ویزای توریستی اسلوونی، در این مقاله با کشور اسلوونی، شهرهای مهم، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن، جاذبه های تفریحی و توریستی و انواع ویزا و ویزای توریستی ...

چگونه می توانیم برای دریافت ویزای توریستی اسلوونی اقدام کنیم؟

۱۲ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی اسلوونی، در این مقاله با کشور اسلوونی، شهرهای مهم، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن، جاذبه های تفریحی و توریستی و انواع ویزا و ویزای توریستی …

راهنمای کامل ویزای توریستی اسلوونی

در این مقاله با کشور اسلوونی، شهرهای مهم، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن، جاذبه های تفریحی و توریستی و انواع ویزا و ویزای توریستی اسلوونی آشنا خواهیم شد و درباره نحوه گرفتن ویزای توریستی اسلوونی بیشتر صحبت می کنیم و مدارک لازم برای ویزای توریستی اسلوونی، وقت سفارت اسلوونی برای دریافت ویزای توریستی اسلوونی و سایر مباحث مرتبط به ویزای توریستی اسلوونی را نیز بیان می کنیم.

اگر قصد کرده اید به کشور اسلوونی سفر کنید، در درجه اول به شما تبریک می گوییم چرا که یکی از بهترین و زیباترین کشورها را انتخاب کرده اید.

کشور اسلوونی با آب و هوای عالی و طبیعتی خیره کننده به دلیل نزدیکی به کوه های آلپ و دریای آدریاتیک، به بهشتی برای عاشقان طبیعت معروف شده است و هر ساله در فصل های مختلف پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان می باشد. با ما همراه باشید تا با این کشور جذاب و دوست داشتنی و اخذ ویزای توریستی اسلوونی آشنا شوید.

چگونه می توانیم برای دریافت ویزای توریستی اسلوونی اقدام کنیم؟ | سایت ویزا

اسلوونی

کشور اسلوونی با  مساحتی حدود ۲۷۳/۲۰ کیلومتر مربع و با جمعیتی نزدیک به دو میلیون و شصت هزار نفر در جنوب اروپای مرکزی واقع است.

به دلیل احاطه شدن با رشته کوه های آلپ و دریای آدریاتیک دارای طبیعتی منحصربه‌فرد و آب و هوای عالی و متنوع، بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. بخصوص در چند سال اخیر که در صنعت گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته است.

اسلوونی به دلیل موقعیت مکانی خوب، از چند کشور اروپایی دیگر قابلیت دسترسی دارد. کشور ایتالیا از غرب، اتریش از شمال، کرواسی از جنوب و جنوب شرقی و مجارستان از شمال شرق، همسایگان اسلوونی می باشند.

اسلوونی دارای فرهنگ مستقلی است. اکثر مردم آن اسلاو تبار هستند. زیان اصلی آن ها اسلوونیایی است. واحد پولی اسلوونی یورو بوده و نوع حکومت اسلوونی جمهوری پارلمانی می باشد. همچنین اسلوونی از نظر معیشتی، اقتصادی و اجتماعی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

اسلوونی | سایت ویزا

موقعیت مکانی و اقتصادی اسلوونی

اسلوونی از نظر موقعیت مکانی همان‌طور که توضیح دادیم در جنوب اروپای مرکزی و در مجاورت رشته کوه های آلپ و دریای آدریاتیک قرار دارد و سرزمینی ناهموار با آب و هوای متغیر است که بخش شمالی آن سرد و کوهستانی و بخش جنوبی و غربی دارای آب و هوای معتدلی است.

اسلوونی مراتع طبیعی و زمین های سرسبز زیادی دارد از این‌ رو دامپروری در آنجا برخلاف کشاورزی رونق بسیاری دارد. در صنعت گردشگری در چندساله اخیر بسیار پیشرفت کرده است بخصوص بعد از ازدواج ملانیا ترامپ با رئیس جمهور آمریکا حتی شهرهای کوچک و آرام آن نیز به مکان های زیبای توریستی تبدبل شده اند.

البته برای برخی کشورها سفر تفریحی به اسلوونی نیازمند داشتن ویزای توریستی اسلوونی است که در ادامه بیشتر شرح خواهیم داد. پیرو رونق گردشگری، صنایع دستی و محلی نیز رشد چشمگیری داشته است. همچنین اسلوونی دارای ذخایر زیرزمینی فراوان و معادن بزرگی نیز می باشد.

از نظر اقتصادی اسلوونی جزء کشورهای موفق و پیشرفته محسوب می گردد که نظر سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

موقعیت مکانی و اقتصادی اسلوونی | سایت ویزا

شهرهای مهم کشور اسلوونی

در اسلوونی شهرهای زیادی برای بازدید وجود دارند که هر کسی پس از اخذ ویزای توریستی اسلوونی بر اساس علایق شخصی خود آن ها را برمی گزیند. ما در اینجا به چند شهر مهم و زیبای اسلوونی اشاره می کنیم.

  • لیوبلیانا که پایتخت اسلوونی و از شهرهای بزرگ آن می باشد. لیوبلیانا به علت وجود نماهای سرسبز و زیبا و دوچرخه سواری و پیاده روهایی با طراحی منحصربه‌فرد و محیطی تمیز و چشم نواز در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه پایتخت سبز اروپا شد.
  • بلد شهری است کوچک واقع در دامنه های کوه آلپ. کنار رودخانه بلد، مناظری زیبا و طبیعتی بکر بسیار مورد توجه است. در بلد می توانید از قدیمی ترین قایق اسلوونی یعنی پلنتا سواری بگیرید.
  • پیران از شهرهای کوچک و زیبا و قدیمی اسلوونی است که در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است. دارای ریشه تاریخی و فرهنگ غنی و موزه های بسیاری نیز می باشد.
  • بوک نیز یکی دیگر از شهرهای قدیمی و تاریخی اسلوونی واقع در دره سکا با طبیعتی خیره کننده است. نکته هیجان انگیز بوک وجود پیست اسکی در ارتفاعات ۲۳۰۰ متری و هم مرز با پیست اسکی ایتالیاست.
  • کوپر هم مرز با ایتالیا و از بزرگ ترین شهرهای ساحلی اسلوونی می باشد و دارای محیط شهری بی نظیری است.
  • از دیگر شهرهای اسلوونی می توان ماریبور، سلج، کرانج، مووومستو و ولنج را نام برد.

جاذبه های گردشگری اسلوونی

شما با دریافت ویزای اسلوونی می توانید از جاذبه های بی نظیر اسلوونی دیدن کنید. اسلوونی جاذبه های فراوان و متنوعی در خود جای داده است. از جمله مناطق جنگلی در بخش شمال غربی، دیدنی های باستانی و تاریخی و موزه های بسیار، غارهای بی نظیر، دره های زیبا، چشمه های آبگرم با خاصیت فراوان، پارک های مشهور و زیبا، رودخانه های فراوان در طبیعتی بکر و از همه مهم تر سواحلی نیلگون چون ساحل پیران، مستنا و ایزولا.

ویزای اسلوونی

از آنجایی‌ که کشور اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد و با ۲۸ کشور اروپایی دیگر برای حذف محدودیت عبور و مرور در منطقه خودشان، پیمان شنگن را امضا نموده، افراد از کشورهای خارج محدوده شینگن علی الخصوص ایران برای ورود به اسلوونی نیاز به اخذ اجازه و تأیید مقامات مسئول کشور اسلوونی دارند که به این کسب اجازه ورود به محدوده شینگن، دریافت ویزای شینگن می گویند. ویزا یک سند یا مهر تأییدی است که ضمیمه گذرنامه می شود.

در ویزا نوع سفر شما و در واقع هدفتان از سفر، تاریخ ورود و خروج، مدت سفر و تعداد دفعات ورودتان به کشور موردنظر مشخص می گردد.

ویزای اسلوونی | سایت ویزا

انواع ویزای اسلوونی

با توجه به مدت زمان سفر و هدفتان از سفر به کشور اسلوونی ویزاها به چند دسته تقسیم می شوند.

ویزای کوتاه مدت زیر سه ماهه برای دیدار دوستان و آشنایان و گردشگری و توریستی می باشد. ولی ویزای بیشتر از شش ماهه و بلندمدت به مقاصد تحصیلی، ازدواج، کاری و تجاری تعلق می گیرد. که هر یک شرایط خاص خود را دارند. ما در ادامه مقاله به شرایط و نحوه اخذ ویزای توریستی اسلوونی خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی به کسانی که قصد سفر تفریحی و بازدید از جاذبه های اسلوونی را دارند یا می خواهند به دیدن دوستان و آشنایان خود بروند با اعتبار یک ماه تا سه ماهه تعلق می گیرد. همه افراد می توانند برای دریافت ویزای توریستی اسلوونی اقدام کنند که بعد از مصاحبه وقت سفارت اسلوونی و بررسی صلاحیت درخواست کننده توسط کشور اسلوونی رد یا تائید می شوند. بنابراین باید دقت کنید هنگام مراجعه به سفارت در وقت معین، مدارک مورد نیاز را به‌طور کامل تحویل سفارت اسلوونی بدهید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی اسلوونی

  • فرم پر شده درخواست صدور ویزای توریستی اسلوونی که از سایت سفارت آن را دریافت می کنید.
  • برای افراد کمتر از ۱۸ سال باید فرم ویزا و رضایت نامه و کپی گذرنامه های هر دوی والدین ارائه شود.
  • کارت ملی و شناسنامه
  • دو قطعه عکس شش در چهار رنگی با زمینه سفید
  • پاسپورت با حداقل سه ماه اعتبار و ارائه پاسپورت های پیشین در صورت وجود
  • اگر قبلاً هم ویزای کشور دیگری را دریافت کرده بودید، ارائه کپی آن الزامی است.
  • برای افراد شاغل در ایران گواهی اشتغال به کار که در آن به‌طور دقیق تاریخ استخدام، مدت زمان مرخصی و فیش حقوقی درج شده باشد.
  • گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • پروانه ثبت شرکت یا مجوز کسب برای صاحبان مشاغل مختلف
  • سند مالکیت ملک مانند زمین یا مسکن و … در صورت وجود
  • گردش شش ماهه آخر حساب بانکی به همراه نامه بانکی برای تائید تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی با پوشش دهی حداقل سی هزار یورو
  • نامه ای که در آن به‌طور دقیق هدف سفر به اسلوونی با جزئیات نوشته شود.
  • ارائه برنامه پرواز تائید شده یا بلیط هواپیمای اسلوونی.
مدارک لازم برای ویزای توریستی اسلوونی | سایت ویزا

نکات قابل توجه در اخذ ویزای توریستی اسلوونی

  • توجه کنید که برای دریافت ویزای توریستی اسلوونی حداقل دو یا سه ماه قبل از سفرتان اقدام کنید.
  • در همان زمان تعیین شده وقت سفارت اسلوونی برای ویزای توریستی اسلوونی باید خود فرد یا افراد متقاضی به سفارت اسلوونی در تهران مراجعه کنند و مدارک لازم را به‌طور تمام و کمال به همراه داشته باشند.
  • اگر بیش از زمانی که در ویزای توریستی اسلوونی مشخص شده در اسلوونی بمانید اقامتتان غیرمجاز بوده و باید جریمه سنگینی پرداخت کنید. بنابراین به مدت زمان اقامت و تاریخ ورود و خروجتان دقت کنید.
  • هنگام تحویل مدارک ویزای توریستی اسلوونی به سفارت اسلوونی به این موضوع هم دقت کنید که باید مدارک شما ترجمه شده به زبان انگلیسی یا زبان رسمی آنجا باشد.

سوالات متداول ویزای توریستی اسلوونی

برای أخذ ویزای توریستی اسلوونی چه مدارکی لازم است؟

دریافت ویزای توریستی اسلوونی مناسب چه کسانی است؟

آیا می‌توانیم بیش تر از زمانی که در ویزای توریستی اسلوونی مشخص شده در این کشور اقامت داشته باشیم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اسلوونی یکی از کشورهای پیشرفته اروپا می باشد که در جنوب اروپای مرکزی واقع شده است. اسلوونی جزء محدوده ی...

راهنمای کامل ویزای تجاری اسلوونی برای داشتن تجارتی موفق با کشور اسلوونی از طریق ویزای تجاری اسلوونی مهم است که...

راهنمای کامل تور اسلوونی امروزه افراد زیادی تمایل دارند به جمهوری اسلوونی سفر کنند و از جاذبه های گردشگری و...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر