سفر به رم، برای افرادی که به تاریخ و آثار باستانی علاقه مند هستند، بسیار توصیه می شود. اگر شما هم می خواهید بیشتر درباره رم و نحوه سفر به رم بدانید، با ما ...

دانستنی های لازم درباره سفر به رم

۲۲ دی ۱۳۹۷

سفر به رم، برای افرادی که به تاریخ و آثار باستانی علاقه مند هستند، بسیار توصیه می شود. اگر شما هم می خواهید بیشتر درباره رم و نحوه سفر به رم بدانید، با ما …

راهنمای کامل سفر به رم

سفر به رم برای افرادی که به تاریخ و آثار باستانی علاقه مند هستند، بسیار توصیه می شود. اگر شما هم می خواهید بیشتر درباره رم و نحوه سفر به رم بدانید، با ما همراه باشید. شما در این مقاله با جاذبه های گردشگری رم آشنا شده و می توانید اطلاعات کاملی در مورد هتل های این شهر، سوغات رم، مراکز خرید و هزینه های سفر به رم به دست بیاورید.

شهر رم مرکز کشور ایتالیا و از جمله شهرهای تاریخی جهان است که به واسطه قدمت بسیار زیادی که دارد، توانسته است جاذبه های گردشگری و تاریخی بی نظیری را در خود جای دهد. علاوه بر جاذبه های تاریخی، رم به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد، جاذبه های طبیعی و زیبایی را نیز دارا می باشد.

البته این موارد مهمترین دلایل سفر های توریستی به رم هستند. دلایل دیگری نیز برای سفر به این شهر بزرگ وجود دارد. از جمله این موارد می توان به وضعیت تحصیلی و دانشگاه های این کشور اشاره کرد. بسیاری از افراد به قصد ادامه تحصیل تصمیم می گیرند به رم سفر کنند.

حتی افرادی نیز هستند که به واسطه کار و شغلی که دارند، رم را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. اما گذشته از این ها باید بگوییم که مهمترین دلیل سفر به رم، همان انگیزه های توریستی و گردشگری است.

دانستنی های لازم درباره سفر به رم | سایت ویزا

آب و هوای رم و بهترین زمان سفر به این شهر

به طور کلی رم دارای آب و هوای معتدلی است و شما در هر زمانی می توانید به رم سفر کنید. اما اگر بخواهیم از نظر آب و هوا بهترین زمان سفر به رم را مشخص کنیم، باید عرض کنیم که معمولا بیشترین حجم مسافر در فصل تابستان یعنی از ماه های ژوئن تا آگوست که مصادف با اواسط خرداد تا اواسط شهریور می باشد، به این شهر سفر می کنند؛ چرا که دمای هوا در تابستان ها بسیار بالا رفته و شما می توانید هوای دلپذیری را برای سفر به رم تجربه کنید.

اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در بهار یا پاییز و یا حتی زمستان به رم سفر کنید. تا حدودی می توان گفت فصل بهار و بخصوص اواخر آن و فصل پاییز و به ویژه اوایل آن نیز می توانند مواقع خوبی برای سفر به رم باشند. هر چه به اواخر بهار نزدیک می شویم دمای هوا افزایش پیدا می کند و هر چه از اوایل پاییز دور می شویم دمای هوا سرد تر می گردد.  از این رو بهتر است در زمان مناسبی به رم سفر کنید.

جاذبه های گردشگری رم

در شهر رم به واسطه تاریخ بسیار کهن و فرهنگ غنی که وجود دارد، جاذبه های گردشگری و تاریخی بی نظیری را می توانید مشاهده کنید. از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به واتیکان، پانتئون، موزه کاپیتولین، گالری بورگز، رومن فروم، آمفی تئاتر کولوسئوم، فواره تروی، کلیسا جامع سنت جان لاتران، کلیسا سن پیترو، کلیسا سیستین، پالاسیوم، میدان پوپولو، کاپیتول و … اشاره کرد. تعداد جاذبه های دیدنی و گردشگری رم بسیار زیاد هستند، از این رو شما حتما

جاذبه های گردشگری رم | سایت ویزا

هزینه های سفر به رم

قطعا برای سفر به رم باید هزینه هایی را پرداخت نمایید. بخشی از این هزینه ها ثابت و الزامی و بخشی دیگر نیز متغیر و یا حتی غیر ضروری هستند. برای مثال شما حتما باید هزینه های خرید بلیط هواپیما رم و سفر به این شهر را پرداخت نمایید. مقدار این هزینه ممکن است بسته به زمانی که برای سفر خود انتخاب می کنید، متغیر باشد.

هزینه محل اقامت و رزرو هتل دیگر هزینه ای است که الزامی بوده و می بایست آن را پرداخت نمایید. این موارد اصلی ترین هزینه های سفرتان محسوب می شود. اما هزینه خوراک، خرید سوغاتی، گشت و گذار در شهر و خرید بلیط جاذبه های گردشگری دیگر هزینه هایی است که بار زیادی را بر دوش شما نخواهد گذاشت، اما بهتر است در میزان آن ها دقت داشته باشید.

هزینه های سفر به رم | سایت ویزا

سوغات رم

رم نیز به مانند دیگر شهر های جهان دارای سوغات مخصوص به خود است. خرید سوغاتی یکی از بخش های سفر به رم است که بسیار مورد توجه گردشگران و بخصوص خانم ها قرار می گیرد.

اما مهمترین سوغات رم شامل انواع پوشاک با برند معتبر فندی، انواع لوازم و پوشاک با برند گوچی و ورساچه، دست سازه های چوبی، پنیر، پاستا، انواع چرم، عطر های معروف جهان، شیشه های مورانو، چاقو، سرامیک و ظروف سفالی، رومیزی پروجا می شود. ایتالیا در زمینه پوشاک، عطر و ادکلن و لوازم آرایش دارای برند های معروفی است که در سراسر جهان شناخته شده است. اگر به دنبال خرید برند اصل این لوازم هستید می توانید آن ها را در رم بیابید.

سوغات رم | سایت ویزا

مهم ترین مراکز خرید رم

یکی از مواردی که باعث شور و شعف گردشگران در هر سفری می شود، لذت خرید در آن شهر است. شما نیز حتما دوست دارید در سفر به رم از مراکز خرید آن دیدن کرده و برای دوستان و اطرافیان تان سوغات و دیگر لوازم مورد نیاز را خریداری کنید.

اما باید بدانید بهتر است خرید خود را از کدام مراکز خرید این شهر انجام دهید، تا بتوانید کالایی با کیفیت و اصل را خریداری نمایید.

از جمله مشهورترین و بهترین مراکز خرید رم می توان به مرکز خرید پارکو لئوناردو، روما است، بوتیک ونتا، مرکز خرید کوین، بازارهای خیابان کورسو، مرکز خرید گالریا کامرشال پرتا، خیابان کاندوتی و … اشاره کرد. اگر می خواهید کالاهای مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و با کیفیت بالا خریداری کنید، بهتر است خرید خود را از این مراکز خرید که از جمله معتبرترین و مشهورترین مراکز خرید رم هستند، انجام دهید.

مهم ترین مراکز خرید رم | سایت ویزا

هتل های رم

همانطور که در بخش های قبل نیز گفتیم یکی از مهمترین هزینه هایی که شما باید پیش از سفر خود به رم پرداخت کنید، هزینه رزرو هتل در شهر رم می باشد. اما این که چه هتلی می تواند برای شما مناسب باشد و نیازهای شما را برآورده کند، سوالی است که ما حتما به آن پاسخ خواهیم داد.

شاید آشنایی با مشهورترین هتل های رم بتواند جواب کوتاه اما مفیدی برای این سوال باشد. بنابراین اگر بخواهیم مشهورترین هتل های رم را معرفی کنیم، باید به هتل های کرون پلازا، فلوریدا، رویال کورت (Hotel Royal Court)، سن انسلمو، امپریال و … اشاره کرد. معمولا بهترین هتل های برای یک اقامت راحت و با قیمتی مناسب، هتل های ۴ ستاره هستند که هم کیفیت خوبی دارند و هم قیمت آن ها به صرفه است. اگر به دنبال یک هتل به صرفه هستید ما به شما هتل های ۴ ستاره را پیشنهاد می کنیم.

هتل های رم | سایت ویزا

نکاتی که در سفر به رم باید به آن ها توجه داشته باشید

پیش از سفر به رم بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. داشتن یک برنامه ریزی کامل و دقیق می تواند به میزان زیادی به شما در داشتن یک سفر خوش و البته صرفه جویی در هزینه ها کمک کند. بهتر است پیش از سفر در مورد هزینه تمام خدمات و امکانات تحقیق کنید و یک محاسبه حدودی از هزینه های خود در سفر داشته باشید. قبل از سفر از وضعیت آب و هوای رم اطلاع کسب کرده و سپس به این شهر سفر کنید.


سوالات متداول سفر به رم

معمولا بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند چه ماه هایی به رم سفر کنند؟

در سفر به رم بازدید از کدام جاذبه‌های گردشگری این شهر را پیشنهاد می‌دهید؟

برخی از هتل های مشهور که در سفر به رم برای اقامت پیشنهاد می‌دهید، چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های فلورانس یکی از شهرهای ایتالیا، شهر زیبا و دوستداشتنی فلورانس می باشد که همواره گردشگران، این مکان را...

شهر های مهم ایتالیا ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای قدیمی جهان در قاره سبز اهمیت ویژه‌ای دارد و هرساله...

اطلاعات کامل بلیط ایتالیا کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که می‌توان با تهیه بلیط ایتالیا به راحتی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر