواند از فرودگاه خارج شود و فقط به منزله تعویض پرواز به مقصدی غیر از شنگن است.

ویزای شنگن B : این ویزا، نیز به ویزای عبور شنگن معروف است و برخلاف ویزای قبلی مسافر می تواند از فرودگاه منطقه شنگن خارج شود و به صورت زمینی به منطقه ای خارج از شنگن سفر کند.
ویزای شنگن C: اگر می خواهید ویزای توریستی مالت را اخذ کنید باید از این نوع ویزا استفاده کنید همان طور که گفته شد برای اخذ ویزای توریستی مالت نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید.

ویزای شنگن D: این ویزا از جمله ویزاهای بلند مدت شنگن است، که استفاده آن بیشتر برای بازرگانان و تجار است که به وسیله  آن می توانند چندین بار در سال وارد حوزه شنگن شوند.

ویزای توریستی مالت
ویزای توریستی مالت

–  اگر می خواهید در حوزه شنگن بیش تر از نود روز اقامت داشته باشید لازم نیست که ویزای شنگن را اخذ کنید، باید درخواست اقامت را بدهید.

  • اگر به مدت نود روز در منطقه شنگن اقامت داشتید برای اخذ مجدد ویزای شنگن باید سه ماه خارج از منطقه شنگن باشید تا دوباره بتوانید در خواست ویزای شنگن را بدهید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی مالت

به منظور اخذ ویزای توریستی مالت، نیازمند مدارکی هستید که باید در هنگام وقت سفارت مالت برای ویزای توریستی مالت تحویل دهید:

  • اصل گذرنامه که سه ماه حداقل اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا که می توانید از سایت سفارت اتریش دریافت کنید.
  • اصل کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آن ها.
  • دو قطعه عکس ۶ در ۴ که اخیرا گرفته شده باشد و زمینه آن سفید و بدون روتوش باشد.
  • اگر قبلا ویزاهای دیگری از جمله ویزای شنگن دریافت کرده اید از صفحه های آن ها کپی ارائه دهید.
  • نامه بانکی مبنی بر تمکن مالی شما که در آن تراکنش های شش ماه اخیر سپرده بانکی ثبت شده باشد.
  • کسانی که شاغل هستند موظف اند که گواهی اشتغال به کار که در آن ها جزئیاتی مثل سمت، میزان مرخصی، حقوق و… ذکر شده است را ارائه دهند.
  • برای افراد بازنشسته نیاز به ارائه گواهی بازنشستگی است.
  • صاحبان مشاغل نیز باید پروانه کسب، کارت بازرگانی یا گواهی ثبت شرکت را ارائه دهند.
  • دانشجویان باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.
  • بیمه مسافرتی
  • در صورتی که ملکی دارید سند مالکیتی ارائه شود.
  • رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما الزامی است.

مراحل اخذ ویزای توریستی مالت

برای اخذ ویزای توریستی مالت از آنجا که این کشور در ایران سفارتی ندارد باید از طریق سفارت اتریش برای اخذ ویزای توریستی مالت اقدام کنید در ابتدا باید از طریق سایت سفارت اتریش و یا به صورت حضوری فرم درخواست ویزای توریستی مالت را پر کنید و سپس برای شما وقت سفارت تعیین خواهد شد، اگر به همراه خانواده می خواهد ویزای توریستی مالت را بگیرید لازم است که برای هر کدام از اعضای خانواده فرم های جداگانه پر شود. در زمان وقت سفارت باید حضور پیدا کنید و مدارک خود را تحویل دهید و بقیه مراحل دریافت ویزای توریستی مالت انجام خواهد شد.

ویزای توریستی مالت
ویزای توریستی مالت

تعیین وقت سفارت برای ویزای توریستی مالت

یکی از مهم ترین مراحلی که برای اخذ ویزای مالت باید طی شود تعیین وقت سفارت مالت است، ابتدا شما باید در خواست وقت سفارت مالت را بدهید این در خواست به سفارت اتریش در تهران داده می شود، با توجه به تعداد وقت های درخواستی زمانی برای شما تعیین می شود و باید به همراه تمامی اعضای خانواده که فرم درخواست ویزای توریستی مالت را پر کرده اند در روزی که در سفارت اتریش تعیین وقت شده است، حضور پیدا کنید و با تحویل مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی مالت ، مصاحبه و انگشت نگاری انجام خواهد شد و پس از بررسی مدارک ویزای توریستی مالت برای شما صادر می شود.

آدرس و تلفن سفارت اتریش جهت اخذ ویزای توریستی مالت

همان طور که گفته شد مالت در ایران سفارت ندارد و به همین دلیل برای تهیه ویزای توریستی مالت باید از طریق سفارت اتریش اقدام کنید، سفارت اتریش به آدرس ذیل واقع شده است:

تهران، خیابان نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان محمود احمدی زمانی، کوچه میر ولی، پلاک۶-۸

کدپستی سفارت اتریش: ۱۹۷۹۶۳۳۷۵۵

بخش کنسولی سفارت اتریش نیز، یکشنبه تا پنج‌شنبه، از ساعت ۹صبح  الی ۱۲ ظهر به مراجعین خدمات ارائه می دهد.

اطلاعاتی در مورد بلیط هواپیمای ایران به مالت

در حال حاضر از ایران به سمت مالت پرواز مستقیم وجود ندارد و اگر می خواهید سفری توریستی به این کشور داشته باشید از پروازهایی که در یک مسیر مشخص توقف می کنند باید استفاده کنید، بیشتر تورهای مسافرتی از ترکیش ایرلاین استفاده می کنند که پس از توقفی کوتاه در استانبول به سمت مالت حرکت می کند، البته امکان پرواز از ایران به مالت با هواپیمایی امارات، اتریش، آلیتالیا و لوفتهانزا نیز وجود دارد.

نکاتی در مورد ویزای توریستی مالت شنگن

– مدت زمان ویزای توریستی برای کسی که اولین بار به مالت سفر می کند از پانزده تا بیست روز است.

– برای کسانی که از قبل از ویزای های شنگن استفاده کرده اند ویزا برای مدت نود روز و حتی بیشتر نیز صادر می شود.

– به منظور اخذ ویزای شنگن ضروری است که حدود چهار ماه قبل از سفر اقدام کنید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای مالت با دریافت ویزای مالت می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و سفری خوش را برای خود...

وقت سفارت مالت اگر به هر دلیلی مثل تحصیل ،زندگی وکار قصد مهاجرت به  کشور مالت را دارید؛ هماهنگی های...

روادید مالت برای سفر به کشور مالت در ابتدا باید برای اخذ روادید مالت اقدام نمایید. قبل از سفر به...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر