ویزای تجاری لیتوانی

ویزای تجاری لیتوانی | مدارک مورد نیاز – مراحل درخواست – مدت زمان دریافت

۲ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری لیتوانی

ویزای تجاری لیتوانی یکی از ویزای های ملی این کشور است و دارای چندین ویزا ملی است، ویزای تجاری لیتوانی برای اشخاصی است که به دنبال تجارت در این کشور هستند. در این مقاله قصد داریم تجارتی کاملا قانونی با ویزا در لیتوانی و … را به شما آموزش دهیم و نکات مهم را یادآور باشیم.با ما تا در انتها این مقاله همراه باشید تا تجارت در لیتوانی با ویزا را برای شما توضیح دهیم.

چند نوع  از ویزاهای کشور لیتوانی

ویزاهای لیتوانی انواع زیادی دارند که یکی از آنها ویزای تجاری لیتوانی است که برای تجارت در کشور لیتوانی است، یکی دیگر از ویزا های این کشور ویزای توریستی است که با این ویزا شما می توانید به گردش در این کشور بپردازید، دیگر ویزای این کشور  برای کسانی است که باید در کشور لیتوانی کنفرانس ارائه بدهند و این نوع از ویزای لیتوانی به این اشخاص تعلق می گیرد، این کشور ویزای پزشکی لیتوانی است که برای انجام امور پزشکی در این کشور به اشخاص خاص تعلق می گیرد، همچنین کشور لیتوانی برای مسابقاتی که در کشور خود برگزار می کند به شرکت کننده های بین المللی خود ویزای مخصوص ارائه می دهد، کشور لیتوانی در زمینه هنری نیز فعالیت های خاصی دارد که سالانه بازدید کننده های بین المللی وارد این کشور می شوند و ویزای مربوط به این فعالیت را نیز می گیرند.

ویزای تجاری لیتوانی
ویزای تجاری لیتوانی

انواع ویزا برای سفر به لیتوانی

برای سفر به لیتوانی می‌توانید به دو صورت اقدام کنید که یکی از آنها ویزای ملی لیتوانی است که انواع  زیادی دارد راه دیگر آن داشتن ویزای شنگن است. همچنین با داشتن این ویزا یعنی ویزای شنگن می‌توانید به کشورهای که عضو شنگن هستند سفر کنید.برای گرفتن ویزا باید به کشوری که سفارت لیتوانی را دارد مراجعه کنید چون که در ایران سفارت لیتوانی وجود ندارد و باید درخواست ویزای تجاری لیتوانی را در ترکیه یا آنکارا بدهید.

کشور لیتوانی

قبل از اقدام برای گرفتن  ویزای تجاری لیتوانی بهتر است یک شناخت کلی در مورد کشور لیتوانی پیدا کنید.کشور لیتوانی در نقطه ای از دنیا قرار دارد که اطرافش کشوران همسایه زیادی دارد و از هر مرز به یک کشور وصل می شود، کشور لیتوانی در شمال شرقی مرز هایش به اروپا وصل است و از سمت شمال به کشور لتونی وصل است، کشور لیتوانی در این منطقه جنوبی ترین کشور و همچنین بزرگترین کشور است.

ویزای تجاری لیتوانی
ویزای تجاری لیتوانی
ویزای تجاری لیتوانی
ویزای تجاری لیتوانی

کشور لیتوانی را بهتر بشناسیم

این کشور دارای جمعیت حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که پایتخت آن ویلنیوس است. کسانی که قصد تجارت در این کشور را دارند باید با واحد پول یورو معاملات خود را انجام دهند.کشور لیتوانی در سال ۲۰۰۷ به عضویت قرارداد شنگن درآمد و بعد از این قرارداد امکان این وجود دارد که با ویزای شنگن به این کشور سفر کرد.کشور لیتوانی در گذشته وابسته به روسیه بود اما در ۲۵ سال گذشته از این کشور جدا شد و مستقل شد.لیتوانی دارای آب و هوای بسیار خوبی است به دلیل این که یک دوم کشور لیتوانی را جنگل های موجود در این کشور تشکیل می دهند. جهت اخذ ویزای لیتوانی باید وقت سفارت لیتوانی را بطور آنلاین رزرو نمایید.

ویزای شنگن چیست؟

شینگن توافق‌نامه ای است که بین مرز شش کشور  بسته شد و هدف این قرارداد این بود که بدون مدارک خاصی و فقط با ویزای شنگن در کشورهایی که در این قرارداد هستند سفر یا رفت و آمد کنند. این قرارداد در سال ۱۹۸۵ به توافق پنج کشور اروپایی رسید و کشورهای دیگر به ‌تدریج در سال‌های اخیر به این توافق پیوستند.

ویزای تجاری لیتوانی
ویزای تجاری لیتوانی

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تجاری لیتوانی

برای گرفتن ویزای تجاری لیتوانی باید مدارکی ارائه دهید که عبارت‌اند از :

  1. در دست داشتن اصل و کپی رزرو پرواز
  2. داشتن اصل و کپی بیمه پرواز
  3. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و ترجمه رسمی از مراکز معتبر به همراه تأییدیه قوه قضایی و وزارت امور خارجه
  4. اصل و کپی صفحه اول و دوم که مربوط به ویزای شنگن است و باید حداقل ۶ ماه از صدور پاسپورت گذشته باشد.
  5. دو قطعه عکس شش در چهار که حداقل زمان گرفته شدن آن ۶ماه پیش باشد. ( عکس‌ها با زمینه سفید و بدون روتوش باشند )
  6.  اصل گواهی اشتغال به زبان فارسی و انگلیسی که به‌صورت رسمی باید ترجمه‌شده باشد.(به همراه تأییدیه قوه قضاییه و وزارت امور خارجه )
  7. داشتن پرینت حساب متقاضی و تمکن با ترجمه رسمی
  8.  داشتن سند اصلی ملکی و ترجمه رسمی آن
  9. فرم تکمیل‌ شده روادید
  10. رزرو هتل با هماهنگی و تأیید آژانس هواپیمایی مبنی بر اینکه هزینه رزرو پرداخت‌شده است. ( نکته: رزرو اینترنتی قابل‌قبول نخواهد بود )
  11.  اصل و کپی تأییدییه آژانس مسافرتی
  12.  داشتن اصل و کپی دعوت‌نامه رسمی

مراحل درخواست برای ویزای تجاری لیتوانی

  1. برای اخذ ویزای تجاری لیتوانی باید از سفارت وقت بگیرید و نزدیکترین سفارت لیتوانی نزدیک به ایران سفارت لیتوانی در ترکیه است که باید وقت بگیرید و بین ۱ تا ۳ ماه ممکن است طول بکشد.
  2. در این مرحله باید برای اخذ ویزای تجاری لیتوانی دو نسخه از فرم ویزای ملی لیتوانی یا شنگن را پرکنید، دریافت این فرم‌ها بسیار راحت است و به‌ آسانی می‌ توانید این فرم‌ها را دانلود کنید . این فرم‌ها شامل اطلاعاتی از قبیل اطلاعات شخصی و آدرس و مقصد سفر و پاسپورت و بیمه و اطلاعات  بازگشت شما می‌ باشد و حتماً یک کپی از آن پیش خود داشته باشید.
  3. وقتی برای دریافت اخذ ویزای تجاری لیتوانی اقدام می‌کنید باید نود روز از آخرین ویزایی که گرفته‌اید گذشته باشد و دارای دو صفحه خالی در پاسورت خود باشید.
  4. پاسپورت شما نباید در تمام مدتی که شما دریافتش کرده‌اید باطل‌شده باشد یا همچنین وقت پنج‌ ساله‌اش تمام‌ شده باشد.
  5. عکسی که برای پاسپورت می‌ گیرید باید سه در چهار باشد.
  6. اطلاعات رزرو اتاق و پرواز و… را در اختیار خود قرار بدهید.
  7. متقاضیان ویزای تجاری لیتوانی باید خود را بیمه درمانی کرده سطح این بیمه از ۳۰ هزار یورو شروع می‌شود.
  8. متقاضیان ویزا باید پرینت حساب خود را به همراه داشته باشند که به سفارت این کشور ثابت شود شما توانایی مخارج خود را در این کشور دارید.
  9. پرداخت مبلغ سفارت به‌منظور انجام کارها الزامی می‌ باشد.
  10. .متقاضیان باید برای سریع‌تر انجام شدن کارهای خود در تحویل به‌ موقع مدارک و عکس‌ها و پرداخت هزینه‌های مربوطه کوشا باشند تا در زمان کمتری برای اخذ ویزای تجاری لیتوانی انجام شود.

مدت زمان دریافت ویزای تجاری لیتوانی

مدت‌زمان اخذ ویزای تجاری لیتوانی با توجه به نوع آن مدت بسیار زیادی طول نمی‌کشد و معمولاً زمان اخذ ویزای تجاری لیتوانی بین دو هفته الی دو ماه می‌ باشد که زمان اخذ ویزای تجاری لیتوانی به این صورت است.تنها درخواست برای اخذ ویزای تجاری لیتوانی به این معنی نیست که شما به‌ صورت ۱۰۰ درصد موفق به اخذ ویزای تجاری لیتوانی می‌ شوید حتی اگر شخصی تمام شرایط را کامل دارا باشد ممکن است به دلایل‌ معتددی موفق به گرفتن ویزای تجاری لیتوانی نشود.

چند نکته در مورد اخذ ویزای تجاری لیتوانی

اگر بخواهید بیش از ۹۰ روز در کشورهای عضو شنگن باشید دیگر ویزای تجاری لیتوانی به کار شما نمی آیید و باید به دنبال اقامت خود در این کشورها باشید و کارهای خود را در سفارت لیتوانی دنبال کنید و در ایران این سفارت شعبه ویزای تجاری لیتوانی ندارد و باید به نزدیک‌ترین سفارت بروید که نزدیک ترین سفارت به ایران کشور ترکیه و در شهر آنکارا است و در این کشور دنبال کار های اخذ ویزای تجاری لیتوانی باشید. اگر شما ۳ ماه ویزای شنگن را داشته باشید در ۳ ماه بعدی نمی‌توانید این ویزا را دریافت کنید و حتماً باید یک ماه از تاریخ آخرین ویزای شما بگذرد البته در موارد خاص شما می‌توانید این ویزا را به‌صورت یک‌ساله دریافت کنید ولی این نوع دارای شرایط خاصی است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای لیتوانی به طور کلی وقتی صحبت به سفر های خارج از کشور می شود اغلب کشورها نیاز به ویزا...

هتل های لیتوانی لیتوانی یکی از کشورهای شمال شرقی اروپا بوده که پایتخت آن شهر ویلنیوس بوده و در همسایگی...

سفر به لیتوانی کشور لیتوانی یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین کشورهای قاره اروپا می باشد که...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر