فواره تروی رم، از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر رم می‌توان به فواره تروی رم اشاره نمود. فواره تروی رم از زیباترین و شناخته شده ترین فواره‌های جهان است که از نظر ...

فواره تروی رم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

۹ آذر ۱۳۹۸

فواره تروی رم، از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر رم می‌توان به فواره تروی رم اشاره نمود. فواره تروی رم از زیباترین و شناخته شده ترین فواره‌های جهان است که از نظر …

جاذبه‌های گردشگری رم را اکثر بازدید کنندگان نمی‌شناسند. بسیاری از افرادی که به این شهر می‌روند تنها به بعضی از مکان‌های رم پرداخته و به مناطق دیگر این شهر نمی‌روند. این شهر دارای قدمت باستانی و طولانی می‌باشد که با داشتن آثار دیدنی و اماکن تاریخی بی‌شمار به گردشگر پذیر‌ترین شهرهای ایتالیا تبدیل شده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر رم می‌توان به فواره تروی رم اشاره نمود.

فواره تروی رم از زیباترین و شناخته شده ترین فواره‌های جهان است که از نظر گردشگری زیر سایه‌ی سنگین شهر رم قرار گرفته است. این فواره به خاطر طراحی بی‌نظیر سبک باروک شهرت فراوانی دارد.

احتمالاً شما هم عکس‌هایی از فواره تروی رم زیبا را مشاهده کرده‌اید؛ لازم است بدانید که سفر به رم بدون بازدید از فواره تروی رم سفری ناقص است چرا که این فواره حال و هوایی کاملاً متفاوت از دیگر زیبایی‌های رم دارد.

فواره تروی رم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید | سایت ویزا

آشنایی با فواره تروی رم

قدمت فواره تروی رم به زمان روم باستان باز می گردد، در قرن پانزدهم ساخته شده و نقطه انتهایی قنات Aqua Virgo بوده است. ساخت این قنات به قرن نوزده قبل از میلاد می‌رسد. Aqua Virgo یکی از قنات های اصلی رم است که وظیفه تامین آب رم را بر عهده دارد.

گفته می شود که Aqua Virgo به افتخار دختران جوان رومی نامگذاری شده که سربازان تشنه را به سمت این قنات برای نوشیدن آب سوق می دادند. این فواره در نقطه ای انتهایی قنات، در تقاطع سه راه ساخته شد و دلیل نام گذاری فواره تروی رم این سه راه شدند. Via De’ Crocicchi و Via Poli و Via Delle Muratte.

معمار اصلی فواره تروی رم

 Pope Clemens XII در سال 1930 مسابقه ای برای طراحی یک فواره جدید برگزار کرد. معماران مشهوری در این مسابقه شرکت کردند اما در نهایت سالوی برای طراحی این فواره برگزیده شد اگرچه بسیاری از نظریه پردازان می گفتند که او انتخاب اول نبوده است.

 آلساندرو گالیله  یکی از معماران برجسته از خاندان گالیله نخستین کسی بود که در این پروژه به عنوان نفر اول برنده شد اما در نهایت پس  از اعتراض جمعی از مردم، این حق از او سلب و به Salvi اهدا شد. دلیل اصلی این اعتراض این بود که گالیله یک فلورانت بود در حالی که Salvi یک رومی اصیل و بومی بود. لازم است بدانید که این فواره هرگز به دست سالوی تکمیل نشد.

معمار اصلی فواره تروی رم | سایت ویزا

در سال ۱۷۶۲ جوزپه آبنمای تروی را به سرانجام رساند او نشانه‌های کنونی را به جای مجسمه‌های آگریپا و تریویا که قبلاً در نظر گرفته شده بودند قرار داد. با این حال ، باید بگوییم که محصول نهایی عمدتا برای سالوی است.

طراحی فواره تروی رم

بازدیدکنندگانی که انتظار یک فواره سنگی معمولی را دارند، از اندازه فواره تروی شگفت‌زده خواهند شد. این فواره حدود 26 متر ارتفاع و حدود 50 متر طول دارد. و روزانه چیزی در حدود 80 هزار متر مکعب آب را بیرون می‌دهد. ظرافتی که در ساخت آن با سنگ تراورتن صورت گرفته قابل ستایش است.

یک استخر عظیم الجثه دارد که جمعیت را از مجسمه مرکزی جدا می کند بسیاری از مردم تصور می کنند که این مجسمه   Neptune (خدای آب) است در حالی آن مجسمه خدای اقیانوس می باشد. خدای اقیانوس نزد رومی ها بسیار مقدس شمرده می شد و در این فواره نیز به صورت انسانی سوار بر کالسکه طراحی شده که توسط دو اسبی که یکی از آن ها سرش به سمت بالا و دیگری سرش به سمت پایین می باشد هدایت می گردد.

طراحی فواره تروی رم | سایت ویزا

پرتاب سکه درون چشمه فواره تروی رم

پرتاب سکه درون این چشمه ریشه ای بت پرستانه دارد. این سکه پیش کشی به الهه ی خدای آب بود  تا از کشتی ها و عزیزانشان در سفرهای دریایی محافظت کند. هموز هم بعد از گذشتن سالیان سال رسم پرتاب سکه ادامه دارد. طبق افسانه‌ها سکه انداختن در فواره تروی تضمین می‌کند که شما به رم برخواهید گشت.

جدیدا می گویند اگر دو سکه به آب بیاندازید، می توانید وارد یک رابطه عاطفی جدید شوید و پرتاب سه سکه حتما منجر به ازدواج یا طلاق می شود! نحوه پرتاب سکه هم به این صورت است که باید پشت به فواره ایستاده و سکه ای داخل آب آن بیاندازید.

حدود 3000 یورو هر روز در فواره ریخته می‌شود. این سکه ها جمع اوری شده و برای فقرای ساکن در شهر رم خرج می شود. و البته هر از گاهی تلاش‌هایی برای سرقت این سکه‌ها از درون آب صورت می‌گیرد اما گاهی موفق به سرقت و گاهی هم سارقان ناکام می مانند.

پرتاب سکه درون چشمه فواره تروی رم | سایت ویزا

حواستان باشد با دیدن آب گوارای درون حوضچه هوس شنا کردن به سرتان نزند در صورتی که اشتباها به داخل حوض بروید یا در آن شنا کنید حتما جریمه خواهید شد و به دردسر بزرگی خواهید افتاد.

مرمت فواره تروی رم

فواره تروی رم عمارتی مربوط به دوران امپراتوری رم است که در مرکز این شهر قرار گرفته‌. این فواره به عنوان یکی از با ارزش‌ترین معماری‌های دوره رم باستان است. بعد از سقوط امپراتوری روم، قنات بزرگ آکوا ویرجو نیز از کار افتاد و تبدیل به یک خرابه شد. این وضعیت به مدت ۱۰۰۰ سال ادامه داشت تا زمانی که پاپ نیکولاس پنجم دستور بازسازی آن را در سال ۱۴۵۳ صادر کرد.

در سال ۱۹۹۸، تروی توسط هنرمندان و معماران خبره مرمت شد، سنگکاری‌ها جلا داده شدند و تمامی ترک‌ها و قسمت‌های فرسوده، باسازی شد.

مرمت فواره تروی رم | سایت ویزا

شرکت مد ایتالیایی فندی در ژانویه ۲۰۱۳ اعلام کرد ، ۲.۲ میلیون یورو بودجه برای بزرگترین مرمت در تاریخ فواره را بر عهده گرفته‌است.

مجسمه های فواره تروی رم

هریک از این مجسمه ها را که می‌بینی، حسی خاص در وجودت نقش می‌بندد. با دیدنشان احساس آرامش می‌کنی، شکوه دیگری تو را اغوا می‌کند و رنگ و آب سومی تو را در عالم خود فرومی‌برد اما آیا تا به حال با خود اندیشیده‌ای که هر یک از مجسمه ها نماد چه مفهومی هستند؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا دراین باره بیشتر بدانید.

همه ما قطعا با آثار تاریخی، تندیس های زیبا و مجسمه هایی که در پارک ها یا دیگر اماکن نمایشی عمومی قرار داده شده اند، رو به رو شده ایم. این آثار هنری در بیشتر موارد شخصیت های قهرمانان و افراد برجسته ای هستند که نقش قابل توجهی در آن شهر یا کشور ایفا کرده اند.

بیشتر مجسمه هایی که تاکنون دیده ایم، اشیای هنری عادی هستند که برای یادبود ساخته شده اند. درباره فواره ی تروی هم این مسئله صدق می کند در واقع این مجسمه ها که به طرزی بسیار خلاقانه ساخته شده اند و از مرزهای هنری عادی و متداول فراتر رفته اند به شخصیت و داستانی خاص اشاره دارند.

مجسمه های فواره تروی رم | سایت ویزا

فواره تروی شامل چندین مجسمه برجسته است دقیقا در وسط فواره، مجسمه مردی را می بینید که بر روی ارابه ای به شکل یک صدف بزرگ ایستاده است. این مجسمه، نپتون، خدای رومی آب و دریاهاست (نپتون همان پوزیئدون در فرهنگ یونانی است). این ارابه توسط دو اسب کشیده می شود.

یکی از آن دو آرام و دیگری آشفته است. این اختلاف حالت اسب ها، نماد و سمبل نوسانی دریاها است. هر کدام از اسب ها توسط یک تریتون هدایت می شوند (تریتون موجود افسانه ای به شکل حوری دریایی است که در اسطوره های یونان به عنوان محافظ خدایان دریا بوده است).

همچنین در دوطرف مجسمه نپتون می توانید مجسمه دو زن را ببینید. مجسمه سمت چپی زنی است که در دستش یک صدف پر از میوه است که نماد فراوانی است. در طرف دیگر نیز مجسمه زنی است که  یک مار از جامی که در دستش است آب می نوشد که نماد گوارایی این آب است. این دو مجسمه با یکدیگر، نشان دهنده خصوصیات این آبراهه و چشمه منبع آن هستند.

یکی دیگر از مجسمه ها مجسمه سالوبریتی است مجسمه ای در سمت راست فواره تروی طراحی شده که آن را خدای سلامتی می نامند و نشانگر مبارزه با امراض مختلف است.

و آخرین مجسمه معروف به پلوتوس می باشد مجسمه ای که در سمت چپ فواره وجود دارد،. در افسانه ها او را الهه ثروت می دانند و به امید فراوانی محصولات و وفور نعمت در این مکان ساخته شده است.

لازم است بدانید که در زمان ساختن این فواره و مجسمه ها  بسیاری از مردان زخمی شدند و تعداد معدودی جان خود را از دست دادند. در سال 1734 ، سنگ تراشی از بالای یک سنگ تراورتن عظیم سقوط کرد. در سال 1736 یکی از بناهای معروف از پشت بام سقوط کرد و درگذشت.

در سال 1740 یکی از کارگران روی تراورتن پایش لغزید و پس از مدتی  از دنیا رفت. اما با وجود تمام این تلاش ها و سختی این فواره شاید یکی از زیباترین نمایش هایی باشد که در زندگی تان دیده باشید.  

کتیبه های فواره تروی رم

در بالای این مجسمه ها کتیبه هایی از سنگ تراورتن ساخته شده است که روی آنها به زبان لاتین در مورد کسانی است که این فواره را ساخته اند نوشته شده است.

کتیبه های فواره تروی رم | سایت ویزا

راه های دسترسی به فواره تروی رم

به دلیل سیستم حمل و نقل خوبی که شهر باستانی رم دارد، می توانید به راحتی خود را به این جاذبه گردشگری برسانید. از هر نقطه از شهر رم که هستید، با مترو می توانید خود را به آنجا برسانید. چرا که یک ایستگاه مترو برای این مکان در نظر گرفته شده است. اما پیشنهاد می دهیم که تاکسی سوار شوید تا مستقیما بتوانید در ایستگاه مربوطه پیاده شوید.

ساعات بازدید از فواره تروی رم

امکان بازدید به صورت شبانه روزی امکان پذیر است و ساعت تعطیلی ندارد. اما اکثرا این سوال را می پرسند که بهترین زمان سفر به شهر رم چه وقت است؟ دو آب و هوای اصلی ایتالیا عبارت اند از آب و هوای مدیترانه‌ای در جنوب و آب و هوای معتدل گرمسیری در شمال.

هردوی این آب و هوا مشابه بوده و تابستان های خشک، گرم و خنک و زمستان های بارانی، دارند. بهترین زمان برای سفر به ایتالیا بهار و پاییز است ولی خب برای دیدن مناظر شهر رم می توانید در هرفصل به آنجا سفر کنید و تمام جاهای شگفت انگیز را بازدید کنید.

ساعات بازدید از فواره تروی رم | سایت ویزا

هزینه بازدید از فواره تروی رم

هزینه بازدید از فواره تروی رایگان است و جالب است بدانید که هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و همین مسئله سبب شده که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند و اوقات خوشی را برای آنان به ارمغان آورد.


سوالات متداول فواره تروی رم

آیا برای بازدید از فواره تروی رم باید هزینه‌ای بپردازیم؟

راه های دسترسی به فواره تروی رم چگونه است؟

فواره تروی رم مربوط به چه دورانی است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

 سفر به ونیز ونیز یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایتالیا و قاره اروپا است، که با داشتن جاذبه...

راهنمای کامل اقامت ایتالیا ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که در جنوب این قاره قرار دارد. این کشور آب...

راهنمای کامل ویزای تجاری ایتالیا کشور ایتالیا دارای اقتصادی پیشرو در عرصه جهانی می باشد. این کشور دارای فرصت های...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر