ویزای تحصیلی ایتالیا، یکی از کشورهای علمی در قاره اروپا کشور ایتالیا می باشد که بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی آرزوی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ...

ویزای تحصیلی ایتالیا – مدارک مورد نیاز + معایب و مزایا + هزینه

۱ شهریور ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی ایتالیا، یکی از کشورهای علمی در قاره اروپا کشور ایتالیا می باشد که بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی آرزوی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا …

راهنمای کامل ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از کشورهای علمی در قاره اروپا کشور ایتالیا می باشد که بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی آرزوی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند و دوست دارند در این کشور تحصیل کنند. سالانه شاهد مهاجرت بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا به کشور ایتالیا می باشیم که توسط دانشگاه های این کشور بورسیه می شوند.

یکی از کشورهای علمی در قاره اروپا کشور ایتالیا می باشد که بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی آرزوی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند و دوست دارند در این کشور تحصیل کنند - سایت ویزا

کشور ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا بهتر است ابتدا با این کشور بیشتر آشنا شویم. کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده است و دارای آب و هوای بسیار مناسب و دلنشینی می باشد. پایتخت این کشور شهر رم می باشد که یکی از قدیمی ترین شهرهای قاره اروپا است.

واحد پول کشور ایتالیا همانند بسیاری از کشورهای اروپایی یورو بوده و جمعیت این کشور نیز ۶۰ میلیون نفر می باشد که یکی از پر جمعیت ترین کشورهای قاره اروپا به حساب می آید و در رده پنجم پر جمعیت ترین کشورهای قاره اروپا می باشد.

۹۲ درصد از مردم کشور ایتالیا مسیحی می باشند که آماری فوق العاده در قاره اروپا به حساب می آید. در داخل کشور ایتالیا دو کشور مستقل وجود دارند که نام این کشورها واتیکان و سان مارینو می باشد. از آن جایی که بیشتر مردم ایتالیا رومی تبار می باشند بسیاری از زبان هایی که در این کشور وجود دارد از زبان‌های رومی گرفته شده اند.

مساحت این کشور نیز ۲۹۴۰۲۹ کیلومتر مربع است و از همسایه های آن می توان به اتریش، فرانسه، واتیکان، اسلوونی و سوئیس اشاره کرد. جهت اخذ ویزای ایتالیا باید وقت سفارت ایتالیا را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.

مهاجرت به ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا روش های بسیار مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها مهاجرت از طریق کار به این کشور می باشد، اگر دارای تخصصی می باشید می توانید به سفارت این کشور مهاجرت کنید و درخواست مهاجرت به این کشور را بدهید.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ایتالیا مهاجرت از طریق ازدواج می باشد به این صورت که شما می توانید با یک فرد ایتالیایی ازدواج کنید و بعد از آن اقدام به مهاجرت به این کشور کنید. روش سوم مهاجرت از طریق تأسیس شرکت می باشد که یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای مهاجرت به ایتالیا است.

روش آخر مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی می باشد که مناسب دانشجوهای مستعد است. ما در این مطلب به توضیح جزئی تر آن می پردازیم. اخذ ویزای ایتالیا از طریق مشاوره با آژانس های مسافرتی معتبر امکان پذیر خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

برای مهاجرت به کشور ایتالیا یا رفتن به تور ایتالیا و همین طور دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز به مدارک خاصی دارید. کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی شما می باشد که به مهر و امضای دادگستری و وزارت خارجه در آمده باشد، ۷ قطعه عکس با پس زمینه سفید، تمامی پاسپورت های قبلی، پاسپورت فعلی که دارای حداقل ۱۲ ماه اعتبار باشد. مدرک بانکی معتبر مبنی بر تمکن مالی شما برای دریافت ویزای ایتالیا و در صورت نیاز مدارک شغلی و ازدواج.

برای مهاجرت به کشور ایتالیا یا رفتن به تور ایتالیا و همین طور دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز به مدارک خاصی دارید - سایت ویزا

ویزای تحصیلی ایتالیا

همان طور که می دانید دانشجویان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا هستند که آرزوی تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند و اگر این کشور، کشوری همانند ایتالیا باشد که از لحاظ علمی موقعیت ویژه ای در قاره اروپا دارد، این دانشجویان برای پذیرفته شدن در دانشگاه های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا سر و دست می شکنند. برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ابتدا باید از یکی از دانشگاه های این کشور اپلای دریافت کنید و پس از تأیید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا کنید.

هزینه تحصیل در ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا بهتر است از هزینه تحصیل در این کشور آگاه شوید. هزینه تحصیل در ایتالیا به صورت کلی به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اول از هزینه تحصیل در ایتالیا به شهریه شما در دانشگاه های این کشور اختصاص پیدا می کند که هزینه تحصیلی شما می باشد.

این هزینه به صورت متوسط در دانشگاه های ایتالیا سالانه بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد که پول نسبتاً زیادی می باشد. ولی بیشتر این هزینه توسط بورسیه ای که در این کشور به شما تعلق می گیرد قابل پرداخت می باشد. قسمت دوم از هزینه تحصیل در ایتالیا که مربوط به بعد از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد، اختصاص پیدا می کند به هزینه زندگی در ایتالیا که این هزینه نیز هزینه زیادی می باشد که در ماه بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ یورو است.

برای این که از پس این هزینه بر بیاید یا باید در کنار درس خوندن و تحصیل به کار مشغول شوید یا این که با صرفه جویی در هزینه هایتان، هزینه زندگی خود را تا جای ممکن کم کنید.

مزیت های ویزای تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا بهتر است با مزیت های تحصیل در این کشور بیشتر آشنا شویم. با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شما می توانید در با کیفیت ترین دانشگاه های قاره اروپا که تعدادی از آن ها در کشور ایتالیا واقع شده اند به تحصیل بپردازید و مقدار زیادی از هزینه ای که برای تحصیل در این دانشگاه ها باید بپردازید به صورت بورسیه به شما پرداخت می شود.

کیفیت دانشگاه های این کشور به گونه ای است که در سال های اخیر ۳۴ دانشگاه این کشور در رتبه های زیر ۹۰۰ در تمام دنیا از لحاظ علمی قرار گرفته اند. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در کشور ایتالیا این است که شما می توانید از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری فوق العاه زیبا در این کشور نیز آزادانه دیدن کنید و اوقات فراغت خود را در این کشور به بهترین شکل بگذرانید.

معایب ویزای تحصیلی ایتالیا

از معایب ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور می توان به دو مورد عمده اشاره کرد. اولین مورد دوری از خانواده می باشد. ممکن است با رفتن به این کشور فقط سالانه یک بار موفق به دیدار خانواده خود شوید که این کار برای بسیاری از دانشجویان که در سن جوانی بوده و از لحاظ احساسی وابسته به خانواده هستند، کمی سخت می باشد.

دومین مشکل ویزای تحصیلی ایتالیا هزینه زیاد زندگی در این کشور می باشد که ممکن است مجبور شوید ساعات بیشتری را به کار و درس بپردازید و عملاً هیچ گونه تفریحی نداشته باشید تا از پس هزینه های زندگی خود در این کشور بر بیایید.

نحوه اپلای گرفتن برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

اولین اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا اپلای گرفتن از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد. اپلای گرفتن از دانشگاه های ایتالیا معمولاً به این صورت انجام می گیرد که بعد از ارسال درخواست تحصیل توسط شما به یکی از دانشگاه های این کشور، شما باید منتظر تأیید این دانشگاه بمانید و در صورت تأیید مدارک علمی شما توسط دانشگاه مقصد، شما باید در یک آزمون آنلاین شرکت کنید تا از صلاحیت علمی شما آگاهی کاملی بدست بیاید.

اولین اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا اپلای گرفتن از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد - سایت ویزا

بعد از تأیید نتیجه آزمون توسط دانشگاه مقصد، می توانید با داشتن تأییدیه دانشگاه مقصد به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا کنید.


سوالات متداول ویزای تحصیلی ایتالیا

برای أخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چه مدارکی لازم است؟

أخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چه معایبی دارد؟

مزایای ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

شهر های مهم ایتالیا ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای قدیمی جهان در قاره سبز اهمیت ویژه‌ای دارد و هرساله...

سفر به فلورانس فلورانس در شمال کشور ایتالیا واقع شده است که از نظر آب و هوا، بسیار خوش آب...

 سفر به ونیز ونیز یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایتالیا و قاره اروپا است، که با داشتن جاذبه...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر