ویزای تحصیلی اسلواکی

ویزای تحصیلی اسلواکی | نحوه دریافت – شرایط دریافت – هزینه تحصیل در این کشور

۲۷ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی اسلواکی، دانشگاه های کشور اسلواکی این امکان را فراهم کرده اند که دانشجوهای سرتاسر دنیا با دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی بتوانند در این دانشگاه ها …

ویزای تحصیلی اسلواکی

دانشگاه های کشور اسلواکی این امکان را فراهم کرده اند که دانشجوهای سرتاسر دنیا با دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی بتوانند در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند و از امکانات و شرایط ویژه این دانشگاه ها نهایت استفاده را ببرند، به همین علت است که بسیاری از دانشجوهای ایرانی نیز علاقه شدیدی به دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی نشان داده اند و دوست دارند در این کشور به تحصیل بپردازند.

ویزای تحصیلی اسلواکی | نحوه دریافت - شرایط دریافت - هزینه تحصیل در این کشور | سایت ویزا

کشور اسلواکی

برای صحبت درباره ویزای تحصیلی اسلواکی بهتر است ابتدا کمی بیشتر با این کشور آشنا شویم. اسلواکی کشوری در مرکز قاره اروپا می باشد که اطرافش را خشکی فرا گرفته است و به هیچ دریایی راه ندارد، جمعیت این کشور ۶ میلیون نفر می باشد که در قاره اروپا جمعیتی معمولی به حساب می آید.

پایتخت کشور اسلواکی شهر براتیسلاوا می باشد که جمعیت آن ۴۱۳ هزار نفر می باشد، واحد پول این کشور همانند بسیاری از کشورهای اروپایی یورو است و زبان رسمی آن نیز زبان اسلوواک است که از زبان های هندواروپایی گرفته شده است و خانواده زبان های اسلاوی می باشد. از همسایه های کشور اسلواکی می توان به جمهوری چک، لهستان، اوکراین و مجارستان اشاره کرد. کشور اسلواکی در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۹۳ اعلام استقلال کرد و از کشور چکسلواکی جدا شد. ۸۱ درصد مردم این کشور را اسلواکی تباران تشکیل داده اند، ۸٫۵ درصد را مجاری تباران و بقیه مردم نیز مهاجرانی می باشند که به این کشور مهاجرت کرده اند.

کشور اسلواکی | سایت ویزا

ویزای اسلواکی

برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی، مهاجرت به کشور اسلواکی و یا رفتن به تور اسلواکی ابتدا نیاز دارید که ویزای اسلواکی را دریافت کنید. برای دریافت ویزای اسلواکی باید مدارکی را آماده کرده و تحویل سفارت اسلواکی دهید، این مدارک عبارت اند از:

  1. ۶ قطعه عکس ۶ در ۴ با پس زمینه سفید که صورتتان کامل در آن نمایان باشد.
  2. کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه که به منظور تایید هویت شما به مهر و امضای دادگستری و وزارت خارجه در آمده اند.
  3. تمامی پاسپورت های قبلی به همراه پاسپورت فعلی که دارای اعتبار بیش از یک ماه بیشتر از مهلت اتمام ویزای شما باشد.
  4. مدرک معتبر بانکی مبنی بر تمکن مالی شما برای دریافت ویزای اسلواکی.
  5. مدارک ازدواج و شغل و تحصیلی

ویزای تحصیلی اسلواکی چیست؟

اگر قصد دارید ادامه تحصیل خود را در کشور اسلواکی بگذرانید باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی کنید، ویزای تحصیلی اسلواکی در واقع کلید ورود شما به این کشور و تحصیل در این کشور می باشد و شما می توانید با دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی از مزیت های تحصیل در این کشور از جمله بورسیه تحصیلی برخوردارد شوید.

دانشجویانی که مستعد باشند می توانند با درخواست از دانشگاه های کشور اسلواکی و به اصطلاح اپلای کردن اقدام به دریافت تاییدیه برای گرفتن ویزای تحصیلی اسلواکی کنند و به این ترتیب در کشور اسلواکی به تحصیل بپردازند. در ادامه بیشتر با مزایا و معایت دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی و همین طور هزنیه های زندگی و تحصیل در این کشور آشنا می شویم.

هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی هزینه های بسیار زیادی را در برای شما دارد، از طرفی هزینه تحصیلی شما و شهریه دانشگاه که هزینه ی بسیار زیادی می باشد و استفاده از برخی امکانات دانشگاه نیز هزینه هایی را در بر دارد، از طرف دیگر هزینه های زندگی در کشور اسلواکی نیز بسیار بالا می باشد، هزینه اجاره خانه، هزینه رفت و آمد و هزینه غذا که فقط هزینه های اولیه هر شخص می باشند در این کشور بسیار زیاد می باشد.

برای مشکل هزینه های دانشگاه کشور اسلواکی تدابیری را اندیشیده که بورسیه هایی که به روش های مختلف به شما داده می شود این هزینه را جبران می کند، ولی برای تامین مخارج زندگی خود در این کشور مجبور هستید که به صورت پاره وقت در این کشور به کاری مشغول شوید تا بتوانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید، خوشبختانه کشور اسلواکی امکان کار پاره وقت را نیز برای دانشجویانی که به دانشگاه های این کشور بورسیه می شوند را فراهم کرده است.

هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی | سایت ویزا

مزیت های تحصیل در اسلواکی

تحصیل در کشور اسلواکی و دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی داری مزیت هایی می باشد، اولین مزیت دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی تحصیل در دانشگاه های بسیار باکیفیت این کشور می باشد که جزو دانشگاه های بسیار خوب قاره اروپا می باشند.

شما با دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی می توانید بدون نیاز به دریافت مدرک و ویزای دیگری به راحتی در کنفرانس های علمی سایر کشور های اروپایی شرکت کنید و از آن ها استفاده کنید. با تحصیل در کشور اسلواکی به شما یک کارت اعتباری داده می شود که می توانید از تخفیف های بسیار ویژه ای در این کشور استفاده کنید. از دیگر مزیت های تحصیل در کشور اسلواکی این است که می توانید از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای این کشور نیز در طول تحصیل در این کشور دیدن کنید.

معایب ویزای تحصیلی اسلواکی

اما در مورد معایب تحصیل در کشور اسلواکی و دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی می توان به دو مورد به صورت کلی اشاره کرد، اولین عیب این نوع از ویزای اسلواکی در این است که شما مجبورید به مدت طولانی از خانواده خود دور باشید و این امر در سنین جوانی بسیار سخت می باشد چرا که در این سن معمولا افراد بسیار وابسته به خانواده می باشند.

دومین عیب ویزای تحصیلی اسلواکی در هزنیه بالای زندگی در اسلواکی می باشد، با این که هزینه های دانشگاهی و شهریه های شما با بورسیه های داده شده جبران می شود ولی با این وجود هزینه های زندگی در کشور اسلواکی نیز بسیار بالاست به همین دلیل شما مجبور به انجام کارهای پاره وقت برای تامین هزینه تحصیل در اسلواکی می شوید و به این ترتیب فرصت زیادی برای تفریح ندارید و بیشتر وقت خود را صرف درس خواندن و کار کردن می کنید.

معایب ویزای تحصیلی اسلواکی | سایت ویزا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی

دانشجویانی که از قاره اروپا اقدام به دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی می کنند می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور و حتی در دانشگاه های انگلیسی زبان نیز به تحصیل بپردازند، اما دانشجویانی که از سایر قاره ها اقدام به دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی کرده اند برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان مجبور به پرداخت شهریه می باشند.

یکی از مزیت های دانشجوی اروپایی بودن در رایگان بودن تمامی امکانات دانشگاهی می باشد که باعث می شود بدون دغدغه مالی دانشجویان فقط به تحصیل در کشور اسلواکی بپردازند.

چگونه ویزای تحصیلی اسلواکی را دریافت کنیم؟

برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی شما در ابتدا باید به یکی از دانشگاه های این کشور تقاضای اپلای دهید و بعد از تایید مدارک و سوابق تحصیلی و علمی شما توسط دانشگاه مقصد، شما می توانید در آزمون آنلاینی که معمولا برای تمامی دانشگاه های اروپایی معتبر می باشد شرکت کنید تا سطح علمی شما سنجیده شود و بعد از موفیت در این آزمون می توانید با در دست داشتن تاییدیه دانشگاه مقصد به سفارت اسلواکی مراجعه کرده و اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور کنید.

ویزای تحصیلی اسلواکی چیست؟ | سایت ویزا

سوالات متداول ویزای تحصیلی اسلواکی

برخی از مزایای ویزای تحصیلی اسلواکی چیست؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی برای اروپاییان و غیر اروپاییان چگونه است؟

یکی از معایب ویزای تحصیلی اسلواکی چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت اسلواکی اولین گام برای اخذ اقامت اسلواکی آشنایی با کشور اسلواکی و شرایط دریافت اقامت آن است. در این...

راهنمای کامل بلیط اسلواکی اگر قصد دارید به یک مسافرت اروپایی بروید، سفر به کشور اسلواکی می‌تواند برای شما مناسب...

سفر به اسلواکی اسلواکی یکی از کشور های قدیمی است که هر ساله گردشگران بسیاری از این کشور دیدن می...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر