ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال | مدارک لازم – دانشگاه های این کشور

۴ شهریور ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی پرتغال

با توجه به اینکه شرایط زندگی در کشور ما روز به روز سخت‌تر می‌شود، تعداد افرادی هم که به مهاجرت تمایل دارند افزایش پیدا می‌کند. ویزای پرتغال یکی از ویزاهای پرطرفدار در شرایط کنونی محسوب می‌شود و شما نیز اگر قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید، پرتغال می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد، برای این که بتوانید به پرتغال مهاجرت کنید و اقامت دائم یا موقت این کشور را کسب کنید، لازم است که در ابتدا با آداب و رسوم مردم پرتغال، سبک و هزینه زندگی در آن، موقیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی این کشور آشنا باشید؛ پس در ادامه با ما همراه شوید تا همه مواردی را که برای کسب انواع اقامت و ویزا مانند ویزای تحصیلی پرتغال لازم دارید به شما بگوییم.

همه چیز درمورد کشور پرتغال

کشور پرتغال کشوری با ده میلیون جمعیت و در همسایگی اقیانوس اطلس و اسپانیا می‌باشد. واحد پول رایج این کشور یورو بوده و شما می‌توانید با تهیه ویزای تحصیلی پرتغال و سفر به این کشور تمامی مذاهب را در این کشور ببینید که در کمال آرامش با یکدیگر زندگی می‌کنند. مردم پرتغال مردمانی خون گرم بوده و آداب معاشرت برای آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. مثلاً در تمامی دیدارها دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند. مردم پرتغال افرادی شاد هستند و اگر شما ویزای پرتغال را تهیه کنید و به این کشور بروید، همیشه حداقل یک نفر را در پرتغال می‌بینید که در حال رقصیدن است، چرا که رقص در این فرهنگ اهمیت بسیاری دارد. آب و هوای کشور پرتغال به دلیل همسایگی با اقیانوس اطلس و ساحلی بودنش مرطوب می‌باشد و این رطوبت در بخش‌های شمالی بیشتر احساس می‌شود، لازم به ذکر است که آفتاب تابستانی در پرتغال شدید بوده و نیاز به مراقبت از پوست در این فصل افزایش پیدا می‌کند.

ویزای تحصیلی پرتغال
ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای پرتغال

پرتغال یکی از کشورهاییست که معاهده‌ی شنگن را امضا کرده است. برای دریافت ویزای پرتغال شما می‌توانید نسبت به تهیه ویزای شنگن اقدام کنید. با توجه به اینکه قصد دارید به چه منظور ویزای پرتغال را تهیه کنید، روند تهیه ویزای شما با دیگران متفاوت است. شما می‌توانید برای دریافت ویزای پرتغال از طریق ازدواج با فردی که تابعیت این کشور را دارد، تحصیل در دانشگاه‌های فوق پیشرفته این کشور، سرمایه گذاری و خرید ملک یا درمان بیماری اقدام کنید و بسته به هدف شما برای تهیه ویزای پرتغال روند اداری تهیه ویزای پرتغال و مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزای پرتغال به دست شما برسد متغیر است. در این مقاله ما قصد داریم به کسب اقامت این کشور از طریق ویزای تحصیلی پرتغال بپردازیم و شما را برای کسب این ویزا یاری کنیم. جهت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال باید وقت سفارت پرتغال از طریق آژانس های مسافرتی رزرو گردد.

ویزای تحصیلی پرتغال
ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای شنگن

در اوایل قرن بیستم کشورهای اروپایی معاهده‌ای را باهم امضا کردند که طبق این معاهده افراد به آسانی بتوانند در میان این کشورها سفر کنند، این معاهده معاهده‌ی شنگن نام گرفت و با گذشت زمان ۲۸ کشور این معاهده را امضا کردند که پرتغال نیز جزء این کشورها می‌باشد. برای تهیه ویزای پرتغال به هر دلیلی شما می‌توانید نسبت به دریافت ویزای شنگن اقدام کنید که در سایر مقالات به شیوه دریافت این نوع ویزا برای شما پرداخته‌ایم. ویزای شنگن برای تحصیل، درمان، زندگی و کار صادر می‌شود و می‌توانید با در دست داشتن ویزای شنگن اقامت پرتغال را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی پرتغال
ویزای تحصیلی پرتغال

دانشگاه‌ های پرتغال در تهیه ویزای پرتغال

کشور پرتغال دارای دو دسته دانشگاه می‌باشد. دانشگاه‌هایی که جدید التأسیس هستند و دانشگاه‌هایی که قدیمی‌تر هستند. هر دو دسته این دانشگاه‌ها در رنکینگ های معتبر در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا می‌باشند و مورد تأیید وزارت علوم در ایران نیز می‌باشند؛ این به این معناست که شما می‌توانید از دو راه برای دریافت ویزای پرتغال اقدام کنید، یکی از راه ارسال مدارکتان برای دانشگاه‌ها و دیگری از راه بورس شدن در دانشگاه‌های داخل کشور. هر یک از این دو راه برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال مزایا و معایبی را به دنبال دارند که شما باید با توجه به شرایط خودتان نسبت به دریافت ویزای پرتغال با هر یک از این راه‌ها اقدام کنید.

دانشگاه‌ های فنی در پرتغال برای تهیه ویزای پرتغال

در کشور پرتغال دانشگاه‌های بسیار موفقی وجود دارند که دولتی بوده و تحصیل در آن‌ها تقریباً رایگان است؛ این دانشگاه‌ها با توجه به رشته‌هایی که در آن‌ها تدریس می شود از هم تفکیک می‌شوند. برای مثال دانشگاه پورتو که ۳۰ هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور پرتغال است که در گروه دانشگاه‌های فنی قرار می‌گیرد.

این دانشگاه در آخرین رنکینگ جهانی کیو اس رتبه ۲۹۰ را از آن خود کرد. در این دانشگاه رشته‌هایی مانند شیمی، پلیمر، معماری، عمران، مهندسی کامپیوتر و … تدریس می‌شود.

دانشگاه مینهو یکی از دانشگاه‌هایی است که تمامی علوم فنی و اجتماعی و هنر در آن تدریس می‌شود چیزی در حدود ۱۹هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیلند.

ویزای تحصیلی پرتغال
ویزای تحصیلی پرتغال

سایر دانشگاه‌ های پرتغال در دریافت ویزای پرتغال

همان طور که گفتیم برای تهیه ویزای پرتغال شما باید با همه دانشگاه‌های آن و تفاوت‌هایشان آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دانشگاه کوییمبرا یکی از بهترین دانشگاه‌های پرتغال در شهری به همین نام است که در سال ۱۲۹۰ ساخته شده و در زمینه علوم اجتماعی و سیاسی دانشجو می‌پذیرد.

ویزای تحصیلی پرتغال
ویزای تحصیلی پرتغال

شرایط و هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال

با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی در پرتغال چیزی در حدود ۳۰ برابر هزینه زندگی و حتی تحصیل در ایران است، یکی از ضروری‌ترین نکاتی که شما باید به آن توجه کنید مدیریت هزینه‌هایتان می‌باشد. در ادامه ما به بررسی هزینه‌های یک دانشجو در کشور پرتغال پرداخته‌ایم پس همراهمان باشید تا در مدیریت هزینه‌هایتان به مشکل برنخورید.

برای تحصیل در کشور پرتغال شما باید ویزای تحصیلی پرتغال را کسب نمایید و به یک سوئیت یا خوابگاه نیاز دارید که هزینه این خانه با توجه به شهری که برای سکونت انتخاب می‌کنید متفاوت است. ولی به صورت کلی باید هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه برای اجاره منزل کنار بگذارید.

شما علاوه بر هزینه منزل باید هزینه‌ای را هم بابت تحصیل در دانشگاه‌های پرتغال بپردازید این هزینه چیزی در حدود سالیانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو بوده و با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

برای رفت و آمدهای روزانه و خورد و خوراکتان نیز باید در حدود ۵۰۰ یورو در هر ماه کنار بگذارید که با توجه به سبک زندگی‌تان این هزینه نیز در دریافت ویزای پرتغال قابل تغییر است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال

برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال مدارک زیر را لازم دارید:

  • گرفتن وقت برای مصاحبه و ارائه‌ی مدارک در سفارت پرتغال
  • تحویل پاسپورت و گذرنامه و شناسنامه و سایر مدارک هویتی
  • ارائه مدارک مالی و پرینت حساب بانکی، که نشان دهنده‌ی تمکن فرد برای تحصیل و زندگی در پرتغال است.
  • نامه‌ی پذیرش از دانشگاه‌های کشور پرتغال
  • فرم تکمیل شده سفارت پرتغال
  • ۶ قطعه عکس با زمینه سفید که در کمتر از ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • کپی برنامه سفر و نامه تأیید رزرو هواپیما و هتل
  • پوشش بیمه درمانی در ویزای شنگن
  • تأمین هزینه Aplication fee، به مبلغ ۱۷۰ یورو برای سفارت
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور پرتغال کشور پرتغال یکی از کشورهای توریستی بی نظیر می باشد و سالانه مسافران بسیاری از سرتاسر دنیا به...

بلیط پرتغال چنانچه قصد سفر به یک کشور اروپایی را دارید به شما خرید بلیط پرتغال را پیشنهاد می کنیم....

سفر به پرتغال هر ساله سفر به پرتغال مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد چرا که تاریخی بودن...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر