ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی یونان | مراحل دریافت – نحوه درخواست – مدارک لازم

۴ شهریور ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی یونان

تحصیل در کشور یونان و دیگر کشورهای اروپایی شرایط خاص خود را دارد. البته شما برای تحصیل در این کشور می بایست ویزای تحصیلی یونان را نیز دریافت نمایید. شاید افراد زیادی با این پروسه و نحوه درخواست این نوع ویزای یونان آشنایی نداشته باشند. ما در این جا می خواهیم به این مبحث پرداخته و شما را با نحوه درخواست ویزای تحصیلی یونان آشنا کنیم.

تحصیل در یونان

یونان یکی از کشورهای با قدمت قاره سبز است که ویژگی های بسیار خوبی نیز دارد که هر کسی را وادار میکند تا یک بار هم که شده به این کشور زیبا سفر کند. البته ما در این مقاله می خواهیم درباره یکی از این دلایل که سفر تحصیلی به یونان است، با شما صحبت کنیم. قطعاً تحصیل در یکی از دانشگاه های کشورهای اروپایی برای هر کسی می تواند مانند یک رؤیا باشد. به طور کلی کیفیت دانشگاه های اروپایی از نظر اعتبار و امکانات و دیگر معیار ها بسیار بالا می باشد و این خود یکی از عواملی است که افراد زیادی را از اقصی نقاط جهان و به خصوص کشورهای آسیایی به سوی خود جذب می کند.البته از هزینه های پایین زندگی و تحصیل نیز نمی توان گذشت.

به طور کلی یونان یک کشور به نسبت ارزان در قاره سبز می باشد و شاید این امتیاز برای بسیاری از افراد که علاقه مند هستند در یک دانشگاه معتبر اما ارزان تحصیل کنند، بسیار خوب باشد. اما با این همه شما برای رفتن به این دانشگاه ها نیازمند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی یونان می باشید که در ادامه این مقاله بیش تر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی یونان
ویزای تحصیلی یونان

دانشگاه های معتبر یونان

اما بیایید با بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این کشور آشنا شویم. بیش تر دانشگاه های این کشور در شهرهای آتن و تسالونیکی قرار دارند. از مهم ترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه ملی آتن، دانشگاه فنی و ملی آتن، دانشگاه کرت، دانشگاه ارسطو، دانشگاه اقتصاد و کار آتن، دانشگاه صنعتی و ملی آتن و … اشاره کرد. این دانشگاه ها بزرگ ترین و مهم ترین مراکز آموزش عالی در کشور یونان به شمار می روند و شما برای تحصیل در این دانشگاه ها حتماً می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی یونان اقدام کنید. نکته دیگر این که معمولاً در دانشگاه های یونان از زبان یونانی برای تدریس استفاده می شود. پس یک شرط مهم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی یونان مسلط بودن به زبان رسمی این کشور می باشد.

دوره های تحصیلی در یونان

دوره های تحصیلی مختلفی در دانشگاه های کشور یونان برگزار می شود که تقریباً شما می توانید در همه دوره ها اقدام به اخذ ویزای تحصیلی یونان بکنید. این دوره های تحصیلی شامل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکترا PHD می باشد. شما برای تحصیل در هر مقطع باید مدارک معتبر فارغ التحصیل شدن در دوره های قبلی را دارا باشید. در این شرایط می توانید نسبت به اخذ پذیرش دوره مورد نظر خود اقدام کنید. گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۴ سال، مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال و دکترا حدود ۳ سال می باشد. در حین تحصیل شما به صورت آزاد نمی توانید کار کنید. اما می توانید از ساعات قانونی کار برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در طول هفته استفاده نمایید. هم چنین شما پس از فارغ التحصیل شدن در یک مقطع می توانید برای اخذ ویزای کاری نیز اقدام کنید.

ویزای تحصیلی یونان
ویزای تحصیلی یونان

مراحل دریافت ویزای تحصیلی یونان

طبیعتاً دریافت ویزای تحصیلی یونان به مانند دیگر انواع ویزاها شرایط و مراحل خاص خود را دارد. در این بخش می خواهیم این مراحل را عنوان کرده و توضیحاتی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

  1. تحقیق در رابطه با دانشگاه مورد نظر
  2. اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر و تکمیل مدارک
  3. درخواست اولیه ویزای تحصیلی یونان
  4. وقت سفارت
  5. صدور ویزای تحصیلی یونان

شما با گذراندن این مراحل به راحتی می توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی یونان اقدام کنید.

ویزای تحصیلی یونان
ویزای تحصیلی یونان

نحوه درخواست ویزای تحصیلی یونان

شما ابتدا باید فرم اولیه درخواست ویزای تحصیلی یونان را دریافت کرده و پس از پر کردن این فرم آن را به همراه دیگر اطلاعات لازم شامل اطلاعات هویتی و شماره تماس و آدرس خود و البته انگیزه سفرتان را به سفارت اطلاع دهید. جهت اخذ ویزای یونان باید وقت سفارت یونان از طریق آژانس های مسافرتی رزرو گردد. پس از این کار باید منتظر بمانید تا کارکنان سفارت درخواست شما را بررسی کرده و اگر مورد موافقت بود، برای شما وقت سفارت تعیین شود. در وقت سفارت شما باید با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت این کشور در تهران مراجعه نمایید. در وقت سفارت یونان پس از تحویل مدارک، ممکن است از شما مصاحبه نیز به عمل آید، پس خود را برای مصاحبه نیز آماده کنید.

ویزای تحصیلی یونان
ویزای تحصیلی یونان

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی یونان

مدارکی که باید در وقت سفارت یونان به همراه داشته باشید، علاوه بر مدارک عمومی باید شامل مدارک مربوط به تحصیلتان نیز باشد که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت می کنیم.

  1. پاسپورتی که حداقل ۱۲ ماه اعتبار داشته باشد.
  2. اصل شناسنامه و کارت ملی
  3. فرم درخواست ویزای یونان که قبلا پر شده است.
  4. فرم پذیرش شما در دانشگاه مربوطه یا به عبارتی دعوت نامه تحصیلی از طرف دانشگاه مورد نظر البته برگه ثبت نام نیز مورد قبول می باشد.
  5. مدرک زبان یونانی معتبر
  6. مدرکی که نشان دهد شما وضعیت مالی بسیار خوبی برای ادامه تحصیل در این کشور دارید.
  7. مدرکی که نشان دهد شما مشکل محل اقامت در یونان را ندارید.
  8. بلیط هواپیما
  9. دو قطعه عکس ۶ در ۴ سانتی متر

۱۰-بیمه مسافرتی

۱۱-هزینه ی درخواست ویزای یونان

۱۲- مدارک پزشکی که سلامتی شما را نشان دهد.

۱۳- مدارک تحصیلی دوره های قبلی که در ایران سپری کرده اید.

۱۴- ریز نمرات تحصیلی معتبر

۱۵- مدارک مربوط به داشتن شغل در ایران در صورت لزوم

هزینه تحصیل در یونان و ویزای تحصیلی یونان

یک خبر خوشحال کننده این است که تحصیل در کشور یونان رایگان است. شما تنها با داشتن ویزای تحصیلی یونان می توانید به این کشور سفر کرده و در دانشگاه مربوطه ثبت نام نمایید و تحصیل تان را آغاز نمایید. البته هزینه های زندگی و اقامت نیز باید در نظر گرفته شوند که آن چنان زیاد نیستند.

ویزای تحصیلی یونان
ویزای تحصیلی یونان

بحث پایانی

این مقاله در خصوص اخذ ویزای تحصیلی یونان ارائه شده است. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را بیش از پیش با نحوه گرفتن این نوع ویزای کشور یونان و شرایط تحصیل در این کشور آشنا کنیم، تا بتوانید با در اختیار داشتن اطلاعات مفید در این باره به راحتی برای اخذ ویزای تحصیلی یونان اقدام کرده و پذیرش دانشگاه های معتبر یونان را دریافت نمایید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در اخذ ویزای تحصیلی تان کمک کرده باشد و شما را با اصول اولیه اخذ ویزای تحصیلی یونان آشنا کرده باشد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور آتن آتن کشوری است که اغلب در فصل بهار میزبان تور های زیادی است بخصوص که هزینه مناسبی دارد...

تور یونان تور یونان از لوکس ترین و پر طرفدارترین تورهای در جهان می باشد. برای شما توصیه می شود...

کشور یونان یکی از زیباترین و جالب ترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر