وقت سفارت اسلونی، اسلونی یکی از کشورهای اروپایی است و مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی خواهان زیادی برای مسافرت دارد. شما نیز اگر می خواهید به اسلونی سفر ...

وقت سفارت اسلونی | مراحل دریافت – نحوه درخواست – مدارک لازم

۲۳ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت اسلونی، اسلونی یکی از کشورهای اروپایی است و مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی خواهان زیادی برای مسافرت دارد. شما نیز اگر می خواهید به اسلونی سفر …

راهنمای کامل وقت سفارت اسلونی

اسلونی یکی از کشورهای اروپایی است و مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی خواهان زیادی برای مسافرت دارد. شما نیز اگر می خواهید به اسلونی سفر کنید، باید ویزای شینگن این کشور را دریافت نمایید که البته پیش از آن نیاز دارید، نسبت به اخذ وقت سفارت اسلونی از طریق سفارت اقدام کنید. دریافت وقت سفارت اسلونی نیز مراحل خاص خود را دارد که باید طی کنید. ما در این مقاله می خواهیم در ارتباط با همین موضوع صحبت کنیم و به شما برای دریافت تعیین وقت سفارت اسلونی کمک نماییم.

وقت سفارت اسلونی | مراحل دریافت - نحوه درخواست - مدارک لازم | سایت ویزا

وقت سفارت به چه معناست؟

شما برای سفر به هر کشوری از جمله کشور اسلوونی نیازمند تهیه ویزا هستید. اخذ ویزا خود شرایط و مراحل خاصی دارد. یکی از مهم ترین کارهایی که برای اخذ ویزا باید انجام دهید، تعیین وقت سفارت اسلوونی می باشد. همان طور که می دانید برای اخذ ویزا باید به سفارت کشوری که می خواهید به آن سفر کنید، مراجعه نمایید.

پس شما ابتدا می بایست از سفارت کشور اسلوونی و یا هر کشور دیگری که قصد سفر به آن را دارید، وقتی برای مصاحبه و انجام دیگر امور لازم برای اخذ ویزا بگیرید. پس از این کار در موعد مقرر به سفارت اسلوونی مراجعه کرده و کارهای لازم جهت دریافت ویزا را انجام می دهید.

مراحل دریافت وقت سفارت اسلونی

برای دریافت وقت سفارت اسلوونی ۳ مرحله اصلی وجود دارد. شما پس از انجام این ۳ مرحله که ۲ مرحله آن توسط شما و ۱ مرحله  توسط سفارت اسلونی انجام می شود، می توانید وقت سفارت اسلونی را به دست بیاورید.

این ۳ مرحله را در ادامه عنوان خواهیم کرد:

مرحله یک: ثبت درخواست اولیه برای اخذ وقت سفارت توسط آژانس های مسافرتی معتبر

مرحله دو: پرداخت هزینه لازم جهت بررسی درخواست

مرحله سه: ارسال تأییدیه درخواست وقت سفارت اسلونی از سوی سفارت

می توانید انجام این امور را به شرکت ها و آژانس های مسافرتی که تحت نظر سفارت اسلونی هستند، واگذار کنید، تا برای شما این کارها را انجام دهند.

نحوه درخواست تعیین وقت سفارت اسلونی

برای درخواست وقت سفارت اسلونی باید از طریق آژانس های مسافرتی اقدام نمایید. شما می بایست فرم درخواست تعیین وقت سفارت که شامل اطلاعات عمومی هویتی، شماره تماس و آدرس می شود را به همراه دعوت نامه ای که از قبل دریافت کرده اید برای سفارت ارسال کنید. در مرحله بعد می بایست هزینه ی لازم جهت بررسی مدارک و درخواست را پرداخت کنید.

پس از پرداخت هزینه می توانید از وقت های آزادی که به شما پیشنهاد شده است، یکی را انتخاب کنید و یا می توانید انتخاب این وقت را به سفارت واگذار نمایید.

کار شما در این جا تمام شده است و شما باید منتظر بمانید تا درخواست ارسالی توسط شما بررسی شود و با شما تماس گرفته شود. البته ممکن است در مواردی به هر دلیلی با درخواست موافقت نشود. در این حالت هزینه ای که پرداخت کرده اید، قابل استرداد نخواهد بود.

نحوه درخواست تعیین وقت سفارت اسلونی | سایت ویزا

مدت زمان لازم برای تعیین وقت سفارت اسلونی

قطعاً بلافاصله پس از ثبت درخواست برای تعیین وقت سفارت اسلونی به شما پاسخ داده نخواهد شد و مدارک و درخواست اولیه شما باید مورد بررسی قرار گیرند. پس حتماً مدت زمانی را باید منتظر بمانید تا سفارت اسلونی تأییدیه های لازم را به شما بدهد.

این مدت زمان می تواند بین ۱ هفته تا ۳ هفته به طول بیانجامد. پس حتماً پیش از سفر به اسلوونی برنامه ریزی داشته باشید و این زمان را در نظر بگیرید و حداقل ۱ ماه قبل از موعد سفر برای اخذ ویزای اسلوونی اقدام کنید. البته قبل از خرید تور توریستی اسلونی که توسط آژانس ها انجام می شود، این نکته به شما یادآور خواهند شد.

مدارک لازم در وقت سفارت اسلونی

پس از این که با درخواست شما موافقت شد،  باید با در دست داشتن مدارک لازم در زمان مقرر شده به سفارت اسلونی در تهران مراجعه کنید.

مدارکی که باید با خود به همراه داشته باشید، شامل موارد زیر می باشد:

اصل شناسنامه- کارت ملی- پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار- ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید- مدارک ملک در ایران و هر مدرک دیگری که نشان دهد، شما از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستید. در صورت لزوم سند ازدواج- رسید رزرو هتل در اسلونی- بلیط هواپیما و دیگر مدارکی که بسته به انگیزه سفر شما مورد نیاز خواهد بود. در صورتی که هتلی را رزرو نکرده اید، می بایست از دعوت نامه استفاده کنید.

کار هایی که باید در وقت سفارت اسلونی انجام دهید

در وقت سفارت اسلونی چند کار باید برای اخذ ویزا انجام شود. ابتدا شما می بایست مدارک مورد نیاز را تحویل سفارت و کنسولگری اسلونی در تهران بدهید. پس از انجام این کار و انجام برخی امور اداری، از شما انگشت نگاری های لازم انجام خواهد شد که البته شما باید خود شخصاً در وقت سفارت حضور پیداکنید، تا دچار مشکل نشوید.

در مواردی نیز از شما مصاحبه گرفته خواهد شد. لزوم داشتن صداقت در مصاحبه بسیار مهم است. البته مصاحبه آن چنان سخت نمی باشد. این نکته را نیز باید بگوییم که ممکن است پس از وقت سفارت نیز لازم باشد با شما مصاحبه انجام شود و شما به سؤالاتی پاسخ دهید. در این حالت سفارت از شما می خواهد تا در یک زمان دیگر نیز به سفارت اسلونی مراجعه نمایید.

سفارت اسلونی

اسلوونی نیز مانند سایر کشورها در تهران دارای سفارتخانه می باشد. البته سفارتخانه اسلونی در سال ۱۳۹۱ به خاطر سیاست های ریاضت اقتصادی این کشور و مشکلاتی که در آن زمان بین ایران و اسلونی به وجود آمد، بسته شد. اما دوباره پس از گذشت ۴ سال این سفارت بازگشایی شد و شما می توانید جهت انجام امور خود به سفارت اسلوونی در تهران مراجعه کنید.

در ادامه اطلاعات سفارت این کشور را عنوان خواهیم کرد:

آدرس سفارت اسلوونی در تهران:

تهران- منطقه ۱- خیابان پاسداران- بالاتر از سه راه فرمانیه- نارنجستان

نکات مهم در وقت سفارت اسلونی

نکات مهمی که بهتر است در وقت سفارت اسلوونی رعایت کنید، شامل این موارد می شود:

  • بدون وقت قبلی به هیچ وجه به سفارت اسلوونی مراجعه نکنید، چرا که به درخواست شما پاسخ داده نخواهد شد.
  • در هنگام وقت سفارت اسلوونی از به همراه داشتن وسایل تیز و برنده و دوربین فیلم برداری جدا خودداری کنید.
  • از اعتماد کورکورانه به افرادی که در جلوی درب سفارت هستند و به شما پیشنهاد می دهند که می توانند برای دریافت ویزا به شما کمک کنند، اجتناب کنید.
  • در وقت سفارت هر کشوری فرد متقاضی خود باید برای انجام مراحل انگشت نگاری و مصاحبه حضور داشته باشد. البته برای کودکان زیر ۱۲ سال چنین مسئله ای وجود ندارد.
  • در تمامی مراحل اخذ وقت سفارت اسلوونی و انجام امور اداری سعی کنید، صداقت کامل داشته باشید و از جعل اسناد و اقدام به دریافت غیر قانونی ویزا خودداری کنید.
نکات مهم در وقت سفارت اسلونی | سایت ویزا

سوالات متداول وقت سفارت اسلونی

برخی از نکاتی که هنگام وقت سفارت اسلوونی باید رعایت کنیم شامل چه مواردی است؟

برخی از کار هایی که در وقت سفارت اسلوونی باید انجام دهیم، چیست؟

در وقت سفارت اسلوونی چه مدارکی باید همراهمان باشد؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

سفر به اسلوونی سفر به اسلوونی به دلیل جاذبه های فراوانی که دارد مقصد گردشگری خوبی می تواند باشد. اسلوونی...

راهنمای کامل ویزای نمایشگاهی اسلوونی هر ساله نمایشگاه های متعددی در کشور اسلوونی برگزار می شود و حتی تورهای نمایشگاهی...

اقامت اسلوونی یکی از کشورهای اروپایی که سالانه افراد زیادی تمایل به مهاجرت کردن به آن دارند کشور اسلوونی می...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر