ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

اگر شما هم مسافر ازبکی دارید می توانید با مطالعه ی مقاله ی زیر از نحوه اخذ ویزای ایران برای مهمانتان اطلاع پیدا کنید. ایران و ازبکستان از روابط سیاسی، تجاری و فرهنگی بسیار خوبی برخوردار هستند. عمده مسافران ازبکی که به ایران سفر می کنند، دانشجو یا گردشگر می باشند. البته این افراد پیش از ورود به ایران باید اقدام به اخذ ویزای ایران بکنند. البته بسیاری از آن ها نیز در ایران دوست یا خانواده ای دارند.

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

انواع ویزای ایران برای اتباع ازبکستانی

طبیعتاً هر شخص ازبکستانی برای سفر به کشور دیگر مانند ایران یک هدف و انگیزه ی خاصی خواهد داشت. این انگیزه می تواند کار در ایران باشد، یا دیدن خانواده و بستگان، بازدید از مناطق گردشگری ایران، بازدید از مراکز زیارتی و دیگر اهداف مختلف که هر کس به آن دلیل به ایران سفر می کند که تحت هر شرایطی باید ویزای ایران دریافت شود. ازبکستان یکی از کشور های آسیایی است و بسیار به ایران نزدیک می باشد، از این رو دانشجویان ازبکستانی بسیاری در ایران مشغول به تحصیل می باشند. پس حالا که با انواع اهداف سفر به ایران آشنا شدید، باید برای مهمان ازبکستانیتان بنا به همان هدف و انگیزه ی خاص خود ویزای مخصوص دریافت کنید. برای مثال اگر مهمان شما برای تحصیل به ایران آمده، باید ویزای تحصیلی ایران را دریافت کند.

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

مراحل اخذ ویزای ایران برای ازبکستانی ها

اخذ ویزای ایران و دیگر کشور ها یک مراحل کلی دارد که شامل موارد زیر است:

۱-فرم ثبت نام ویزا

۲- گرفتن وقت سفارت

۳- پیکاپ ویزا و پاسپورت

شما ابتدا می بایست به ایمیل مخصوص کنسولگری ایران در ازبکستان ایمیل ارسال کرده و در آن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، هدفتان از سفر به ایران، آدرس، تلفن و دیگر اطلاعات کلی خود را ارسال می کنید. در این مرحله از ارسال مدارک خود خودداری کنید. پس از بررسی درخواست شما از طریق سفارت، اگر با آن موافقت اولیه صورت گیرد، شما می بایست برای وقت سفارت اقدام کنید. در زمان وقت سفارت باید تمام مدارک لازم جهت دریافت ویزای ایران را به همراه بیاورید. در این مرحله شما تمام مدارک را به سفارت ایران در ازبکستان و بخش کنسولگری آن تحویل می دهید. در ادامه می بایست انگشت نگاری های لازم را انجام دهید. در انتها نیز برای الصاق ویزای صادر شده به پاسپورتتان باید آن را پیکاپ کنید.

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

مدارک لازم جهت صدور ویزای ایران

مدارکی که فرد متقاضی برای اخذ ویزای ایران به آن احتیاج دارد به طور کلی شامل موارد زیر است:

مهمان شما نیاز به یک دعوت نامه شامل اطلاعات میزبان یعنی شما دارد. هم چنین یک دعوت نامه شامل اطلاعات مهمان  نیاز است. اصل مدرک شناسایی به همراه اسکن آن، اصل پاسپورت با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار و اسکن صفحات آن، یک قطعه عکس پرسنلی، دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای ایران هستند. اگر دعوت نامه ندارید بهتر است گواهی که نشان دهد در ایران دارای یک محل اقامت مقاومت هستید، را ارائه کنید. هم چنین اگر مدرک یا گواهی که نشان دهد از وضعیت مالی مناسبی برای سفر به ایران برخوردار هستید را ارائه دهید در روند دریافت ویزای ایران کمک کرده اید.

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ترجمه ی ویزا

نکته ی بسیار مهم که در هنگام اخذ ویزای هر کشوری باید به آن توجه داشته باشید، ترجمه ی مدارک شما هستند. پیش تحویل مدارک به سفارت ایران باید تمامی مدارک به زبان انگلیسی یا فارسی ترجمه شوند. در غیر این صورت مدارک شما ناقص است و ترتیب اثر داده نخواهد شد. پس پیش از درخواست ویزای ایران حتماً نسب به ترجمه مدارک خود اقدام کنید. البته این مدارک باید در دارالتجمه ها و مراکز معتبر ترجمه شوند، تا دچار مشکل نشوید و ترجمه به درستی صورت گرفته باشد.

تمدید ویزای ایران

در ایران نیز مانند دیگر کشور ها قوانین خاصی برای اخذ و تمدید ویزا وجود دارد. افرادی که ویزای ۳۰ روزه توریستی دریافت کرده اند باید چند روز قبل از اتمام مهلت مقرر درج شده روی ویزا اقدام به تمدید ویزای خود بکنند. دانشجویان ازبکی که تحصیلاتشان به پایان رسیده و ویزایشان رو به اتمام است، اگر قصد ادامه تحصیل یا کار در ایران را دارند، باید نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنند. افرادی که برای تکمیل درمان خود به بیمارستان های ایران مراجعه کرده اند نیز اگر درمان شان به طول انجامیده، باید ویزای ایران را تمدید کنند. برای تمدید ویزای خود می توانید با در دست داشتن مدارک مربوطه به پلیس اتباع خارجی در شهر های بزرگ ایران که دارای کنسولگری و شعبه می باشند، مراجعه کنید.

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی

سفارت ایران در ازبکستان

جمهوری اسلامی ایران در شهر تاشکند مرکز کشور ازبکستان دارای سفارت و کنسولگری می باشد. پس مهمان ازبک شما برای انجام مراحل صدور ویزا می بایست در وقت سفارت ایران، به سفارت و کنسولگری ایران در تاشکند که اطلاعات آن در ادامه درج خواهد شد، مراجعه نماید تا ویزای ایران را دریافت کنند.

آدرس سفارت ایران در تاشکند:

تاشکند منطقه میرزا الغ بیک –  خیابان پارکنت       شماره ۲۰
NO:20 -PARKENT ST.TASHKENT 100007 – UZBEKISTAN

کد شهر: ۰۰۹۹۸۷۱

شماره تلفن: ۱۵۰۶۰۵۰-۱۵۰۶۰۶۵-۲۶۸۳۸۷۷-۲۶۸۴۷۶۸-۲۶۸۶۴۵۷

تلفن بخش کنسولگری: ۱۵۰۶۰۵۰-۱۵۰۶۰۶۵

آدرس ایمیل: iranemb.tas@mfa.gov.ir

آدرس وب سایت: tashkent.mfa.ir

نکته ی بسیار مهمی که باید در اخذ ویزای ایران رعایت کنید

نکات بسیار مهم که هر تبعه ی ازبک برای دریافت ویزای ایران باید به آن توجه داشته باشد شامل موارد زیر است:

اگر تبعه ی ازبک و مهمانتان خانم است باید عکس پرسنلی ویزایش با حجاب گرفته شود. در غیر این صورت مورد قبول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران نبوده و نقص مدرک تلقی می شود. نکته ی دیگر اتباع کشور ازبکستان می توانند در فرودگاه های کشور خود، ویزای فرودگاهی ایران را دریافت کنند. افراد زیر ۱۸ سال باید برای ورود به ایران اجازه رسمی و کتبی پدر خود را نیز  دریافت کنند. اگر درخواست ویزای ایران شما رد شود، هزینه ای که برای صدور ویزا پرداخت کرده اید، بازگردانده نمی شود. و نکته ی آخر این که فرد متقاضی خود باید در وقت سفارت ایران در ازبکستان حضور یابد و از فرستادن افراد دیگر به جای خود خودداری کند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد رومانی اگر به دنبال یک مقصد خوب برای گردشگری و یا تجارت می گردید می توانید...

ویزای ایران جهت افراد هلندی در این مقاله قصد داریم به نحوه اخذ ویزای ایران برای افراد هلندی بپردازیم، در...

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی اخذ ویزای ایران مجوز ورود اتباعی است که تابعیت و ملیت ایرانی ندارند. مجوزی که...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر