ویزای ایران جهت افراد چینی

ویزای ایران جهت افراد چینی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد چینی

ایران و چین رابطه ی خوبی با یک دیگر دارند و هر ساله گردشگران زیادی از چین وارد ایران می شوند. البته ممکن است با مقاصد دیگری نیز وارد ایران شوند. برای مثال ممکن است یکی از دوستان شما باشد. پس اگر می خواهید برای اخذ ویزای ایران به مهمان تان کمک کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را از دست ندهید. با خواندن مقاله پیش رو می توانید به مهمان تان در دریافت ویزا و مراحل انجام این کار کمک شایانی کنید.

ویزای ایران جهت افراد چینی

ویزای ایران جهت افراد چینی

انواع ویزای ایران برای اتباع چینی

هر تبعه ی چینی که قصد ورود به کشور ایران را دارد، باید ویزای ایران مربوط را تهیه کند. کسی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایرانی را دارد، باید ویزای تحصیلی ایران را دریافت کند. افرادی که به جهت دیدن جاذبه های گردشگری ایران می خواهند وارد ایران شوند، باید ویزای توریستی ایران را دریافت نمایند. در خصوص کار و تجارت نیز فرد مورد نظر که قصد انجام کار یا ایجاد یک تجارت در ایران را دارد، باید ویزای ایران برای کار و تجارت دریافت کند. اگر مهمان چینی شما با شما نسبتی داشته و قصد دیدن شما را دارد، می تواند ویزای خانوادگی ایران را دریافت کند. دیگر انواع ویزای ایران مربوط به افراد سیاسی کشور ها و ترانزیت و عبور و مرور در کشور می شود.

ویزای ایران جهت افراد چینی

ویزای ایران جهت افراد چینی

مراحل اخذ ویزای ایران برای چینی ها

مانند دیگر کشور های جهان، روال اخذ ویزای ایران برای چینی ها نیز یک روال مشخص دارد. برای اخذ ویزای ایران و سایر کشور ها باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱-فرم ثبت نام ویزا

۲- گرفتن وقت سفارت

۳- پیکاپ ویزا و پاسپورت

در مرحله ارسال فرم ثبت نام ویزا شما باید یک فرم برای ثبت نام ویزای ایران پر کرده و به آدرس ایمیل سفارت و کنسولگری ایران ارسال نمایید. این اطلاعات فرم باید شامل اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، انگیزه و هدف سفر به ایران، آدرس و شماره تلفن فرد متقاضی باشد. پس از ارسال فرم سفارت و کنسولگری ایران درخواست شما را بررسی کرده و در صورت موافقت برای شما وقت سفارت ایران در نظر گرفته می شود. شما در موعد مقرر باید با در دست داشتن مدارک لازم به کنسولگری ایران در چین مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. سپس از شما اثر انگشت گرفته می شود. در مرحله ی آخر مدارک شما برای پیکاپ آماده می شود. یعنی ویزا و پاسپورتتان به سفارت ارسال شده و این دو به هم الصاق می شوند.

مدارک لازم جهت صدور ویزای ایران

مدارکی که برای اخذ ویزای ایران نیاز دارید، شامل موارد زیر می شود:

ارائه دفترچه گذرنامه یا پاسپورت متقاضی که از کشور خود دریافت کرده و حداقل ۶ ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد. ارائه اصل مدرک شناسایی و اسکن آن، اسکن صفحه ی اول پاسپورت، در صورت لزوم دعوت نامه ایران شامل اطلاعات (فرد متقاضی)، ارائه دعوت نامه ایران شامل اطلاعات (فرد میزبان)، اگر دعوت نامه ندارید، می توانید گواهی که نشان دهد هتلی در ایران رزرو کرده اید را پیوست کنید. در ضمن شما به گواهی که نشان دهد از تمکن مالی مناسبی بهره مند هستید نیز نیاز دارید. فیش حقوقی یا مدارک سند ملک در کشور خود می تواند گواهی مناسبی باشد.

سعی کنید در ارائه مدارک خود اشتباهی نکنید که عواقب بعدی آن بر عهده ی خود شما می باشد.

ویزای ایران جهت افراد چینی

ویزای ایران جهت افراد چینی

مدارک لازم جهت تمدید ویزای ایران

همان طور که می دانید فرد متقاضی ویزای ایران پس از دریافت ویزا در مهلت مندرج در ویزای ایران می تواند به ایران سفر کرده و تا پایان مهلت مقرر از ایران خارج شود. اما اگر به هر دلیلی متقاضی یا مهمان شما نیاز داشت، تا بیش تر در ایران بماند، باید اقدام به تمدید ویزای ایران بکند. برای این کار می تواند به دفاتر پلیس اتباع خارجه در شهر های تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان بکند. برای این کار ملزم به ارائه ی مدارکی نیز می باشد. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

فرم درخواست تمدید ویزای ایران- دو قطعه عکس پرسنلی- تمبر ورود- کپی تمام صفحات پاسپورت و ویزای اولیه ی ورود به ایران- هزینه تمدید ویزای ایران در حدود ۳۵۰۰۰ تومان.

سفارت ایران در چین

ایران خوشبختانه به دلیل رابطه ی خوبی که با کشور چین دارد، در تعدادی از شهر های بزرگ این کشور دارای سفارت و کنسولگری می باشد، که فرد متقاضی به راحتی می تواند مراحل اخذ ویزای ایران را در این مراکز پیگیری کند. در ادامه مشخصات سفارت ایران در پکن را معرفی می کنیم.

آدرس سفارت ایران در پکن:

no.13 dong liu JIE / san li tun ,beijing,china

تلفن سفارت ایران در پکن: ۶۵۳۲۴۸۷۰,۲- ۶۵۳۲۲۰۴۰

آدرس ایمیل: iranemb.bjs@mfa.gov.ir

آدرس سایت: beijing.mfa.ir

ساعات کاری سفارت: ۹ صبح الی ۱۷:۳۰ عصر

ساعات کاری بخش کنسولگری: ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ ظهر

در ضمن سفارت ایران در روز های دوشنبه تا چهارشنبه در چین دایر می باشد.

ویزای ایران جهت افراد چینی

ویزای ایران جهت افراد چینی

نکات مهم در هنگام دریافت ویزای ایران

نکات مهمی که فرد متقاضی ویزای ایران باید در نظر داشته باشد، شامل موارد زیر است:

عکس پرسنلی که برای ویزا تحویل داده می شود، حتماً باید با حجاب اسلامی یعنی با روسری یا مقنعه باشد. کشور چین از جمله کشور هایی است که تبعه آن می توانند ویزای خود را به صورت ویزای فرودگاهی در فرودگاه ها دریافت کنند که روند کار آن ها تا حدودی تسریع شده، گاهی ممکن است چند ساعت در فرودگاه معطل شود. در وقت سفارت حضور شخص متقاضی الزامی است. البته حضور کودکان زیر ۶ سال الزامی ندارد. افرادی که زیر سن قانونی هستند و قصد دارند وارد ایران شوند، باید گواهی مبنی بر اجازه ی پدر خود در کنار دیگر مدارک لازم ارائه دهند. ایران در شهر های بزرگ پکن، گوانگجو، شانگهای و دیگر شهر های بزرگ چین کنسولگری دارد، لذا اتباع این شهر ها مجبور نیستند برای اخذ ویزا به سفارت ایران در پکن مراجعه کنند.

ویزای ایران جهت افراد چینی

ویزای ایران جهت افراد چینی

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد فرانسوی می  دانیم که یک سری از کشور ها برای سفر به ایران با هر هدفی...

ویزای ایران جهت افراد آلمانی به طور کلی آلمانی ها برای سفر به ایران باید اقدام به اخذ ویزا کنند....

ویزای ایران جهت افراد مجارستانی کشور ایران هم اکنون توانسته است در عرصه های مختلف همانند گردشگری و سرمایه گذاری...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر