وقت سفارت چک

وقت سفارت چک | مدارک لازم – نحوه أخذ وقت سفارت

۲۱ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت چک

اگر قصد دارید به یکی از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید لازم است ویزای شینگن را اخذ نمایید. اساسا به طور کلی هر یک از کشورهای عضو شین گن نظیر جمهوری چک نیاز به اخذ ویزای چک برای ورود دارند. شما باید وقت سفارت چک را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید. برای اخذ هر گونه ویزایی لازم است تا قبل از آن به صورت حضوری به سفارت کشور مربوطه مراجعه نمایید. اخذ ویزای چک نیز شرایط مشابهی دارد. در ادامه به طور کامل به بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزا و همچنین چگونگی اخذ وقت سفارت چک خواهیم پرداخت.

با کشور چک آشنا شوید

لازم است تا در ابتدا اطلاعات کلی درباره کشور چک در اختیار شما قرار دهیم. این کشور یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد و پایتخت آن شهر پراگ می باشد. جمهوری چک یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی با رشد توسعه انسانی بالا می باشد. همین امر نیز سبب شده است تا افراد زیادی بخواهند به این کشور سفرهای کاری داشته باشند و یا برای تحصیل یا گردشگری ویزای چک را اخذ نمایند.

وقت سفارت چک
وقت سفارت چک

آدرس سفارت چک در تهران

برای اخذ ویزای چک لازم است تا به صورت حضوری به سفارت مراجعه نمایید که لازمه آن نیز این است که از قبل وقت سفارت چک را توسط آژانس های مسافرتی مجرب رزرو کرده باشید.

آدرس سفارت چک: تهران، خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، کوچه نسترن، شماره ۳۶

وقت سفارت چک
وقت سفارت چک

ساعات کاری سفارت چک

شما برای این که بتوانید مراحل اخذ ویزای چک را با موفقیت سپری کنید لازم است تا بعد از اخذ وقت سفارت چک به صورت حضوری به این سفارت در ساعات کاری آن مراجعه کنید. ساعات کاری سفارت چک در تهران نیز از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می باشد. همچنین برای مراجعه به بخش کنسولگری سفارت نیز می توانید از یکشنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر به سفارت چک مراجعه کنید.

با بخش کنسولگری سفارت چک آشنا شوید

بخش کنسولگری دقیقا قسمتی است که باید برای اخذ ویزای خود به آن مراجعه کنید. شما بعد از این که وقت سفارت چک را دریافت کردید باید در روز مشخص و به موقع در سفارت حضور پیدا کنید. و به بخش کنسولگری بروید. در این بخش از شما هزینه های مربوط به صدور ویزا، تصدیق مدارک و اسناد و همچنین تایید اطلاعات هویتی شما انجام می شوید.

نکته مهم نیز این است که در روزهای یکشنبه، دوشنبه و پنج شنبه بخش کنسولگری فقط به متقاضیان که می خواهند ویزای کوتاه مدت دریافت نمایند پاسخ گو می باشد. البته برای این کار نیز باید از قبل وقت سفارت چک را رزرو کرده باشید.

وقت سفارت چک
وقت سفارت چک

اطلاعات لازم برای مراجعه به بخش کنسولی سفارت

در این قسمت به تفکیک ایام هفته برای شما اطلاعات مفیدی را که لازم است برای اخذ ویزای چک بدانید آورده شده است.

یکشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۲ بخش کنسولگری سفارت چک به درخواست متقاضیان برای ویزای کوتاه مدت می پردازد. لازم است تا در این بخش اطلاعات هویتی شما تایید شود و مدارک و اسناد ارائه شده از جانب شما بررسی شود. همچنین باید هزینه بررسی مدارک خود را نیز به یورو پرداخت نمایید. نکته مهم نیز این است که باید حتما از قبل وقت سفارت چک را توسط آژانس های مسافرتی رزرو کرده باشید.

در روزهای دوشنبه نیز همانند یکشنبه ها خدمات مخصوص افرادی است که می خواهند ویزای کوتاه مدت بگیرند که باز هم از قبل باید وقت سفارت چک را برای این کار رزرو کنید.

سه شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۲ مخصوص متقاضیان ویزای بلند مدت می باشد. شما اگر می خواهید درخواست اقامت در این کشور را بدهید لازم است تا بعد از تعیین وقت سفارت چک به این سفارت و بخش کنسولگری آن مراجعه کنید و پس از تایید مدارک و اسناد شما ویزای شما صادر خواهد شد.

پنج شنبه ها نیز مجددا برای افرادی است که می خواهند ویزای کوتاه مدت اخذ نمایند.

نکته مهم در تمام این روزها این است که باید از قبل تعیین وقت سفارت چک را انجام داده باشید. بدون وقت قبلی سفارت چک کار شما انجام نخواهد شد.

وقت سفارت چک
وقت سفارت چک

مدارک لازم برای دریافت ویزای چک

  • برای اخذ وقت سفارت چک و گرفتن ویزا لازم است که پاسپورت ایرانی با حداقل ۳ ماه اعتبار باقی مانده ارائه نمایید. حداقل ۲ صفحه پاسپورت شما باید خالی باشد. همچنین از ویزاهایی که قبلا اخذ نمودید نیز باید کپی ارائه دهید.
  • یک قطعه عکس جدید با زمینه سفید و در قطع پاسپورتی. این نکته را نیز بدانید در حین تکمیل کردن فرم درخواست ویزا باید این عکس را به فرم متصل کنید. که برای این کار به جای منگنه حتما از چسب مایع استفاده کنید.
  • بیمه پزشکی برای شخص متقاضی به همراه کپی از آن: لازم است تا این بیمه در تمام طول مدت اقامت شما در چک معتبر باشد.
  • مدارک مبنی بر رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل در چک
  • اظهار نامه بانکی و گزارش سه گردش آخر حساب خود
  • گواهی مبنی بر تمکن مالی شما
  • ترجمه رسمی به زبان انگلیسی برای شناسنامه که لازم است مهر دارالترجمه نیز داشته باشد.
  • ارائه آخرین فیش حقوقی که مجددا لازم است به انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • اگر برای اهداف تجاری به چک می روید و تاجر هستید لازم است تا معرفی نامه امضا شده همراه با کارت بازرگانی و گواهی ثبت بازرگانی خود ارائه دهید. همچنین برای مدیران. سهام داران لازم است تا گواهی انتصاب رسمی نیز ارائه شود.
  • هنرمندان لازم است تا گواهی عضویت در یک انجمن حرفه ای رسمی ارائه نمایند.
  • مدارکی نیز باید در راستای اهداف سفر خود به چک ارائه دهید.
وقت سفارت چک
وقت سفارت چک

اهداف سفر به چک

لازم است تا شما یکی از این اهداف هفت گانه را داشته باشید تا بتوانید وقت سفارت چک را از طریق آژانس مسافرتی رزرو و ویزای این کشور را اخذ نمایید.

  1. ماموریت رسمی: که لازم است برای آن یک یادداشت رسمی و یا حکم ماموریت ارائه دهید.
  2. تجارت: اگر برای اهداف تجاری قصد گرفتن وقت سفارت چک و اخذ ویزای این کشور را دارید باید دعوتنامه ای از طرف یکی از شرکت های عضو اتحادیه اروپا ارائه دهید.
  3. گردشگری
  4. دیدار از خانواده و بستگان که باید یک دعوتنامه از طرف میزبان شما در چک برای شما ارسال شود.
  5. نمایشگاه های تجاری: شما لازم است که بلیط نمایشگاه مربوطه و دعوت نامه صادر شده از طرف سازمان تنظیم کننده نمایشگاه را برای اخذ وقت سفارت چک و دریافت ویزا ارئه دهید.
  6. مسابقات ورزشی
  7. کنفرانس های علمی: اگر برای شرکت در یک همایش و یا کنفرانس علمی به این کشور سفر می کنید لازم است تا یک دعوت نامه رسمی از طرف مسئول برگزاری کنفرانس داشته باشید تا بتوانید وقت سفارت چک را گرفته و ویزای خود را دریافت کنید.

نکات مهم در رابطه با گرفتن وقت سفارت چک

شما میتوانید جهت تسریع در امور ویزا و وقت سفارت، کارهای خود را به آژانس مسافرتی بسپارید و نیز وقت سفارت چک را توسط آژانس مربوطه رزرو کنید. به خاطر داشته باشید اگر در زمان مقرر در سفارت حاضر نشوید لازم است تا هزینه های مربوط به رزرو وقت سفارت چک را مجددا پرداخت کنید.

همچنین اگر نقصی در هر یک از مدارک شما باشد باید دوباره مجددا نسبت به اخذ وقت سفارت چک اقدام نمایید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت چک جمهوری چک، کشوری دوست داشتنی در قلب اروپا و از کشورهای پرطرفدار برای اقامت دائم می باشد. ایرانی...

ویزای توریستی چک ویزای توریستی چک یکی از انواع ویزای مسافرتی برای مسافران می  باشد. ویزای توریستی چک برای مسافرانی...

هتل های پراگ هتل های پراگ برای افرادی که به این شهر سفر می کنند اقامت خوبی فراهم می کند....

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر