ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان | مدارک مورد نیاز – هزینه اخذ ویزا – آدرس سفارت این کشور

۲۹ خرداد ۱۳۹۷

ویزای توریستی مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد و جزو کشورهای در حال توسعه جهان است. ویزای توریستی مجارستان یکی از ویزاهای پر طرفدار برای عاشقان سفر می باشد. اخذ ویزای توریستی مجارستان با توجه به حضور سفارت این کشور در ایران امکان پذیر می باشد. علاوه بر جاذبه های گردشگری زیاد در کشور مجارستان هر ساله تعداد زیادی نمایشگاه در این کشور برگزار می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در اینجا به نکاتی راجع به اخذ ویزا توریستی مجارستان اشاره می کنیم.

کشور مجارستان

کشور مجارستان اخیرا عضو کشورهای پیمان شینگن شده است، کشور مجارستان با داشتن مساحتی در حدود ۹۳ هزار کیلومتر مربع در رده ۱۰۹ در میان کشورهای جهان از لحاظ وسعت قرار گرفته است. کشور مجارستان با کشورهای اسلوواکی، صربستان، کرواسی، اتریش و رومانی مرز مشترک دارد. شهر بوداپست مهم ترین شهر و پایتخت کشور مجارستان می باشد. کشور مجارستان امروزه یکی از کشورهای توسعه یافته جهان می باشد. کشور مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که دارای صنعت گردشگری بسیار پر رونقی می باشد. زبان اکثریت مردم این کشور مجاری است و واحد پولی آن ها فورینت می باشد. مردم کشور مجارستان مردمی تلاشگر و عاشق هنر می باشند. دو مورد از مهمترین سرگرمی های مردم این کشور سوار کاری و هنر موسیقی می باشد.

ویزای توریستی مجارستان
ویزای توریستی مجارستان

اخذ ویزای توریستی مجارستان

کشور مجارستان از جمله کشورهای اروپایی است که در خاک ایران دارای سفارت می باشد و سفارت این کشور فعال است. ویزای توریستی مجارستان به صورت کوتاه مدت و در مدت ۹۰ روز ارائه می شود. با توجه به قرار گیری این کشور در منطقه یورو و عضو بودن آن در پیمان شینگن شما می توانید با اخذ ویزا این کشور به کشورهای عضو این پیمان سفر کنید. برای اخذ ویزا توریستی مجارستان باید در ابتدا از سایت سفارت این کشور در ایران وقت بگیرید. پس از اخذ زمان مناسب برای مراجعه به صورت حضوری به سفارت این کشور رفته و نسبت به ارائه مدارک و اخذ ویزا این کشور اقدام کنید. فرم مربوط به در خواست ویزا در ابتدا به صورت آنلاین است و سپس با کپی آن می توانید به سفارت مجارستان مراجعه کنید.

ویزای توریستی مجارستان
ویزای توریستی مجارستان
ویزای توریستی مجارستان
ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان و انواع دعوت نامه

از جمله روش های ساده اخذ ویزای توریستی مجارستان، استفاده از انواع دعوت نامه ها می باشد. شما می توانید با استفاده از انواع دعوت نامه های مرتبط نسبت به اخذ ویزا کشور مجارستان اقدام کنید. دعوت نامه به طور کلی نامه ای است که از طرف خانواده شما در کشور مقصد و یا دانشگاه و شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود. دعوت نامه در واقع معیاری است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای متقاضی ویزا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. دعوت نامه ها شامل دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری، دعوت نامه تحصیلی و دعوت نامه خویشاوندی می باشند.

 اخذ ویزای توریستی مجارستان و آب و هوای این کشور

کشور مجارستان دارای آب و هوایی متنوع در نقاط مختلف می باشد. این کشور در فصل تابستان دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. اما در فصل زمستان آب و هوای این کشور سرد و مرطوب می شود و بارندگی های شدیدی در این کشور رخ می دهد. شهر بوداپست که در کنار رود دانوب قرار دارد دارای چشمه های آبگرم معروف و زیادی می باشد.علاوه بر آب و هوای مناسب کشور مجارستان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری می باشد. این چشمه های آبگرم محل مناسبی برای درمان بیماری های پوستی و کمر درد ها می باشد. جهت اخذ ویزای مجارستان حتما باید بصورت حضوری به سفارت مجارستان مراجعه نمایید.

شهر بوداپست سالیانه میزبان حدود ۲۰ میلیون گردشگر می باشد که برای بازدید از بناهای تاریخی، مناظر زیبا، موزه ها، سالن های ورزشی و استادیوم ها و … به این شهر سفر می کنند. از جمله جاذبه های گردشگری معروف این شهر، تپه تماشایی قلعه، موزه هنر های زیبا، تپه گلرت، موزه ملی و ساختمان پارلمان در شهر بوداپست می باشد.

ویزای توریستی مجارستان و نمایشگاه های این کشور

کشور مجارستان و شهر بوداپست یکی از مراکز مهم برای برگزاری جشنوراه ها و نمایشگاه های مختلف می باشد. این نمایشگاه ها در کشور مجارستان در بازه های زمانی مختلفی برگزار می شود. هر ساله افراد زیادی با ویزای توریستی مجارستان برای بازدید از این نمایشگاه های جذاب به این کشور عازم می شوند. شهر بوداپست معمولا مهم ترین مکان برای برگزاری بسیاری از نمایشگاه های این کشور است. این نمایشگاه ها با توجه به کیفیت بالا و شرایط برگزاری مناسب بهترین موقعیت برای صنعتگران ایرانی است تا اطلاعات و دانش خود را در زمینه های مختلف در این نمایشگاه ها بالا ببرند. تعدادی از نمایشگاه هایی که در کشور مجارستان سالیانه یا هر دوسال یک بار برگزار می شود عبارتند از نمایشگاه مدیریت منابع انسانی، نمایشگاه ساین اکسپو، نمایشگاه اتوماسیون صنعتی، نمایشگاه سالن و کاروان، نمایشگاه آگرومش اکسپو، نمایشگاه فه هووا و نمایشگاه موتور و موتور سواری می باشد.

 ویزای توریستی مجارستان و مدارک عمومی مورد نیاز جهت اخذ ویزا این کشور

در واقع با توجه به قرارگیری این کشور در منطقه یورو و یکسان بودن ویزا این کشور با کشورهای عضو پیمان شینگن، مدارک کلی و عمومی برای ارائه در سفارت این کشور نیز بسیار مشابه کشورهای دیگر می باشد. در ابتدا شما برای اخذ وقت سفارت و ویزا توریستی مجارستان باید به سایت مربوط به سفارت مجارستان مراجعه نمایید و فرم مورد نظر را تکمیل کنید. اخذ ویزای کشور مجارستان در حالت عمومی دارای مدارک خاصی نمی باشد اما برای حالت های تخصصی مانند دریافت اجازه کار یا تحصیل در کشور مجارستان باید مدارک تخصصی مرتبط را به سفارت ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا توریستی مجارستان عبارتند از تکمیل فرم در خواست ویزا امضا شده به همراه کپی، هدف سفر به مجارستان، چند قطعه عکس برای گذرنامه، بیمه مسافرتی، گواهی اشتغال به کار، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، برنامه سفر و دلیل سفر به مجارستان، رزرو بلیط هواپیما و هتل برای کل مدت زمان اقامت، گردش حساب بانکی به نام متقاضی با گردش مالی مشخص، ارائه مدرک دال بر رابطه فرد متقاضی با ایران (سند ماکیت خانه و یا مغازه)، اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده می باشد. توجه کنید تا برای اخذ ویزای مجارستان گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

ویزای توریستی مجارستان و هزینه اخذ ویزا

هزینه های مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی مجارستان همانند سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد. اخذ وقت سفارت مجارستان و تکمیل فرم اولیه به عنوان اولین مرحله برای در خواست ویزا می باشد. هزینه ویزا توریستی مجارستان به مدت ۹۰ روز برای تمامی افراد بالغ ۶۰ یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان دارای سن بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو می باشد.

ویزای توریستی مجارستان و آدرس سفارت این کشور در ایران

کشور مجارستان دارای سفارت در ایران می باشد. اخذ ویزای توریستی مجارستان و ارائه در خواست برای دریافت ویزا به صورت آنلاین و اینترنتی است و برای ارائه مدارک باید به صورت حضوری به سفارت بروید.

سفارت مجارستان در تهران: تهران، دروس، میدان هدایت، خیابان شادلو، پلاک ۱۶

ویزای توریستی مجارستان
ویزای توریستی مجارستان

 

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی مجارستان

استفاده از عکس ها در ابعاد مناسب برای ویزای توریستی مجارستان بسیار مهم می باشد همچنین برای حضور در سفارت از کت و شلوار مناسب استفاده کنید. ساعت کاری سفارت در روزهای کاری از ساعت ۹٫۳۰ صبح تا ۱۲٫۳۰ ظهر و از ۱۳٫۳۰ تا ۱۵٫۳۰ می باشد.

نکته۱: مدتی قبل از عزیمت به مجارستان درخواست ویزا خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد

نکته۲: رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارائه دهید

نکته۳: تنها افراد کم سن و سال اجازه همراه داشتن در اتاق انتظار را دارند در غیر این صورت باید به تنهایی در اتاق و برای مصاحبه حاضر شوید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور مجارستان اگر به دنبال سفری ارزان در اروپا هستید، تور مجارستان مناسب شماست. تور مجارستان نسبت به سایر تورهای...

سفر به مجارستان سفر به مجارستان می تواند یک گزینه ی بسیار خوب برای یک سفر به یاد ماندنی باشد....

درباره مجارستان مجارستان یکی از مقاصد مسافرین ایرانی جهت گردشگری و اقامت می باشد. کسب اطلاعات مختلف درباره مجارستان می...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر