ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

یکی از مقاصد گردشگری گردشگران و افرادی که تمایل به دیدن کشورهای مختلف دنیا دارند ایران می باشد. ایران نیز مانند همه کشورهای جهان برای افرادی که تمایل به قدم گذاشتن در خاک این کشور را دارند ویزای ایران را صادر نموده و از آنها پذیرایی می‌ کند. بسیاری از مردم کشورهای مختلف جهان از قاره های مختلف برای مقاصد گردشگری، تجاری، شرکت در نمایشگاه یا اقامت، به ایران سفر می کنند. هر شخص باید برای ورود به ایران هدف خود از سفر را مشخص کرده و از سفارت ایران در آن کشور یا اداره مهاجرت درخواست ویزای ایران نماید. در این مقاله درباره ویزای ایران جهت افراد اتریشی صحبت می‌ کنیم.

ویزای ایران

روادید یا ویزا مجوزی است برای افرادی که تمایل به وارد شدن به کشوری را دارند. ویزای ایران جهت افراد اتریشی نیز مانند همه مردم جهان صادر می ‌شود. ایران ویزاهای مختلف برای مقاصد گوناگون افراد صادر می نماید. انواع ویزاهای ایران عبارتند از ویزای تحصیلی، ویزای توریستی ایران، ویزای تجاری، ویزای شرکت نمایشگاه، ویزای پزشکی و غیره که هر شخص متناسب با شرایط و وضعیت خود درخواست انواع ویزاها را می ‌نماید. افراد اتریشی برای سفر به ایران باید از قوانین ورود به این کشور  آگاهی کسب کنند و ضمن آماده کردن مدارک مورد نیاز و ارائه درخواست ویزای ایران نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام نمایند. وقت سفارت ایران برای افراد اتریشی جهت بررسی مدارک و توضیح هدف شخص از مسافرت می باشد که پس از تائید مقامات سفارت صدور ویزای سفر به ایران انجام می ‌شود و شخص می تواند تدارکات و برنامه ریزی لازم برای مسافرت خود را انجام دهد.

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

 مردم اتریش نیز مانند بسیاری از گردشگران و بازرگانان دیگر جهان سالانه با اهداف مختلف به ایران سفر می‌ کنند. برای  ورود به ایران باید قوانین خاص این کشور را رعایت نمود که اصلی ترین آن و در واقع دروازه ورود به کشور دریافت ویزای ایران می باشد. اخذ ویزای ایران برای افراد اتریشی روال اداری و قانونی خود را دارد که باید با رعایت قوانین این مراحل طی شود. برای افراد اتریشی که تمایل به دریافت ویزاهای ایران را دارند روال کار به این صورت است که از طریق سایت سفارت در اتریش درخواست ویزای ایران را  تکمیل کرده و نسبت به دریافت وقت سفارت ایران اقدام کنند. پس از هماهنگی جهت حضور در سفارت ایران در اتریش و تکمیل مدارک مورد نیاز، تبعه اتریش باید در این جلسه مدارک خود را تحویل داده و هدف سفر را برای مأمور سفارت تشریح نمایند. پس از بررسی مدارک ویزا برای سفر به ایران این افراد صادر خواهد شد. مدت زمان مورد نیاز جهت صدور ویزاهای ایران جهت تبعه کشورهای اروپایی حدود یک ماه می باشد و البته با توجه به برخی شرایط  امکان دارد متفاوت باشد.

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

انواع ویزای ایران

 افراد تبعه اتریش که تمایل به سفر به ایران دارند بر اساس هدف خود از سفر باید ویزای ایران را دریافت نمایند. سفارت ایران برای این افراد متناسب با نوع سفرشان ویزای مربوطه را صادر می نماید. انواع ویزای ایران که برای تبعه اتریش صادر می شود عبارتند از:

  •  ویزای توریستی یا گردشگری برای بازدید از جاذبه های گردشگری ایران
  •  ویزای زیارتی برای زیارت از مکان های مذهبی
  •  ویزای تحصیلی برای افرادی که تمایل به تحصیل  در مقاطع مختلف در ایران دارند
  •  ویزای ورزشکاران و نخبه های علمی جهت شرکت در مسابقات و یا سمینارها و مناسبت های مختلف
  •  ویزای سیاسی برای ورود مقامات حکومتی به ایران
  •  ویزای اشتغال برای افرادی که تصمیم دارند وارد بازار کار ایران شوند
  •  ویزای تجاری و بازرگانی برای فعالان تجاری و بازرگانی
  •  ویزای ازدواج برای کسانی که تمایل به ازدواج در ایران و ثبت آن در ایران را دارند
  • و …

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای ایران

همانگونه که گفته شد تبعه اتریش برای وارد شدن به ایران باید نسبت به تکمیل درخواست ویزای ایران از طریق مراجعه به سایت سفارت ایران و یا به صورت حضوری اقدام نمایند. پس از تائید درخواست این افراد و تعیین وقت سفارت، فرد باید به دفتر سفارت مراجعه کرده، هدف خود از سفر را تشریح نماید و مدارک مورد نیاز را مطابق با ویزای درخواستی خود ارائه دهد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ایران جهت ساکنین اتریش عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه مدارک هویتی شخص
  • عکس تمام رخ و رنگی جدید در اندازه ۶*۴
  • ارائه درخواست ویزای ایران

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

ویزای ایران جهت افراد اتریشی

دریافت ویزای فرودگاهی ایران

 ویزای فرودگاهی ایران یکی از انواع روادید می ‌باشد که برای تبعه  اتریش و کشورهای دیگر تعبیه شه است. فرد می تواند با دریافت ویزای فرودگاهی وارد ایران شود و سپس از طریق کارگزاران وزارت خارجه ایران که در فرودگاه بین المللی قرار دارد نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند. متقاضی باید در دفتر وزارت خارجه فرم درخواست ویزا را تکمیل نماید و در صورت تائید درخواست توسط مقامات وزارت، برای فرد ویزای یک ماهه صادر می ‌شود. تبعه اتریش می ‌توانند در این مدت یک ماهه در ایران  به گشت و گذار بپردازند. ویزای فرودگاهی یکی از راه های دریافت ویزای ایران می باشد اما برای صرفه جویی در زمان بهتر است شهر قبل از مسافرت نسبت به دریافت ویزای ایران اقدام نماید. فرودگاه هایی که در آن افراد اتریشی می‌ توانند ویزای ایران را دریافت نمایند عبارتند از: فرودگاه امام خمینی، فرودگاه شیراز، فرودگاه مشهد، فرودگاه بندرعباس و فرودگاه تبریز

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد بلاروسی نسبت به سال های گذشته که ایران یکی از مقاصد گمنام برای گردشگری و یا...

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی اخذ ویزای ایران برای اتباع تمامی کشور های جهان به استثناء اتباع کشور اسرائیل، امکان...

ویزای ایران جهت افراد مجارستانی کشور ایران هم اکنون توانسته است در عرصه های مختلف همانند گردشگری و سرمایه گذاری...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر