راهنمای استفاده از قطار های آلمان، با وجود اینکه سالانه افراد زیادی قصد سفر به آلمان را می کنند طبیعتاً لازم است که اطلاعاتی در مورد قطارهای آلمان داشته ...

راهنمای استفاده از قطارهای آلمان

۲۲ آبان ۱۳۹۸

راهنمای استفاده از قطار های آلمان، با وجود اینکه سالانه افراد زیادی قصد سفر به آلمان را می کنند طبیعتاً لازم است که اطلاعاتی در مورد قطارهای آلمان داشته …

کشور آلمان یکی از بزرگترین کشور اقتصادی بوده که در غرب قاره اروپا واقع شده است و دارای مناظر طبیعی متعددی می باشد. با وجود اینکه سالانه افراد زیادی قصد سفر به آلمان را می کنند طبیعتاً لازم است که اطلاعاتی در مورد قطارهای آلمان داشته باشید تا بتوانید با قیمت معقول در شهرهای مختلف این کشور سفر کنید. لازم است بدانید به طور کلی می توان گفت /خصوص افرادی که قرار است در این کشور به طور مکرر در حال رفت و آمد باشند بهتر است این گزینه را انتخاب کنند.

راهنمای استفاده از قطارهای آلمان | سایت ویزا

راهنمای استفاده از قطارهای آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای پیشرفته جهان بوده و دارای مقاصد گردشگری و تفریحی متعددی است. از طرفی در کلان شهرهای مختلف این کشور نمایشگاه ‌ها و سمینارهای مختلفی در طول سال برگزار می شود که طبیعتا هر ساله افراد زیادی قصد سفر به آلمان را دارند.

حال باید توجه داشته باشید رفت و آمد در شهرهای آلمان با استفاده از تاکسی حتماً هزینه‌ بر خواهد بود که با این وجود بهتر است بهترین گزینه برای جابجایی که قطار می باشد را انتخاب کرده تا بتوانید در هزینه ‌های خود صرفه ‌جویی کنید. توجه داشته باشید شرکت ریلی دویچه بان که تنها عهده دار سیستم حمل و نقل داخلی آلمان به حساب می‌آید و دارای قطارهای سریع السیر بوده و با متوسط سرعت ۲۸۰ کیلومتر تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت مسافری را در داخل آلمان از شهری به شهر دیگر جابجا می کنند.

بلیط جرمن ریل پلاس

یکی از انواع بلیط های اعتباری که توسط شرکت ریلی دویچه بان، ارائه می شود جرمن ریل پلاس بوده که از ارزان ترین و راحت ترین بلیط اعتباری این شرکت به شمار می رود.

توجه داشته باشید در خصوص این نوع بلیط باید بدانید که نکته بسیار مثبتی که وجود دارد این است که شما برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال می توانید به صورت رایگان این بلیط را رزرو کرده به طوری که به ازای هر بزرگسال دو کودک می توانند به صورت رایگان با قطارهای آلمان سفر را تجربه کنند. از اول اکتبر تا آخر سال ۲۰۱۸ این شرکت بر روی بلیط های خود تخفیف هایی در نظر گرفته است که با این حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه های آلمان و توریست ها می توانند بسیار مقرون به صرفه سفر کنند.

بلیط جرمن ریل پلاس | سایت ویزا

واگن های قطارهای کشور آلمان

در خصوص واگن های قطارهای آلمان باید گفت که همگی این واگن ها دارای بار و رستوران بوده با این حال امکانات کاملی برای سپری کردن ساعات زیادی فراهم شده است.

همچنین امکاناتی برای افراد معلول در نظر گرفته شده است که بسیار مورد توجه مسافرین قرار گرفته است. حال باید توجه داشته باشید واگن درجه یک قطار های آلمان در ایستگاه قطار برلین به لانژ DB  دسترسی داشته و دسترسی رایگان به اینترنت نیز از دیگر امکانات این واگن به شمار می رود. در بین ساعت ۷ صبح تا ۹ شب نیز پذیرایی رایگان از مسافرین می شود.

صندلی های این نوع واگن بزرگ، چرمی و راحت بوده و فضای کافی برای جلو پا دارد. در کنار هر صندلی نیز پریز برق وجود داشته و تمامی واگن‌ های آن مجهز به سیستم تهویه مطبوع می باشد.

واگن درجه دو این قطارها نیز امکاناتی چون صندلی راحت، فضای کافی برای جلو پا، پذیرایی با چرخ دستی و قفسه های نگهدارنده چمدان دارد. که با این وجود شما می توانید در هنگام استفاده از قطارهای آلمان سفری بی نظیر را تجربه کنید.

واگن های قطارهای کشور آلمان | سایت ویزا

قطارهای الکس آلمان

یکی از انواع قطارهای آلمان قطارهای الکس بوده که در دو مسیر اصلی فعالیت دارد. به طوری که این قطارها از مسیر جنوبی شهر مونیخ به لیندو و باواریا در دریاچه کنستانس می روند.

همچنین از مسیر شمالی از مونیخ به فرانک فای فوقانی می رسند. کلیه قطارهای الکس آلمان دارای واگن های درجه ۱ و ۲ بوده و در تمامی آنها امکانات برای معلولین وجود دارد. همچنین بیشتر قطارهای آلمان از نوع الکس دارای مکانی برای نگهداری دوچرخه است.

لازم است بدانید نوشیدنی و میان وعده های با کیفیتی نیز در این نوع از قطارهای آلمان سرو می شود. اگرچه رزرو بلیط قطار الکس آلمان اجباری نیست اما اگر در فصل تابستان بخواهید از مسیر مونیخ به پراگ بروید توصیه می شود که قبل از سفر این بلیط قطار را رزرو کنید زیرا معمولاً در این فصل با وجود شلوغ بودن مسیرهای ریلی بهتر است که از قبل بلیط خود را رزرو کنید.

قطارهای الکس آلمان | سایت ویزا

قطار اکسپرس برلین

یکی دیگر از انواع قطارهای آلمان قطار اکسپرس برلین می باشد که بین برلین و ورشو و گدانسک رفت و آمد می کند. در هر واگن این قطار بنا به نوع واگن صندلی هایی وجود داشته به طوری که در واگن‌ های درجه یک این قطارهای آلمانی سه صندلی وجود داشته اما در واگن های کلاس ۲ قطارها، ۴ صندلی قرار دارد. تمامی واگن‌ های آن دارای پریز برق و تهویه مطبوع بوده و برخی از خدمات وای فای نیز موجود است.

نوشیدنی های رایگان برای همه مسافران در نظر گرفته شده و در واگن های درجه یک نیز میان وعده کوچکی سرو می شود. رستوران مجهزی نیز در قطارهای آلمان وجود داشته که می توانید در آن به صرف غذا بپردازید. توجه داشته باشید بیشتر این قطارها دارای خدمات مناسبی برای معلولین بود اما در حال حاضر جابجایی دوچرخه با استفاده از این قطار ها وجود ندارد.

قطار اکسپرس برلین | سایت ویزا

قطارهای آلمان در شب

یکی دیگر از انواع قطارهای آلمان قطارهای شب بوده که از زوریخ در ساعت ۲۰ و ۴۰ حرکت می کند و ساعت ۲۲ و ۱۸ به  فولدر کج می رسد. در طول شب این قطار مسیر خود را ادامه داده و در نهایت صبح ساعت ۱۰ و ۴۳ به زاگرب می رسد. این قطار شبانه واگن های بسیار راحتی را در اختیار مسافران قرار می‌ دهد، به طوری که دارای اتاق خواب های بسیار لوکس مجهز به دوش می باشد. هر واگن ۶ صندلی داشته که برای شب می توان آن را به تخت تبدیل کرد و اقامت راحتی داشت.

قطارهای آلمان در شب | سایت ویزا

راه‌ آهن سه دریاچه و مسیر جهنمی

قطارهای آلمان مسیر های متعددی را می پیمایند که در این بین عبور از میان جنگل های انبوه، جاده ‌های کوهستانی پوشیده از برف و دریاچه های زلال می تواند برجسته ترین خاطرات در سفر به آلمان را برای شما به یادگار بگذارد.

یکی از مسیرهای بسیار زیبای قطار آلمان، سه دریاچه بوده که به جنگل سیاه نیز معروف است. این مسیر از سه دریاچه تتیسی، ویند فال ویر و اشلاشسی می گذرد و در نهایت به ایستگاه سیراگ می رسد. مناظر بسیار فوق العاده ای در این مسیر قرار داشته به طوری که در دره برنتال که مرتفع ترین مسیر در این خط است شما ۹۶۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارید و این خود بسیار جذاب می باشد.

با وجود این که قطارهای این مسیر در هر ساعت حرکت می‌ کنند نیاز به رزرو قبلی بلیط ندارید. دیگر مسیر زیبایی قطارهای آلمان، دره جهنمی بوده که اگرچه واژه این دره به دره جهنمی معروف است اما شما می توانید با طی کردن این مسیر تجربه بهشتی واقعی را داشته باشید.

این راه آهن که ۷۵ کیلومتر است فایبر دوناشینگن را به یکدیگر وصل می کند و مدت زمان این مسافت ۹۰ دقیقه بوده با این حال می توان گفت این خط آهن آلمان تندروترین قطار بوده که در ارتفاع ۲۷۸ تا ۸۰ تا ۸۵ متری حرکت می کند و دارای تصویری هیجان انگیز است.

راه‌ آهن سه دریاچه و مسیر جهنمی | سایت ویزا

راه آهن بخار و زاگز پیز قطارهای آلمان

دیگر خط راه آهن آلمان، راه آهن بخار بوده که بالای ۷۰۰ کیلومتر می باشد و جزو خطوط ریلی باریک قدیمی کشور به شمار می رود و شما می توانید با سفر با این قطار شگفتی های چشمگیری از زیبایی های طبیعت را مشاهده کرده و شهر های بسیار زیبای کشور آلمان که در مسیر آن قرار دارد را ببینید.

شهر فرهنگی درسدن یکی از مهمترین توقفگاه های این راه آهن بوده که با رزرو این بلیط قطار سفری بی نظیر برای شما به وجود خواهد آمد.

راه آهن زاگز پیز یکی از چهار راه آهن های دو مسیره آلمان بوده که جالب است بدانید این خط از گازمیش تا زاگزپیز که شمالی ترین قسمت آلمان و تنها شهر یخی این کشور است کشیده می شود. همچنین این خط راه آهن جز شیب دار ترین و مرتفع ترین راه آهن های اروپا می باشد. مسیر این قطار در حدود ۷۵ دقیقه طول کشیده که باید بدانید برای رفتن به بالای مسیر باید قطار را با ماشین کابلی در ایستگاه تعویض نمایید.

راه آهن بخار و زاگز پیز قطارهای آلمان | سایت ویزا

دیگر مسیر های ریلی آلمان

یکی دیگر از مسیرهای ریلی آلمان قطار مونیخ تا میتن والد بوده که مسافت ۸۰ کیلومتری در ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه را طی می کند. این شهر یکی از زیباترین شهرهای آلپی تا مونیخ بوده و در طول مسیر شما می‌توانید تصاویر وسیعی از کوه ‌های پربرف آلپ، دهکده های کوچک و زمین های سرسبز را مشاهده نمایید. در ماه‌ های سرد سال زمین های پوشیده از برف این سرزمین جذابیت بسیار زیادی دارد.

راه آهن فیشلبرگ منیز از دیگر خطوط قطارهای آلمان بوده که دارای لوکوموتیو بخار خاطره انگیزی است. این راه آهن از یکی از مناطق مرتفع اسکی آلمان گذر کرده و به طور کل این مسیر تماشایی حدود یک ساعت طول می کشد. جالب است بدانید در طول مسیر سوژه های عکاسی زیادی وجود داشته که بی شک برای شما جذاب خواهد بود.


سوالات متداول راهنمای استفاده از قطارهای آلمان

سیستم حمل و نقل ریلی آلمان چگونه است؟

یکی از مسیر های ریلی زیبای آلمان چیست؟

قطار های آلمان در شب چگونه هستند؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

دیدنی های آلمان: بهترین و مشهورترین دیدنی های آلمان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است همین امر...

قبل از سفر به برلین سعی کنید با کسب اطلاعات کامل در مورد جاذبه های دیدنی این شهر و البته...

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای توریستی ویزای توریستی آلمان است. از آنجایی که آلمان موقعیت تجاری، جغرافیایی و تحصیلی بسیار خوبی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر