ویزای تجاری فنلاند

چگونه می توانیم ویزای تجاری فنلاند را بگیریم؟

۵ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری فنلاند

گذشته از سفرهای توریستی به کشور فنلاند، برخی هم این کشور را برای هدف کاری انتخاب می کنند. اگرقصد مهاجرت کاری به این کشور اروپای شمالی را دارید، اخذ ویزای تجاری فنلاند ضروری می باشد. راه های زیادی برای اخذ این ویزا وجود دارد که دریافت دعوت نامه از اقوام ساکنفنلاند یکی از این راه ها می باشد. اگر تا آخر این مطلب را بخوانید با راه های مختلف اخذ ویزای تجاری فنلاند آشنا خواهید شد.

اخذ دعوت نامه برای دریافت ویزای تجاری فنلاند

دریافت دعوت نامه یکی از راه های آسان برای اخذ انواع ویزاها می باشد. در واقع نامه رسمی از طرف یکی از دوستان یا آشنایان در کشوری که قصد سفر به آن را دارید که اثبات کند می توانید به آن جا سفر کنید، دعوت نامه نام دارد که در واقع ضامن حضور شما خواهد بود. همراه داشتن دعوت نامه برای دریافت ویزای تجاری فنلاند کمک بسیاری به ما می کند و مراحل اخذ ویزا را تسریع خواهد بخشید. نوع دیگر دعوت نامه، دعوت نامه تجاری می باشد که  هدف آن دعوت از فردی با هدف تجاری می باشد. در این نوع دعوت نامه ها باید اطلاعات دقیق و دلیل سفر تجاری نیز حتما ذکر شود.

ویزای تجاری فنلاند
ویزای تجاری فنلاند

انواع ویزاهای کشور فنلاند

در زیر به انواع مختلف ویزاهای کشور فنلاند اشاره خواهیم داشت.

ویزای تک ورودی فنلاند: این ویزا حداکثر ۹۰ روز اعتبار دارد و استفاده از آن فقط یک بار ممکن می باشد.

ویزای دوگانه فنلاند: با داشتن این ویزا دوبار می توانید به کشور فنلاند سفر کنید.

ویزای چندگانه فنلاند: این ویزا ۵سال اعتبار داشته که در صورت اخذ آن چندین بار می توانید به فنلاند سفر داشته باشید.

ویزای حمل و نقل فنلاند: معمولا ویزای تجاری فنلاند از این نوع می باشد که با داشتن آن می توانید در منطقه مرزی فرودگاه فنلاند حضور داشته باشید.

معرفی ویزای شینگن

فنلاند یکی از کشورهای اروپای شمالی می باشد که در نتیجه جزء کشورهای هم پیمان عهدنامه شینگن و شامل ویزای شینگن می باشد. برای سفر به یکی از این کشورهای عضو این عهدنامه باید ویزای شینگن داشته باشید. برای دریافت ویزای تجاری فنلاند، باید با عنوان ویزای شینگن مرتبط با کار تجاری اقدام نمایید. داشتن دعوت نامه به این امر کمک خواهد نمود و صدور ویزای تجاری فنلاند را راحت تر خواهد کرد.

انواع ویزاهای اتحادیه شینگن

ویزاهای شینگن در سه دسته قرار می گیرند  که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد:

نوع اول ویزای اتحادیه شینگن، ویزای نوع  Aمی باشد، این ویزا در واقع ویزایی می باشد که با آن می توانید از کشور مقصد سوار هواپیمای کشور دیگر شوید. با داشتن این ویزا تنها قادر به ماندن در فرودگاه می باشید و می توانید سوار هواپیمای کشور مورد نظر خود که البته کشور مقصد باید یکی از کشورهای عضو شینگن باشد، شوید و به مقصد خود پرواز کنید، اما با این ویزا قادر به ماندن در کشور فنلاند نخواهید بود و امکان آن وجود نخواهد داشت.

ویزای نوع دیگر، ویزای B می باشد که شرایط آن مشابه با ویزای قبلی است. تنها تفاوت این ویزا با ویزای نوع A این می باشد که با داشتن این ویزا می توانید از فنلاند به کشورهایی که عضو شینگن نمی باشند سفر کنید. پس با داشتن این نوع ویزا می توانید به فنلاند سفر کرده و در فرودگاه منتظر بمانید تا در نهایت با پرواز اصلی خو به کشور مورد نظر خود برسید.

نوع دیگر ویزاهای اتحادیه شینگن، ویزای نوع C می باشد. این نوع ویزا را در اصل می توان پرکاربردترین نوع ویزا دانست زیرا هدف از دریافت آن سفرهای توریستی می باشد. افراد با داشتن این ویزا می توانند با هدف گردشگری به فنلاند سفر کنند و از دیدن آن جا لذت ببرند.

ویزای ملی شینگن برای اخذ ویزای تجاری فنلاند

در نهایت نوع دیگری از ویزای فنلاند که ویزای نوع D می باشد، نام دارد. هدف از اخذ این نوع ویزا سفرهای طولانی می باشد، البته هدف از سفر باید مشخص باشد مثلا ویزای تجاری فنلاند و همچنین ویزای تحصیلی این کشور در این مورد قرار می گیرد. همچنین بستگی به نوع هدف شما این ویزا هم می تواند برای یک بار سفر صادر شود و همچنین برای چندین بار نیز صادر خواهد شد. علاوه بر اهداف تجاری، دانشجویانی که قصد سفر به کشور فنلاند برای اهداف تحقیقاتی دارند نیز می توانند از این ویزا استفاده کنند. علاوه بر این، این ویزا برای متخصصان، هنرمندان و ورزشکاران که هدف ارائه مهارت خود را دارند نیز صادر می شود.

اطلاعات مورد نیاز در رابطه با سفارت فنلاند

آدرس سفارت فنلاند در ایران، تهران، خیابان شریعتی، خیابان میرزاپور، کوچه حدادیان، شماره ۲ می باشد. کد پستی آن نیز ۱۷۳۳-۱۹۳۹۵ است.

این سفارت در ساعات اداری به شکل زیر خدمات ارائه می دهد:

روزهای یک شنبه تا چهارشنبه و از ساعت های ۹ صبح تا ۱۲ظهر می توانید برای اخذ ویزای تجاری فنلاند مراجعه کنید. در ضمن روزهای یک شنبه تا چهارشنبه از ساعت های ۱۳:۳۰ تا ۱۵ می توانید سوال ها و درخواست های تلفنی خود را بپرسید . از نکات مهم در زمینه رفتن به این سفارت تعیین وقت قبلی و همچنین پر کردن فرم ویزا به شکل آنلاین می باشد که در صورت عدم رعایت این موارد، مدارک شما بررسی نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تجاری فنلاند

برای دریافت ویزای فنلاند از سفارت، باید از قبل وقت سفارت فنلاند را دریافت نمایید تا در جلسه ای مدارک خود را تحویل داده وبررسی شود، سپس در صورت کامل بودن می توانید ویزای تجاری فنلاند را دریافت نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تجاری فنلاند در اکثر کشورها مشابه می باشد. نکته مهم تشابه اطلاعات ارسالی با مدارک شما می باشد.فرم اولیه برای اخذ این ویزا هم روی سایت موجود بود که به راحتی قابل پرینت گرفتن می باشد.

یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای تجاری فنلاند، اصل گذرنامه شما می باشد که اعتبار آن نیز باید بیشتر از ۶ ماه باشد.

یک عدد عکس جدید ۴*۶ با پس زمینه سفید نیز باید به همراه داشته باشید.

مدارک مختلف مربوط به شغل شما، مثل فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار یا تحصیل، جواز کسب، اسناد املاک و منابع مالی، همچنین گردش های مالی حساب های بانکی نیز باید ارائه شود.

در ضمن این مدارک ذکر شده باید به انگلیسی رسمی نیز ترجمه شوند و ارائه آن هم ضروری می باشد.

دریافت یک بیمه مسافرتی برای افرادی که قصد اخذ ویزای تجاری فنلاند و یا توریستی را داند نیز بسیار مهم می باشد و باعث می شود سفر شما بیمه شود. پس بهتر است برای مدت زمانی که در سفر می باشید یک بیمه تهیه نمایید.

علاوه بر این ها ارائه مدارکی مرتبط با رزرو بلیط و نیز هتل یا محل اقامت شما نیز ضروری می باشد و باید این مدارک را نیز به سفارت تحویل دهید.

ویزای تجاری فنلاند
ویزای تجاری فنلاند

مدارک لازم جهت سفر های تجاری با دعوتنامه

اگر دعوت نامه مناسبی (مثلا یک دعوت نامه کاری از شرکتی در کشور فنلاند) برای دریافت ویزای تجاری فنلاند دریافت کرده باشید، باید حتما وقت سفارت فنلاند را رزرو نمایید. باید این دعوت نامه رسمی را به سفارت فنلاند در ایران ارسال نمایید. علاوه بر این یک کپی از مدارک شرکت خود را با ترجمه انگلیسی آن را نیز ضمیمه دعوت نامه کرده و ارسال نمایید. در ضمن یک گواهی رسمی از شرکتی که در آن شاغل هستید در ایران نیز باید همراه باشد و در آن دلیل اصلی از سفر تجاری باید ذکر شود. تمام اطلاعات مربوط به زمان سفر، دیگر اطلاعات مربوط به سفر و نام هتل محل اقامت نیز باید به همراه دعوت نامه ارسال شود.

نکات مهم برای وقت ملاقات از سفارت فنلاند

نکته مهم در رابطه با ویزای تجاری فنلاند این می باشد که علاوه بر وقت سفارت فنلاند، می توانید از طریق دیگر سفارت های عضو پیمان شینگن نیز اقدام نمایید و ویزای تجاری فنلاند خود را دریافت کنید.

مدارک کلی برای دریافت ویزای مورد نظر شما در بالا ذکر شد، البته در نظر داشته باشید گاهی برای ویزای تجاری فنلاند سفارت علاوه برمدارکی که ذکر شد، مدارک دیگری را نیز می خواهد که باید همراه داشته باشید.

حتما مدارک خود را در دارالترجمه ترجمه نموده و مهر رسمی دادگستری روی آن باشد.

برای اخذ ویزای تجاری فنلاند، هزینه های مربوط به آن در سفارت دریافت خواهد شد.

ویزای تجاری فنلاند
ویزای تجاری فنلاند
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور فنلاند در میان تورهای اروپایی شاید نام تور فنلاند را کمتر شنیده باشید، این به معنی کم گردشگر بودن...

بلیط هلسینکی هلسینکی شهر بسیار زیبا و بینظیری است که پایتخت کشور فنلاند میباشد. درصد خرید بلیط هلسینکی در سالهای...

سفر به فنلاند در سفر به فنلاند توصیه می کنیم از مکان های گردشگری این کشور از جمله میدان سنا...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر