وقت سفارت یونان

وقت سفارت یونان | مدارک لازم – نکات مهم جهت أخذ وقت سفارت

۲۳ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت یونان

یکی از کشورهای اروپایی زیبا و تاریخی با طبیعتی خیره کننده یونان است. افرادی که تمایل دارند به یونان سفر کنند باید ضمن آماده کردن مدارک مربوط به ویزا نسبت به دریافت وقت سفارت یونان از طریق آژانس ها ی مسافرتی اقدام نمایند و ویزای این کشور را دریافت کنند. کشور یونان به دلیل دارا بودن پیشینه تاریخی بسیار طولانی و همچنین واقع شدن در محل اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا یکی از مقاصد گردشگری مهم در میان تورهای خارجی به شمار می ‌آید. سالانه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل، اشتغال، اهداف تجاری و گردش به این کشور سفر می کنند.

وقت سفارت یونان
وقت سفارت یونان

سفر به یونان

در میان کشورهای جهان، یونان یکی از کشورهای بسیار با اهمیت و مشهور در طول تاریخ بوده است. یونان کشوری با پیشینه تاریخی و تمدن کهن می باشد که از نظر علمی نیز بسیار مورد توجه است زیرا خواستگاه دانشمندان و فیلسوفان فراوانی می باشد. این کشور را مهد دموکراسی و مردم‌ سالاری می ‌نامند. یونان دارای طبیعت بسیار زیبایی است که تور گردشگری یونان علاقه مندان سفر به طبیعت بکر و زیبا را در بازدید از این کشور همراهی می کند. آثار تاریخی فراوان به جای مانده از روزگاران باستان برای دوست داران تاریخ قابل چشم پوشی نیست. در سال ‌های گذشته ایرانیان بسیاری به این کشور سفر کرده‌ اند. برای سفر به یونان ابتدا باید نسبت به دریافت ویزای یونان اقدام نمود. پس از آماده کردن مدارک و ثبت درخواست ویزا، باید وقت سفارت یونان را از طریق آژانس مسافرتی رزرو نمایید و در جلسه مصاحبه هدف از سفر را برای مقامات یونان روشن کنید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای یونان

دریافت ویزای هر کشوری روال قانونی خاص خود را دارد و یونان نیز از این قاعده مستثنا نیست. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان متناسب با هدف فرد از سفر مشخص می شود. مدارک عمومی  دریافت ویزای یونان که به هنگام حضور در وقت سفارت یونان مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ثبت درخواست ویزا از طریق وب سایت سفارت یونان و تحویل در وقت سفارت یونان
  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • ۲ قطعه عکس رنگی جدید
  • ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب از بانک مربوطه
  • گواهی اشتغال به کار برای کارمندان و پروانه کسب مشاغل آزاد
  • بیمه نامه مسافرتی
  • بلیت هواپیما
  • مدارک مربوط به رزرو هتل و اقامتگاه در یونان

دریافت ویزای یونان

برای مسافرت به یونان باید ویزای این کشور را تهیه کنید و در وقت سفارت یونان که برای انجام مصاحبه هماهنگ می شود برای مأمور سفارت هدف از سفر خود را توضیح دهید. در صورتی که کمی در مورد یونان تحقیق کنید به این نتیجه خواهید رسید که در کشور یونان زمینه مناسب برای ادامه تحصیل، اشتغال به کار و خصوصاً گردشگری وجود دارد؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن هدف سفر به یونان ویزای مربوطه به آن را دریافت نمایید. پس از تائید مدارک از طریق وب سایت سفارت یونان جلسه ای را برای مصاحبه ویزای یونان برای شما مشخص می کنند.

زمانی که وقت سفارت یونان تعیین شد باید مدارک مربوطه را همراه داشته باشید و به پرسش های مأمور سفارت پاسخ دهید. پس از انجام مصاحبه در وقت سفارت یونان می توانید انواع ویزای یونان را متناسب با شرایط خود دریافت نمایید. ویزای گردشگری یونان، ویزای تجاری یونان، ویزای تحصیلی یونان از جمله ویزا هایی است که برای ورود به این کشور صادر می شود. در صورت موافقت با ویزای شما و موفقیت در مصاحبه انجام شده توسط افراد مسئول در سفارت یونان ویزای مربوطه صادر می شود.

وقت سفارت یونان
وقت سفارت یونان

استفاده از وقت سفارت یونان

همانگونه که گفته شد متقاضیان دریافت ویزای یونان باید در وبسایت سفارت یونان درخواست سفر به این کشور را ثبت کنند و سپس مدارک لازم را تکمیل نمایند. در وقت سفارت یونان پس از انجام مصاحبه، مدارک را به دفتر سفارت تحویل دهند. برای انجام مصاحبه باید نسبت به دریافت وقت سفارت یونان هماهنگی به عمل آورده باشید که این هماهنگی به صورت حضوری در دفتر سفارت یونان در تهران و یا از طریق تماس تلفنی انجام می شود.

در جلسه مصاحبه به پرسش‌ هایی پیرامون سفر به یونان باید پاسخ دهید و هدف خود از سفر را به وضوح برای مأمور سفارت تشریح نمایید. در وقت سفارت یونان اخذ شده با اعتماد به نفس و ظاهری آراسته حاضر شوید و با آرامش و خونسردی به سؤالات پاسخ دهید. به خاطر داشته باشید فرآیند دریافت وقت سفارت یونان حدود ۱ تا ۲ هفته به طول می انجامد بنابراین برنامه سفر خود را مطابق با آن برنامه ریزی کنید. ارائه مدارک کامل و پاسخ مناسب به سؤالات مصاحبه موفقیت شما در مصاحبه و دریافت ویزای یونان را به همراه دارد.

تماس با سفارت یونان

پس از تائید درخواست ویزای یونان باید جهت دریافت وقت سفارت یونان اقدام کنید. برای این کار می توانید از راه های زیر اقدام فرمایید:

  • مراجعه حضوری به سفارت یونان در تهران به نشانی: خیابان آفریقا، بلوار ‌اسفندیار، پلاک ۴۳‌، ساختمان سفارت یونان
وقت سفارت یونان
وقت سفارت یونان

نکات مهم در انجام مصاحبه در وقت سفارت یونان

حضور در وقت سفارت یونان و انجام مصاحبه یکی از مهمترین مراحل دریافت ویزا می باشد. بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با شرایط مصاحبه این مرحله را با موفقیت پشت سر نمی گذارند و ویزای آنها رد می شود. بهتر از قبل از حضور در جلسه مصاحبه در وقت سفارت یونان از دوستان، آشنایان، مشاوران و کسانی که قبلاً این مصاحبه را انجام داده‌ اند اطلاعاتی کسب نمایید و با اطلاعات و آمادگی کافی در جلسه حاضر شوید.

با داشتن آمادگی کافی و همچنین اعتماد به نفس و آرامش می توانید به راحتی پرسش های مأمور سفارت یونان را پاسخ دهید و موفق به دریافت ویزا شوید. به خاطر داشته باشید حضور در وقت سفارت  یونان جهت توضیح هدف از سفر می باشد و مأمور سفارت باید قانع شود که شما پس از سفر به یونان و پایان مهلت ویزای خود به ایران باز خواهید گشت. وقت سفارت یونان جهت تکمیل مدارک و بازبینی آنها و همچنین پرسش ‌های لازم جهت اطمینان از بازگشت شما به کشور هماهنگ می ‌شود.

مصاحبه دریافت ویزای یونان

سعی کنید قبل از وقت سفارت یونان آمادگی لازم جهت شرکت در مصاحبه را کسب کنید تا مصاحبه شما با موفقیت انجام شود. در روز مصاحبه مطابق با مقررات و هماهنگ شده در ساعت مقرر در جلسه مصاحبه حاضر شوید و به پرسش های مصاحبه کننده به دقت پاسخ دهید. پرسش ‌ها چندان دشوار و پیچیده نیستند و با اندکی تفکر و اعتماد به ‌نفس می ‌توانید به همه سؤالات به درستی پاسخ دهید پاسخ های شما باید جامع و کامل و ذرست باشد و هدف شما از سفر به یونان را به خوبی تشریح نماید.

در جلسه مصاحبه با ظاهری رسمی و آراسته حاضر شوید و با آرامش به سؤالات پاسخ دهید. از ارائه پاسخ های مبهم، نامربوط و یا هرگونه شوخی با مصاحبه کننده پرهیز کنید. اضطراب داشتن، عصبی بودن و یا هر رفتاری که نشان دهنده نداشتن آرامش باشد برای شما امتیاز منفی محسوب می شود و موجب می شود به پرسش ها پاسخ مناسبی ندهید. به شدت از دروغ گفتن در مورد دلیل سفر خود و یا هر مطلب دیگر بپرهیزید. به طور کلی تلاش کنید به بهترین شکل با همراه داشتن مدارک در وقت سفارت یونان جهت پاسخ به سؤالات مصاحبه حاضر شوید.

وقت سفارت یونان
وقت سفارت یونان

نکات منجر به رد ویزا

بسیاری از متقاضیان سفر به یونان در وقت سفارت یونان در محل سفارت آماده شده و به مصاحبه مشغول می شوند. پس از پایان مصاحبه، از نظر خود پرسش ها را به خوبی پاسخ داده اند و موفق به دریافت ویزا می شوند اما پس از مدتی به آنها اطلاع داده می شود که ویزای آنها رد شده است. رد ویزای یونان دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:

  • عدم ارائه پاسخ های مناسب به سؤالات در وقت مصاحبه ویزای یونان
  • ارائه مدارک ناکافی و یا غیر معتبر
  • مشخص نبودن  وضعیت مالی و نداشتن تمکن مالی لازم
  • داشتن سابقه مجرمانه
  • ثابت نشدن بازگشت یونان به کشور
  • آسیب دیدن گذرنامه و مخدوش بودن آن

در صورت رد ویزا می توانید در مورد آن اعتراض کنید و منتظر رسیدگی به آن بمانید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای تحصیلی یونان تحصیل در کشور یونان و دیگر کشورهای اروپایی شرایط خاص خود را دارد. البته شما برای تحصیل...

بلیط یونان هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای سفر به یونان، بلیط یونان را تهیه می کنند. بهترین...

کشور یونان یکی از زیباترین و جالب ترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر