ویزای تجاری سوئد

ویزای تجاری سوئد | مدارک لازم – اعتبار – شرایط دریافت

۴ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری سوئد

ویزای تجاری سوئد یکی از انواع ویزاهای کوتاه مدتی است که در طول زمان به بلند مدت تبدیل می شود؛ افراد می توانند بیرون از کشور سوئد و خارج از اتحادیه اروپا در این کشور سرمایه گذاری کرده و تجربه جدیدی از تجارت در سوئد به دست بیاورند.

کشور سوئد کشوری خوش آب و هوا در شمال اروپا است که هر سال تاجران و سرمایه گذاران بسیاری برای مهاجرت به این کشور به منظور سرمایه گذاری و اقامت در خواست می دهند. ایرانیان برای مهاجرت به این کشور از راه های مختلف حتما باید ویزای شینگن تهیه کنند. برای آگاهی از شرایط ویزای تجاری سوئد ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

ویزای تجاری سوئد
ویزای تجاری سوئد

معرفی کشور سوئد

 کشور سوئد،  کشوری در شمال اروپا ( شبه جزیره اسکاندیناوی) واقع شده است. این کشور از سمت شرق با خلیج بوتنی، از سمت جنوب شرق و شمال شرق به ترتیب با دریای بالتیک و کشور فنلاند، همچنین  از سمت غرب  و جنوب غرب به ترتیب با کشورهای نروژ و دانمارک همسایه و هم مرز است.سوئد تراکم جمعیتی پایینی دارد و بیشترین تراکم جمعیتی آن در جنوب کشور واقع شده است. بزرگترین شهر این کشور که پایتخت آن  نیز محسوب می شود، استهکلم نام دارد.

ویزای تجاری سوئد
ویزای تجاری سوئد

اقامت در کشور سوئد

امروزه افراد به دلایل مختلفی تصمیم مهاجرت به کشوری دیگر را دارند. اما این را باید بدانید که مهاجرت به هیچ کشوری راحت نبوده و باید از شرایط لازم برای مهاجرت و اقامت در کشوری دیگر چه به صورت موقت یا دائم برخوردار باشند

برای سفر و مهاجرت به کشور های مختلف در سراسر جهان ویزاهای گوناگونی وجود دارد. هر کدام از این ویزاها  به نوبه خود و با توجه به هدف و انگیزه های متفاوت افراد برای سفر و برای اقامت در آن کشور صادر می شوند.  کشور سوئد از جمله کشورهایی است که  ایرانیان حتما برای سفر به آن باید ویزای شینگن را تهیه کنند. افراد متقاضی ویزای شینگن برای اقامت در کشور سوئد می توانند به ۴ صورت زیر این ویزا را تهیه نمایند :

ویزای ترانزیت سوئد

ویزای توریستی سوئد

-ویزای عبور سوئد

ویزای تجاری سوئد

 یکی از  کشورهای پر طرفدار در دنیای امروز برای مهاجرت به کشور های اروپایی، سوئد نام دارد. افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارند به طریق مختلفی از جمله ویزای تجاری سوئد برای سرمایه گذاری و اقامت در این کشور اقدام کنند. ویزای تجاری سوئد از آن دسته ویزاهایی هست که علاوه بر امکان تجارت در این کشور فرصتی را برای تبدیل اقامت کوتاه مدت به بلند مدت در سوئد را فراهم کرده و به همین دلیل مورد استقبال تاجران بسیاری قرار گرفته است.

افراد برای سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت باید در ابتدا کشور سوئد با طرح آن ها موافقت کرده و سپس بعد از تایید آن فعالیت شرکت باید شروع شود. لازم است که بدانید فرد متقاضی ثبت شرکت در سوئد باید به ازای فعالیت شرکت خود، مبلغی را نیز به عنوان مالیات پرداخت کند ؛ و در نهایت پس از طی سال های متوالی و تمدید مجدد ویزای تجاری سوئد خود می تواند برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهد.

ویزای تجاری سوئد
ویزای تجاری سوئد

ویزای تجاری سوئد

ویزای تجاری سوئد از جمله ویزاهای کوتاه مدتی است که برای افرادی که عضو پیمان اتحادیه اروپا نیستند؛ صادر می شود. این افراد که به قصد تجارت، سرمایه گذاری، شراکت و خرید سهام یکی از شرکت های تجاری به کشور سوئد سفر کرده، و با داشتن شرایط لازم می توانند پس از راه اندازی کسب و کار خود از طریق ویزای تجاری سوئد اقامت کوتاه مدت خود را تمدید کرده و با ادامه فعالیت تجاری خود در سوئد آن را  به اقامت بلند مدت در این کشور تبدیل کنند.

درخواست برای ویزای تجاری سوئد

برای ثبت درخواست ویزای تجاری سوئد باید با در دست داشتن مدارک لازم جهت اخذ این ویزا فرد متقاضی به سفارت این کشور مراجعه  کرده و پس از طی روند تایید آن  برای مصاحبه و دریافت ویزا در محل حضور یابند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری سوئد

مدارک ویزای سوئد نیز مانند سایر ویزاها و همچنین شامل مدارکی است که نشان دهنده بازدید تجاری فرد از یک شرکت، موسسه و یا ایجاد کسب و کار در سوئد می باشد که باید  به سفارت این کشور تحویل داده شود. این مدارک جهت اخذ ویزای تجاری سوئد، موارد زیر را دربر می گیرد :

ویزای تجاری سوئد
ویزای تجاری سوئد
  • پاسپورت با اعتبار ۳ ماه  ( دو صفحه از آن خالی )
  • پرداخت صورت حساب هزینه ها
  • ارائه دو قطعه عکس پرسنلی با زمینه سفید طی شش ماه گذشته
  • ارائه کارت ملی و شناسانامه فرد متقاضی
  • ارائه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه ضمانت نامه برگشت به کشور مبدا
  • ارائه دعوتنامه معتبر ( زمان و دلیل سفر به کشور سوئد و مشکل نداشتن از نظر مالی )
  • ارائه مدارک مالی
  • مدارک شامل آگهی بالغ بر ثبت شرکت در روزنامه های رسمی
  • مدارک لازم از پرینت حساب های شخصی و تجاری خویش در ۳ ماه گذشته
  • ارائه گواهی پروانه کسب یا کارت بازرگانی

نکته : رعایت ترتیب در ارائه مدارک جهت اخذ ویزای تجاری سوئد باعث می شود که دریافت این ویزا توسط سرمایه گذار و تجار با تعویق رو به رو نشود.

  1. تکمیل فرم  انگلیسی درخواست ویزای سوئد
  2. ارائه عکس های مد نظر سفارت سوئد در ابعاد و زمینه مشخص شده
  3. ارائه مدارک گذرنامه ای معتبر با حداقل دو صفحه خالی
  4. کپی شناسانامه و کارت ملی
  5. ارائه گزارش حساب مالی
  6. ضمیمه دعوتنامه تجاری خود در مدارک

اعتبار ویزای تجاری سوئد

مسئولین سفارت خانه با توجه به تاریخ دعوتنامه  بعد از ثبت درخواست فرد متقاضی به منظور اخذ ویزای تجاری سوئد و ابلاغ دعوتنامه تجاری به این کشور، مدت زمان اعتبار و تاریخ آن را مشخص می کنند.

نکته بسیار مهمی که افراد حتما باید بدان توجه کنند، تاریخ دقیق و مشخص دعوتنامه ای که از سوی شرکت سوئدی برای آن ها ارسال شده است؛ در غیر این صورت اگر مدت زمان دقیق حضور شما در کشور سوئد در دعوتنامه ذکر نشود ممکن است در مراحل اخذ ویزای تجاری از سفارت خانه کشور سوئد با مشکل  مواجه شوید.

شرایط دریافت ویزای تجاری سوئد

برای اخذ ویزای تجاری سوئد در ابتدا لازم است که فرد متقاضی از شرایط جذب نیروی کار و سرمایه گذار در کشور سوئد آگاهی لازم را کسب کرده و سپس مبلغی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار را جهت سرمایه گذاری و اخذ ویزای تجاری سوئد پرداخت کند.

تاجران و سرمایه گذاران هزینه ی سرمایه گذاری در کشور سوئد را به ۲ روش می توانند پرداخت کنند :

  1. پرداخت و انتقال کل هزینه سرمایه گذاری به صورت یکباره به کشور سوئد
  2. پرداخت کل هزینه سرمایه گذاری به صورت مرحله ای به کشور سوئد

شانس اخذ دریافت ویزای تجاری سوئد از طریق دعوتنامه

یکی از راه های اخذ ویزای تجاری سوئد از طریق دعوتنامه معتبر است که اغلب تاجران کشورهای دیگر با داشتن این دعوتنامه به راحتی می توانند برای اخذ و دریافت  ویزای تجاری سوئد اقدام کنند. مدت زمان لازم برای دریافت ویزای تجاری سوئد از طریق دعوتنامه تقریبا ۲۵ روز است.

نکات مهم برای دریافت ویزای تجاری سوئد

رعایت نکردن هر یک از شرایط زیر توسط فرد متقاضی به منظور اخذ ویزای تجاری سوئد ممکن است باعث تعویق و یا حتی رد این درخواست برای سرمایه گذاری در کشور سوئد شود :

  • مخالفت سفارت خانه سوئد با درخواست ویزا در صورت نقص و کمبود مدارک و یا دعوتنامه تجاری
  • تهیه کپی مدارک برای تحویل به سفارت؛ زیرا مدارک اصل قابل بازگشت نیستند اما کپی آن ها پس از روند انجام کار به شما بازگردانده خواهد شد.
  • حضور فرد متقاضی در وقت تعیین شده توسط سفارت خانه سوئد برای مصاحبه و انگشت نگاری
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

سفر به سوئد سفر به سوئد از هیجان خاصی برخوردار است چرا که می توان در پایتخت این کشور قصرهای...

بلیط استکهلم  استکهلم، پایتخت سوئد، در میان تمام افراد علاقه مند به گردشگری، دانشجویان و... شناخته شده است و استکهلم...

وقت سفارت سوئد سوئد یکی از کشورهای حوزه شینگن و در شمال اروپا واقع شده است. برای سفر یه سوئد...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر