ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی چک | مدارک و شرایط

۱۷ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی چک

اگر قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی دارید، ورود از طریق ویزای تحصیلی را به عنوان یکی از راه های رایج به شما توصیه می کنیم. به همین منظور در این مقاله توضیحاتی درباره ی اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی چک و شرایط این کشور برای تحصیل به شما اطلاعات مفیدی ارائه کنیم.

آشنایی با جمهوری چک

کشور چک در مرکز اروپا واقع شده است و در گروه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. در گذشته نام این کشور، ادغام شده با اسلواکی شنیده می شد؛ اما از سال ۱۹۹۳ و پس از جدایی آن دو از هم، جمهوری چک به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شود. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور، پراگ نام دارد. جهت اخذ ویزای چک باید وقت سفارت چک را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.

ویزای تحصیلی چک
ویزای تحصیلی چک

ویزای جمهوری چک

برای ورود به هر کشوری نیاز به دریافت ویزای آن کشور (یعنی اجازه ی ورود و اقامت در کشور مورد نظر) داریم. این اجازه از جانب نهادی که به نمایندگی رسمی از کشور مقصد در کشور ما حضور دارد، یعنی سفارت آن کشور صادر می شود. باید بدانیم دریافت ویزای تحصیلی چک مراحلی دارد که می بایست به صورت قانونی طی شود. این روند ممکن است از چندین روز تا چندین ماه طول بکشد و این بستگی به شرایط موجود هم در کشور مبدأ و هم در کشور مقصد و همچنین شرایط فرد درخواست کننده ی ویزای چک دارد. همچنین لازم است متذکر شویم طی شدن موفقیت آمیز تمام مراحل صدور و دریافت ویزا، به معنای ضمانت صد در صد ورود فرد به کشور مورد نظر نخواهد بود زیرا پلیس مرزی هر کشور این اجازه را دارد که در شرایطی از ورود افراد دارای ویزا نیز ممانعت نماید.

ویزای تحصیلی چک
ویزای تحصیلی چک

انواع ویزای چک

ویزای چک انواع مختلفی دارد. با توجه به اینکه ویزا با چه هدفی صادرشده و فرد متقاضی ویزا، چه دلیلی برای سفر و چه مدت زمانی برای آن در نظر دارد، ویزای کوتاه مدت و بلند مدت، ویزای یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود و هم چنین ویزا با دسته بندی های تجاری، کاری، توریستی، دیدار خانوادگی و تحصیلی و انواع دیگر صادر می شود. ویزای تحصیلی چک نیز دارای شرایط خاص خود است و مدارکی برای آن مورد نیاز است که درباره ی همه ی آن ها صحبت خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی چک
ویزای تحصیلی چک

ویزای تحصیلی جمهوری چک

دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا قصد ورود به کشور چک، اقامت و تحصیل در آن را دارند، نیازی به ویزای تحصیلی جمهوری چک ندارند. آنان تنها لازم است در وزارت پلیس خارجه ثبت نام کنند؛ اما دانشجویان از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می بایست به بخش کنسولگری سفارت جمهوری چک در کشور خود ارتباط برقرار کنند و درخواست ویزای تحصیلی جمهوری چک نمایند. اگر قصد شما فعلا شرکت در یک امتحان ورودی برای مدرسه، کالج و یا دانشگاهی در کشور چک است، ویزای تحصیلی جمهوری چک لازم نیست بلکه تنها یک ویزای کوتاه مدت در حد ویزای توریستی برایتان صادر می گردد. پس از دریافت پذیرش از جانب مدرسه، کالج یا دانشگاه مورد نظر، می توانید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت چک نمایید.

ویزای تحصیلی چک
ویزای تحصیلی چک

مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی جمهوری چک

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی چک از این قرار است: ابتدا باید فرم درخواست ویزای تحصیلی جمهوری چک را کامل و با اطلاعات صحیح پر نمایید و همراه با مدارک خود به مسئول مربوطه ارائه کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی جمهوری چک در درجه اول نیاز به اصل دعوتنامه به صورت رسمی که از سوی مرکز آموزشی برایتان ارسال شود، دارید. مدارک دیگری که باید ارائه کنید، شامل اصل گذرنامه که دارای دست کم هجده ماه اعتبار باشد، شش قطعه عکس در سایز های ۳×۴ و ۴×۶، یک کپی از بلیط تهیه شده و کپی سند پرداخت شهریه (در صورت درخواست دانشگاه یا سفارت جمهوری چک) می باشد.

علاوه بر مدارک فوق، برای دریافت ویزای تحصیلی جمهوری چک، باید مدارک پزشکی ارائه کنید که مبتنی بر سلامت شما باشد. این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و دست کم اعتباری دوماهه داشته باشد. از دیگر مدارک ترجمه شده که باید برای درخواست ویزای تحصیلی جمهوری چک ارائه دهید، ترجمه ی انگلیسی تمام صفحات شناسنامه است که می بایست به تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه کشور رسیده باشد تا رسمیت پیدا کند. هم چنین از میان مدارک تحصیلی خود می بایست ترجمه ای از دیپلم یا سایر مدارک گذراندن دوران متوسطه به همراه ترجمه ریز نمرات این دوره ارائه دهید. این مدارک نیز لازم است از سوی وزارت امور خارجه و دادگستری کشور تأییدیه دریافت کند. چنانچه در مقاطع بالاتری از تحصیل هستید و درخواست دریافت ویزای تحصیلی جمهوری چک و ادامه تحصیل را دارید، می بایست ترجمه ای از آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی خود نیز همراه با ریز نمرات آن مقاطع، بازهم با تأیید وزارت امورخارجه و دادگستری ارائه نمایید.

ویزای تحصیلی چک
ویزای تحصیلی چک

شرایط مالی لازم جهت صدور ویزای تحصیلی جمهوری چک

مدارک مالی جهت صدور ویزای تحصیلی چک چیست؟ لازم است دانشجویی که درخواست ویزای تحصیلی جمهوری چک را دارد، مدارکی مبتنی بر تمکن مالی خود ارائه نماید. برای این منظور، پرینتی از حساب و گردش مالی دانشجو و اسناد دیگر که نشان دهنده ی وضعیت مالی مناسب دانشجوست، لازم است. مدارک مالی باید دال بر این باشند که دانشجو می تواند از عهده ی پرداخت هزینه های تحصیل و هم چنین اقامت خود در جمهوری چک برآید و نیازی به حمایت دولت این کشور نخواهد داشت.

کسی که درخواست ویزای تحصیلی چک را دارد، باید ارز یورو به میزان مورد نیاز برای شش ماه اقامت خود در جمهوری چک تهیه نماید. هم چنین لازم است پیش تر، هزینه ی ویزا و پروسه ی بررسی و تأیید مدارک خود جهت صدور ویزای چک را پرداخت کرده باشد و اصل فیش واریزی را ارائه نماید. پرداخت این فیش به صورت ارزی است و به حساب سفارت چک واریز می شود. توجه داشته باشید که در خصوص ارائه ی تمام مدارک می بایست صادقانه و طبق قانون عمل کنید. در صورت هرگونه اشکال یا تخلف صدور ویزای شما برای مدت ها به تأخیر می افتد یا ممکن است مادام العمر صادر نشود!

آنچه پس از دریافت ویزای تحصیلی جمهوری چک و پیش از سفر لازم است

بعد از دریافت ویزای تحصیلی چک، باید تاریخ پرواز خود به این کشور را طبق تاریخ موجود در ویزای خود به اصطلاح کانفرم نمایید. مشاوران آژانس های مسافرتی معتبر در زمینه ی ویزا، اطلاعات لازم را در این زمینه به شما خواهند داد و وقت سفارت چک را رزرو نمایید. همچنین لازم است عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایید و در پایان به مبلغ تعیین شده در قوانین، که معادل هزینه شش ماه اقامت و تحصیل شما در جمهوری چک است، ارز یورو تهیه کنید.

آنچه پس از ورود به کشور جمهوری چک لازم است

دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی چک شده اند و به خاک این کشور ورود نموده اند، در اولین گام لازم است یک سیم کارت جهت مکالمات تلفنی خود تهیه نمایند. همچنین می بایست یک حساب بانکی به نام خود در یکی از بانک های جمهوری چک باز کنند. سپس باید مراحل ثبت نام خود در مرکز آموزشی که در آن پذیرفته شده اند، طی کنند و در محلی که از پیش برای اقامت خود در نظر گرفته اند یا برای آنان در نظر گرفته شده است، ساکن شوند.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

آشنایی با ویزای چک ویزای چک: برای اخذ ویزای چک لازم است تا در ابتدا متقاضیان مراجعه ای داشته باشند...

بلیط پراگ شهر پراگ یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان به شمار می رود. گردشگران زیادی به دلیل جاذبه های...

بلیط چک در سفر به چک می‌توانید از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری بهره ببرید. اگر شما نیز جزء افرادی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر