ویزای نمایشگاهی ایتالیا

ویزای نمایشگاهی ایتالیا – مراحل أخذ + مدارک لازم + هزینه أخذ

۱ شهریور ۱۳۹۷

ویزای نمایشگاهی ایتالیا، از جمله ویزاهایی است که آمار درخواست آن بالا است و افراد زیادی به صورت شخصی یا از طریق موسسات معتبر به دنبال اخذ آن هستند.

معرفی ویزای نمایشگاهی ایتالیا

ویزای نمایشگاهی ایتالیا از جمله ویزاهایی است که آمار درخواست آن بالا است و افراد زیادی به صورت شخصی یا از طریق موسسات معتبر به دنبال اخذ آن هستند. با اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا که مستلزم طی نمودن مراحل مختلف است می توان جهت بازدید از نمایشگاه های این کشور و نیز حضور به عنوان ارائه کننده کالا و محصولات اقدام نمود. از این رو هر ساله افراد زیادی با دریافت ویزای نمایشگاهی به کشور ایتالیا سفر می کنند.

ویزای نمایشگاهی ایتالیا از جمله ویزاهایی است که آمار درخواست آن بالا است و افراد زیادی به صورت شخصی یا از طریق موسسات معتبر به دنبال اخذ آن هستند - سایت ویزا

دانستنی های کشور ایتالیا

کشور ایتالیا با مرکزیت رم از جمله کشورهای واقع شده در جنوب قاره اروپا است که دارای قدمت تاریخی بالا می باشد. جمعیت ساکن در بخش های مختلف ایتالیا بیش از ۶۰ میلیون نفر می باشد که بالای ۹۰ درصد آنها پیرو دین مسیحیت هستند.

کشور ایتالیا دارای آب و هوای معتدل می باشد و سالانه پذیرای مسافران متعددی است که به دلایل مختلف به این کشور سفر می کنند. با توجه به روابط حسنه بین ایران و ایتالیا سفارت این کشور در تهران فعال می باشد و سالانه انواع ویزای ایتالیا از کاری و تحصیلی گرفته تا ویزای تفریحی و نمایشگاهی را برای متقاضیان صادر می نماید.

برگزاری انواع نمایشگاه در کشور ایتالیا عامل اصلی تهیه ویزای نمایشگاهی ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهایی است که دارای اقتصاد قوی است و از این رو برای جذب خریداران خارجی هر ساله نمایشگاه های مختلف داخلی و بین المللی را ترتیب می دهد. در نمایشگاه های تجاری، فرهنگی و اقتصادی که در طول سال در ایتالیا برگزار می شود شرکت های داخلی و خارجی فعالیت دارند.

از این رو افراد و شرکت ها جهت حضور در این نمایشگاه ها و یا بازدید از آن اقدام به دریافت ویزای نمایشگاهی ایتالیا از طریق سفارت این کشور می نمایند.

دلایل افراد برای اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا

افرادی که برای گرفتن ویزای نمایشگاهی ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه می کنند دلایل مختلفی برای این درخواست خود دارند. برخی از این افراد فعالان اقتصادی می باشند که برای بازدید و انعقاد قراردادهای خرید از طریق نمایشگاه های برگزار شده در ایتالیا به دنبال دریافت ویزای ایتالیا هستند.

برخی از افراد نیز به عنوان تولید کننده و صاحبان کالا به این کشور سفر می کنند تا کالا و خدمات خود را در نمایشگاه های مربوطه عرضه نمایند. از مزایای شرکت در نمایشگاه های بین المللی شناخته شدن در بین تولید کنندگان و خریداران کالا و نیز جذب بازار خرید بیشتر می باشد. از این رو با توجه به تعدد نمایشگاه های برگزار شده در طول سال در کشور ایتالیا فعالان اقتصادی متعدد از ایران جهت بازدید و شرکت در این نمایشگاه ها اقدام می کنند.

زمان مناسب برای درخواست ویزای نمایشگاهی ایتالیا

یکی از موارد مهم برای اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا اقدام به انجام اخذ مدرک ویزای ایتالیا در زمان مناسب می باشد. از این رو ابتدا باید اطلاعات لازم در مورد زمان برگزاری نمایشگاه های مربوطه را دریافت کرد و در زمان مناسب اقدام به طی مراحل اخذ ویزا نمود.

زمان مناسب برای ارسال درخواست ویزای نمایشگاهی ایتالیا یک تا سه ماه قبل از برگزاری نمایشگاه می باشد. چون در برخی از مواقع سال به دلیل تقاضای بالا مبنی بر درخواست ویزا روند انجام کار طولانی می شود.

مراحل اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا

برای دریافت و اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا مهم ترین اصل اطلاع از مراحل این کار می باشد که از اتلاف وقت و سردرگمی افراد جلوگیری می کند. ثبت نام جهت اخذ دریافت وقت ویزای ایتالیا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر، حضور در سفارت به همراه مدارک لازم و تحویل درخواست ویزای ایتالیا از جمله مراحل اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا می باشد. مهم ترین مورد در بین مراحل ذکر شده دریافت وقت سفارت ایتالیا است.

نحوه دریافت وقت سفارت برای گرفتن ویزای نمایشگاهی ایتالیا

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا جهت درخواست ویزای نمایشگاهی ایتالیا می توان به صورت شخصی یا از طریق آژانس های مسافرتی مربوطه اقدام نمود. اولین مرحله پرکردن فرم مخصوص دریافت وقت سفارت ایتالیا است. در هنگام پرکردن این فرم علاوه بر دقت در وارد کردن صحیح اطلاعات باید از امکان حضور در موعد مقرر مطمئن بود. چون در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر شده برای مصاحبه امکان لغو یا تمدید مجدد آن نیست.

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا جهت درخواست ویزای نمایشگاهی ایتالیا می توان به صورت شخصی یا از طریق آژانس های مسافرتی مربوطه اقدام نمود - سایت ویزا

مدارک لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی ایتالیا

در هنگام مراجعه برای مصاحبه جهت اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا باید مدارک مختلف را تهیه نمود و به همراه داشت. برخی از این مدارک باید به صورت ترجمه شده بوده و دارای مهر سفارت خارجه ایران باشد. از جمله این مدارک می توان به کپی و اصل مدارک شناسایی، پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، بیمه نامه معتبر، مدرک رزرو هتل و بلیط هواپیما اشاره کرد.

از مدارک اختصاصی جهت دریافت ویزای نمایشگاهی ایتالیا می توان به ارائه مدرک شغلی متناسب با نوع نمایشگاه و نیز معرفی نامه اشاره کرد که از طرف انجمن ها، اتاق های بازرگانی و موسسات مربوطه خطاب به سفارت ایتالیا نوشته شده است. از دیگر موارد به همراه داشتن کارت نمایشگاه مربوطه می باشد که جزء موارد ضروری محسوب می گردد.

دلایل رد درخواست ویزای نمایشگاهی ایتالیا

باید به این نکته نیز توجه نمود که به دلایل مختلفی ممکن است درخواست ویزای نمایشگاهی ایتالیا رد شود و مورد قبول واقع نگردد. برای مثال ممکن است در اطلاعات شخصی ارائه شده به سفارت نقص یا کاستی وجود داشته باشد.

از دیگر موارد رد درخواست عدم ارائه پاسپورت با زمان اعتبار کافی است که باید مدنظر متقاضیان قرار گیرد. درخواست ارائه شده به سفارت اگر بیش از ۹۰ روز مانده به نمایشگاه باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

از دیگر موارد مهم عدم ارائه مدرک معتبر برای تامین مالی فرد متقاضی است که باعث رد درخواست ویزا می گردد. از موارد مهم برای دریافت ویزای نمایشگاهی ایتالیا ارائه عکس مناسب و جدید مربوط به سال جاری است و در صورت ارائه عکس با فاصله زمانی بیشتر از یک سال مدرک مورد نظر پذیرفته نمی شود. از این رو هنگام گرداوری مدارک جهت اخذ هر ویزای ایتالیا از جمله ویزای تجاری باید با دقت و حوصله اقدام نمود.

هزینه اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا

یکی از موارد مهم در حوزه اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا هزینه های مربوطه می باشد که مبلغ قابل توجهی را شامل می گردد. برخی از هزینه ها عمومی است که شامل تهیه انواع مدارک مورد نیاز، هزینه تعیین وقت مصاحبه و … می شود.

هزینه اختصاصی ویزای ایتالیا بسته به نوع ویزای مورد درخواست متنوع می باشد و می توان از طریق منابع معتبر در این زمینه کسب اطلاع نمود. هزینه ویزا در سفارت ایتالیا به صورت نقدی و در قالب یورو دریافت می شود و امکان استفاده از کارت برای افراد وجود ندارد. در کنار هزینه های مربوط به اخذ ویزای ایتالیا فرد باید هزینه های دیگر از قبیل بلیط هواپیما، اقامت و خورد و خوراک را نیز مدنظر قرار دهد.

در حال حاضر افراد برای اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا در سریع ترین زمان ممکن و با نرخ مناسب می توانند به صورت شخصی یا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر در این حوزه اقدام نمایند. در موسسات مربوطه افراد کارشناس و متخصص در این حوزه فعالیت دارند که با هزینه مناسب اقدام به ارائه خدمات مربوط به اخذ انواع ویزا می نمایند.

یکی از موارد مهم در حوزه اخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا هزینه های مربوطه می باشد که مبلغ قابل توجهی را شامل می گردد - سایت ویزا

سوالات متداول ویزای نمایشگاهی ایتالیا

دلایل افراد برای أخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا چیست؟

برای أخذ ویزای نمایشگاهی ایتالیا چه هزینه‌هایی باید متقبل شویم؟

برخی از دلایل ریجکتی ویزای نمایشگاهی ایتالیا چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای توریستی ایتالیا برای سفر به کشور زیبا و توریستی ایتالیا باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید که مراحل...

راهنمای کامل فرم اپلیکیشن سفارت ایتالیا ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار دارد و یکی از کشورهای توریستی جهان می‌باشد....

راهنمای کامل روادید ایتالیا روادید ایتالیا از پر طرفدارترین روادیدهای اروپایی می باشد که مورد توجه عموم مردم کشورمان قرار...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر