فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

۱۹ خرداد ۱۳۹۸

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان فرمی است که باید در سفارت این کشور تکمیل گردد و برای ورود به این کشور لازم است از قبل ویزا تهیه گردد. مجارستان یک کشور در اروپای مرکزی می باشد و به عروس اروپا معروف است و ۱۰ میلیون نفر جمیعیت دارد و با اتریش و رومانی و اکراین و اسلونی نیز همسایه است. برای گرفتن ویزا باید به سفارت این کشور مراجعه و فرم درخواست ویزا یا فرم اپلیکیشن سفارت کشور مجارستان را تکمیل نمایید.

کشور مجارستان همه ساله مقصد گردشگران و توریست های زیادی است که برای دیدن مکان های دیدنی و جذاب بوداپست و شهرهای اطراف به مجارستان می آیند. همچنین دانشجویان زیادی خواستار بورسیه در این کشور هستند تا بتوانند تحصیل عالی با بهترین امکانات را در این کشور پیشرفته اروپایی داشته باشند.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

گردشگران حتما اطلاع دارند که برای سفر به مجارستان نیاز به تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان و ویزای مجارستان را دارند. این کشور عضو کشورهای شینگن بوده است و مرزهای آنها برای ۲۶ کشور اروپایی باز است و هر فردی که این ویزا را داشته باشد می توانید به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کند و نیازی به دریافت ویزای جداگانه برای هر کشور نیست.

انواع ویزاهای مجارستان

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

ویزای دانشجویی مجارستان

هر دانشجویی که می خواهد در این کشور بورسیه شود و به تحصیل ادامه دهد، باید به سفارت مجارستان مراجعه کرده و ویزای دانشجویی بگیرد.

ویزای دائم 

اگر شما می خواهید برای همیشه در این کشور اروپایی زندگی کنید باید برای گرفتن ویزای دائم اقدام نمایید و البته کمی هزینه بر و زمان بر خواهد بود و یک سری قوانین خاص خودش را دارد.

ویزای کاری 

یکی از انواع ویزاهای کشور مجارستان است که اگر شما سرپرست خانواده اید و می خواهید ویزای کاری دریافت نمایید باید خانواده تان را به این کشور برده و در آنجا اقامت داشته باشند. چنین ویزاهای نیاز به دعوتنامه از کارفرما در آن کشور را دارد.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

ویزای پزشکی 

برای درمان و پزشکی و اقامت کوتاه مدت بکار می رود. مثلا شما نیاز به درمان در این کشور دارید و باید به بیمارستان یا مرکز درمانی آن مراجعه کنید باید اقدام به تهیه ویزای پزشکی کرده و همچنین باید ثابت نماید که قابلیت پرداخت هزینه های درمان را دارید.

ویزای ازدواج

افراد زیادی هستند که برای گرفتن ویزای این کشور، ازدواج می کنند و یا با تبعه و مقیم مجارستان ازدواج کرده و تابعیت آن کشور را دریافت نموده است. البته برای گرفتن چنین ویزایی باید یک مدت باهم زندگی نموده و سپس ویزا بگیرید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

ویزای تجاری

از انواع ویزاهایی می باشد که اگر شما قصد سرمایه گذاری و کار در آن کشور را دارید باید آن را دریافت نمایید. البته شما با ویزاهای تجاری بعد از چند مدت می توانید اقامت دائم آن کشور را نیز بدست بیاورید. یکی از بهترین کارها برای دریافت آسان ویزای مجارستان، سرمایه گذاری و تجارت در این کشور است که سریعا به شما ویزا خواهند داد.

البته باید متذکر شویم که ویزاهای چند بار ورود نیز برای کشور مجارستان وجود دارد که بسته به تعداد ورود شما به این کشور، به شما ویزا خواهند داد که شامل ویزای تک وروده و ویزای مالتیپل یا چند بار ورود می باشد.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

هزینه ویزای مجارستان چقدر است؟

هزینه ویزای مجارستان بر مبنای یورو بوده و باید برای رفتن به این کشور یورو به همراه داشته باشید. کشور مجارستان فقط اسکناس یورو می پذیرد و فقط پول نقد در زمان سفر همراه خود داشته باشید زیرا از کارت های بانکی نیز نمی توانید استفاده کنید. هزینه های ویزا نیز با توجه به متفاوت بودن انواع ویزاها، باهم فرق دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس گرفته تا به شما در این زمینه راهنمایی کنیم.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

زمان صدور ویزای مجارستان چقدر است؟

مدت زمان صدور یک ویزای مجارستان تقریبا ۲۰ روز طول می کشد و سفارت در این مدت باید مدارک تان را بررسی کرده و افرادی که به سن قانونی نرسیده اند نیز باید به همراه والدین در آنجا حاضر شوند. می توانید فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان را به صورت آنلاین پر نمایید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان چیست؟

برای درخواست ویزای مجارستان باید فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان را تکمیل نمایید. در اولین فرصت باید برای شما یک وقت در سفارت تعیین شود و پس از آن با تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان تمامی اسناد و مدارک تان را برای مصاحبه در این سفارت آماده سازید. فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان شامل یک فایل پی دی اف به صورت فرم اطلاعات متقاضی می باشد. شما باید در اسرع وقت فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان را پر نمایید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

مدارک مورد نیاز برای فرم درخواست ویزا یا فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

اگر افراد می خواهند فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان را تکمیل نمایند باید توسط شخصی متقاضی نیز امضا گردد. برای دریافت این فرم هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان که شامل یک فایل پی دی اف بوده و در سیستم تکمیل می گردد و با پرینت گرفتن از آن به همراه دیگر مدارک به سفارت مجارستان در تهران ارسال می شود. تکمیل نمودن فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان کار دشورای است که بسیار حساس و دقیق باید انجام گردد. مشاوره های مختلفی وجود دارند که می توانند آن را برای شما تکمیل نمایند شما به آسانی می توانید اینکار را به مشاورین ما ( ایران ویزا ) بسپارید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

گذرنامه یا پاسپورت

برای پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان باید حتما پاسپورت داشته باشید. گذرنامه ای که حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد. همچنین اگر قبلا گذرنامه ای داشته اید که منقضی شده است آن را نیز به همراه مدارک تان برای ثبت درخواست ویزا ارسال نمایید. گذرنامه تان باید حداقل دو تا سه برگ خالی داشته باشد و اگر قبلا نیز مهر ویزای شینگن روی آن خورده باشد باید از آنها نیز کپی بگیرید و برای سفارت بفرستید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

عکس پرسنلی رسمی

شما باید دو عدد عکس رسمی پرسنلی با اندازه ۳۵*۴۴ و با پس زمینه سفید، روشن و با کیفیت به سفارت ارائه کنید. حجاب در عکس ها اصلا اجباری نیست. تمامی چهره شما باید در عکس قابل دیدن باشد و جایی از صورت خود را پنهان نکنید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

بیانه بانکی یا پرینت حساب

شما برای سفر به کشور مجارستان و تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان باید این اطمینان را به سفارت بدهید که از لحاظ مالی قابلیت سفر به این کشور را دارید و مدارک مالی تان را به آنها نشان دهید.

داشتن بیمه

اگر می خواهید به صورت حتی کوتاه مدت نیز به مجارستان سفر کنید باید بیمه شوید و این بیمه حداقل پوشش های درمانی شما را در طی سفر بدهد مثلا اگر مریض شدید بتوانید از درمانگاه ها و بیمارستان ها استفاده نمایید. پس بعد از تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان باید بیمه شده باشید و به سفارت مراجعه نمایید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

رزرو هتل و بلیط هواپیما

یکی از موارد مهم در تهیه فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان تهیه یک برگه رزرو هتل و بلیط می باشد که در هنگام مصاحبه باید به سفارت نشان دهید.

چه مواردی در هنگام تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان سوال می شود؟

نام و خانوادگی متقاضی، محل زندگی، تاریخ کامل تولد، وضعیت ازدواج و تاهل، ملیت، جنسیت، شماره ملی، نوع گذرنامه، تاریخ صدور و انقضای گذرنامه، آدرس کامل به همراه ایمیل و شماره متقاضی، شغل، هدف از سفر، کشور مقصد، تعداد ویزاهای شینگن، اثر انگشت، دعوت نامه، تاریخ ورود و تاریخ سفر، هزینه های سفر، نوع رابطه و نسبت فامیلی، تاریخ روز و امضاء

در اولین گزینه از شما در فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان نام و نام خانوادگی تان را خواهند پرسید که باید به صورت دقیق ذکر شود و اگر پسوند یا مخففی دارید را نیز به صورت کامل ذکر نمایید.

محل زندگی تان را باید به طور دقیق در فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان بیاورید و کوچه و خیابان اصلی را نیز بنویسید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

وضعیت تاهل و ازدواج که مجرد هستید یا متاهل را در این بخش ذکر نمایید.

ملیت خودتان را که اگر ایرانی یا غیر ایرانی هستید را در این محل بنویسید.

جنسیت که زن هستید یا مرد را در این بخش قرار دهید.

شماره ملی تان که یک عدد ۱۰ رقمی است را با دقت در فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان بنویسید.

نوع گذرنامه که پاسپورت تان از چه نوعی می باشد را در اینجا قرار دهید.

تاریخ صدور و انقضاء گذرنامه را با دقت ذکر نمایید.

آدرس کامل پستی منزل را با یک شماره تلفن و ایمیل صحیح در فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان بنویسید.

اگر دارای شغل هستید در این بخش حتما آن را ذکر کنید.

هدف سفرتان را به کشور مجارستان بنویسید که مثلا هدف توریستی است یا تحصیلی و تجاری

کشور مقصدی که بعد از مجارستان قرار است بروید را در فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان متذکر شوید.

اگر شما قبلا ویزاهای شینگن داشته اید هر تعدادی که بوده است را اعلام نمایید.

از شما در سفارت اثر انگشت گرفته خواهد شد و در فرم تکمیل ویزای این کشور اثرانگشت خواهید زد.

اگر شما دعوت نامه از کشور مربوطه دارید باید آن را نیز به همراه داشته باشید.

تاریخ دقیق ورود و سفر تان را نیز به سفارت و در فرم اعلام کنید.

شرایط پرداخت هزینه ها را در طول سفر و مدت زندگی باید اعلام کنید.

روابط فامیلی و نسبت تان را اگر در آنجا افراد آشنا و فامیلی دارید را باید ذکر کنید.

در پایان فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان نیز باید امضاء کنید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

نکات مهم در تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

هر فردی باید فرم اپلیکیشن جدا تکمیل نماید. هیچ بخشی را نباید خالی بگذارید و اگر فیلد خاصی مربوط به شما نیست باید آن را N/A بزنید. حتما باید با خودکار یا مداد مشکی فرم را تکمیل نمایید که اینکار باعث اسکن بهتر و خواندن راحت تر می شود. پس از تکمیل فرم باید یک نسخه ی آن را چاپ و امضاء نموده و برای سفارت مجارستان بفرستید، بعد از اینکه فرم را پر نموده اید باید آن را یکبار بخوانید تا هیچ گزینه ای را اشتباهاً پر نکرده باشید یا جا نمانده باشد. اگر تنها به یک سوال اشتباه پاسخ داده باشید به راحتی فرم شما رد خواهد شد.

پس در اولین قدم برای اخذ ویزای هر کشور اروپایی باید اقدام به تهیه Application Form یا فرم ویزا از طریق اینترنت یا سفارت مربوطه کنید. صحیح تکمیل کردن این فرم واقعا مهم است. اگر یک پاسخ اشتباه دهید به راحتی فرم شما ریجکت یا همان رد می شود. تمامی کشورهای عضو Schengen از یک فرم درخواست ویزا به صورت واحدی استفاده می نمایند. شما به راحتی می توانید فرم درخواست ویزای سفارت را از اینترنت یا سایت های سفارت دریافت نمایید و اقدام به تکمیل آن کنید.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

مراحل اخذ ویزا

برای گرفتن ویزای کشور مجارستان باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته و بدون گذشتن از این مراحل قطعا برای شما ویزایی صادر نخواهد شد. اپس از تعیین وقت سفارت این کشور و تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت، تمامی مدارک به سفارت باید دقیق ارائه شود و در آخر نیز به مصاحبه دعوت خواهید شد. هر کدام از این مراحل مدت زیادی ممکن است زمان ببرد. اصلا در این کار عجله نکنید، باید مراحل را طی نمایید و در زمان مورد نظر به دریافت ویزا اقدام کنید. تقریبا برای گرفتن یک ویزای مجارستان باید زمانی حدود ۱ تا ۳ ماه را در نظر گرفت که پاسخ از طرف کنسولگری مجارستان به شما می رسد.

تعیین وقت سفارت کشور مجارستان یکی از مهمترین موارد برای دریافت ویزا است. افراد متقاضی می توانند به صورت آنلاین و آفلاین برای دریافت وقت اقدام نمایند و وقتی می خواهند به سفارت مراجعه کنند باید تمامی مدارک و فرم اپلیکیشن سفارت را تحویل مسئولان بدهند. اگر شما می خواهید به این کشور برای سفرهای توریستی و تفریحی سفر کنید باید سریعتر به گرفتن وقت در سفارت اقدام کنید تا از سفر نمانید. البته آژانس های هواپیمایی زیادی هستند که خدمات ویزا و تور را در سطح عالی به مسافران خود ارائه می دهند.

هزینه های صدور ویزا همیشه یکی از دغدغه های اصلی مسافرین و افرادی است که می خواهند به کشورهای خارجی سفر کنند. وب سایت های سفارت خانه مبالغ دریافتی شان را در این زمینه در سایت درج می کنند و شما به راحتی می توانید به وب سایت آنها مراجعه کرده و از تعرفه ها مطلع شوید. تمام این هزینه ها برای بررسی مدرک و فرم اپلیکیشن تان خواهد بود و در صورت عدم موافقت سفارت خانه با درخواستتان، مبالغ اصلا برگشت نمی خورد.

فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان

 

امکان تمدید ویزا

شما مجاز هستید که ۹۰ روز را با ویزا بگذارنید و اگر بخواهید آن را مجدد تمدید کنید و مدت زیادتری بمانید باید از مجاری قانونی اقدام نمایید. ویزاهای کشورهای شینگن قابل تمدید نیست مگر در شرایط بسیار خاص که شما با دریافت چنین ویزاهایی علاوه بر سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کشورهای غیر این اتحادیه نیز می توانید سفر نمایید.

مناسب ترین زمان تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت

از مهمترین موارد مهم در تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت این است که در بهترین زمان پر شود و بهترین زمان وقتی است که فرد بلیط هواپیما و هتل را برای چند ماه دیگر رزرو کرده باشد.

امروزه با افزایش تعداد درخواست ها، ماموران زمان زیادی را برای بررسی درخواست و مدارک لازم دارند و برای تعیین نمودن وقت نیز سه ماه برای افراد می باشد. خودتان را در این مدت برای روز مصاحبه آماده سازید و آگاهی های تان را در این مدت زمان حضور بالا ببرید. اگر می خواهید به این کشور سفر کنید یکی از بهترین کارها تکمیل و پر نمودن فرم اپلیکیشن سفارت است تا ویزای خود را در وقت مناسب دریافت کنید.

شما می توانید فرم درخواست ویزای کشورها را از وب سایت های مختلفی دریافت نمایید و برخی از وب سایت ها نسخه های جدیدی از این فرم ها را ارائه داده اند ولی بعضی ها نیز فرم های قدیمی را قرار داده اند و باید دقت کنید هر چند سال یکبار این فرم ها تغییر می کند و بندهای مختلفی به آنها اضافه می شود و باید فرم های جدید را دریافت کنید.

همچنین می توانید برای دریافت جدیدترین نسخه از فرم اپلیکیشن سفارت با ما تماس بگیرید تا ما آن را در اختیار تان قرار دهیم و بتوانید در اسرع وقت آن را مطالعه کنید. فرم دارای پرچم کشور بوده و اگر چنین علامتی نبود آن را پر نکنید زیرا از اعتبار ساقط است. فرم اپلیکیشن سفارت مجارستان آنقدر پر اهمیت است که موسسه های مختلفی برای پر کردن آن دوره برگزار می نمایند تا افراد بتوانند با آنها آشنا شوند.

وب سایت کنسولگری

در وب سایت های رسمی کنسولگری کشورها دستورالعمل های مختلفی برای بهترین روش های پر کردن فرم ها وجود دارد. فرم اپلیکیشن یک خلاصه از اطلاعات شخص متقاضی و هدف سفرش را داراست و ماموران سفارت می توانند با نگاه کامل به این فرم ها اطلاعات خوبی را از درخواست ها دریافت نمایند. تمامی اطلاعات خواسته شده را باید با دقت بالایی پر نمایید و مدارک باید با فرم همخوانی داشته باشد تا در این رابطه دچار مشکل نشوید.

فرم سفارت در این دوره ها به صورت آنلاین در اینترنت ارائه شده تا افراد دیگر نیازی به مراجعه حضوری به کنسولگری ها و سفارت ها نداشته باشند. با تکمیل این فرم ها سریع تر می توانید اقدام به دریافت ویزا کنید و همچنین می توانید به راحتی در منزل تمرین نمایید تا این فرم ها را چگونه تکمیل کنید تا در زمانی که برای مصاحبه مراجعه می کنید دچار مشکل نشوید. فرم ها اکثرا در فرمت های pdf ارائه شده است و باید در کامپیوتر خود آنها را دانلود نمایید و با یک برنامه پی دی اف خوان حرفه ای باز نمایید و شروع به بازخوانی و پر کردن آن نمایید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور بوداپست در جهان امروز به دلیل وجود سختی های موجود در سفر متقاضیان به انجام سفر، با تور ها...

تور مجارستان اگر به دنبال سفری ارزان در اروپا هستید، تور مجارستان مناسب شماست. تور مجارستان نسبت به سایر تورهای...

بلیط بوداپست سفر به بوداپست نیازمند تهیه بلیط بوداپست می باشد، بسیاری از افراد علاقه دارند که به بوداپست سفر...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر