آب و هوای ژاپن

آشنایی با آب و هوای ژاپن و بهترین فصول آن برای سفر

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

ژاپن کشوری است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و گستردگی شمالی –جنوبی از آب و هوای بسیار متنوعی در نقاط مختلف برخوردار می باشد. آب و هوای ژاپن می تواند در یک زمان در شهرهای مختلف تفاوت زیادی با هم داشته باشد. تنوع آب و هوای ژاپن به نحوی است که اگر بخواهید از سفر خود به این کشور لذت ببرید باید حتما در بهترین وضعیت آب و هوا به این کشور زیبا سفر کنید. شهرهای شمالی معمولا آب و هوایی خنک، شهرهای مرکزی معتدل و شهرهای جنوبی آب و هوایی گرم دارند. آب و هوای ژاپن و به خصوص شهرهای ساحلی به دلیل جزیره ای بودن در فصل های گرم شرجی و مرطوب می باشد. پوشش گیاهی خاص که حاصل تنوع آب و هوای ژاپن است از بهترین دلایل برای بازدید حتمی از این کشور زیبا است. این کشور جزو کشورهای پر باران است و اوج این بارش ها در ماه های خرداد، مرداد و شهریور هستند. با ما همراه باشید تا هر چه بیشتر و بهتر با آب و هوای ژاپن، این کشور چهار فصل، برای سفرها و گردش های خود آشنا شوید تا بیشترین استفاده و لذت ممکن را از سفر خود به این کشور زیبا ببرید.با ما در سایت ویزا همراه باشید.

آب و هوای ژاپن

 

تنوع زیاد آب و هوای ژاپن

به دلیل اینکه این کشور طول زیادی از شمال تا جنوب را پوشش می دهد دارای آب و هوای بسیار متنوعی می باشد و بهتر است برای سفر به این کشور در بهترین فصل از سال لازم است از مشاوران و متخصصانی کمک بگیرید که این کمک را سایت ویزا یه شما می کند همچنین در اخذ ویزا ژاپن، تعیین وقت سفارت، بلیط ژاپن و محل اقامت و غیره به شما کمک خواهد کرد. به عبارتی آب و هوای ژاپن، یک آب و هوای چهار فصل می باشد. شهرهای شمالی مانند آکیتا، ساپورو و هیروساکی، به دلیل نزدیکی به سیبری روسیه، معمولا آب و هوای خنک تری نسبت به سایر مناطق دارند. شهرهای مرکزی مانند توکیو، ناگویا، هیروشیما و اوساکا آب و هوای معتدل و شهرهای جنوبی مانند ناکازاکی، کاگوشیما و میازاکی به نسبت سایر مناطق گرم تر هستند.

ژاپن در نیمه شمالی زمین و با فاصله نسبتا زیاد از خط استوا قرار دارد و همین باعث می شود که در زمستان ها به یکی از کشورهای سرد جهان تبدیل شود. البته این را نیز باید در نظر گرفت که جزیره ای بودن و احاطه شدن با دریا و اقیانوس همین کشور را با زمستان سرد، به کشوری شرجی در تابستان تبدیل می کند، مخصوصا در شهرهای ساحلی که رطوبت هوا به شدت زیاد می باشد. آب و هوای ژاپن به دلیل تنوع زیاد، پوشش گیاهی خاص و منحصر به فردی را نیز برای این کشور رقم زده است. این پوشش گیاهی به قدری خاص است که نمادی از ژاپن در سراسر جهان شده است. برای مثال شکوفه های صورتی رنگ گیلاس در بهار، انواع درختان کاج مانند کاج قرمز ژاپنی، بامبو و امثال این گیاهان به دلیل تنوع و خاص بودن آب و هوای ژاپن است که وجود دارند.

آب و هوای ژاپن

 

فصل ها

آب و هوای ژاپن با همه تنوع مانند اکثر کشورهای دنیا دارای ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان می باشد. هر کدام از این فصل ها با خصیصه و زیبایی های خود، آب و هوای ژاپن را به یک آب و هوای خاص تبدیل کرده اند. فصل بهار با شکوفه ها و گیاهان تازه و باران های بهاری، تابستان بادهای موسمی و بارش ها و گاهی طوفان های سهمگین، پاییز با برگ ریزان طلایی و قرمز و رنگارنگ و هوای معتدل و زمستان های پر برف، همه از خصیصه های آب و هوای ژاپن در فصل های مختلف هستند.

آب و هوای ژاپن

 

بهار ژاپن

فصل بهار در ژاپن را معمولا با شکوفه های گیلاس و رنگ های بهاری می شناسند. این کشور که از پوشش گیاهی نسبتا زیادی برخوردار است، در فصل بهار تبدیل به یکی از زیباترین کشورهای جهان می شود. شکوفه های گیاهان مختلف، به خصوص شکوفه های صورتی گیلاس که همیشه یادآور زیبایی های ژاپن هستند، درختان سبز و قدیمی و گیاهان مخصوص این کشور، همه از بهترین نکاتی هستند که در بهار آب و هوای ژاپن را بسیار دلچسب و دلنشین می کنند. معمولا بیشتر مسافرت های توریستی به این منطقه در فصل بهار صورت می گیرد و از دلایل مهم آن نیز استفاده از این همه زیبایی منحصر به فرد است.

در این فصل در اواسط ماه خرداد (ژوئن) به مدت یک ماه ژاپن با بارش های فصلی و بهاری دست و پنجه نرم می کند. البته این بارش ها اذیت کننده و زیان بار نیستند و مانند تمام بارش های بهاری معمول، بسیار لذت بخش هستند و می توانند محیطی بسیار زیبا را برای یک پیاده روی لذت بخش زیر باران بهاری برای شما رقم بزنند. بهار در شهرهای شمالی خنک تر و در شهرهای جنوبی گرم تر است. البته باز هم این گرما یا سرما تاثیری در هوای متعادل و مطلوب بهاری نمی گذارد و همچنان این فصل از بهترین فصل ها برای سفر به ژاپن است.با ما در سایت ویزا همراه باشید.

آب و هوای ژاپن

 

تابستان ژاپن

فصل تابستان و گرمای زیاد آن، در ژاپن احاطه شده با آّب، تنها باعث رطوبت و شرجی شدن هوا به نحوی معمولا آزار دهنده می شود. آب و هوای ژاپن در فصل تابستان به شدت گرم و مرطوب است و این رطوبت و شرجی بودن در شهرهای جنوبی و ساحلی بیشتر ملموس است. در شهرهای شمالی که درجه هوای میانگین آنها سردتر از شهرهای جنوبی و مرکزی است، تابستان نیز دلچسب و معتدل است، البته رطوبت تابستانی در ژاپن مقوله ای است که چه در نواحی شمالی و چه در نواحی جنوبی با آن روبرو می شوید.

به دلیل قرار گرفتن بین دریا و اقیانوس های مختلف آب و هوای ژاپن در فصل تابستان از طوفان ها و بارش های تابستانی نیز میزبانی می کند. این طوفان ها گاهی به قدری شدید هستند که می توانند خسارت های زیادی را به بار آورند. معمولا مانند اکثر کشورهای مجاور اقیانوس، در فصل تابستان بارش های شدید و پراکنده بخشی از آب و هوای ژاپن به حساب می آیند.

آب و هوای ژاپن

 

پاییز ژاپن

آب و هوای ژاپن در فصل پاییز معتدل و خنک می باشد. در این فصل که آغاز برگ ریزان درختان است، می توانید شاهد تمامی رنگ ها در سطح شهر باشید، به خصوص رنگ های طلایی و قهوه ای برگ ها. پاییز در کنار بهار از فصل های معتدل و مناسب برای سفر به ژاپن می باشد و آب و هوای ژاپن در این فصل در یکی از بهترین حالات خود می باشد. نسیم خنکی که همواره به دلیل احاطه شدن کشور ژاپن با آب وجود دارد می تواند یک شب زیبای پاییزی را برای شما در سفرتان رقم بزند.

در پاییز برای راحتی بیشتر در صورت غیر قابل پیش بینی بودن آب و هوای ژاپن می توانید همیشه یک چتر و سویشرت نازک همراه خود داشته باشید. اگر در اواخر پاییز قصد سفر به شهرهای شمالی ژاپن در استان هوکایدو مانند ساپورو را دارید بهتر است لباس گرم نیز همراه خود ببرید تا در صورت سرمای احتمالی به مشکلی برنخورید.با ما در سایت ویزا همراه باشید.

آب و هوای ژاپن

 

زمستان ژاپن

زمستان های ژاپن معمولا بسیار سرد هستند، مخصوصا در شهرهای شمالی و نزدیکتر به سیبری. جبهه های هوای سردی که از شمال وارد کشور می شوند برف و سرمای زیادی را با خود به همراه می آورند و منظره خیابان ها را از برف سفید می کنند. در این فصل نیز آب و هوای ژاپن ویژگی هایی دارد که می تواند برای شما جذاب باشد. برف فراوان، خیابان های سفید پوش، درخت های سبز اما پوشیده از برف و هنرهای مردمی که توسط برف ایجاد می شوند تنها بخش کوچکی از جاذبه هایی هستند که آب و هوای ژاپن در زمستان برای مردم به ارمغان می آورد. اگر در زمستان قصد سفر به ژاپن را داشتید حتما از لباس های خیلی گرم استفاده کنید تا از سرماخوردگی جلوگیری کنید. داروهای سرماخوردگی نیز برای پیشگیری می توانند مناسب باشند. در این آب و هوا رعایت برخی نکات و پوشش مناسب و کاملا گرم می تواند لذت برف فراوان را برای شما چندین برابر کند.

آب و هوای ژاپن

 

بهترین فصل برای سفر

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم آب و هوای ژاپن در فصل های بهار و پاییز در معتدل ترین حالت خود قرار دارد. در نتیجه فصل های بهار و پاییز بهترین فصل ها برای سفر به ژاپن هستند. البته ذکر شد که سایر فصل ها نیز زیبایی های خود را دارند و افرادی که به دنبال کشف دنیایی متفاوت تر و گسترده تر هستند می توانند با رعایت نکاتی در فصل زمستان نیز برای دیدن سفیدپوش شدن ژاپن و در فصل تابستان به دنبال آب و هوای شرجی آن به این کشور زیبا سفر کنند.

شهرهای شمالی ژاپن در تابستان نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند زیرا گرمای هوا در آنها کمتر است و تابستان های معتدل تری نسبت به سایر شهرها دارند. همچنین شهرهای جنوبی نیز در زمستان می توانند گزینه های خوبی برای افرادی که به دنبال زمستان های پر برف و با هوای کمتر سرد هستند باشد. شهرهای شمالی نیز در زمستان برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی مانند اسکی از بهترین مقصدهای سفر می باشند.

آب و هوای ژاپن

 

آب و هوای شهرهای مختلف

همانطور که گفتیم ژاپن کشوری است که طول زیادی دارد و به همین خاطر آب و هوای آن در یک فصل، در شهرهای مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. در زیر، آب و هوای ژاپن در تعدادی از شهرهای این کشور را که بیشترین بازدید را دارند و معروف تر هستند، بررسی می کنیم.با ما در سایت ویزا همراه باشید.

توکیو

توکیو پایتخت ژاپن است. این شهر در بخش مرکزی و در سواحل شرقی کشور ژاپن واقع شده است. شهر توکیو به دلیل مرکزی بودن، در بهار و پاییز آب و هوایی کاملا معتدل دارد. در تابستان به دلیل نزدیک بودن به دریا معمولا آب و هوای ژاپن و مخصوصا شهرهایی مثل توکیو که ساحلی هستند شرجی و مرطوب می شود ولی باز هم از شهرهای جنوبی که حرارت بیشتری دارند کمی معتدل تر است. باران های تابستانی نیز در توکیو بسیار اتفاق می افتند و گاهی صدماتی نیز به شهر، با وجود تمام امکانات آن، وارد می کنند. در توکیو به دلیل مرکز بودن، بیشتر شاهد ساختمان ها و مراکز خرید و یا اماکن تاریخی هستیم ولی با این وجود بهترین زمان برای سفر به توکیو نیز مانند سایر شهرها، پاییز و بهار است. نیلوفرهای آبی و درختان رنگارنگ پاییز می توانند برای شما جذاب باشند.

آب و هوای ژاپن

 

اوساکا

اوساکا در مرکز و نزدیکتر به جنوب کشور ژاپن قرار دارد. این شهر یک شهر ساحلی است و برای همین در تابستان ها هوایی بسیار شرجی دارد. اوساکا در پاییز به یکی از زیباترین شهرها تبدیل می شود. ترکیب رنگ های سبز، نارنجی، زرد و سایر رنگ های پاییز که درختان سطح شهر دارند، منظره ای رویایی برای هر بیننده ای به وجود می آورد. این شهر در بهار نیز به خوبی می تواند با هوای مطبوع و منظره های زیبا پاسخگوی مسافران باشد. به دلیل نزدیک بودن به جنوب کشور و اقیانوس، اوساکا در زمستان ها هوای نسبتا معتدل تری نسبت به شهرهای شمالی دارد.

آب و هوای ژاپن

 

کیوتو

کیوتو در کنار اوساکا و در بخش غربی قرار دارد. این شهر نیز شهری ساحلی است که دارای تابستان های شرجی و زمستان های معتدل می باشد. طبیعت زیبای کیوتو که خاص آب و هوای ژاپن می باشد، به شدت برای بازدید در سفرها توصیه می شود. پوشش متنوع گیاهی که در فصل های بهار و تابستان این منطقه را سبز و رنگارنگ می کنند از نکات مثبت آب و هوای مرطوب این شهر هستند. رطوبت شهر ممکن است در تابستان کمی اذیت کننده باشد ولی پاییز و بهار به خوبی با هوای معتدل خود این نکته را می پوشانند.

آب و هوای ژاپن

 

ناگازاکی

ناگازاکی شهری است در جنوب ژاپن که مانند یک شبهه جزیره با آب احاطه شده است و خلیج های متعدد دارد. این شهر در هنگام جنگ جهانی با بمباران تخریب شده بود اما امروزه به لطف تکنولوژی و البته شرایط طبیعی مستعد، از بهترین شهرهای ژاپن است. آب و هوای ناگازاکی به دلیل جنوبی بودن گرم تر از سایر شهرهای شمالی و مرکزی می باشد. این شهر هم که با آب احاطه شده است و گرم است در تابستان به شدت شرجی و مرطوب است ولی در مقابل زمستان های معتدل تر و قابل تحمل تری نسبت به سایر شهرهای شمالی دارد. این شهر در فصل بهار و اوایل پاییز به دلیل آب و هوای معتدل رو به گرم به شدت برای وقت گذرانی و تفریح مناسب است.

آب و هوای ژاپن

 

هیروشیما

هیروشیما معمولا با بمباران اتمی جنگ جهانی شناخته می شود. اما امروزه این شهر زیبا که در بخش مرکزی و نزدیک به جنوب قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. آب و هوای معتدل رو به گرم که باعث به وجود آمدن طبیعت زیبا شده است دلیل محبوبیت این شهر است. بهار و پاییز در این شهر هوای معتدل و گرمی را شاهد هستیم و در تابستان هوا به دلیل ساحلی بودن مرطوب و شرجی می شود. زمستان در هیروشیما هوا سرد می باشد ولی با وجود برف فراوان از سرمای هوا اذیت نخواهید شد.

این شهر در اکثر فصول سال آفتابی و گرم می باشد و تقریبا تمام فصول به جز زمستان برای سفر به این شهر مناسب هستند. در زمستان نیز اگر آماده سفر هستید، می توانید از مناظر برفی و سفیدپوش این شهر زیبا نهایت استفاده و لذت را ببرید. بهترین زمان سفر به هیروشیما از اواسط بهار تا اواسط پاییز می باشد. در تابستان به دلیل گرمی هوا بهتر است اطمینان حاصل کنید که وسایل مناسب برای این فصل را همراه خود ببرید.

آب و هوای ژاپن

 

کاگوشیما

کاگوشیما جنوبی ترین شهر کشور ژاپن می باشد. این شهر به دلیل جنوبی بودن از گرمترین شهرهای ژاپن است. احاطه شدن با آب و گرمای زیاد تابستان های این شهر را بسیار شرجی و مرطوب کرده است. زمستان در کاگوشیما سرمای مطلوب و معتدلی دارد و به نسبت شهرهای شمالی که نزدیک به قطب هستند، سرمای هوا قابل تحمل تر است. بهار و پاییز هوا گرم می باشد و باران های موسمی نیز مانند دیگر مناطق گرمسیری در تابستان مهمان این منطقه هستند. این بارش ها و بادهای موسمی گاهی طوفان نیز همراه خود می آورند. گرمای تابستانی منطقه کاگوشیما باعث بوجود آمدن پوشش گیاهی منحصر به فرد و زیبایی در این منطقه شده است. جنگل های انبوه و درختان فراوان در سطح شهر، سبزی و طراوت مناظر و گل و گیاهان رنگارنگ همه نتیجه آب و هوای مرطوب و گرم کاگوشیما می باشند.

بهترین زمان سفر به کاگوشیما و جزایر آن اوایل بهار و اواسط پاییز می باشد. در این زمان هوا در معتدل و مطلوب ترین حالت خود قرار دارد. سفر به کاگوشیما در تابستان به دلیل گرما و رطوبت فراوان می تواند کمی اذیت کننده باشد اما مناظر طبیعی و پوشش گیاهی که در تابستان به دلیل رطوبت هوا بوجود آمده اند می تواند باعث شود تا گرما را نادیده گرفته و از سفر خود لذت ببرید.

آب و هوای ژاپن

 

هوکایدو

هوکایدو استان شمالی کشور ژاپن است. این استان سردترین استان کشور است. شهرهای این استان معمولا زمستان های بسیار سرد با برف بسیار زیاد دارند و بهار و پاییز معتدل رو به خنک هستند. در تابستان شهرهای ساحلی مرطوب می شوند اما نه به اندازه بخش های جنوبی کشور. باران در شهرهای هوکایدو معمولا بیشتر است. اعتدال خنک آب و هوا در این استان باعث بوجود آمدن زیبایی های منحصر به فردی شده است. این استان به دلیل گستردگی و دارا بودن شهرهای مختلف، محیطی از کوهستان تا دشت و دره و دریا را دارا می باشد. گل های رنگارنگ و کوه های بلند که نوک پوشیده از برف دارند همه از نتایج آب و هوای خنک و معتدل هوکایدو می باشند.

هوکایدو دریاچه های متعددی نیز دارد و دشت های آن در فصل بهار و تابستان از گل های رنگارنگ و چشم نواز پوشیده می شوند و می توانند از جاذبه های بسیار دیدنی در سفر شما باشند. در فصل زمستان پیست های اسکی و ورزش های زمستانی در هوکایدو به یکی از جاذبه ها تبدیل می شوند و از آنجایی که این استان هوای سردی دارد این ورزش ها تقریبا در تمام طول زمستان بر پا هستند و می توانید در سفر خود از پیست اسکی آنجا نیز استفاده کنید.

آب و هوای ژاپن

 

ساپورو

ساپورو از شهرهای استان هوکایدو است. این شهر شمالی از شهرهای سرد کشور می باشد. بهار و پاییز با دمای معتدل و رو به سرد، تابستان های گرم اما کمتر از سایر شهرها و زمستان های سرد و پر برف از ویژگی های این شهر شمالی هستند. این شهر همچنین از جمله شهرهای پر جمعیت ژاپن به شمار می رود.

آب و هوای ژاپن

 

بارش و تاثیر آن در آب و هوای ژاپن

در ماه های ژوئن و سپتامبر، آب و هوای ژاپن به شدت بارانی می شود. در این ماه ها، علاوه بر ماه های دیگر، ژاپن شاهد بارش های شدید و پراکنده است که باعث می شود شاخص بارندگی در ژاپن نسبتا زیاد باشد و جزو کشورهای پر باران به حساب بیاید. البته نباید جزیره ای بودن و احاطه شدن این کشور با اقیانوس و تاثیر بادهای فصلی در آب و هوای ژاپن را نادیده گرفت. بارش ها در ژاپن به طور میانگین سالانه به ۱۸۰۰ میلیمتر می رسند.

بادهایی که در فصل تابستان در ژاپن می وزند، آب و هوای ژاپن را که در بهار به شدت معتدل است، به آب و هوایی طوفانی تبدیل می کند. این باران و طوفان ها می توانند آسیب های زیادی را نیز وارد کنند و حادثه آفرینی کنند. مانند سیل های فراوان، رعد و برق و طوفان های سهمگین و مخرب. بهتر است در فصل بارش ها از سفر به ژاپن خودداری کنید تا از طوفان ها و خطرات احتمالی که آب و هوای ژاپن را در بر می گیرد و ممکن است برای آنها آمادگی نداشته باشید در امان بمانید.

در فصل زمستان تمام ژاپن از برف پوشیده می شود، البته سرمای هوا در بخش های جنوبی معتدل تر و قابل تحمل تر است ولی این از سفیدپوش شدن تمام شهر جلوگیری نمی کند. شهرهای شمالی زمستان های سردتر و طولانی تری به نسبت شهرهای جنوبی دارند و بارش برف و سرما در آنها شدیدتر می باشد.

در فصل بهار نیز اکثر شهرها شاهد باران های بهاری هستند. شهرهای جنوبی کمتر و در اوایل بهار، شهرهای مرکزی به طور پراکنده و شهرهای شمالی بارش های بهاری بیشتری را در روزهای مختلف بهار دارند. این بارش ها محیط را برای رطوبت و گرمای شدید تابستان آماده می کنند.با ما در سایت ویزا همراه باشید.

آب و هوای ژاپن

 

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهر های جهان، شهر توکیو می باشد که شرقی ترین شهر جهان بوده و...

بر اساس موقعیت جغرافیایی، هر کشور دین و آیین خاصی دارد که آشنا شدن با آن می تواند برای شما...

شهر کیوتو  پایتخت هزار ساله ی سرزمین خورشید، با تاریخی غنی و فرهنگی پر رونق یکی از مقاصد پر طرفدار...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر