ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ایران کشوری بزرگ و زیبا و دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری است که همه ساله  دوستان بسیاری از سراسر جهان مخصوصاً کانادا به کشورمان سفر می کنند. اگر شما هم مهمان کانادایی دارید، قطعاً می بایست برای ویزای ایران اقدامات لازم صورت پذیرد، تا بتوانید مهمانتان را به کشور دعوت کنید. اما برای به دست آوردن اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید مقاله زیر را دنبال کنید. در این صورت مهمان شما، راحت تر می تواند اقدام به اخذ ویزای کشور ایران را بکند.

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

انواع ویزای ایران برای اتباع کانادایی

در ایران تقریباً ۱۳ راه ورود به کشور و ۱۳ نوع ویزای ایرانی وجود دارد. یک نوع ویزای ایران مخصوص افرادی است که می خواهند به قصد بازدید از آثار توریستی کشور مان، وارد ایران شوند. علاوه بر این کشورمان دارای تعداد زیادی زیارتگاه و مراکز دینی و زیارتی می باشد که برای این منظور نیز ویزای زیارتی صادر می شود. یک نوع ویزای ایران نیز برای دانشجویان و نوعی دیگر برای دیپلمات های سایر کشورها صادر می شود. دیگر انواع ویزای ایران شامل ویزای کار، ویزای ترانزیت و عبور و مرور، ویزای خبرنگاری، ویزای بازرگانی، ویزای کارمندان سیاسی، ویزای خانوادگی، ویزای خروج و ویزای خروج و بازگشت می باشد.

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

مراحل اخذ ویزای ایران برای اتباع کانادا

مراحل اخذ ویزای ایران مشابه سایر کشور ها می باشد. شما ابتدا باید به آدرس ایمیل سفارت ایران در کانادا ،ایمیل ثبت نام برای ویزای ایران را ارسال کنید. این ایمیل باید حاوی اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس محل سکونت باشد. پس از ارسال ایمیل به کنسولگری ایران در کانادا، اگر با ویزای شما موافقت شود، به شما وقت سفارت ایران جهت دریافت ویزای ایران و تحویل مدارک تان داده می شود. شما در وقت سفارت مدارک خود را به کنسولگری ایران تحویل می دهید و البته باید مراحل انگشت نگاری را هم انجام دهید. سپس ویزا و پاسپورتتان برای الصاق به هم باید به سفارت ایران پیکاپ شود که این کار توسط شرکت های مربوطه قابل انجام می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایران برای کانادایی ها

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای ایران شامل موارد زیر می شود. البته بسته به این که می خواهید برای کدام یک از انواع ویزای ایران اقدام کنید، ممکن است مدارک دیگری نیز لازم شود.

یک قطعه عکس پرسنلی- فرم دعوت نامه ویزای ایران برای (میزبان) – فرم دعوت نامه ویزای ایران برای (مهمان)- کارت ملی- پاسپورت و اسکن صفحه ی اول آن، مدارک رزرو هتل و البته مدارکی که نشان دهد شما از تمکن مالی مناسبی برخوردارید و می توانید برای مدت مشخص در ایران اقامت داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که پاسپورتتان حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در ضمن از ارائه مدارک جعلی و هر گونه عدم صداقت در هر یک از مراحل اخذ ویزا خودداری کنید.

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

شرایط تمدید ویزای کشور ایران

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که شما تنها در زمان مقرر و مهلت درج شده در ویزای تان می توانید در ایران اقامت داشته باشید و پیش از اتمام اعتبار ویزا باید اقدام به خروج از ایران را بکنید یا ویزای خود را تمدید نمایید. در غیر این صورت عواقب این اقامت غیر قانونی بر عهده شخص شما می باشد. البته نحوه ی تمدید ویزا برای هر نوع ویزا متفاوت می باشد. برای مثال اگر مهمان کانادایی شما ویزای توریستی ۳۰ روزه دریافت کرده، پس از اتمام اعتبار ویزایش می تواند آن را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید نماید.

شما برای تمدید ویزای ایران می توانید در روز های شنبه تا چهارشنبه در وقت اداری یعنی ۷:۳۰ تا ۲ عصر به دفاتر پلیس اتباع خارجه در شهر های بزرگ ایران نظیر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز مراجعه کنید. لازم به یادآوری است بهتر است که حداکثر ۳ روز قبل از اتمام اعتبار ویزا اقدام به تمدید ویزای خود بکنید. معمولاً حداکثر تعداد روزی که می توانید ویزای خود را در ایران تمدید کنید ۹۰ روز می باشد و تا دو بار با موافقت پلیس اتباع خارجه به راحتی قابل تمدید می باشد.

سفارت ایران در کانادا

ایران در کشور کانادا و در اتاوا دارای سفارت می باشد. شما می توانید جهت دریافت ویزای خود و یا دیگر کار های مربوط به سفارت به سفارت ایران که آدرس آن در ادامه درج می شود، مراجعه کنید.

Embassy of The Islamic Republic of Iran (Consular Section)
۲۴۵ Metcalfe St.Ottawa, ON, K2P 2K2

شماره تلفن سفارت ایران در اتاوا: ۶۱۳ ۲۳۳۴۷۲۶+

آدرس ایمیل: consulate@salamiran.org

وب سایت سفارت ایران: www.salamiran.org

به دلیل وجود برخی مشکلات بین ایران و کانادا، تنها شعبه ی کنسولگری ایران در کانادا، تنها در شهر اتاوا واقع شده است، که شما برای اخذ ویزای ایران می بایست مدارکتان را به این شعبه از سفارت ایران در کانادا تحویل دهید و کار های مربوطه را از همین شعبه پیگیری کنید.

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

نکات مهم در هنگام دریافت ویزای ایران

نکات بسیار مهمی که باید رعایت کنید تا بتوانید به راحتی برای مهمان کانادایی تان ویزای ایران دریافت کنید، شامل موارد زیر می شود:

توجه داشته باشید در حال حاضر ویزای فرودگاهی برای اتباع کشور هایی نظیر کانادا، آمریکا، انگلیس و …. صادر نمی شود، پس از ترغیب مهمانتان به دریافت ویزا به این شکل خودداری کنید. در هنگام وقت سفارت سعی شود خود فرد به سفارت مراجعه کند، چرا که برای انگشت نگاری های مربوطه حضور شخص در سفارت ایران الزامی می باشد. از مراجعه حضوری به سفارت بدون دریافت وقت سفارت ایران جدا خودداری کنید، چرا که به درخواست های شما ترتیب اثر داده نخواهد شد. اتباع کشور ها که می خواهند به مناطق آزاد مانند کیش سفر کنند، ویزای خود را می توانند در مبادی ورودی این مناطق دریافت نمایند.

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

ویزای ایران جهت افراد کانادایی

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد اندونزی شهروندان اندونزی برای ورود به ایران می توانند انواع ویزاهای توریستی، تجاری، مولتی و یا...

ویزای ایران جهت افراد ارمنی به طور کلی کشورهای مختلفی هستند که برای سفر به ایران باید ویزای ایران را...

ویزای ایران جهت افراد روسی صدور روادید ایران تنها توسط مقامات رسمی این کشور برای اتباع بیگانه امکان پذیر می...

نظرت چی بود؟

1 نظر

غلامرضا فتاحي 9 شهریور 1397 پاسخ

سلام و خسته نباشید
من برای یکی از دوستان کانادایی ام ویزای ایران می خواهم لطفا مراحل کار و هزینه را اعلام فرمایید
تلفن بنده ۰۹۳۸۳۱۸۴۴۸۸

آژانس مسافرتی سفری دیگر