ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ | مدارک لازم – مقاطع مختلف

۱۳ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ یکی از ویزاهای پرکاربرد و پرطرفدار است. این روزها تحصیل در کشورهای خارجی بیشتر رواج پیدا کرده است و افراد به دنبال یافتن کشوری برای ادامه تحصیل خود هستند. یکی از این کشورها کشور نروژ است. ما در این مطلب شما را با مراحل دریافت ویزای تحصیلی نروژ و همچنین نکات مربوط به آن آشنا می کنیم.

ویزای تحصیلی نروژ

کشور نروژ یکی از کشورهایی است که افراد زیادی آن را مقصد خود قرار می دهند. این کشور دارای موقعیت جغرافیایی و اقتصادی خوبی است و همین عامل باعث شده که افراد زیادی از کشورهای مختلف آن را هدف خود قرار دهند. نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی در اروپا است. یکی از راه های وارد شدن به کشور نروژ اقامت تحصیلی است. شما می توانید در مقاطع تحصیلی مختلفی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید. برای ورود به کشور نروژ برای تحصیل باید ویزای تحصیلی نروژ را تهیه کنید. ویزاهای این کشور در ابتدا به صورت ۳ ماهه صادر می شوند سپس فرد می تواند متناسب با تحصیل و شرایط خود این ویزا را تمدید کند. البته این ویزای سه ماهه فقط برای تحصیل در این کشور صادر می شود اگر برای اهداف دیگر قصد تهیه ویزای نروژ را دارید باید بدانید که مدت اعتبار آن متفاوت است.

ویزای تحصیلی نروژ
ویزای تحصیلی نروژ

 مدارک لازم برای ویزای تحصیلی نروژ

برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید در ابتدا مدارک مربوط به آن را تهیه کنید. برخی از مهم ترین این مدارک به شرح زیر هستند:

-ابتدا باید فرم مربوط به دانشگاه یا مؤسسه مورد نظر در کشور نروژ را دریافت کرده و پر کنید.

-ارائه کلیه مدارک مربوط به بیمه درمانی

-ارائه مدارک شناسایی معتبر به همراه نسخه اصل و کپی آن ها

-ارائه مدارکی که نشان دهد شما در دانشگاه مورد نظر در نروژ پذیرش شده اید.

-اگر در دانشگاه دولتی این کشور پذیرش گرفته باشید کلیه مقاطع تحصیلی به صورت رایگان هستند. اما اگر در دانشگاه خصوصی پذیرش گرفتید باید برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ مدارکی دال بر تمکن مالی ارائه دهید.

-ارائه انگیزه نامه برای تحصیل در دانشگاه نروژ

-ارائه مدارکی که نشان دهنده اقامت شما در خوابگاه یا ملک اجاره شده باشد.

-اگر فرد قصد دارد در حین تحصیل از تسهیلات دانشگاه استفاده کند باید در زمان دریافت ویزای تحصیلی نروژ مدارک مربوط به تسهیلات را هم ارائه دهد.

ویزای تحصیلی نروژ
ویزای تحصیلی نروژ

نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی نروژ

برای کسانی که قصد دارند ویزای تحصیلی نروژ را تهیه کنند ارائه مدارک فوق به سفارت نروژ و تأیید آن ها الزامی است. البته این مدارک برای کسانی است که خارج از محدوده شینگن هستند. قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ اطلاعاتی کامل درباره دانشگاه مربوطه به دست آورید تا از خدمات، تسهیلات و همچنین رایگان بودن طول دوره خود مطمئن شوید. پس از اینکه مدت اقامت ویزای تحصیلی شما به اتمام رسید دیگر قادر نیستید در این کشور بمانید. شما می توانید برای اقامت در این کشور از راه های دیگر مانند کار، سرمایه گذاری، تحصیل در مقاطع بالاتر و … استفاده کنید. جهت اخذ ویزای نروژ نیاز است تا وقت سفارت نروژ از طریق آژانس های مسافرتی معتبر رزرو گردد.

ویزای تحصیلی نروژ
ویزای تحصیلی نروژ

 تحصیل در نروژ

شما در کشور نروژ می توانید برای مقاطع تحصیلی مختلف از جمله دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ویزای تحصیلی نروژ را تهیه کنید. ما در ادامه شما را با مقاطع تحصیلی مختلف این کشور آشنا می کنیم تا در زمان دریافت ویزای تحصیلی نروژ از این اطلاعات استفاده کنید. جهت اخذ ویزای نروژ باید وقت سفارت نروژ را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.

تحصیل در مقطع لیسانس

یکی از مقاطع تحصیلی در کشور نروژ، مقطع تحصیلی لیسانس است. شما در صورت داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید در این مقطع برای تمامی رشته و دانشگاه ها پذیرش بگیرید. قبل از پذیرش در دانشگاه مربوطه باید با کلیه شرایط و قوانین این دانشگاه ها، طول دوره تحصیل، امکانات رفاهی، ظرفیت خالی و … آشنا شوید. ضمناً باید بدانید که از آنجایی که زبان رسمی در این کشور نروژی است تحصیل در مقطع لیسانس این کشور نیست به زبان نروژی صورت می گیرد. بنابراین در زمان دریافت ویزای تحصیلی نروژ باید مدارکی نشان دهید که تسلط شما به زبان نروژی را تأیید کنند. مقطع لیسانس در کشور نروژ نیز مانند سایر کشورها به صورت ۸ نیمسال است که طی ۴ سال به اتمام می رسد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

یکی دیگر از مقاطع تحصیلی در این کشور مقطع فوق لیسانس است که در ۴ نیسمال و طی ۲ سال به پایان می رسد. این مقطع آموزشی و پژوهشی است. شما برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های نروژ باید مدارک تحصیلی مربوط به مقطع لیسانس خود از دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی ارائه دهید. متقاضیان با ارائه مدارک ذکر شده می توانند در تمام رشته ها و گرایش های دانشگاه های نروژ تحصیل کنند. برخلاف مقطع دبیرستان و لیسانس که آموزش در آن ها با زبان نروژی صورت می گرفت در مقطع فوق لیسانس و در اکثر رشته ها آموزش با استفاده از زبان انگلیسی صورت می گیرد. بنابراین متقاضیان باید در زمان دریافت ویزای تحصیلی نروژ مدرک زبان آیلتس با نمره ۶٫۵ به بالا را ارائه دهند.

تحصیل در مقطع دکترا

برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های نروژ باید مدارک تحصیلی فوق لیسانس خود از دانشگاه های مختلف از جمله سراسری، غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور و … را ارائه دهید. شما می توانید در کلیه دانشگاه های نروژ متناسب به رشته تحصیلی خود پذیرش بگیرید و از امکانات آن ها استفاده کنید. تحصیل در مقطع دکترا در اکثر دانشگاه های نروژ به صورت بورسیه صورت می گیرد به این صورت که شما با دریافت بورسیه تحصیلی کشور نروژ می توانید از کمک هزینه های دانشگاه ها نیز برخوردار شوید. اما همانطور که می دانید دریافت بورسیه تحصیلی نروژ برای همه افراد یکسان نیست و متقاضیان با داشتن شرایط زیر می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند.

مهم ترین شرایط بورسیه تحصیلی نروژ

-متقاضی باید از دانشگاه های برتر کشور در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشد.

-معدل بالای ۱۷ داشته باشد.

-مدرک زبان آیلتس با نمره بالای ۷ داشته باشد.

-در زمینه تحصیلی خود دارای مقاله معتبر بین المللی مثل ISI باشد.

افرادی که این شرایط را دارا هستند می توانند برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه نروژ اقدام کنند.

در زمان دریافت ویزای تحصیلی نروژ باید کلیه مدارک فوق را به صورت اصل و نسخه کپی از آن ها تحویل سفارت نروژ دهید.

ویزای تحصیلی نروژ
ویزای تحصیلی نروژ

اقامت دائم نروژ از طریق تحصیل

کشور نروژ یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که قوانین آن ها را شامل می شود. شما می توانید از طریق تحصیل در کشور نروژ اقامت دائم این کشور را دریافت کنید به این صورت که متقاضی باید به صورت ۵ یا ۶ سال متوالی در کشور نروژ اقامت کند تا بتواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. متقاضیانی که ویزای تحصیلی نروژ را تهیه کرده اند می توانند در زمان تحصیل خود در این کشور کار کنند. بنابراین شخص با گرفتن ویزای تحصیلی نروژ و کار در این کشور می تواند به دولت مالیات پرداخت کرده و اقامت دائم نروژ را بدست آورد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای نمایشگاهی نروژ کشور نروژ از جمله کشورهای اروپایی است که دارای نمایشگاه های مختلف در زمینه های گوناگون می...

روادید نروژ ویزای نروژ یا روادید نروژ در واقع گواهی صادر شده از سوی سفارت نروژ برای سفر و مهاجرت...

اقامت نروژ اخذ اقامت نروژ برای افراد زیادی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در کشور نروژ نیز برای دریافت اقامت...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر